http://www.sicklines...ws/07coiltotem2
Görgesd lejjebb, lábak alján hátul a pici csavar. Ha jol tom csak Totemen meg Lyriken van de ez nem biztos. Ötletes, bár én inkább mindig szészedem és kipucolom a manitout..
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
Indította
Vendég
, 2002. június 06. 20:18
#6721
Írta 2007. július 21. - 14:35
#6722
Írta 2007. július 21. - 14:22
#6723
Írta 2007. július 21. - 14:12
#6724
Írta 2007. július 21. - 13:58
max 2ezer
sajnos ezek a nyilt patronos villák ( RS mcd,Manitou tpc+,intrisinc) havonta igénylik a kenést
nemhiába rakott olajzógombot a teló lábára az rs
sajnos ezek a nyilt patronos villák ( RS mcd,Manitou tpc+,intrisinc) havonta igénylik a kenést
nemhiába rakott olajzógombot a teló lábára az rs
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6725
Írta 2007. július 21. - 13:50
OK. minden, de mibe fáj ez a beavatkozás havonta, lagalább, amíg él a gari ?
#6726
Írta 2007. július 21. - 12:54
Errol beszeltem en is , de hogy irjam le?
A csuszo feluletek valamelyiket kell tokmindegy melyiket , a porlehuzo ugyis lehuzza a folosleget ahogy te is irtad.
Nem irnek osszevissza ha nem lenne meleg meg megcsinaltak volna a telom es nem itt ulnek a gep elott
A csuszo feluletek valamelyiket kell tokmindegy melyiket , a porlehuzo ugyis lehuzza a folosleget ahogy te is irtad.
Nem irnek osszevissza ha nem lenne meleg meg megcsinaltak volna a telom es nem itt ulnek a gep elott
#6728
Írta 2007. július 21. - 12:31
én a szimmeringek alá szöktem tenni 2-3 csöpp olajat, aztán jól megmozgatom a telót, letörlöm a felesleget, hogy csak egy egészen vékony filmréteg maradjon rajta, és kész.
#6729
Írta 2007. július 21. - 12:25
Akkor olvass manyualt lecci koszi.
Lubricant ugy irjak
Mellesleg nem ugy kell kenni hogy lucskos legyen az olajtol csak nagyon keveset.
Lubricant ugy irjak
Mellesleg nem ugy kell kenni hogy lucskos legyen az olajtol csak nagyon keveset.
#6730
Írta 2007. július 21. - 12:21
Mi az a becsúszó? Olyan, mint a sültmalac nyárson pörgetve? Mert azt szokták (sörrel) kenegetni...
Mennyit használ neki, ha bekened kívülrõl? Max arra jó, hogy kötegelõ nélkül is látod a porban, hogy mennyit mozog a telód...
Mennyit használ neki, ha bekened kívülrõl? Max arra jó, hogy kötegelõ nélkül is látod a porban, hogy mennyit mozog a telód...
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme
#6731
Írta 2007. július 21. - 12:00
Ja ez igaz, a kiskamrakban ahol 10 es 15ml van ott hamarabb elkoszolodhat az olaj.
Sztem a csinald magad a legjobb, persze a biztonsagos szet es osszerakashoz nem art nemi eloismeret, rutin ,meg szervizes ismeros Csak igy lehet olcson meguszni.
Az RS-nel meg kulon figyelni kell a rugos oldalra ahol nincs felul kenes a szimeringnel (mar amelyik telo ilyen) ott surubben kell a becsuszot kenegetni a hosszu elettartamhoz.
Sztem a csinald magad a legjobb, persze a biztonsagos szet es osszerakashoz nem art nemi eloismeret, rutin ,meg szervizes ismeros Csak igy lehet olcson meguszni.
Az RS-nel meg kulon figyelni kell a rugos oldalra ahol nincs felul kenes a szimeringnel (mar amelyik telo ilyen) ott surubben kell a becsuszot kenegetni a hosszu elettartamhoz.
#6732
Írta 2007. július 21. - 10:49
Szimmeringet nem kell olyan gyakran cserélni (kb 2 évente), a csillapítában kb 100óránként kell olajat cserélni, a lábban azért kell olajat cserélni gyakran, mert ott csak 15ml olaj van. Olajcsere után mindig sokkal jobban mozog a telóm, mint elõtte.
A marzók teljesen mások.
A marzók teljesen mások.
A sebesség mindent megold.
#6733
Írta 2007. július 21. - 07:47
Úgy látszik, sikerült belecsapni a lecsóba.
A júliusi BikeMeg-ban a valamelyik marzóról írták pont azt, hogy jóval több olaj van a marzóban, mint az RS-ben, ettõl van az, hogy kevesebb a szervízigénye, mivel a több olaj biztosabb belsõ kenést biztosít, és "több", a telóba bejutott koszt képes "oldatban "tartani. A cikk szerint egy RS nem bírna ki komoly sérülés nélkül ekkora intervallumot, olajcsere nélkül.
Ha a fórumba visszaolvasunk, a karbantartásról alig lehet olvasni, mindenki csak a várható mûködésrõl érdeklõdik egy telóval kapcsolatban, pedig úgy néz ki, hogy a szakszerû karbantartás nemcsak idõráfordításban kerül sokba, hanem anyagiakban is.
Van valakinek tapasztalata, hogy mennyibe kerül egy RS teló szakszerû tisztítása + olaj és szimeringcseréje ? Persze, ha valaki vidéki, akkor ehhez még hozzájön 2-3000 ft utiköltség is és mindez havonta (50 óra ) és, ha a garit is meg akarjuk tartani, akkor ezt 1 vagy 2 éven keresztül. Húzós !
Gondolom, ott ahol nem vasvillával forgatják a lét a padláson és végre sikerül valakinek megvenni egy 80-100.000 ft-os telót, nagyon meggondolandó, hogy mit kockáztat, a szakszerû karbantartással, ill. annak elhagyásával, bár el tudom képzelni, hogy az 50 órában azért nagy biztonsági tartalék van.
Jó lenne még több gyakorlat véleményt (az enyém nem az) olvasni, tapasztalatszerzés céljából.
A júliusi BikeMeg-ban a valamelyik marzóról írták pont azt, hogy jóval több olaj van a marzóban, mint az RS-ben, ettõl van az, hogy kevesebb a szervízigénye, mivel a több olaj biztosabb belsõ kenést biztosít, és "több", a telóba bejutott koszt képes "oldatban "tartani. A cikk szerint egy RS nem bírna ki komoly sérülés nélkül ekkora intervallumot, olajcsere nélkül.
Ha a fórumba visszaolvasunk, a karbantartásról alig lehet olvasni, mindenki csak a várható mûködésrõl érdeklõdik egy telóval kapcsolatban, pedig úgy néz ki, hogy a szakszerû karbantartás nemcsak idõráfordításban kerül sokba, hanem anyagiakban is.
Van valakinek tapasztalata, hogy mennyibe kerül egy RS teló szakszerû tisztítása + olaj és szimeringcseréje ? Persze, ha valaki vidéki, akkor ehhez még hozzájön 2-3000 ft utiköltség is és mindez havonta (50 óra ) és, ha a garit is meg akarjuk tartani, akkor ezt 1 vagy 2 éven keresztül. Húzós !
Gondolom, ott ahol nem vasvillával forgatják a lét a padláson és végre sikerül valakinek megvenni egy 80-100.000 ft-os telót, nagyon meggondolandó, hogy mit kockáztat, a szakszerû karbantartással, ill. annak elhagyásával, bár el tudom képzelni, hogy az 50 órában azért nagy biztonsági tartalék van.
Jó lenne még több gyakorlat véleményt (az enyém nem az) olvasni, tapasztalatszerzés céljából.
#6734
Írta 2007. július 20. - 17:32
Romlik a kenes minosege igen de mennyit ,szamit?
Vegyes felhasznalas mellett toltam a marzomat 3 evig olajcsere nelkul!!! (kb 9KKm) Ugyanugy mukodott mint az elejen (Meg most is meg lehet nezni). A szetszereles tobbet art a teloknak mint az hogy ritka az olajcsere.
En mikor az elso rock shoxomat szetkaptam -az is ment kb 3 evet - Az olaj alig volt koszos benne) Most lehet f**zni hogy hulyeseg, de ez teny. A viszkozitas/kenes romlik az biztos, de egy jol zart rendszernel csak ez es a belso kopas miatti szennyezodes, ronthatja a mozgas minoseget (ami raadasul -szerintem- nem jelentos).
Figyelem! En nem magamat tartom mintanak,csak gondoltam leirom ezt is. Legtobben hamarabb cserelnek telot, minthogy erdemes legyen olajat cserelni benne . Meg ez aztan tenyleg felhasznalastol fugg na meg a telo belso felepitesetol. Ha romlik a hatasfoka, akkor erdemes cserelni az oilt, egyebkent meg siman elmegy 1-2 evig atlagos felhasznalassal 1 load-ra (ami mondjuk jelentsen ~70-30 % aszfalt-terepet)
Nem vitatkozni akarok , csak leirtam mi van az ero sotet oldalan
(A szereloket kerem tegyek le a koveket az udvarban, nem akarok senkit megfosztani a melojatol, kenjen az akinek kenhetnekje van)
Vegyes felhasznalas mellett toltam a marzomat 3 evig olajcsere nelkul!!! (kb 9KKm) Ugyanugy mukodott mint az elejen (Meg most is meg lehet nezni). A szetszereles tobbet art a teloknak mint az hogy ritka az olajcsere.
En mikor az elso rock shoxomat szetkaptam -az is ment kb 3 evet - Az olaj alig volt koszos benne) Most lehet f**zni hogy hulyeseg, de ez teny. A viszkozitas/kenes romlik az biztos, de egy jol zart rendszernel csak ez es a belso kopas miatti szennyezodes, ronthatja a mozgas minoseget (ami raadasul -szerintem- nem jelentos).
Figyelem! En nem magamat tartom mintanak,csak gondoltam leirom ezt is. Legtobben hamarabb cserelnek telot, minthogy erdemes legyen olajat cserelni benne . Meg ez aztan tenyleg felhasznalastol fugg na meg a telo belso felepitesetol. Ha romlik a hatasfoka, akkor erdemes cserelni az oilt, egyebkent meg siman elmegy 1-2 evig atlagos felhasznalassal 1 load-ra (ami mondjuk jelentsen ~70-30 % aszfalt-terepet)
Nem vitatkozni akarok , csak leirtam mi van az ero sotet oldalan
(A szereloket kerem tegyek le a koveket az udvarban, nem akarok senkit megfosztani a melojatol, kenjen az akinek kenhetnekje van)
#6735
Írta 2007. július 20. - 15:31
#6736
Írta 2007. július 20. - 15:30
1ébként azt szokták a szakik tanácsolni hogy fekhasználásfüggõ is
ha fõleg terepezel /tehát dolgozik a teló gazdagon/ akkor 1000-1200 km
ha töb az aszfalt /bár arra minek teló/ akkor 1600-1800 km a z ajánlott csere intervallum
persze ha vegyes használat de inkább terep /mondjuk annyi aszfalt amig kiéérsz a terepre/ ott valahol találkozik is a 50óra illetve 1000 km....
ha fõleg terepezel /tehát dolgozik a teló gazdagon/ akkor 1000-1200 km
ha töb az aszfalt /bár arra minek teló/ akkor 1600-1800 km a z ajánlott csere intervallum
persze ha vegyes használat de inkább terep /mondjuk annyi aszfalt amig kiéérsz a terepre/ ott valahol találkozik is a 50óra illetve 1000 km....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6737
Írta 2007. július 20. - 15:25
50 óra :chin: régebben én is ezt hallottam de belegondolva az ku*va kevés!
havonta lazán kéne akkor.
off: manitouknál nincs ilyen 50 ora ugye?
havonta lazán kéne akkor.
off: manitouknál nincs ilyen 50 ora ugye?
#6738
Írta 2007. július 20. - 15:24
#6739
Írta 2007. július 20. - 15:19
gondolom mint az autónál,romlik a teljesítmény
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#6740
Írta 2007. július 20. - 15:10
és mivel jár ha nem teszem meg ilyen gyakran?Igen a lábban 50óránként, nem rövid, mert kevés az olaj, a levegõs telókban ugyanilyen gyakran kell.