Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#7321
Posted 2007. March 21. - 10:32
(Nagyjából mikor volt idõ/oldalszámra?)
318 Uturn Disc és 302 Solo air maradtak versenyben, 1 árban is vannak, azt még megkeresem hogy van-e 302bõl is disces... Akkor belevetem magam a visszaolvasásban :prosze:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#7322
Posted 2007. March 21. - 07:59
#7323
Posted 2007. March 21. - 01:16
#7324
Posted 2007. March 20. - 23:03
neked kell eldöntened mi a fontosabb a súly vagy a jobb állíthatóság---DE mindebféleképpen az utolsó kettõbõl válassz..
én személy szerint a Solo Air-t választottam és eddig nagyon bejövõs kis szerkezet.:bananadan
Igazából egyik se érdekel különsebben a klettõ közül, az érzékenyebb mozgás érdekel. (Emiatt sem fogom sokat állítgatni.)
De 302 Solo Air vmivel szimpibbnek tûnik, rugósból mindig puhábbak akarok belerakni, ott azzal ninsc gond
Utat úgy láttam hogy 80/100-130nak állíthatom. EZ a kettõ van és a belefújt levegõ menyniségtõl függ hogy (sagtól) hogy mennyit használ?
U turnosnál meg ahogy csökkentem a rugóutat úgy keményedik is a teló?
Még vmi... Motion Controlról mr találtam képet, orosz leírást, mindent, de angol/magyar leírást nem hogy az mi, és miben jobb az annélkülieknél. Ha csak plusz beállítások akkor nem fizuzok érte; ha okosabb mozgás, akkor lehet... errõl van vhol leírás, mert sehol nem találtam
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#7325
Posted 2007. March 20. - 22:10
Azért kell a beülés, mert az utadba nemcsak huplik kerülnek, hanem gödrök is, nomeg ezzel tudod ellenõrizni, hogy nem túl kemény a teló...nem vagyok valami haladó ebben a teleszkóp témában így meg szeretném kérdezni azt, hogy miért fontos az, hogy a teleszkóp "beüljön"? ja, és ha már itt vagyunk mennyit kell beülnie egy 50kg- s gyerek alatt egy 80mm- et mozgó acélrugós teleszkópnak(ez a Judy, amirõl nemrég beszéltem)? ja, meg van a teleszkóp és nagyon szépen mozog, tényleg hibátlan!!!
Asszony is 50 Kg és neki kemény volt a standard rugó A J2-jében. Bár még beleszól a kérdésbe, hogy mennyi súly kerül elõre. (Geometria+tekerési pozició) De szerintem neked is rugócserét ajánlok és majd döbbenni fogsz a külömbségen.
Rugk a J szériába 80 mm-en:
11.4311.122.000 - Fekete - Lágy/Soft 63 Kg alatt
11.4311.121.000 - Sárga - Alap/Standard 63-72 Kg
11.4310.668.000 - Piros - Kemény/Firm 72-82 Kg
11.4310.674.000 - Kék - Extra kemény/XFirm 82 Kg fölött
Beülés: 15-20% A te esetedben 12-16 mm CC-re.
Enduró kategóriában szokták 20-25%-ra belõni a beülést, de azok hosszabb utasok, ezért több a tartalék. Szerintem Lõdd be 15 mm-re és majd onnét tudod tovább állítani az igényeidnek megfelelõen. HA lájtosan mész és nem mozogja ki a 70 mm-t, adhatsz még neki több beülést (20 mm) és így még kényelmesebb lesz. Ha durvábban mész és 70 mm-t átléped, akor meg vegyél el belõle. (12 mm-re.)
Azért írtam küszöbnek 70 mm-t mert a rugóban van egy mûanyg és egy gumi rúd, ami miatt 67 mm lineáris utad van, aztán összetalálkozik a mûanyag rúd a gumival, így a maradék utad (13 mm) progresszívvá válik, ami azért van, hogy a telót nehezebben tudd összecsukni. (Növeli az élettartamát)
Amúgy olvasd el amit írtam a J3-om szerviztapasztalatairól. Neked hasznos lesz.
Durung forever!
#7326
Posted 2007. March 20. - 22:05
neked kell eldöntened mi a fontosabb a súly vagy a jobb állíthatóság---DE mindebféleképpen az utolsó kettõbõl válassz..Tavaly kezdtem a mtb-vel ismerkedni, és azt 'tanultam' hogy a rugósak érzékenyebbek.
Drágább telók levegõsek, gondolom a jobb konfigurálhatóság maitt is, de most egy jó kis leírást találtam a 2006 os RS telókról és technikáikról, és ebben látom hogy a Solo Air elvileg elég érzékeny.
"A Solo szó nem arra utal, hogy csak egylevegõkamrás a rendszer, ugyanúgy megvan a pozitív és a negatív kamra, mint a Dual Air esetében, de egy közös szelepen át fújod fel mindkettõt, ugyanúgy, mint a Fox Float-on. Ez azt jelenti, hogy a két kamrában kirugózott állapotban megegyezik a nyomás, így a villa nagyon érzékeny."
Maraton (ccbõl inkább túrásabb/komfortosabb mint teljesítmény orientált jellegû tekerés jellemzõ rám, szal a minnél érzékenyebbet keresem) az elsõdleges felhasználási terület, és a Torák közül nem tudom melyiket érdemesebb választani, ha inkább az érzékenység a fontosabb (zúzott köves, szántás jellegû és hasonló helyeken relatíve sokat megyek, ahol jól jönne az érzékeny teló).
'07 TORA 302 U-Turn 39900.-
'07 TORA 318 U-Turn 49900.-
'07 TORA 302 SoloAir 49900.-
:prosze:
én személy szerint a Solo Air-t választottam és eddig nagyon bejövõs kis szerkezet.:bananadan
#7327
Posted 2007. March 20. - 21:47
Drágább telók levegõsek, gondolom a jobb konfigurálhatóság maitt is, de most egy jó kis leírást találtam a 2006 os RS telókról és technikáikról, és ebben látom hogy a Solo Air elvileg elég érzékeny.
"A Solo szó nem arra utal, hogy csak egylevegõkamrás a rendszer, ugyanúgy megvan a pozitív és a negatív kamra, mint a Dual Air esetében, de egy közös szelepen át fújod fel mindkettõt, ugyanúgy, mint a Fox Float-on. Ez azt jelenti, hogy a két kamrában kirugózott állapotban megegyezik a nyomás, így a villa nagyon érzékeny."
Maraton (ccbõl inkább túrásabb/komfortosabb mint teljesítmény orientált jellegû tekerés jellemzõ rám, szal a minnél érzékenyebbet keresem) az elsõdleges felhasználási terület, és a Torák közül nem tudom melyiket érdemesebb választani, ha inkább az érzékenység a fontosabb (zúzott köves, szántás jellegû és hasonló helyeken relatíve sokat megyek, ahol jól jönne az érzékeny teló).
'07 TORA 302 U-Turn 39900.-
'07 TORA 318 U-Turn 49900.-
'07 TORA 302 SoloAir 49900.-
:prosze:
Imee, milyen J3as az? Nekem Judy TTn és most J2õn is van BB7 (160), állatul fog a fég, még sincs a telónak semi baja... (80as).
Egyedül annyi, hogyha száradó saras a tárcsa akkor kis ideig mikor szaggatotan fog akkor bicikli hossz irányában pár milit remegettei a telót pár 1-2 fékezésig.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#7328
Posted 2007. March 20. - 21:37
nem vagyok valami haladó ebben a teleszkóp témában így meg szeretném kérdezni azt, hogy miért fontos az, hogy a teleszkóp "beüljön"? ja, és ha már itt vagyunk mennyit kell beülnie egy 50kg- s gyerek alatt egy 80mm- et mozgó acélrugós teleszkópnak(ez a Judy, amirõl nemrég beszéltem)? ja, meg van a teleszkóp és nagyon szépen mozog, tényleg hibátlan!!!
CC-re ha jól sejtem ~20-25%-ot.
Ha alapból nem ül össze picit, akkor a terepen sem fog úgy viselkedni, ahogy azt elvárnád (mert ha alap terhelésnél már olyan kemény, hogy egyáltalán nem megy összébb, akkor terepen is kõkemény lesz). Úgygondolom.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#7329
Posted 2007. March 20. - 21:32
#7330
Posted 2007. March 20. - 21:10
Durung forever!
#7331
Posted 2007. March 20. - 17:13
mondtuk.Nah helló mindenkinek!
Feltettem a bb7et(160as), és szegény j3 nak nem akar tetszeni a dolog....
Még be sincs kopva a fék(nincs benne még 3km se!),meg fékhatás se valami nagy még, de nagyobb fékezésnél majd hátratöri a j3at....
mi lesz ha bekopik a fék? Félek nem fogja bírni:(
#7332
Posted 2007. March 20. - 16:58
Feltettem a bb7et(160as), és szegény j3 nak nem akar tetszeni a dolog....
Még be sincs kopva a fék(nincs benne még 3km se!),meg fékhatás se valami nagy még, de nagyobb fékezésnél majd hátratöri a j3at....
mi lesz ha bekopik a fék? Félek nem fogja bírni:(
#7333
Posted 2007. March 20. - 15:12
érdemes megnézni
"-Some JUDY, DUKE, and PSYLO forks may have no inner oil seal present. If your fork has an inner oil seal, proceed to step (16). If your fork does not have an inner oil seal, but has room to accept one, you may proceed to step (18) and finish the regular sequence.
"
na erre gondoltam
#7334
Posted 2007. March 20. - 14:29
a régieknél még biztos, hogy egyben van a két funkció (nincs külön olajzáró és porlehúzó tömítés - ez az XXX seals, alatta már csak a persely van)
itten van-e ;
http://ebike.hu/term...szimmering/3716 (nem mellesleg, ha nem találtok olcsósat, akkor ezt kell rendelni )
meg a spare parts rajzokon is látszik
http://biker.hu/data...artscatalog.pdf
Salának meg megköszönjük a az infot, de a Dukenak pl. tuti, h 30 lesz a belsõ átmérõje Btw. belvárosban mikor vagy?
#7335
Posted 2007. March 20. - 13:59
#7336
Posted 2007. March 20. - 12:54
32x42x7 olajzáró szimering
a külsõ porlehuzó nem játszik szerepet, pláne nem szokott tönkre menni
400ft/db
szivacsot meg ki kell venni és ki kell mosni
üdv
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#7337
Posted 2007. March 20. - 08:31
#7338
Posted 2007. March 19. - 23:33
Durung forever!
#7339
Posted 2007. March 19. - 21:22
Kala!
Csapágyboltban tényleg kereshetnénk olcsóbban szimmeringet! Házilag viszont még egyáltalán nem szereltem teleszkópot. Szóval én semmit nem értek hozzá
A Dukeom egy oldalt levegõs. A Hydracoil a csili nem? Mert ebben az van.
Annyira nem nagy kunszt, ha 1x megnézed, utána már nem jelent problémát, inkább a levegõs oldaltól tartok, olyat még nem szedtem szét, lehet, kihagynám most is, majd ha a Sidemmel már túl vagyok ezen is, vagy, ha akad vmi vállalkozó szellem, aki besegít . Mivel a másik oldalon van a csilli, ahonnan az olaj folyik, akkor csak ott cserélünk, már, ha találunk hozzá alkatrészt. (kintrõl csak ezt rendelni nem nagyon éri meg) A Hydracoil szerencsére elég egyszerû felépítéssel bír, quasi egy nyílt fürdõs rendszer. A Manitou TPC-jével sokkal többet kellett szórakoznom, fõleg, h leírás nem volt hozzá, és az olajmennyiséget nem volt egyszerû úgy belõni...A Duke-ba saccra olyan másfél deci 5w-s olaj kell, ahogy a Judyba és a Psyloba is.
#7340
Posted 2007. March 19. - 17:56
Durung forever!