Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#2661
Írta 2010. június 17. - 14:36
Mondjuk csak nagyon ócska betonon teszteltem, de úgy fest, a csillapítás állítgatása sokat javított a komfortérzetemen és nem kellett sokat találgatnom, merre tekergessem a csavart.
#2662
Írta 2010. június 17. - 00:01
én nem szoktam ennyit tudományoskodni
kimegyek itt a kõhegy aljára, van ott egy jó kis mozgóköves lejtõ -eleje 8-10%- végére jó gyors. 2-3 gurulás után beállítom úgy hogy ne pattogjon el, de szépen mozogjon oszt annyi. ha ott jó máshol az lesz. igaz az eddig rs-okkal (pilot, duke,pike, reba, recon)nem sokat kellett szarozni, full nyúlon voltak jók a pehelysúlyomhoz. foxok meg kb félúton.
az új rebákat meg még nem tudtam tesztelni, majd kiváncsi leszek azok másképp lesznek e jók.
Menni kell vele h tudd mi a jó neked, ez tény, de ha nem tudod, mikor mit mire állítasz, kisebb eséllyel tudod belõni jól...
Meg a másik az, hogy az eddigi RS-eim (Judy, Duke, Psylo) ehhez képest egyszerûbb darabok voltak, és a csillapítások végállásai között sem volt igazán nagy különbség.
#2663
Írta 2010. június 16. - 23:27
Hagyd a sok állítgatást és inkább pattanj fel arra a bicajra!
Ez jó megközelítés
Régebbben az elsõ komolyabb sportmotoromnál (amiben mindenféleképp állítható futómû volt) olvasgattam utána és valaki azt ajánlotta, hogy ahhoz hogy megismerjük milyen állításnak milyen hatása is van azt kell csinálni, hogy beállítunk mindent a gyárilag ajánlott értékre, majd az egyik paramétert elállítjuk az egyik szélsõ értékre és megyünk vele párszáz km-t (nem csak az utca sarkáig!). Majd a másik szélsõ értékre állítjuk és ismét próba. Aztán ezt vissza a gyárilag ajánlott értékre és ugyanezt végigjátszuk a többi paraméterrel is.
#2664
Írta 2010. június 16. - 23:19
kimegyek itt a kõhegy aljára, van ott egy jó kis mozgóköves lejtõ -eleje 8-10%- végére jó gyors. 2-3 gurulás után beállítom úgy hogy ne pattogjon el, de szépen mozogjon oszt annyi. ha ott jó máshol az lesz. igaz az eddig rs-okkal (pilot, duke,pike, reba, recon)nem sokat kellett szarozni, full nyúlon voltak jók a pehelysúlyomhoz. foxok meg kb félúton.
az új rebákat meg még nem tudtam tesztelni, majd kiváncsi leszek azok másképp lesznek e jók.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2665
Írta 2010. június 16. - 22:51
Ideally you want to have the compression hole set fairly tight in order to control fork movement on slow speeds. Stuff like pedal bobing and fork dive are slow speed events. You want to close the compression so as to limit the fork's ability to move at slow speeds. You then want to loosen the floodgate so that the rod is all the way down to the compression damper. That way ANY movement faster than pedal bobing or fork dive will cause the compression unit to hit the floodgate rod and open the compression hole, thus letting oil through and letting the fork move like normal.
The reason myself and Kapusta like that setting is because it provides the most consistant damping, very linear in respect to oil blowoff.
Running the compression halfway open and closing floodgate all the way tight so the rod is way up will result in a super progressive damping, which is not what you want for most riding. It won't control ANY low speed movements and use too much travel at higher speeds. Running full floodgate with open compression is asking for a horrible ride no different than an SSV fork.
Running full locked compression and using a light floodgate is the best you can get to a platform feel, but with better bump ability and consistant damping through the whole stroke. This setting doesn't degrade bump smoothness much and makes the fork ride higher and more controlled. IMO this system is incredibly more usefull and versatile than any SPV fork. I can't stand riding any SPV fork after having Motion Control.
On the other hand though leaving compression full open is nice for maximizing wet traction, when traction is more important than eliminating fork dive or pedal bob.
one great thing about the Motion control damping system is that it provides a seamless movement when pushing open the compression hole with the floodgate rod. Instead of a system that has an on/off switch where it goes from locked to loose in 2 mm of fork compression, motion control has a bit of give before hitting the floodgate rod and letting oil through.
The spring damper tube can compress roughly a quarter inch. Due to the fluid dynamics of the oil push rod, it takes more fork movement than 1mm to get the oil level to move up 1mm, thus there is a leverage ratio acting on the spring tube. This allows the fork to still compress even when the compression hole is still locked and hasn't hit the floodgate rod yet. Try locking compression and then running floodgate full tight, you will notice this compression in the spring tube adds up to around 20mm.
That all provides for one hell of a seamless system.
Asszem kitalálható, hogy én is épp a Motion Controllal ismerkedem
A terv az, hogy végigpróbálom bringázásonként a fenti variációkat, de az elsõ körben még egy "basic setup"-ot állítottam be, hogy legyen mihez viszonyítani.
Nyomás 75 kilóhoz 90/90. Az ajánlott gyárit próbáltam, de túl soknak tûnt. Befelé csillapítást és a Floodgate-et teljesen kitekertem, visszaút pedig olyan régig szuszogós-szöttyögõs Marzósan lassúra van állítva. De majd tuti kipróbálom a brainesítést is...
#2666
Írta 2010. június 16. - 22:36
Hagyd a sok állítgatást és inkább pattanj fel arra a bicajra! Nekem kellett úgy 2000 km (úgy látszik, lassan tanulok), mire rájöttem, hol is keressem azt az ideális beállítást.
Amint vége a monszunnak
(még csak 700 körül járok)
Egyelõre bízom benne, hogy sikerül olyan kényemessé tenni a gépet az elsõ keréknél is, amilyen a régi volt.
(hátul jobb, de a régi merevseggû volt)
#2667
Írta 2010. június 16. - 22:09
Köszi, épp ez a video adta az ötletet, hogy kérdezõsködjek.
Tehát ezen (a többi beállítástól függetlenül) nincs mit hangolgatni, ha jól értem: beállítom a +/- kamrák nyomását (Reba SL) és ezekhez állítom a csillapítást.
Hagyd a sok állítgatást és inkább pattanj fel arra a bicajra! Nekem kellett úgy 2000 km (úgy látszik, lassan tanulok), mire rájöttem, hol is keressem azt az ideális beállítást.
_____________________________________________
AM rlz
#2668
Írta 2010. június 16. - 20:56
lenyomod majd elengeded a bringád ne ugorjon el a talajtól, vagy nyitott tenyérrel elengedve a kormány ne üssön vissza. íme szemlélteteve:
YouTube - CUBE BIKES Suspension Setup
Köszi, épp ez a video adta az ötletet, hogy kérdezõsködjek.
Tehát ezen (a többi beállítástól függetlenül) nincs mit hangolgatni, ha jól értem: beállítom a +/- kamrák nyomását (Reba SL) és ezekhez állítom a csillapítást.
#2669
Írta 2010. június 16. - 20:51
YouTube - CUBE BIKES Suspension Setup
#2670
Írta 2010. június 16. - 17:51
Gondolom, ha minden terepre jó lenne egyféle, akkor nem foglalkoznának a gyártók azzal, hogy ezt is lehessen állítani.
Azt felfogtam, hogy ha túl lassúra állítom, akkor egy folyamatosan egyenetlen szakaszon (hülye példa: macskakövön) egyszercsak jó eséllyel elfogy a rugóút és egy "kellemesen" bekeményedett elsõ villával tehetem meg az adott szakasz hátralevõ részét. Ha túl gyors, akkor pattogni fog az elsõ kerék, több-kevesebb energiát elnyelve. De hogy lehet megtalálni az optimális állapotot? Egyáltalán: ez olyan paraméter, amit terephez lehet igazítani?
#2671
Írta 2010. június 16. - 10:09
Jól gondolom, hogy a viszkozitásról beszélni még édeskevés? Volt már szó valami ilyesmikrõl:
Suspension Fluids (csak hogy mennyire hihetünk a dobozon a számoknak)
Fox/RockShox/Manitou oil info
Link#3 stb.
boxxer szervíz: http://lmgtfy.com/?q...xer service&l=1
#2672
Írta 2010. június 16. - 10:08
2003-as Boxxer WC-ban szeretnék olajat cserélni. Hol találok hozzá egy kis segédanyagot? (videót vagy leírást)
#2673
Írta 2010. június 16. - 00:20
rs pike telóm van 8headlockos változat) és a körmösanyát szeretném kiszedni vhogy villanyakból
hogyan lehetne ezt megoldani? mert tuttommal a headlock alsó részét nemlehet leszedni
eladó cuccok
#2674
Írta 2010. június 15. - 21:27
Suspension Fluids (csak hogy mennyire hihetünk a dobozon a számoknak)
Fox/RockShox/Manitou oil info
Link#3 stb.
Azt azért írják mindenhol, hogy ajánlatos villaolajat használni. GOndolom a mûanyag és gumialkatrészeknek csak úgy, adott vagy "hasonló" viszkozitású olaj nem biztos, hogy annyira jó... De majd a hozzáértõk kiigazítanak. (Salára meg hallgassatok, azért ha valaki, akkor õ tudja, mit ír!)
A másik meg, hogy Fox gyári olajat itthon tudtam venni valamivel 7e Ft/liter alatti áron az X-Factortól, ami 6-7 olajcseréhez is bõven elég (sajnos RS-t nem tudom, mennyibe kerül), és ez akár több évig elég lehet - nyilván függõen a használattól. Autóba egy extra full synthetic cucc 4e/L, és abból általában 4 kell és évente érdemes cseréltetni - csak hogy legyen mihez hasonlítani. Szerintem nem érdemes szõrözni azon az 1-2 e Ft-on, rossz olajjal feltöltött villát felújítani drágább móka lesz...
_____________________________________________
AM rlz
#2675
Írta 2010. június 15. - 21:11
#2676
Írta 2010. június 15. - 20:49
figy
õszinte leszek, ha annyi mûszaki háttered nincs, hogy a viszkozitás mértékegységével sem vagy tisztában , inkább ne szerelj...
tudom, hogy mi az a viszkozitas... viszont fekeknel is jopar fele olajat hasznalnak, maguranal meg tonkre is vagom, ha nem a megfelelot teszem bele. sajnos nem teloszerelesi segedlettel jottem a vilagra vhol el kell kezdeni, es jobb ha elobb kerdezek, mintha szetbarmolom.
#2677
Írta 2010. június 15. - 20:16
õszinte leszek, ha annyi mûszaki háttered nincs, hogy a viszkozitás mértékegységével sem vagy tisztában , inkább ne szerelj...
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2678
Írta 2010. június 15. - 20:09
ott a pont
Motorex-et szokták ajánlani, de jó a többi is....Castrol, Repsol....sokféle teleszkópolaj van.....Öhlins talán a legjobb vagy 10.000ft/L
de a "teleszkopolaj" az tok altalanos? tehat barmilyen motorteloba, autoba mittomen mibe valo jo?
http://robogotuning....4/Teleszkopolaj
itt mi az a 5-20w? viszkozitas? bringahoz mi az idealis?
#2679
Írta 2010. június 15. - 15:53
Motorex-et szokták ajánlani, de jó a többi is....Castrol, Repsol....sokféle teleszkópolaj van.....Öhlins talán a legjobb vagy 10.000ft/L