Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
Indította
Vendég
, 2002. június 06. 20:18
#7081
Írta 2007. április 28. - 15:16
Azért vigyázni a nyomásállítgatással! Nekem RS-ék szerint 130 PSI kell a Dukeba. Kemény volt. Levettük 90-re, baromi jó lett a mozgása és nem sikerült felütni! Aztán jött a gond. A szimmering megadta magát. Mára vált világossá, hogy túl sok volt benne az olaj, ezért nem sikerült összecsukni. Szimmeringcsere után kellett az a 130 PSI, különben tényleg kimozogta az egész utat. Most 50 (!) grammal könnyebb a teló (kevesebb olaj) és nem szürcsög, teljesen jól allítható a visszaút és még a falevelet is kimozogja. Én így jártam, pedig szervíz tett bele olajat anno.
(Edit. Nem tudom, hogy pontosan hol van az olaj benne és az összenyomódhat-e (amit ugye folyadék nem tud), de ez most teljesen így tûnik. Kérlek javítsatok ki, ha tévedek és orbitális nagy baromságot sikerült leírnom !)
(Edit. Nem tudom, hogy pontosan hol van az olaj benne és az összenyomódhat-e (amit ugye folyadék nem tud), de ez most teljesen így tûnik. Kérlek javítsatok ki, ha tévedek és orbitális nagy baromságot sikerült leírnom !)
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#7082
Írta 2007. április 28. - 09:44
Ez így igaz (és más RS adatokra is érvényes a megállapítás). Nálam élõ példa rá a Pike. Továbbá lehetne sorolni néhány más modellt is.
#7083
Írta 2007. április 28. - 09:29
A RS rugóadatai elég tájékoztató jellegûek, a valóságot nem igazán tükrözik. Majd, ha többször összecsukod akkor akarj rugót cserélni.
A sebesség mindent megold.
#7084
Írta 2007. április 28. - 08:56
#7085
Írta 2007. április 27. - 22:02
#7086
Írta 2007. április 27. - 22:02
Helló! Vásároltam nemrég egy RS Torát (302 u-turn), de persze gõzöm se volt hogy a gyári rugó 70 kilós emberre van méretezve benne, ezért beül alattam alapból 2 centit a 85 kilóm miatt. Vajon mennyi lenne hozzá egy fekete jelzésû (11.4310.171.000) keményebb fajta rugó, és hol tudom majd elintézni a dolgot? Most le vagyok égve nagyon, ezért csak késõbb tudom intézni a dolgot. ( Lehetett volna annyi eszem, hogy rákérdezek mielött megveszem, tudom, de ez van. )
#7087
Írta 2007. április 27. - 09:59
:-)
Az nem is lett volna baj, ha csak megyek, de nagyon bénát ugrottam Magyarszéken és az útátugrás helyett valami topa "triálszerû" ugrást mutattam be..hehe
Itt rajta is van: http://www.hillside.extra.hu/
Sajna csak jövõ hét vége felé viszi fel a Maró Pestre szervezi. Sajna a Mecsextrém DH-n nem is tudok indulni, de legalább szervezek!!!
Csabi
huh, szép kis gyertya volt így videón nézve fasza kis pálya volt és egyesek nagyon szépen küldték
csabi: nem kell addig egy travis triple 180? jól mutatna a kis ac-ban
#7088
Írta 2007. április 27. - 01:23
SanDiablo köszönöm amit írtál megnyugtatott! Valószínûleg kosz lehetett! De azért majd Maraton után belenézünk Köce még 1X
#7089
Írta 2007. április 26. - 17:36
:-)
Az nem is lett volna baj, ha csak megyek, de nagyon bénát ugrottam Magyarszéken és az útátugrás helyett valami topa "triálszerû" ugrást mutattam be..hehe
Itt rajta is van: http://www.hillside.extra.hu/
Sajna csak jövõ hét vége felé viszi fel a Maró Pestre szervezi. Sajna a Mecsextrém DH-n nem is tudok indulni, de legalább szervezek!!!
Csabi
Az nem is lett volna baj, ha csak megyek, de nagyon bénát ugrottam Magyarszéken és az útátugrás helyett valami topa "triálszerû" ugrást mutattam be..hehe
Itt rajta is van: http://www.hillside.extra.hu/
Sajna csak jövõ hét vége felé viszi fel a Maró Pestre szervezi. Sajna a Mecsextrém DH-n nem is tudok indulni, de legalább szervezek!!!
Csabi
#7090
Írta 2007. április 26. - 09:55
végülis igaz. annyi volt a különbség, hogy a patronos dho eldurrant a pure-os psylo meg nem
igen mert a pure-ban van egy kis dugattyú amit a levegõ 20-60psi feszit elõ igy hömérsékletváltozáskor tud hova tágulni a levegõ pediglen folyamatosan elõfeszíti igy nem tud habosodni
Dho meg egy csurig töltött dolog volt ha melegedett durrant
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#7091
Írta 2007. április 26. - 08:53
Csabi: mer mindig mész, mint a mérgezett egér kéne már neked eta-s, ata-s 66, vagy ilyesmi, erõsebb cucc
rosszabb esetben lehet, hogy szétesett a csillapítófej, jobb, ha csak az olaj folyt át a lábba - szét kéne szedni, megnézni
rosszabb esetben lehet, hogy szétesett a csillapítófej, jobb, ha csak az olaj folyt át a lábba - szét kéne szedni, megnézni
#7092
Írta 2007. április 25. - 21:24
Sziasztok!
Nekem egy 2006os pike 454 dual air u-turn villám van. Egy komolyabb nagy ütõdés miatt (totál összenyomodott a 70kilóm alatt). Elment benne a visszaút csillapítás. Olaj nem folyt ki sehol, de nem csillapít állításra nem reagál. Vajon húzós lesz a javítás, vagy csak egy szimering adta meg magát? Köszi a válaszokat.
Csaba
Nekem egy 2006os pike 454 dual air u-turn villám van. Egy komolyabb nagy ütõdés miatt (totál összenyomodott a 70kilóm alatt). Elment benne a visszaút csillapítás. Olaj nem folyt ki sehol, de nem csillapít állításra nem reagál. Vajon húzós lesz a javítás, vagy csak egy szimering adta meg magát? Köszi a válaszokat.
Csaba
#7093
Írta 2007. április 25. - 19:04
A kérdés, mennyire olajos... és melyik szár... Ha csak olajfilm van az természetes... Ha több, az a szimmering végét jelzi.
Rászáradt olaj?! Olyanról még nem hallottam... Nem lehet, hogy más vmi került a becsúszóra? Esetleg a kerék felcsapott vmit?
Az enyémnél az (J3) történt, hogy a rászáradt sárral (2006 Szilvásvárad maraton) nem bírt a szimmering és bekerült a lábba. Amég a sár a perselyek közt bolyongott tökre lebénult a teló. De miután a kosz letalált a láb aljába, a mozgása újra a régi lett. Az éves karbantartáskor a szilvásváradi talajmintát a szimmeringel együtt kilakoltattuk, megkapta a megfelelõ kenést (Amit a gyárban elfelejtettek... ) és azóta jobban mozog, mint fénykorában...
Rászáradt olaj?! Olyanról még nem hallottam... Nem lehet, hogy más vmi került a becsúszóra? Esetleg a kerék felcsapott vmit?
Az enyémnél az (J3) történt, hogy a rászáradt sárral (2006 Szilvásvárad maraton) nem bírt a szimmering és bekerült a lábba. Amég a sár a perselyek közt bolyongott tökre lebénult a teló. De miután a kosz letalált a láb aljába, a mozgása újra a régi lett. Az éves karbantartáskor a szilvásváradi talajmintát a szimmeringel együtt kilakoltattuk, megkapta a megfelelõ kenést (Amit a gyárban elfelejtettek... ) és azóta jobban mozog, mint fénykorában...
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!
Durung forever!
#7094
Írta 2007. április 25. - 17:30
Helló!
Nekem lenne egy olyan problemem hogy van egy vadiúj 1 vagy 2 hónapja használom Reba Race telóm! CC zek vele semmi extra ugrálás max 4 5 lépcsõfok de csak módjával Na az a baj hogy ez Dual Aires és gyárilag beállított fújással picit keményebb volt. Állítottam rajta naon jó lett faján mûködött. Egy idõ után elkezdett nem tudom pontosan valami nyüszögõ hangot kiadni magából szal mikor a levegõt kifújja. Kb rá pár napja olaj foltos volt a becsúszószáram de nem folyékony hanem rászáradt nehezen letakarítható. Aztán egyik este tekerek ki Szentendre irányába és megkeményedett a teló kb annyira mint mikor a Lock up-ot benyomom rajta! Na akkor fújkáltam meg állítgattam meg minden haza tudtam vele jönni, de nem olyan volt mint máskor. Ismételten olajos volt a szár és még mindig adott hangot. azóta nem állítottam rajta semmit és tegnap óta megint jól mûködik jobban mozog mint valaha viszont a becsúszószáron rendes nem rászáradt hanem folyékony olajcsík észlelhetõ. Nyüszögõ hangja elszállt és most nem tudom mi a helyzet... Elakartam vinni megnézettetni hátha a szimering meghalt, de kb 1 hét mire megcsinálják és nyakamon a BM szal ninc sidõ rá!
Létezik, hogy ez természetes, és csak beállította a teló magát jó állapotra és innnetõl nem lesz vele bajom vagy mit évõ legyek? Pls help!
Tom
Nekem lenne egy olyan problemem hogy van egy vadiúj 1 vagy 2 hónapja használom Reba Race telóm! CC zek vele semmi extra ugrálás max 4 5 lépcsõfok de csak módjával Na az a baj hogy ez Dual Aires és gyárilag beállított fújással picit keményebb volt. Állítottam rajta naon jó lett faján mûködött. Egy idõ után elkezdett nem tudom pontosan valami nyüszögõ hangot kiadni magából szal mikor a levegõt kifújja. Kb rá pár napja olaj foltos volt a becsúszószáram de nem folyékony hanem rászáradt nehezen letakarítható. Aztán egyik este tekerek ki Szentendre irányába és megkeményedett a teló kb annyira mint mikor a Lock up-ot benyomom rajta! Na akkor fújkáltam meg állítgattam meg minden haza tudtam vele jönni, de nem olyan volt mint máskor. Ismételten olajos volt a szár és még mindig adott hangot. azóta nem állítottam rajta semmit és tegnap óta megint jól mûködik jobban mozog mint valaha viszont a becsúszószáron rendes nem rászáradt hanem folyékony olajcsík észlelhetõ. Nyüszögõ hangja elszállt és most nem tudom mi a helyzet... Elakartam vinni megnézettetni hátha a szimering meghalt, de kb 1 hét mire megcsinálják és nyakamon a BM szal ninc sidõ rá!
Létezik, hogy ez természetes, és csak beállította a teló magát jó állapotra és innnetõl nem lesz vele bajom vagy mit évõ legyek? Pls help!
Tom
#7095
Írta 2007. április 23. - 19:01
Nekem is a 04'-es Duke SL U-turn-ban egy külön zárt(szétkapható)csillapítás van,külön olajjal,felette egy légkamrával ahová redrum való.
Ezért mernék én is csak rakni bele olyan folyékony zsír masszát szár kenésnek.
GT-Atee
#7096
Írta 2007. április 23. - 12:50
végülis igaz. annyi volt a különbség, hogy a patronos dho eldurrant a pure-os psylo meg nem
#7097
Írta 2007. április 23. - 11:28
endroo:
a "nyílt" meg a zárt olajpatron lényegében ua. a nyílt op. egy markec kitaláció, annyi különbs, hogy a csillapítást ellátó olaj nagyobb térben van, mint régen (lásd, ahogy írtad, DHO, stb...). ez jó, mert a több olaj késõbb koszolódik, melegedés, stb...
A tpc is lényegében ez. na erre a manitu az intrinsic-kel feltalálta a spanyol viaszt és visszatette az olajat megint egy kisebb olajtérbe (a becsúszón belül van még egy csõ és abba beleneki) és kitalálták, hogy ez nyílt rendszerû csillapítás. lófaszt, az nem az, csak a kenése nyíltabb, mert sok olaj folydogál a külsõszárban, hogy kenjen, de ez független a patronban lévõ olajtól.
valódi nyílt olajfürdõt csak a marzó és a RS (ez is csak a judyban asszem 2002-ig és a boxxerben 2005-ig) csinált.
a "nyílt" meg a zárt olajpatron lényegében ua. a nyílt op. egy markec kitaláció, annyi különbs, hogy a csillapítást ellátó olaj nagyobb térben van, mint régen (lásd, ahogy írtad, DHO, stb...). ez jó, mert a több olaj késõbb koszolódik, melegedés, stb...
A tpc is lényegében ez. na erre a manitu az intrinsic-kel feltalálta a spanyol viaszt és visszatette az olajat megint egy kisebb olajtérbe (a becsúszón belül van még egy csõ és abba beleneki) és kitalálták, hogy ez nyílt rendszerû csillapítás. lófaszt, az nem az, csak a kenése nyíltabb, mert sok olaj folydogál a külsõszárban, hogy kenjen, de ez független a patronban lévõ olajtól.
valódi nyílt olajfürdõt csak a marzó és a RS (ez is csak a judyban asszem 2002-ig és a boxxerben 2005-ig) csinált.
#7098
Írta 2007. április 23. - 09:35
#7099
Írta 2007. április 23. - 09:32
az oke, hogy a csillapitott szarban nyilt olajfurcsi, de a legkamraba nem kell olaj. oda azert kell a turmix, hogy mindenhol megmaradjon
endroo hattal a monitornak
endroo hattal a monitornak
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7100
Írta 2007. április 23. - 08:35
Endroo aki leragadt egy szónál és lassan 1 oldala azt ismételgeti..
Ráadásul rossz topicban
Ráadásul rossz topicban