Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#6781
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Artika: Mire, hol akarod használni? Merhogy elvileg a Revelation egy AM teló lenne vagy mijaszösz :D Nekem nagyon tetszik, a rugós Tora után kész fõnyeremény. A Recon ellenben XC teló(nak gyártják), ergo lájtosabb ütlegelésre készült.

3

ekkora csodák nincsenek, az a rs besorolási baromsága, ugyanaz a telóláb meg váll mind2 telónál, szal kb ugyanarra használhatók.....az egyetlen amiért a recon befér a cc kategóriába a revelation meg esetleg nem hogy az elõbbibõl létezik v-fékes változat...meg a fix 115/130 út ami az alap revel az kicsit sok cc-re, a recon meg ugye 100-ra butitható /u-turnös meg mind2bõl tudja a 85-öt/

sõt idén van u-turnös rugós revelation, ami semmi más mint egy átnevezett alunyakas 351-es rugós recon

mellesleg nekem mázsa körüli súlyhoz pont jó volt a recon a gyári rúgóval....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6782
Csory

Csory

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
A levegõs sztem "flexibilisebb", azaz több szabadságod van abban hogy hova állítod. A rugósnál rugócsere, a levegõsnél csak egy telópumpa kérdése. Ha szereted elfelejteni az egész technikai hókuszpókuszt és csak tekernéd akkor rugóssal jobban jársz, de készülj rá hogy 1-2 rugócseréd lehet mire megtalálod a "tiéd". A levgõset többet kell pátyolgatni (ereszt...) viszont nagyszerûen ki lehet próbálni a "jó, ez most ilyen volt, de visszatekerek és kipróbálom árnyalatnyit puhább telóval" dolgot. Én szeretek így szöszmötölni vele, ergo levegõspárti vagyok.

Artika: Mire, hol akarod használni? Merhogy elvileg a Revelation egy AM teló lenne vagy mijaszösz :D Nekem nagyon tetszik, a rugós Tora után kész fõnyeremény. A Recon ellenben XC teló(nak gyártják), ergo lájtosabb ütlegelésre készült.
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...

#6783
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Írnál bõvebben a teleszkópról. Egy ilyent néztem ki magamnak is.

100 kg súlyhoz levegõst, vagy rugóst ajánlanátok? ( Nem csak a revel
ationból )
Még a Recon 351-est nézegetem, estleg jó alternatíva a revevation helyett ?l

igazából veheted a levegõst is meg a rúgóst is

a rugós finomabban mozog, a levegõs könnyebb, de kicsit érzéketlenebb.

351 -es rugós reconom volt, hasonló súlyhoz sztem pont jó a gyári rugóval

levegõsbõl meg rebám -gyakorlatilag a revel is egy hoszabb utas reba- az is szépen mozog de azért egy picivel elmarad

merevségben ugyanazt tudják kb .....bõven elég a súlyhoz bármelyik, 180-as tárcsával is
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6784
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás

Hamár debuggolunk...

Nekem a tegnapi este felfedezése volt hogy a 2007-es Revelation Air U-Turnom nem rossz, csak utálja ha sokat lóg a falon. Bõvebben:

A bicajt (helytakarékosság okán) falra akasztva tartom, ismeritek a képletet: elsõ keréknél fogva lóg függõlegesen. Ezek után vszleg kissé összekavarodik a gyomra a teleszkópnak, egyrészt csendben olajat szuszog a pozitív levegõ szelepen (itt ijedeztem elõször) másrészt az állítási tartománya "elfogyott". Hiába tekertem ki tökig a U-Turn csavart, megállt 115mm-nél (gyárilag 130-nak kéne lenni). Itt ijedeztem másodszor.

Gyógymód:

1. Bicajt talpra állítani

2. Várni mondjuk 10 percet hogy legalább nagyjából elkezdjen a bendõje visszarendezõdni (pl ne játsszon az olajjal vizipisztolyt a szelep ha véletlenül megnyomod a tût)

3. Kézzel átmozgatni alaposan (20-30 rugóztatás)

4. Negatív kamrát teljesen leengedni, pozitívat maxra felfújni (ennél a tipusnál gépkönyv szerint mindig 175PSI, súlytól függetlenül, és ez minden Air U-Turnre igaz - márminthogy súlytól függetlenül maxra megy a pozitív kamra)

5. Hirtelen megtaláltam a teljes rugóutat, a bal villaszáron ott virít hogyaszondja 130mm... Ezután negatívat újra felpumpálni, mondjuk indulásnak a pozitívval azonosra - aztán lehet hangolgatni, és örvendezni hogy mégsem kellett szerelõ :D



Írnál bõvebben a teleszkópról. Egy ilyent néztem ki magamnak is.

100 kg súlyhoz levegõst, vagy rugóst ajánlanátok? ( Nem csak a revel
ationból )
Még a Recon 351-est nézegetem, estleg jó alternatíva a revevation helyett ?l

#6785
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Szerintem mindenképpen vidd vissza, ne nyúlj bele a gari miatt, másodszorra csak sikerül megcsinálniuk, szenvedjenek vele õk.


A sebesség mindent megold.

 


#6786
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Ja tenyleg , bocs akkor nem valtozna ha fuggolegesen allna helyes helyes ez a mai betett nagyon :D

Semmi kulonos , ugyanaz, tegnap kinn voltam Godollo fele , full beton 90% terep alig , semmi extremkedes (arra volt dolgom). Aznap meg nem is volt gond. Viszont ma gondoltam kiprobalom hegyen is, mert ott meg nem volt, es hat ugye jojjon ki most ha baja van.
Szal felugrottam a 3-asra ,a tetorol lefele elindulva (kb 20 m jottem lefele ,ez looool) erzem hogy csattog telo rendesen a nagyobb koveken. Na a csillapitas ott megszunt mar (de olaj nem jott ki sehol) gondoltam aze valahogy lejovok, de eletveszely volt es egyuttal rendkivul szomoru tobb szempontbol is ha ertitek mire gondolok. Az aljara erve mar erezheto volt , hogy megint atfolyt az olaj az also reszbe es kezdodott az, amikor nem osszenyomhato. (Gondolom font meg felul rekedt ezert nem volt csili, de csak tippelek)
Szoval nem veszes csak a torka veres, valszeg a szelep a gond megint, de lassan ott tartok hogy en fogom megszerelni mert aaah na mind1, lehet visszavinni. Masok tapasztalatait szivesen varom ezzel kapcs, hogy esetleg kuzdjek e meg vele vagy kuka 100 rugo

A rebound adjuster valamit allit de nem sokat segit es raadasul olyan mintha forditva mukodne :-o

#6787
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Miért, mi történt már megint a domainnel?
Változik a fejcsõszög, mindig változik ha mozog a teló.


A sebesség mindent megold.

 


#6788
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás

A fejcsoszog nem valtozik :) csak a bringa elejenek magassaga, ami majdnem ugyanaz, kiveve, hogy a vaz kormanyzasa erzesre nem valtozik meg.


:chin:

szerk: Öregszem.
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#6789
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Boxer WC? Benne van a neveben :D
De viccet felreteve en tudok valakit akinek van (nem tudom melyik evjarat) es bar nem torte szet allandoan hackeli, persze neki konnyu , megvannak az eszkozei.

A fejcsoszog nem valtozik :) csak a bringa elejenek magassaga, ami majdnem ugyanaz, kiveve, hogy a vaz kormanyzasa erzesre nem valtozik meg.

Mivel mindketto U-turn-os gondolom ott is a plusz IS control miatt kerdezed.
Erre azt lehet valaszolni ,hogy attol fugg mire hasznalod. En tudom magamrol hogy ritkan allitgatok telot ,ezert foloslegesnek tartom , de ettol meg nem hulyeseg ha pl olyan stilust uzol ahol konnyebben elered a hatarertekeit a villanak. Az biztos hogy minel tobb allitasi lehetoseg van egy telon, annal bonyolultabb, ugy pedig annal konnyebben elromolhat benne valami.

PS: Mellesleg a mai nap utan komolyan elgondolkoztam, hogy veszek-e meg valaha Rock Shox-ot Mo-on. :S Hogy idezzek a South Park-bol kicsit bovitve : Ez "A nyar egy szivas"

már hogyne változna ?

2 centivel alacsonyabb teló , meredekebb fejcsöszöge lesz....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6790
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Boxer WC? Benne van a neveben :D
De viccet felreteve en tudok valakit akinek van (nem tudom melyik evjarat) es bar nem torte szet allandoan hackeli, persze neki konnyu , megvannak az eszkozei.

A fejcsoszog nem valtozik :) csak a bringa elejenek magassaga, ami majdnem ugyanaz, kiveve, hogy a vaz kormanyzasa erzesre nem valtozik meg.

Mivel mindketto U-turn-os gondolom ott is a plusz IS control miatt kerdezed.
Erre azt lehet valaszolni ,hogy attol fugg mire hasznalod. En tudom magamrol hogy ritkan allitgatok telot ,ezert foloslegesnek tartom , de ettol meg nem hulyeseg ha pl olyan stilust uzol ahol konnyebben elered a hatarertekeit a villanak. Az biztos hogy minel tobb allitasi lehetoseg van egy telon, annal bonyolultabb, ugy pedig annal konnyebben elromolhat benne valami.

PS: Mellesleg a mai nap utan komolyan elgondolkoztam, hogy veszek-e meg valaha Rock Shox-ot Mo-on. :S Hogy idezzek a South Park-bol kicsit bovitve : Ez "A nyar egy szivas"

#6791
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Összébb megy a teló, ha állítod az útat.


A sebesség mindent megold.

 


#6792
sylverdevil

sylverdevil

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Sziasztok!
Az olajos RS Toráknál, ha a rugóút hosszát állítom akkor "lentebb is esik", vagy csak kevesebbet rugózik be? Tehát, változik-e a fejcsõszög, ha 100-ról 80-ra állítom az utat?

Szerintetek megéri a 318 U-turn azt a plusz pénzt a 302 U-turn helyett? Mivel jobb?

#6793
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
amennyi törött boxxerrõl hallottam én messzirõl elkerülném õket..sörösdoboz vastagságú oldalfal stb

#6794
Def Jam

Def Jam

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 658 hozzászólás
Mi a véleményetek egy 03-as Boxxer WC-ról? :)

#6795
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Nos le a kalappal a szerelok elott (Ha olvasod koszi ! :D) , par nap alatt megcsinaltak a telot.
Sajnos nem tudtam meg a problema okat, de elkepzelheto ,hogy a csillapitas szelepe, ami egy muanyag kis bizbasz a teloban , sorjas volt (allitolag ez konnyen elofordulhat) ez a hasznalat soran beragad/beragodhat es nem engedi vissza az olajat ami igy lennt marad a teloszar aljaban es lockolja annak mozgasat.

Most nagyon szepen mozog, asszem erdemes volt megvenni.
(Ja es tenyleg megszunteti a tarcsafek csorgeset az atutotengely :) )

Akik telot vesznek azoknak javaslom nyomogassak le parszor jo kemenyen, (labbal a talaj fele!) mielott elviszik a boltbol, elkerulendo az ilyen kellemetlen helyzetet.

#6796
Csory

Csory

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Tora 302 Solo Air nincs gyártásban, Torából csak a 318-as a Solo Air kivitel. A Recon nem lockolható csak a rebound (kifelé) csillapítása állítható. Viszont könnyebb a Toránál, 17 dekával :D (Én a Torát venném...)
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...

#6797
dabiszt

dabiszt

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
hello
ha már a recon-nál tartunk tudna nekem valaki tapasztalatokat mondani róla én is most szeretnék venni. konkrétan a 351 érdekelne
köszi

#6798
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
www.biker.hu
itt megnézheted...én a recon-t venném, könnyebb és szebb is

#6799
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás
Hello Urak!

Vennék egy jobbfajta telót, melyiket lenne érdemesebb?

Tora 302 solo air (50.000 körül van)
Recon 327 solo air (60.000 pénz)

Várnám a hozzáértõk :) véleményét...
mindkettõ lockolható?
(maratonozásra használnám fõleg)
Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#6800
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
... De legalább az egyik szárral rendben vagyunk! :D
Az air u-turn rendszert nem ismerem. ... Még.
A légszelepen keresztül távozó olaj meg a pozitív kamrában élvõ 5-10 mL cucc, ami az "O" gyûrû kenésére és tökéletesebb zárására szolgál. Ott is csak talpra kell állítani és visszafolyik a helyére. (Pozitív kamra alja.)
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!