Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Please log in to reply
10883 replies to this topic

#2581
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

Sziasztok!

Nincs valakinek véletlenül elfekvõben Rock Shox Judy XC villához elasztomerje? Szerintem 1997-es évjárat. A cimbiében lévõ megadta magát, úgy lehetett belõle kiszórni, mint a homokot. Vagy lehet ilyet kapni még valahol?

Köszi!



15 centis hosszban tudok szerezni
3 keménységben

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2582
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
ha neked is van mûanyag kupak valamely szár tetején akkor arra vigyázz.....

#2583
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,530 posts
Holnap nagy bringarehab projekt lesz. Szedem szét a telót is. Valakinek valami extra instrukciója észrevétele 2001-es Judy SL villával kapcsolatban? Mire kell vigyázni szét/összeszerelésnél? Zsír ebbe nem kell sehova gyanítom (bár a helyi szakik az excelsiorban azt mondták hogy õk zsírral kenik a becsúszót...ezt elég baromságnak találtam)
Vettem 3 deci olajat...elvileg 1,3+0,3decit írnak a lúzermanuálban.

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#2584
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts
Sziasztok!

Nincs valakinek véletlenül elfekvõben Rock Shox Judy XC villához elasztomerje? Szerintem 1997-es évjárat. A cimbiében lévõ megadta magát, úgy lehetett belõle kiszórni, mint a homokot. Vagy lehet ilyet kapni még valahol?

Köszi!

#2585
marosp

marosp

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Bocsánat, nem tettem hozzá, hogy SID Team-rõl van szó.

#2586
csita

csita

    vendég

  • fórumtag
  • 235 posts
Most szereltem be egy Recon XC villát és azt tapasztaltam, hogy nem mozogja ki az útját, hanem egyszerûen megáll, mintha valamibe beleütközne. Egyébként nem Motion Controlos, sima levegõs. Valakinek volt hasonló tapasztalata?
"A sport a test útján nyitja meg a lelket.":)

#2587
ZsZs

ZsZs

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts
Kár, hogy nem pár nappal korábban írtad... :)

Reba Team-em van, az original 100mm-es útnál (70/70 psi-vel használtam - az volt írva minimumnak) de nem voltam megelégedve vele, kisérleteztem, egyszer próbaképpen, kicsit többet fújtam a negatív kamrába, és a rázós gyors lefelék gyönyörûen ellágyultak. Viszont a negatív kamra túlfújása elvett a rugóútból, ezért kivetettem a hézagolót (így 115 mm-es lett az útja), de sehogy sem sikerült a korábbi lágy mozgást visszahozni.
Kis súlyú vagyok, a leírás szerinti 70 psi nekem kemény. Arra hamar rájöttem, hogy a kamrák nyomása egymással kapcsolatban áll, ezért lock-olt állapotban érdemes csak fújni.
Aztán tegnap a telópumpával megjártam a Csóványost fel, és le.
Otthon túl keveset fújhattam bele, a sag kitette a rugút felénél többet is. Az aszfalton, majd a köves kaptatón, fokozatosan eregettem a negatív kamrából, és így felfelé jó is lett, Odafent, amikor lefelé készültem rájöttem, hogy túlontúl beül - kevés lesz a rugóút. Fújtam a pozitívba, míg nyomogatásra jónak nem látszott. Viszont kijött 115mm-re. A lefelé durva köves szakaszán kimozogta a rugóutat, azokat a köveket is, amit ha látok, nem merek nekimenni. Viszont a kisebb, de végig köves rész rázós lett. (Kicsi volt a negatív kamrában a nyomás.)
Mindezek után úgy tûnt, a pozitív kamra már jó, addig fújtam a negatívba, míg elvett a rugóútból kb. 1 cm-t (mivel a nyomásmérõt nem ad fix értéket, innen tudom, hogy kicsivel több a nyomás benne).

Szóval nekem az szûrõdött le, hogyha be akarom állítani a telót, akkor kiengedem teljesen a negatív kamrát, a pozitív adja a tényleges rugóerõt, ezért addig fújok bele, amig kellõen lágy/kemény. Utánna pedig annyit fújok a negatívba, míg elvesz valamit a rugóútból.
(és mivel kis súlyú vagyok a csillapítás teljesen a nyúlon van.)

Jól ez így? én csak kisérlezetem és a tapsztalatokból következtetek a mûködésre, de nem értek hozzá. Ti hogy állítjátok be a telót?



#2588
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
rugós vagy mcd oldaláról van szó?

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2589
roar

roar

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Sziasztok!
Visszaolvastam úgy 80oldalt de nem találtam választ a köv problémára:

Adott egy Recon 351 (2007es asszem), kihúztam 100-ra és azóta kopog, kattog ha a sarki közértbe gurulok akkor is. A becsúszó alja és a nyomórúd(ha így hívják) között van egy nagyon apró hézag, ami 80mm-nél nem okozott még hallható gondot..

Nézegettem szétszedve, szemre elég erõs anyagnak tûnik mindkettõ, de gondoltam megkérdezem, hogy ez csak esztétikai hiba és ne foglalkozzak vele, vagy megadja magát a teló rövid idõn belül, ha nem javítom valahogy? Gondolom tömítés kéne oda, de milyen/hogyan? :)

köszi

#2590
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
végre valaki használja az eszét!

grat

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2591
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

akkor adodtt a fenti villa (10-es reba team maxle)
elvileg 120-ra állítva. adták is hozzá a 2 távtartót
100/100 psi +/-
a becsúszokból látszik/szabadon van 105 mm (ereditelg a negativban 15-el kevesebb vot akkor 108mm). akkor most ki hazudik ? tudom szedjem szét nézzem meg, na azt most nem fogom. :)

másk. black box motion controll miben tér el az "eccerû" mc-tõl ? (azt a 3 mondatot a sram.com on +találtam, de kevés hozzá a tudásom :))

kösz


Rebánál úgy van, hogy ugye 5-10mm-rel több látszik ki a becsúszóból mint a névleges rugóút akkor, ha teljesen ki van rugózva! Ekkor viszont használhatatlan, mivel nincs negatív út, kifele folyamatosan ütközik a gumibakon, és nehezen indul meg.

Mivel az ember menet közben néha fel-felemeli az elsõ kereket, célszerû úgy beállítani a negatívot, hogy a villa vállát meg a hidat széthúzva ne tudjuk széthúzni teljesen, ekkor nyilván menet közben sem fog. Ezzel viszont elkerülhetetlenül összehúzzuk akár 10-15mm-t, ha alacsony súlyú a rider, még többet is. (azaz ha kisebb csökkenést akarunk, akkor mindkét kamrába többet kell fújni, de akkor meg nem lesz elég SAG) Ennek oka véleményem szerint a negatív kamra túlzottan nagy mérete.

Ja meg a másik dolog, hogy az hogy mennyit mutat a a negatív felfújásakor a nyomásmérõ, az egy teljesen esetleges dolog, mivel drasztikusan különbözõ nyomásokat csak a teló súrlódásának erejéig nyomhatunk bele. Értsd: a negatív túlfújásakor a legkisebb külsõ összenyomásra, de egy idõ után (pl. 1-2 bar) nyomáskülönbségnél a villa bemozdul, a nyomás kiegyenlítõdik a két kamrában úgy, hogy a negatív kamrában a nyomás a pozitív kamranyomáséra csökken, egy kisebb rúgóút mellett. Ennek oka az akadozó csúszás, ami elkerülhetetlen.

#2592
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Elõször talán nem ártana tisztázni, hogy melyik modell "Team" változatáról lenne szó!


#2593
marosp

marosp

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sziasztok!
Olajat szeretnék cserélni a RS Team 2007-es telómban, egyelõre nem találok a topikban leírást, kérlek segítsetek hol van, vagy hogyan kell csinálni!
Köszi Maros

#2594
mojlepque

mojlepque

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 295 posts
Sziasztok!

A tanácsotokat szeretném kérni: április végén vettem egy 2008-as évjáratú bringát (Specialized HR XC Comp), amiben volt egy RS DART 3 villa. Június 9-én (pont egy hónapja) vittem vissza garanciális szervizre, mert elfolyt belõle az olaj és lockolni sem lehetett, kb. 3 cm-t mozgott a villa... Visszaküldték a gyártónak, akik azóta is ülnek rajta, mert se csere-villájuk, se alkatrészük nincs. Nekem meg 1 hónapja nincs bringám...
Az üzlet felajánlotta, hogy adnak helyette egy Suntour XC PRO E-TA villát, de így rá kell fizetnem 8-10 ezer forintot, mert ez ennyivel drágább állítólag. Belemenjek a dologba?
Köszi a választ!
Mojlepque

#2595
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

hacsak nem ölted meg a müanyag pálcában a hatszögelést...


Remélem, hogy nem. Nem erõltettem. Viszont: maga a kulcs ugyan 7cm hosszúságú, de ebbõl kb. 30mm az, ameddig gond nélkül be tudom tolni az alsó lyukba, azon túl nem megy, mert megakad a "nyele" a gyorszáron. Ha kiszedem a kereket, akkor jó eséllyel ezzel is hozzáférnék, épp csak úgy elég macerás a dolog. ;)
(mondjuk én egy jó tíz-tizenkét centire emlékeztem)

#2596
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
okés:)

kidolgozásra milliószor igényesebb mint a 2009-es reba race volt...etalon...mozgásra nem rosszabb, csak másabb
csak nem romolódik el semmi :)

#2597
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts

eddig én is így voltam vele, de mára máshogy gondolom :)


errõl beszélgessünk egy másfél év múlva is ....:)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2598
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts

csak az a baj hogy gyakrabban is van rá szükség :)


eddig én is így voltam vele, de mára máshogy gondolom :)

#2599
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
hacsak nem ölted meg a müanyag pálcában a hatszögelést...

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2600
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Akkor a hiba az "ön készülékében" van, mivel a gyári nem hosszabb 3,5 centinél.