Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#1121
Robooo

Robooo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 385 hozzászólás
A teleszkópban a szimmeringnek nem kell nyomást megtartani tudtommal, azt az O gyûrûk teszik a becsúszók belsejében.
Az axiális terheléskor fellépõ problémákról írtakkal egyetértek.

#1122
okiman

okiman

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Az elõzõ hozzászólásokat olvasva azt hiszem egy kicsit rendet kell rakni a fejekben szimeringfronton. Jómagam SKF viszonteladó vagyok és többek között szimeringekkel és tömítésekkel is foglalkozom. A kereskedelmi forgalomban kapható szimeringek nagy része 0.5 bar-t bír ki és forgó tengelymozgáshoz lett tervezve, ezek olyan 150 és 1000 Ft között kaphatók. Van szervoszimering ez bír 5 bar-t (3000-8000ig) de szintén csak radiális mozgást visel el. Ezeknél a szimeringeknél axiális hatásra kifordul a tömítõ él, és nagy valószínûséggel gyûri a porvédõ élt is az axiális nyomást egyik se tartja bent. Ezért nem éri meg rágörcsölni akármilyen olcsó szimeringre. A csapágyboltok 99%-a azért nem tart lengéscsillapító szimeringeket mert nem éri meg, és relatíve kevesen is keresik. Ha méret szerint kerestek lengéscsillapító szimeringet, akkor 2 helyet tudok ajánlani. Az egyik a Seal Ring Kft. a másik a Germalex Kft.
A porvédõkrõl: Léteznek fémházas és Ecopur porlehúzók, ezek közül az Ecopur-t ha ezen akartok spórolni, javaslom gyártassátok le 1db kb 800-2600 Ft között jön ki a Profil DC Bt.-nél ( X. Gergely u. 1. ). És ha már lehúzóról beszélünk: Porlehúzó alá az iparban karmantyút szoktak rakni, ami viszont kerékpárnál azért nem jó, mert az ugyan axiális mozgásra lett tervezve, de a tömítõ élek 200-600 bar hidraulikus nyomást fognak meg, tehát teleszkópban nincs akkora nyomás, hogy a hengerfalaknak feszüljenek az élek. Várom a reakciókat. Üdv: Oki

#1123
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Na, ma nekem is sikerült venni, pontosan ugyanolyat, mint ami TaaTnak van, igaz hogy brutális, 500Ft-os árban.

De ha beválik, akkor még így is bõven megérte a gyári szetthez képest.

Amugy ugye olyan nincs, hogy maga az olajzáró koptatja el a telót?


Elméletileg az is koptatja.
Gyakorlatilag meg elhanyagolható. Hiszen sokkal puhább anyagból van mint a becsúszó.
Inkább a kosz + kenés hiánya a ludas a kopásban.

#1124
siletto

siletto

    vendég

  • fórumtag
  • 76 hozzászólás
Na, ma nekem is sikerült venni, pontosan ugyanolyat, mint ami TaaTnak van, igaz hogy brutális, 500Ft-os árban.

De ha beválik, akkor még így is bõven megérte a gyári szetthez képest.

Amugy ugye olyan nincs, hogy maga az olajzáró koptatja el a telót?

#1125
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
leginkább valami noname, nem túl minõségi darabok. amik elõkerültek a szerszámosládából.

#1126
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

hát, empirikus módszerek alapján a láb jobban tágul mint a szimmering. 3 csavarhúzót hajlítottam bele, 4.-re felmelegítettem, szó nélkül kifordult. mikor rakod bele akár hûtheted is pluszba. mindenesetre meleg lábból könnyebben jön ki és megy be.


Nem kötözködni akarok, de milyen csavarhúzó volt az amit elgörbítettél egy szimering kiszedéstõl?

Hûteni a szimeringet nem ajánlom, mert h vmi értelme is legyen a hûtésnek nagyon le kéne hûteni, akkor meg rideg lesz az anyaga ,sé könnyebben megsérül!

#1127
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
hát, empirikus módszerek alapján a láb jobban tágul mint a szimmering. 3 csavarhúzót hajlítottam bele, 4.-re felmelegítettem, szó nélkül kifordult. mikor rakod bele akár hûtheted is pluszba. mindenesetre meleg lábból könnyebben jön ki és megy be.

#1128
siletto

siletto

    vendég

  • fórumtag
  • 76 hozzászólás
Nam hûteni szokták beszerelés elõtt?
Vagy amiatt, hogy meglágyul?

#1129
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
ha elõtte kap egy hajszárítós melegítést a láb akkor a saját dolgodat könnyíted meg.

#1130
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 hozzászólás

Arra van valakinek ötlete, hogy a porvédõt hogyan lehetne kiszedni úgy, hogy ne sérüljön?
Nekem ilyen egybeintegrált van az olajzáróval, az nem lenne baj, ha az olajzáró része sérülne, csak a porlehúzó maradjon ép


a rugós gyûrût vedd le elõtte, maga a gumi gyûrû ki fogja bírni az akciót (legalábbis ezt mondják az ilyen service videókban a neten)
Érdemes megnézni: Tech Tuesday - Change the Seals and Fluid of Your Marzocchi 44 Fork - Pinkbike.com
XC Fully

"Kussolj Brian!" :D

#1131
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Arra van valakinek ötlete, hogy a porvédõt hogyan lehetne kiszedni úgy, hogy ne sérüljön?
Nekem ilyen egybeintegrált van az olajzáróval, az nem lenne baj, ha az olajzáró része sérülne, csak a porlehúzó maradjon ép


http://www.sram.com/...al-manual_0.pdf
10. oldal

#1132
siletto

siletto

    vendég

  • fórumtag
  • 76 hozzászólás
Arra van valakinek ötlete, hogy a porvédõt hogyan lehetne kiszedni úgy, hogy ne sérüljön?
Nekem ilyen egybeintegrált van az olajzáróval, az nem lenne baj, ha az olajzáró része sérülne, csak a porlehúzó maradjon ép

#1133
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Üdv! Egy kis segítséget szeretnék kérni. A Wheeler 8880 retro-mban van 1 Rock Shox Judy SL Long Travel piros teló ezen a telón 2 állítási lehetõség van az egyik a bal villaszár tetején, a másik a jobb villaszár alján. Kérdésem: a bal oldali a rugóút hosszát állítja, a jobb oldali a csillapítás gyorsaságát, vagy fordítva? A másik kérdés: mind a két tekerentyûnél ha + illetve - irányba csavarok mit milyen mértékben állítok. Bocs ezekért az egyszerû kérdésekért, de mikor Én aktívan bringáztam akkor 1 Marzo XC-1 autópumpás (olaj/levegõ) telóm volt és a legjobb RS amit lehetett kapni az a MAG 21 volt, és még csak akkor jöttek be az elsõ Judy-k


Esetleg mi lenne ha kipróbálnád? :)

Egyszerre csak egyet kis lépésekben "tekergetni", állítani, közben nyomkodni. És azonnal ki fog derülni h ki miért felelõs.


http://www.birota.ru.../99judyslxl.pdf ebben megtalálod a válaszokat.

#1134
okiman

okiman

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Üdv! Egy kis segítséget szeretnék kérni. A Wheeler 8880 retro-mban van 1 Rock Shox Judy SL Long Travel piros teló ezen a telón 2 állítási lehetõség van az egyik a bal villaszár tetején, a másik a jobb villaszár alján. Kérdésem: a bal oldali a rugóút hosszát állítja, a jobb oldali a csillapítás gyorsaságát, vagy fordítva? A másik kérdés: mind a két tekerentyûnél ha + illetve - irányba csavarok mit milyen mértékben állítok. Bocs ezekért az egyszerû kérdésekért, de mikor Én aktívan bringáztam akkor 1 Marzo XC-1 autópumpás (olaj/levegõ) telóm volt és a legjobb RS amit lehetett kapni az a MAG 21 volt, és még csak akkor jöttek be az elsõ Judy-k

#1135
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
ez tuti forditva van, hisz a szimering lénygee, hogy belülrõl nyitott, igy a nyomás mégjobban a becsúszónak feszítni..
ergo ez el lett baszva :D

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1136
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 hozzászólás
Errõl a képrõl eszembe jutott egy kérdés, milyen helyzetbe is kell lennie a szimeringnek?
az eddigi elképzelésemhez képest ez pont fordítva van, az meg hogy nincs porlehúzó no komment :D

Feltöltött kép
XC Fully

"Kussolj Brian!" :D

#1137
siletto

siletto

    vendég

  • fórumtag
  • 76 hozzászólás
Amúgy nem minden szimmering duplaajkas.
Csak szerintem kicsi az árrés, és inkább olyat használnak.

Amúgy szerintem nem rossz az se, amit TaaT mutatott, duplaajkas, igaz, hogy elvileg forgó mozgásra van, nem?

#1138
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

haver ételfutár, az õ autójában egy évet sem bírnak a teleszkópok...

bár sztem nem érdemes összehasonlítani a kettõt...


Ott a pont.
Sokan az autójukkal sem törõdnek, megy oszt kész. Illetve nem értenek hozzá. Nem ismerik fel h pl kopog a futómû ,rég csapágyas az agy......
Majd mikor meg jön a mûszaki derül ki h fék, lengéscsillapító alváz.......

#1139
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 hozzászólás

Azért,amiért a 300ezres Lyrik bírja másfél évig,a 15ezres autó lengéscsillapító amelyik 500kilót cipel az meg ötig.


haver ételfutár, az õ autójában egy évet sem bírnak a teleszkópok...

bár sztem nem érdemes összehasonlítani a kettõt...
XC Fully

"Kussolj Brian!" :D

#1140
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

és miért van az,

Azért,amiért a 300ezres Lyrik bírja másfél évig,a 15ezres autó lengéscsillapító amelyik 500kilót cipel az meg ötig.