Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#6801
Csory

Csory

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Na ezt most nem biztos hogy vettem...

A lockout ugyebár a jobb villaszárba "van beépítve", méghozzá a bemozgó csillapítást zárja (kvázi végtelen csillapítást ad, ezzel lockol. Ha ebben az állapotban sikerül elég nagy sallert benyomni a telónak akkor majd a floodgate kiold). Ami viszont nálam elhenteredik az a bal telószár, ami a rugózásért felel (poz és neg légkamra, illetve az Air U-Turn mechanika). Szóval szvsz a lock itt nem oszt és nem szoroz...
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...

#6802
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Ott a pont! Ha lock-olva van a teló, nem tud közlekedni az olaj... Végülis ez a lockout lényege... :)
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#6803
gakos

gakos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 947 hozzászólás
en hatso kerekre allitva tarolom a bringat (reba van bene), ha a lockout be van kapcsolva, akkor nem maszik el az olaj benne, maskulonben menni kell vele egy kicsit meg nyomkodni, hogy csillapitson rendesen es a lock is mukodjon

#6804
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Hát, hogy mi történik a telóban, azt bonyolult lenne elmagyarázni, a lényeg, az olaj mindig lefelé törekszik, ellentétben a levegõvel és ez eredményezhet fura dolgokat, ha lógatva tárolod. De mivel a fizika törvényei jól mûködnek, (Néha nagy bánatomra. ) ha visszaállítod talpra, az állapota is visszaáll. (Kicsi mozgatás segíti az elemeket, hogy megtalálják a helyüket.) Ha jobban érdekel mi folyik benn, nézegesd a robbantott rajzát és elmélkedj... :)
Ha a hátsónál lógatod fel, kevésbé akarnak keveredni az elemek. De ami igazán fontos, nem terheled feleslegesen a teló perselyeit.
Sok kedves vendég... Csak az emberi hülyeség és a Világegyetem határtalan... Bár az utóbbiról még nem gyõzõdtem meg.
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#6805
Csory

Csory

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Oké, akkor én egy ilyen körülményes pofa vagyok :chin: De mi lesz a különbség (hovafolyikazolajahovanemkéne) ha a hátuljánál fogva lógatom fel? Annyi hogy a villaszöggnyi értékkel "felfelé" és nem "lefelé" fog állni?

/OT: Nekem eddig amúgy sokkal inkább a tárcsafékkel volt bajom fellógatva (sok kedves vendég odamegy, jajjdejócanga, elkezdi pumpálni a fékkart (miközben lóg a falon fejjel) - én meg utána légteleníthetem...) :chase:
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...

#6806
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Valóban körülményesen csináltad...
Nekem hasonló problémát csinált a J3-om. Megszûnt a lockout. De nem tökörésztem vele ennyit. Talpra állítottam és hagytam egy kicsit, majd használtam. Az olaj visszatért a helyére és semmi gond. Szerintem nálad is elég lenne ennyi.
Bár meg kell jegyeznem, hogy az elsõ keréknél való fellógatás nem a legjobb ötlet. Ha teheted, hagyd talpon, vagy ha nem, inkább a hátsó keréknél fogva lógasd fel.
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#6807
Csory

Csory

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Lehet hogy körülményes - én örültem neki mint majom a farkának hogy mûxik :D Amúgy a gyári leírás szerint az összes ilyen cucc (mármint Air U-Turn) kéretik talpra állítva pihentetni és párszor átmozgatni mielõtt rugóutat állítasz (vagy vmim ilyesmi, ha érdekes elõtúrom a leírását). Gondolom kicsit átkéredzkedik az olaj oda is ahová egyébként nem kéne lennie, de eddig lusta voltam elgondolkodni a saját bal telószáram felépítésén :D
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...

#6808
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
ez egy picit korulmenyes nem?
nekem a jo kis hc2 rendszerrel semmi gond nem volt a boxxiban. elvegre egy nagy cso ket vegen ledugozva, olajjal ami szabadon mozoghat mindenfele... mondjuk a tobbi is hasonlo ezert nem tudom elkepzelni h miert nem jo az neki ha oda-vissza forgatod (ld. falra akasztas)

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#6809
Csory

Csory

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Hamár debuggolunk...

Nekem a tegnapi este felfedezése volt hogy a 2007-es Revelation Air U-Turnom nem rossz, csak utálja ha sokat lóg a falon. Bõvebben:

A bicajt (helytakarékosság okán) falra akasztva tartom, ismeritek a képletet: elsõ keréknél fogva lóg függõlegesen. Ezek után vszleg kissé összekavarodik a gyomra a teleszkópnak, egyrészt csendben olajat szuszog a pozitív levegõ szelepen (itt ijedeztem elõször) másrészt az állítási tartománya "elfogyott". Hiába tekertem ki tökig a U-Turn csavart, megállt 115mm-nél (gyárilag 130-nak kéne lenni). Itt ijedeztem másodszor.

Gyógymód:

1. Bicajt talpra állítani

2. Várni mondjuk 10 percet hogy legalább nagyjából elkezdjen a bendõje visszarendezõdni (pl ne játsszon az olajjal vizipisztolyt a szelep ha véletlenül megnyomod a tût)

3. Kézzel átmozgatni alaposan (20-30 rugóztatás)

4. Negatív kamrát teljesen leengedni, pozitívat maxra felfújni (ennél a tipusnál gépkönyv szerint mindig 175PSI, súlytól függetlenül, és ez minden Air U-Turnre igaz - márminthogy súlytól függetlenül maxra megy a pozitív kamra)

5. Hirtelen megtaláltam a teljes rugóutat, a bal villaszáron ott virít hogyaszondja 130mm... Ezután negatívat újra felpumpálni, mondjuk indulásnak a pozitívval azonosra - aztán lehet hangolgatni, és örvendezni hogy mégsem kellett szerelõ :D
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...

#6810
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Én arra tippelek hogy a csillapítás alján az O-gyûrû szétment és elfosta az olajat az MCD, bele az alsószárba, azt pedig nem nagyon tudod összenyomni. Öcsémnek a SID Race-énél volt ilyen gond h. a csillapításból lefele elfolyt az olaj és a 8cm-bõl csak 6ot mozgott és az út végén majdhogynem koppant a villa. Ha még garis akkor vidd vissza oda ahol vetted.


Az én Sidem is megcsinálta ugyanezt, a különbség, hogy én nem jöttem rá a megoldásra :P
Másik; egy haver Pike-ja vhogy "lötyög", pedig meg van húzva minden. Az út elején van néha negyed centi holt tér, ahol nem rugózik, és a keró saját súlyától már ki is van mozogva. Acélrugó+Uturn. Tipp?

#6811
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
A teleszkóp valószínûleg hibás!! Összesen 1x volt használva, akkor sem extrémen. Ergo fogalmam sincs mennyit kéne kimozognia. De természetesen az útjának 90%-át illene. A "kimozgást" és a SAG-et meg ne keverjük.

Abban már most majdnem teljesen biztos vagyok , hogy a jobb szárban rossz valami ahol a csillapítás van.

#6812
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 hozzászólás
Huh, bakker nem ijesztegessetek, épp most szeelik a bringámba a 302-es Domain-t :s

Hány kilo vagy Greg? kiváncsi leszek allattam mennyit mozog majd a 16cm-böl...elsö tapasztalatokat majd hétfön, remélem semmi hasonlo problémám nem lesz vele...

Def Jam, no nekem van villám, neked a vázad, dobjuk össze a kettöt azt meg is vagyunk :) lol amugy én is pont Deneb vázat akarok venni, meg is van hozzá minden hogy egy jo kis gép legyen belöle..

#6813
Def Jam

Def Jam

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 658 hozzászólás
Áhh dejól mutatna a Deneb-be egy Domain vagy egy Totem inkább... :D
De csak álom... :( :D

#6814
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Koszi nektek, bar most nem tudom sirjak vagy nevessek (max kinomban)
Ha visszaviszem (mar pedig ez lesz ugy nez ki) ki tudja mire lesz abbol valami.
*****jon meg az RS . Ennyipenzert ilyen szart kap az ember aah. Nade azert kivarom a veget mielott szitkozodnek :). Aztan majd irok ha tobbet tudok, es megtudjuk kinek lett igaza.

Nemtudom mar kiprobalni, mert szinte teljesen benyomhatatlan, a csilli korabban mukodott meg a kemenyedes alatt is vegig es csinalta a dolgat sztem

#6815
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Könnyen ki lehet próbálni, hogy ez-e baja, visszaút csili maxra ráteker, és ha mûködik a csili akkor nincs baja az o-gyûrûnek.


A sebesség mindent megold.

 


#6816
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Igazából mind1 hogy MCD vagy nem, de ha az a gond amit mondtam, akkor O-gyûrû csere a megoldás.

#6817
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A 302 nem mcd-s, de vidd vissza, ne szedd szét.


A sebesség mindent megold.

 


#6818
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Aszta p*!%/+!%, demitol?? Mar az elején ilyen volt, csomagból kivéve.
Ha tényleg ez a baja az nagyon durva.
Szép lassan keményedett fel 1bként

Ilyenkor az O gyûrût cserélik vagy vége?
Ebben van egyáltalán ilyen?
Megha ez a baja és fejreállítom, egy idõ után pedig vissza akkor egy ideig jónak kéne lennie nemigaz?

#6819
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Tud valaki nekem segíteni, aki járatos az újabb RS telók felépítésében?
Mi lenne az alábbi probléma megoldása?

Zsír új Domain 302-es teló (16cm) kezdetben (is!!!) kb. a 3/4 útját mozogta ki, a nap végére kb. 1/4-ét és úgy is maradt (Magyarul felkeményedett de , úgy hogy egy ponton túl mintha határozott vége lenne a telóútnak.
A telón visszacsili állítás van a jobb szár alsó részén, illetve U-turn szabályozási lehetõség a bal szár felsõ részén.
A teló rendeltetésszerûen volt használva, (semmi ugrálás, letörés. Sima városi teszt volt) és állítva is.

Felépítés a manual szerint:
Jobb szár: Felsõ rész 200ml, alsó rész 10ml olaj + csill. allító rendszer.
Bal szár: Alsó rész 15ml olaj + acélrugó.
A teló ha jól látom az ábrát, elvileg nincs nyomás alatt , tehát ha kinyitnám ellenõrizni, az még nem gáz igaz?

Itt a robbantott ábrája (föntrõl a második):
(http://sram.com/_med...Lyrik_Totem.pdf)

Please help!
Mi a rossz, vmit elb*sztak gyárilag, vagy ahol összerakták?
Rendkívül elszomorít az ilyen trehány munka.


Én arra tippelek hogy a csillapítás alján az O-gyûrû szétment és elfosta az olajat az MCD, bele az alsószárba, azt pedig nem nagyon tudod összenyomni. Öcsémnek a SID Race-énél volt ilyen gond h. a csillapításból lefele elfolyt az olaj és a 8cm-bõl csak 6ot mozgott és az út végén majdhogynem koppant a villa. Ha még garis akkor vidd vissza oda ahol vetted.

#6820
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Tud valaki nekem segíteni, aki járatos az újabb RS telók felépítésében?
Mi lenne az alábbi probléma megoldása?

Zsír új Domain 302-es teló (16cm) kezdetben (is!!!) kb. a 3/4 útját mozogta ki, a nap végére kb. 1/4-ét és úgy is maradt (Magyarul felkeményedett de , úgy hogy egy ponton túl mintha határozott vége lenne a telóútnak.
A telón visszacsili állítás van a jobb szár alsó részén, illetve U-turn szabályozási lehetõség a bal szár felsõ részén.
A teló rendeltetésszerûen volt használva, (semmi ugrálás, letörés. Sima városi teszt volt) és állítva is.

Felépítés a manual szerint:
Jobb szár: Felsõ rész 200ml, alsó rész 10ml olaj + csill. allító rendszer.
Bal szár: Alsó rész 15ml olaj + acélrugó.
A teló ha jól látom az ábrát, elvileg nincs nyomás alatt , tehát ha kinyitnám ellenõrizni, az még nem gáz igaz?

Itt a robbantott ábrája (föntrõl a második):
(http://sram.com/_med...Lyrik_Totem.pdf)

Please help!
Mi a rossz, vmit elb*sztak gyárilag, vagy ahol összerakták?
Rendkívül elszomorít az ilyen trehány munka.