Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#6761
Írta 2007. július 19. - 17:06
Nemrég valaki írta, hogy az AM telók szinte eladhatatlanok Mo-on, nálunk az XC telókmennek. Ha felépítésükben hasonló a Recon, Reba, Revel, akkor mi az oka ennek, a V-féktüske hiánya, vagy az, hogy feleslegesen nagy a rugóút ?
#6762
Írta 2007. július 19. - 15:06
#6763
Írta 2007. július 19. - 14:08
#6764
Írta 2007. július 19. - 13:50
Lehet hogy nem jól emléxem és hülyeségeket irkálok... A 7000-es sorozatú alumínium (az összes 7xxx) fõ ötvözõi cink és magnézium, emellett réz, cirkon, mangán és króm is lehet benne. Hõkezelhetõ, kovácsolható (mindkét eljárás a szövetszerkezetet változtatja, nem az összetételt). "Sima" öntéssel (majd öregítéssel, kovácsolással) lehet belõle baromi teherbíró cuccokat készíteni, vszleg ez lehet az eljárás itt is. Szóval hülye vagyok
A koronát biztos hogy kovácsolják is? Nekem oda kicsit túlzásnak tûnik.
#6765
Írta 2007. július 19. - 12:37
. A Recon üreges a Rev tömör aluöntvény koronával készül.
mellesleg kovácsolás az elõállítás, nem csak öntés /shimano hajtókarok pl/
. A Recon becsúszói 7075-ös, a Revé 7000-es aluból van (mindkettõ porkohászati úton elõállított aluöntvény, )
ez így biztos ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6766
Írta 2007. július 19. - 12:32
Nekem adták hozzá a pumpát, elvileg gyári melléklet - de ha vmi kedvezményes készlet kitudja honnan megmaradva akkor lehet hogy "kimaradt". Ha így van akkor vegyél egyet, csak ha tudod próbáld ki: nekem a BBB-féle kétszelepes telópumpa nem nyitja meg a DTSwiss tagom szelepét (nem ér be a tûje a csavarnak).
(OT: Egyszer vki egy komplett 6 személyes vadiúj liftet akart nekem eladni, leesett a teherautóról )
Trigger: télleg kíváncs lennék, ez a "Hollow" valódi zárt üreges öntvényt jelent vagy egyszerûen csak a majdnem-tömör "D" helyett amolyan vékonyfalú "U" keresztmetszetet? Ez utóbbi esetben olcsóbb a megoldás, kevesebb az anyag, könnyebb a végeredmény - viszont fárasztóigénybevételre nagyon aljasul reagál. (XC vs AM)
#6767
Írta 2007. július 19. - 10:36
akciós telók a probike-banBikerTigger :
"Revelation 426 dual aires van 59900-ért az nagyon jó vétel, ha megfelel a 115 vagy 130 mili rugóút"
A cím esetleg publikus, vagy személyes emailben elküldenéd ?
A Revelation 409 miben különbözik a 426-tól ?
Mo.-on kapni rugós Revelationt ?
A telópumpa alapból tartozéka a telónak, vagy nálunk külön adják hozzá ?
Egy Kelly's Magic vázba kerülne, nem dúrvulni, csak erdõben túrázni meg a lejtõkön megengedni lefelé, had szóljon. Szeretnék majd rá tárcsát meg a 100 kg-omat is bírja.
426-409 között egyrészt a 426-os poplokos /kell venni egy poplok kart haoozá 5-6 ezer ft/ és a floodgate a 409-esen egy imbusszal állíható a 426-on kivûlrõl...
rugós revelation szerintem nincs, de a biker.hu meg tudod nézni, de a recon 351 -el ugyanott vagy egyedül a nyakban /alu-vas/különbözik
simán bírja súlyodat, meg a nagy tárcsával a tféket is...
épp most vesz egy kellizes kolléga is 426-os revelationt 115-re állítva, szintén hasonló "pálcikaember"
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6768
Írta 2007. július 19. - 09:40
Nekem egy Magellan Polaris vázhoz XC-re fõként aszfalt és hegyes használatra ajánlották a Dart3-t. Szerintetek megfelelõ választás lenne ilyen használatra?
#6769
Írta 2007. július 19. - 00:52
"Revelation 426 dual aires van 59900-ért az nagyon jó vétel, ha megfelel a 115 vagy 130 mili rugóút"
A cím esetleg publikus, vagy személyes emailben elküldenéd ?
A Revelation 409 miben különbözik a 426-tól ?
Mo.-on kapni rugós Revelationt ?
A telópumpa alapból tartozéka a telónak, vagy nálunk külön adják hozzá ?
Egy Kelly's Magic vázba kerülne, nem dúrvulni, csak erdõben túrázni meg a lejtõkön megengedni lefelé, had szóljon. Szeretnék majd rá tárcsát meg a 100 kg-omat is bírja.
#6770
Írta 2007. július 18. - 22:30
de,,,,felejtsd el rajta a tárcsátSzevasztok!
Használ valaki Pilot villát tárcsafékkel?Mennyire birja?Nem csavarodik?
Artika revelation 426 dual aires van 59900-ért az nagyon jó vétel, ha megfelel a 115 vagy 130 mili rugóút
vagy van air-uturnös 100-130 között állítható 79900 ért az is nagyon jó vétel
de bármelyiket bevállalhatod egyforma erõs a recon és a revelation
marzóból ilyen súlyhoz ebben a kategóriában nem fogsz elég erõset találni...az is tapasztalat....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6771
Írta 2007. július 18. - 19:35
Használ valaki Pilot villát tárcsafékkel?Mennyire birja?Nem csavarodik?
#6772
Írta 2007. július 18. - 19:35
Elõrébb olvastam, hogy a Recont, fõleg tárcsafékkel, "súlyosabb" bringással nem javasolják 130-ra kihúzni, mertr lehet, hogy nem bírja.
Valóban ezt olvastad? Olvasd el még egyszer
#6773
Írta 2007. július 18. - 19:01
#6774
Írta 2007. július 18. - 18:59
#6775
Írta 2007. július 18. - 17:53
Az U-turnös lényege. hogy szétszerelés nélkül állítható a rugóút, a nem u-turnos -nak meg csak szétszereléssel lehet állítani ?
Igen.
Melyik a "szervízigényesebb" teló, a rugós, vagy a levegõs ? Gondolok itt arra, hogy az olajosban évente kell olajat cserélni, illetve, ha a rugóerõ nem megfelelõ, akkor a "helyes" rugó megtalálása is jó pár ezresbe kerül.
Ha a spirálrugó keménysége nem megfelelõ, sok telón lehet levegõelõfeszítéssel játszani. Ha nem, akkor csere, de ha egyszer ez megvan, onnantól kezdve nem sok gond van vele, a spirárrugónak ugyebár nem szokása elromlani Továbbá a mozgása is finomabb valamivel, bár manapság már nincs olyan nagy különbség, mint évekkel ezelõtt volt. A légrugóval elõfordulhatnak bajok, de ez nem egy gyakori probléma.
A levegõs telóban a mozgó alkatrészek kenése hogy van megoldva, vagy van olaj abban is ?
A rugózás egy dolog, a kenés egy másik. Szóval igen, olaj. Vagy zsír. Vagy épp semmi.
A mostani BikeMagban olvastam a Marzocchi telóról, hogy azokban jóval több olaj van, így azokat nem kell olyan gyakran szervizelni és tartósabbak is a jobb belsõ kenés miatt és hogy a dupla rugó miatt érzékenyebbek is. A gyakorlatban mennyit számít ez ?
A Marzok valóban híresek a kis szervízigényükrõl, a dupla rugó miatti érzékenységek viszont nem kicsit általánosítás. Nem mindegyik Marzoban van dupla rugó, nem feltétlenül emiatt érzékenyebbek, illetve sok másik telóban is van dupla rugó.
Ami a Recont és a Revelationt illeti, mindkettõ jó választás, részletekért olvass vissza, ezerszer ki lettek tárgyalva.
#6776
Írta 2007. július 18. - 14:47
Rock Shox
'07 Recon 351 U-Turn
Leírás:
Rugóút: 85-130mm
Szabályozhatóság: U-Turn, rugócsere, külsõ vissza út, külsõ kompresszió csillapítás
Súly: 2066g
Rugózás: U-Turn
Csillapítás: Motion Control
Külsõ szár: magnézium
Villanyak: kovácsolt Hollow 6061 T6 alumínium
Nyakcsõ: alu
Becsúszószár: 32mm 7000-es, alacsony súrlódású alumínium
Szín: fekete
Opciók: kormányról vezérlõ, fékbakos/fékbak nélküli külsõ szár
#6777
Írta 2007. július 18. - 14:36
Az U-turnös lényege. hogy szétszerelés nélkül állítható a rugóút, a nem u-turnos -nak meg csak szétszereléssel lehet állítani ?
Melyik a "szervízigényesebb" teló, a rugós, vagy a levegõs ? Gondolok itt arra, hogy az olajosba évente kell olajat cserélni, illetve, ha a rugóerõ nem megfelelõ, akkor a "helyes" rugó megtalálása is jó pár ezresbe kerül.
A levegõs telóban a mozgó alkatrészek kenése hogy van megoldva, vagy van olaj abban is ?
Átlagos felhasználás mellet, vagy ugyanolyan felhasználás mellet, meddig bírják a szimeringek a kétfajta ( levegõs, olajos) telóban ?
A mostani BikeMagban olvastam a Marzocchi telóról, hogy azokban jóval több olaj van, így azokat nem kell olyan gyakran szervizelni és tartósabbak is a jobb belsõ kenés miatt és hogy a dupla rugó miatt érzékenyebbek is. A gyakorlatba n mennyit számít ez ?
Most akció, 77000 ft ért :
Termék részletezése
REVELATION 426 Dual Air Pop Lock
Rock Shox REVELATION 426 Dual Air Pop Lock
Rugóút: 115/130mm
Szabályozhatóság: All Travel,
levegõnyomás állítás szelepeken keresztül,
pozitív és negatív légkamra,
külsõ vissza út, külsõ kompresszió csillapítás +floodgate,
külsõ nyomásállítás és zárás
Súly: 1740g
Rugózás: Dual Air
A pumpa tartozék!
Csillapítás: Motion Control
Külsõ szár: magnézium, csak tárcsafékhez
Villanyak: kovácsolt 6061 T-6 alumínium
Nyakcsõ: változó falvastagságú alu
Becsúszószár: 32mm 7000-es, alacsony súrlódású alumínium
Szín: fekete,
Fûznétek kommentár hozzá, fõleg az árhoz, mivel ólcsobb mint egy Recon és a technikai leíráshoz is, hogy mi az ami jó benne és mi az ami felesleges ?
Köszi
#6778
Írta 2007. július 17. - 18:03
ööö a 351-es reconban és az összes motion controlos rs-ben is van floodgate /legfeljebb nem tekerõvel állítod, hanem imbusszal/...a recon is 2 légkamrás csak egy szelepen keresztûl fújod fel, ez a durvább felhasználást nem befolyásolja /btw a sid és a reba is dual air-esek, és floodgatesek ezek pedig aztán cc villák fõleg a sid/ ezeket amiket felsorolsz nem a keményebb felhasználás miatt van hanem igényesebb belsejû drágább villák, de keményebb -persze csak mérsékelten kemény- felhasználásra elsõként egy rugós recont ajánlottam volna, mert pl tavaly revelation csak levegõs volt.Okéoké, tom hogy hülye vagyok, de azért ez ennél összetettebb. Pl a Revelation-ben van floodgate, a Reconban nincs. Mondjuk "marketinges fejjel" ez egy tipikus pont amivel elválasztják a CC és a keményebb felhasználást (azaz mit csinál a lockolt teló "túlterhelésre"). Aztán a Revelation két légkamrás, a Recon pedig egy (azaz a Revelationnál elvileg állíthatod az elõfeszítést, vagy hogy mondják magyarul amit a negativ kamra csinál). A Revbõl mindegyiknél van húzó és nyomócsillapítás, a Reconból csak a 351-esnek. A Revnek mindnek van MotionControl csillapítása (nemlineáris csillapítási görbe, a pogózás csökkentésére vagy micsoda ) a Reconból csak a 351-nek. A Recon üreges a Rev tömör aluöntvény koronával készül. A Recon becsúszói 7075-ös, a Revé 7000-es aluból van (mindkettõ porkohászati úton elõállított aluöntvény, a 7075-ös egy gyakran használt általános ötvözet, ismert hiányosságokkal és erényekkel. A 7000-es sorozatmegjelölés a Revnél annyit tesz hogy nem akarják pontosan megadni az öntvény tipusát, azaz vszleg valami "házi titok", teszemfel jobb mint a 7075-ös. Talán 7475-ös - kritikus alkalmazásoknál inkább ezzel helyettesítik a 7075-öst.)
Ezzel együtt csak annyit akartam mondani hogy válaszd azt amelyiket szereted, Biketriggernek igaza van
jó eséllyel üreges koronával készül mind 2, kicsi a valószínûsége hogy egy igénytelenebb teló vállat gyártanak "hollow' (drágább) tecnologiával, abban megint biztos lehetsz hogy a becsúszók meg pont ugyanazok az hogy az egyiknél csak a sejtelmes 7000 et adják meg csak erre jó hogy találgassunk
túl "gazdaságosan" termelõ cég a sram ahhoz hogy ennyifélt gyártsanak ugyanabból, illetve túl kicsi a különbség például a u-turnös revelation és a 351-es recon között /kb az alunyak/ kell valami misztikum amivel indokolt a mgasabb ár....
szal mindkét teló ha akarom cc ha akarom all mountain,,,,,,erõsségben max a gyári szórás adhat különbséget...
ez amúgy csak kötekedés,,,,
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6779
Írta 2007. július 17. - 17:50
#6780
Írta 2007. július 17. - 17:09
Ezzel együtt csak annyit akartam mondani hogy válaszd azt amelyiket szereted, Biketriggernek igaza van