Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#121
kolegergo

kolegergo

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

ha még hallod is azt a konkrét nyomáspontot, ahol elenged, akkor valószínűleg valamelyik O-gyűrű van elkopva és 70psi felett átszelel.

Igen én is erre gondoltam, valószínűleg a felső gyűrű és 70psi felett átengedi a negatív kamrába ami már megfogja. O gyűrű boltba lévő gyűrűk jók erre a célra? Elég sok ellenvéleményt olvastam már itt a fórumon róla.



#122
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

ha még hallod is azt a konkrét nyomáspontot, ahol elenged, akkor valószínűleg valamelyik O-gyűrű van elkopva és 70psi felett átszelel.



#123
kolegergo

kolegergo

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

30km és újra 10cm :( Na ezt nem értem.

Na ha leengedem a levegőt és újrapumpálom akkor 11cm de kb 70psi nél pukkan és leenged 1cm-t de ezen kívül semmi hibát nem produkál? Sztetek?



#124
kolegergo

kolegergo

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

11 cm, annyinak kell lenni!

30km és újra 10cm :( Na ezt nem értem.



#125
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Hali, tudja valaki hogy a RS Recon SL 100mm solo air becsúszojának hosszúsága alaphelyzetben miért változik összevissza? Kezdetben 10cm majd szervíz és 11cm lett. Volt már valakinek ilyen. Egyébként jól van összerakva ellenőriztem. Valaki mérje már meg egy virtuális sörért. :) Köszönöm!

11 cm, annyinak kell lenni!


  • kolegergo kedveli ezt

#126
kolegergo

kolegergo

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Hali, tudja valaki hogy a RS Recon SL 100mm solo air becsúszojának hosszúsága alaphelyzetben miért változik összevissza? Kezdetben 10cm majd szervíz és 11cm lett. Volt már valakinek ilyen. Egyébként jól van összerakva ellenőriztem. Valaki mérje már meg egy virtuális sörért. :) Köszönöm!



#127
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás

Sziasztok!

Van egy Rock Shox j3 villám a karbantartáshoz nem sok mindent találtam,a szervízeléshez kéne egy kis segítség pontosabban a szétszedéséhez.Előre is köszi a választ.

Youtube tényleg segít!

Nem kell félni, nekem Recon 351 levegős van, egyszerű mint a faék. Többször szétkaptam teljesen, kell egy kis érzék, de ennyi. 6 éve használom, szervizes kezébe nem adok semmit, mindent inkább én csinálok, látott már sok saras versenyt, rendszeresen kell karbantartani és ennyi!!! Szimering még gyári, full száraz a becsúszó még mindig és természetesen kopás mentes! Ami kell hozzá egyszerű karbantartáshoz: Gumikalapács (beütni láb alján lévő kilazított csavarokat), imbuszkulcs (5mm), 10W telóolaj (ez jó mindenhová), papírtörlő, mérőedény, szilikonzsír szimering belsejébe. Szimering szivacsokat minden esetben vedd ki, nyomkodd ki egy papírtörlőben és áztasd be olajba, hogy a következő szervizig tegye a dolgát  ;) ! Összerakásnál a csillapítós oldal csavarjánál érezhetsz olyat, mintha elforogna és nem lehetne meghúzni rendesen, addig játssz vele amíg elkapja a fonalat és megtudod húzni.

Kb. ennyi jutott hirtelen eszembe! 
Sok sikert!  :)


kimy módosította - 2014. szeptember 13. - 16:23


#128
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Magánszemélyként elvileg ingyen le lehet adni a helységhez tartozó hulladéktelepen. Nézz utána van-e valahol a környéken ilyen.

 

Köszönöm a tippet, utánanéztem és bármiféle pl. műanyagdobozban ingyen le lehet kis mennyiségben adni, pl. a Budapesti FKF hulladékudvaroknál.



#129
lasali

lasali

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Más topikban kérdeztem de nem kaptam még választ rá fékfolyadékkal kapcsolatban, mint magánszemély ezt hogy illik csinálni? Beállíthatok bárhová hogy sziasztok, kinyomnám a fecskendőt vagy valami telephelyre alkalmas konténerrel a kézben kell megbeszélni időpontot? Kis mennyiségről van szó, 10-40 ml (max fél liter ha nagyon elamatőrködöm a cserét :)).

 

Magánszemélyként elvileg ingyen le lehet adni a helységhez tartozó hulladéktelepen. Nézz utána van-e valahol a környéken ilyen. Nálunk Siófokon van, a siófokiak bármilyen rettentet le adhatnak ingyen csak személyigazolvány meg lakcímkártyával be kell jelentkezni, igaz a mennyiség az havonta korlátozva van a legtöbb hulladéktípusnál de ész szerűen, tehát egy két doboz valamivel nem fognak elküldeni de ipari mennyiségbe nem rakhatsz le. 


lasali módosította - 2014. szeptember 11. - 20:50

  • dzsimi74 kedveli ezt

#130
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

10 év szervizelés után (más területen), elmondhatnám kb. ugyanezt. Nem sokallanám a 8000 forintos árat ha a lakóhelyemen lenne olyan mester, akinek a kezébe nyugodtan oda merném adni a teleszkópot. Az a baj, hogy manapság már nem az a divat, hogy jó legyen valami, hanem olcsó. Ha valaki sokat kér, hamar felkopik az álla. Ha pedig a szerviz egy egységáron dolgozik, akkor a szerviznek sem éri meg annyit szöszmötölni, azokkal szemben akik megfizetnék a lelkiismeretes munkát sem lenne tisztességes magasabb árat kérni "ugyanazért a dologért".


freddyke módosította - 2014. szeptember 11. - 18:20


#131
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

A teleszkópból a régi olajat a szabályoknak megfelelően veszélyes hulladék ként le kell adni.

 

Más topikban kérdeztem de nem kaptam még választ rá fékfolyadékkal kapcsolatban, mint magánszemély ezt hogy illik csinálni? Beállíthatok bárhová hogy sziasztok, kinyomnám a fecskendőt vagy valami telephelyre alkalmas konténerrel a kézben kell megbeszélni időpontot? Kis mennyiségről van szó, 10-40 ml (max fél liter ha nagyon elamatőrködöm a cserét :)).



#132
lasali

lasali

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Köszi!

 

nekem szervízben 8E forintot mondtak szervízdíjra+alkatrészköltség, ha valami baja van....

 

J.

Mindig bele kell gondolni hogy miért is kér el ennyit a szerviz.

Én ha szétszedek egy villát, arra nekem rá kell készülnöm, ne zavarjanak, legyen tiszta a satupad, tehát a betévedő azonnali szervizeket ilyenkor nem lehet vállalni, ezért inkább zárás után szoktam ezeket megcsinálni. 

Kell hozzájuk szerszám, olyan is ami esetleg semmi másra nem jó, tehát specifikus, lehet akár egy gyártó egyetlen modelljéhez. Ezek pénzbe kerülnek, nem kevésbe, ha úgy gyártatod le, vagy magad készíted el, akkor is, és a szerszám kopik is, tehát egyszer majd kell belőle új, ezek is költségként jelentkeznek.

Egy teleszkóp láb és egyéb alkatrészeinek a tisztításához elmegy általában 2-3 deci oldószer, dzsuvától függően akár több is, ez is pénz.

Friss tiszta géprongyból is fogy, precízebb csillapításoknál, levegős rendszernél papír törlő is szükséges, ez is pénz.

Hogy megérje dolgozni, minimum óránként 2 ezer ft munkadíjat kell számolni (van olyan szerviz itthon ahol ez 4-5 ezer ft!!!), csak a tisztításra rámegy kb másfél óra, akkor is ha már gyakorlott az ember.

Van kockázat vállalás, precíz szerelés folyamán is lehet hibát véteni, rengeteg a konstrukció hibás villa, a túlkönnyített alkatrész, modell évenként változhatnak alapvető felépítési egységek, a leggyakorlottabb szerelő is véthet hibát. "Aki dolgozik az hibázhat." És a villa előéletéről sem lehet mindig mindent tudni. Volt már rá példa hogy nekiálltam szerelni, majd 5 perc után hívtam az ügyfelet, hogy a villa utólag lett nem szakszerűen javítva, és én innentől nem vállalok felelősséget semmilyen téren, majd úgy döntöttünk hogy jobb ha elviszi és használja míg lehet, vagy míg meri. Mert a megbontás után valószínűleg már nem lehetett volna összerakni.. 

A teleszkópból a régi olajat a szabályoknak megfelelően veszélyes hulladék ként le kell adni.

Ha alkatrész kell hozzá, akkor mehet az akár több órás telefonálás, utána járás, alkatrészért járkálás, kompatibilitás vizsgálat, stb, ami veszett idő, ki sem lehet fizettetni az ügyféllel.

Összerakáshoz kenő anyagok szükségesek, amiből a legjobb minőségűeket érdemes csak használni, 100% full szintetikus teleszkópokhoz fejlesztett olajat, valamint teleszkóphoz való zsírt. Ezeket sem adják ingyen a nagykerben.

És nem is egy tiszta munka.. 

Ezért mi 8 ezer alatt nem szerelünk csillapításos teleszkópot. Olcsóbban nem éri meg elvállalni, minőséget pedig nem adjuk lejjebb.


lasali módosította - 2014. szeptember 10. - 23:00

  • CSEKONICS és filmes kedveli ezt

#133
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.669 hozzászólás

A Sram oldalán biztosan találsz leírásokat. Esetleg a Youtube-on is van egy rakás szerelési videó. Keresgélj !


Marci

#134
razso

razso

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Sziasztok!

Van egy Rock Shox j3 villám a karbantartáshoz nem sok mindent találtam,a szervízeléshez kéne egy kis segítség pontosabban a szétszedéséhez.Előre is köszi a választ.



#135
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Szervize válogatja ki mennyit kér. Én úgy vagyok, hogy örülnék ha itt Sopronban lenne valaki, akire rábízhatom, még akkor is ha nagyon magas áron vállalja. Látván a helyi viszonyokat senkinek a kezébe nem merem adni a teleszkópjaim. Ahhoz pedig túl drágák, hogy kísérletezzek a szervizekkel. A Rock Shox szervizelése egyébként nem túl bonyolult. Az asszony Dart 2-jét szerintem én fogom szétkapni.



#136
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Szervizben 5000-6000 forintot szoktak elkérni. Szimmeringcsere előfordulhat, ha magadnak szerzed be úgy gondolom olcsóbb, a szerviznek lehet nem is lesz. A szimmering az a gumi, amibe a becsúszók mennek, kívülről is látszódhat az állapota. Ha még jól működik és tip-top állapotú, csak rutin szerviz kell, akkor ez általában nem cserés. Ha el lett hanyagolva a villa, akkor bármi lehet cserés. De javaslom inkább vidd el megmutatni oda akikben megbízol, vagy állj neki magad, mert így látatlanban nehéz.

 

Köszi!

 

nekem szervízben 8E forintot mondtak szervízdíjra+alkatrészköltség, ha valami baja van....

 

J.



#137
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Szervizben 5000-6000 forintot szoktak elkérni. Szimmeringcsere előfordulhat, ha magadnak szerzed be úgy gondolom olcsóbb, a szerviznek lehet nem is lesz. A szimmering az a gumi, amibe a becsúszók mennek, kívülről is látszódhat az állapota. Ha még jól működik és tip-top állapotú, csak rutin szerviz kell, akkor ez általában nem cserés. Ha el lett hanyagolva a villa, akkor bármi lehet cserés. De javaslom inkább vidd el megmutatni oda akikben megbízol, vagy állj neki magad, mert így látatlanban nehéz.



#138
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Az előzőre esetleg valaki valamit ? :)



#139
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Egy Dart 2-m van, azt szeretném kérdezni, hogy ennek a szervizelésének mi a reális ára (munkaköltség), illetve ha kihozzák, hogy valami baja van, mekkora anyagköltségekkel kell számolni?

 

 

Előre is köszi!

J.



#140
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Az sl oem villa, az nem ilyen. Alapból rövidebb a nyomórúd, és nincs benne spacer. Azért tudom, mert az enyém is olyan.

Ok azt vágom, én csak a képet néztem  :)