Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#2561
Írta 2010. augusztus 01. - 09:58
Van egy Rock Shox Dart2 teleszkópom. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek valahogy lehet lock out kapcsolót szerelni ebbe a típusú teleszkópba?
Elõre is köszi!
Rako.
#2562
Írta 2010. július 30. - 09:30
Kobike said
Na szétszedtem:
Minden O-gyürü hibátlannak látszik (az egész MCU-ban van 5db), viszont van egy szimering is, ami a nagy lyukacsos test belseje és a nyolcszögtetejü mûanyag között tömít (belsõ átmérõ kb. 11,5mm kívül kb. 18mm). Ez volt elszakadva és felgyûrõdve.
Holnap irány a tömítésbolt
Helyesbítek, az egy karmantyú és nem szimering...
Viszont olyan méretû amit nem kaptam és mivel 11,5 a belsõ átmérõje nem is könnyen beszerezhetõ, de kb. egy ezresért pár nap alatt legyártják. Mivel hétvégén használni akarom vettem a helyére egy 11x3,5-ös O-gyürüt, szerintem annak is mûködni kell, egy próbát megér. A többi O-gyürü helyett tudtam venni megfelelõ méretüeket. Kicserélem azokat is ha már szét van szedve.
...kicsit olyan mintha ez itt a saját blogom lenne, bocs hogy beszámolok mindenröl, de hátha valakinek késõbb hasznos lesz.
#2563
Írta 2010. július 29. - 23:30
Valeria Victrix said
Szét kell tekerni az MCU-t (fordított menetes) és meg kell nézni az O-gyûrût, illetve a floodgate alatti kicsi O-gyûrût. Általában az MCU-ban lévõ szokott elfáradni, a floodgate alattit csak ki szokta tolni a nyomás, vissza lehet illeszteni.
Az MCU-ban lévõ mérete, ha minden igaz, 22x1,2 és az Oring Kft-nél (szaküzlet Budapesten) 72540 a cikkszáma. Azért vidd magaddal a régit, illetve az MCU-t is, hogy rögtön ki is tudd próbálni!
Na szétszedtem:
Minden O-gyürü hibátlannak látszik (az egész MCU-ban van 5db), viszont van egy szimering is, ami a nagy lyukacsos test belseje és a nyolcszögtetejü mûanyag között tömít (belsõ átmérõ kb. 11,5mm kívül kb. 18mm). Ez volt elszakadva és felgyûrõdve.
Holnap irány a tömítésbolt
#2564
Írta 2010. július 29. - 20:16
Valeria Victrix said
Szét kell tekerni az MCU-t (fordított menetes) és meg kell nézni az O-gyûrût, illetve a floodgate alatti kicsi O-gyûrût. Általában az MCU-ban lévõ szokott elfáradni, a floodgate alattit csak ki szokta tolni a nyomás, vissza lehet illeszteni.
Az MCU-ban lévõ mérete, ha minden igaz, 22x1,2 és az Oring Kft-nél (szaküzlet Budapesten) 72540 a cikkszáma. Azért vidd magaddal a régit, illetve az MCU-t is, hogy rögtön ki is tudd próbálni!
Köszi, ez jó hír, azt hittem az MCU össze van préselve és megbonthatatlan. Majd beszámolok mit találtam belül
#2565
Írta 2010. július 29. - 18:41
Kobike said
Sziasztok,
2005-ös Reba Team-em van és tegnap kicsit odavágtam egy letörésnél, felütéses defektem is lett az elsõ gumin...
Azóta nem mõködik a lock, nagyon szorul és nem is fordul el végig. Emellet ereszti is az olajat ott, a jobb szár tetején.
Szétszedtem, azt láttam, hogy a 8szögletü mûanyag (amire rámegy a lock karja) alol folyik az olaj. Az viszont egyben van az MCU-val ha jól sejtem...
Mit lehet a baja? Mit lehet vele kezdeni?
Szét kell tekerni az MCU-t (fordított menetes) és meg kell nézni az O-gyûrût, illetve a floodgate alatti kicsi O-gyûrût. Általában az MCU-ban lévõ szokott elfáradni, a floodgate alattit csak ki szokta tolni a nyomás, vissza lehet illeszteni.
Az MCU-ban lévõ mérete, ha minden igaz, 22x1,2 és az Oring Kft-nél (szaküzlet Budapesten) 72540 a cikkszáma. Azért vidd magaddal a régit, illetve az MCU-t is, hogy rögtön ki is tudd próbálni!
#2566
Írta 2010. július 29. - 14:20
2005-ös Reba Team-em van és tegnap kicsit odavágtam egy letörésnél, felütéses defektem is lett az elsõ gumin...
Azóta nem mõködik a lock, nagyon szorul és nem is fordul el végig. Emellet ereszti is az olajat ott, a jobb szár tetején.
Szétszedtem, azt láttam, hogy a 8szögletü mûanyag (amire rámegy a lock karja) alol folyik az olaj. Az viszont egyben van az MCU-val ha jól sejtem...
Mit lehet a baja? Mit lehet vele kezdeni?
#2567
Írta 2010. július 27. - 08:43
Bikertigger said
annyiért van levegõs recon is
pl
Rock Shox Recon SL
és akkor leginkább azt
de ha belefér akkor mindenképp recont nkább
Kösz a linket. Elég barátinak tûnik ez az ár érte.
Idõközben figyelmembe ajánlottak egy használt REBA-t. Amit tudok róla:
- DualAir-es
- U-turn
- MCD csillapítás van benne
Az ára pedig egy új TORA körül van.
#2568
Írta 2010. július 26. - 19:31
Oerdescu said
Sziasztok
Utána olvastam elég sokat a telók "elméletének". Kicsit tisztul már a kép.
Most ott tartok, hogy a keretbõl futná levegõs TORA-ra vagy tekercsrugós RECON-ra.
Melyikre szavaznátok inkább:
RECON:
Ker
TORA:
Ker
Kíváncsian várom a hozzáértõk véleményét!
Köszi
annyiért van levegõs recon is
pl
Rock Shox Recon SL
és akkor leginkább azt
de ha belefér akkor mindenképp recont nkább
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2570
Írta 2010. július 26. - 10:47
rob said
(számodra gondolom) meglepõ módon a biker weblapja elég információdús.
szóval: Biker Kft.
75 kilóhoz mindegy melyiket veszed, egyik sem lesz gyenge. a súlykülönbség a rugóból fakad igen, a solo air levegõs, az u-turn változatok meg tekercsrugósak
(gondolom csak nekem) meglepõ módon az, hogy oda van írva egy termékhez, hogy X technikát tartalmaz, még fogalmam sem lesz róla, mit is takar valójában.
Ismerem a linkelt oldalt, tudom, hogy vannak segédletek a letöltések között, de ettõl még maradnak kérdéses részek, amire keresem a választ.
...de azért kösz a választ.
Üdv
#2571
Írta 2010. július 26. - 10:29
szóval: www.biker.hu
75 kilóhoz mindegy melyiket veszed, egyik sem lesz gyenge. a súlykülönbség a rugóból fakad igen, a solo air levegõs, az u-turn változatok meg tekercsrugósak
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2572
Írta 2010. július 26. - 08:09
Köszi a válaszokat. 75 kg vagyok és azt láttam a neten, hogy TORA néven többféle teló is van. Nem tudom azonban mi mit jelent a típusoknál.
Ezeket találtam a www.ebike.hu oldalon:
- Rock Shox '09 Tora 302 U-Turn PopLoc
- Rock Shox '09 Tora 302 U-Turn TurnKey
- Rock Shox '09 Tora SL SoloAir TurnKey
Azért hülyeséget is kérdeztem korábban az SL-t illetõen. Az SL súlya azért kisebb, mert levegõs és nem tekercsrugós?
A fenti 3 TORA közül melyiket választanátok?
Köszi
#2573
Írta 2010. július 26. - 02:16
de ha kijön a keretbõl ahogy zoomstag is irta inkább Recon
"just chillin killin"
#2574
Írta 2010. július 25. - 23:55
Szerintem elég fontos szempont teló választáskor amellett, hogy mire használod.
Recon teljesen jó, szépen mozog, könnyebb is a Toránál (de azzal sem jársz rosszul). Nekem mindkettõ volt, és tetszettek.
Ha megengedheted a Recont, én azt ajánlanám.
Izomtéridõninja-geológus!
#2575
Írta 2010. július 25. - 21:59
CUBE ANALOG montim van, amihez szeretnék egy új telót, mert a mostani szépen mozog, de nem csillapítós...
Amire használnám: semmi komoly durvulás, fõleg XC (Mátrában de fõleg itthon), de egy kis ugra-bugra meg elsõkerékre-állás nem áll messze tõlem. Javasoltak Rock Shox Tora SL telót, de tartok tõle, hogy az nem elég erõs. Én Rock Shox Tora 302 U-Turn, esetleg RECON-t néztem ki.
Szerintetek?
Ja, meg az is a baj, hogy néha fogalmam sincs mi, mit jelent a telóknál. Ha tudnátok valami hasznos leírást amiben választ kaphatnék a legegyszerûbb kérdésekre is, azt megköszönném.
Üdv
#2576
Írta 2010. július 16. - 12:37
MaTT said
Azt honnan tudni ilyen régi telóknál, hogy mennyi olajat kell beleönteni?
tudás!
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2577
Írta 2010. július 16. - 12:10
MaTT said
Guglin kerestem RS manuálokat amikor megvettem a telót télen, és az alapján csináltam.Azt honnan tudni ilyen régi telóknál, hogy mennyi olajat kell beleönteni?
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#2578
Írta 2010. július 16. - 11:54
#2579
Írta 2010. július 16. - 10:51
Amikor szétszedtük majdnem sírva fakadtam. Az olaj olyan volt benne mint a brigéciol amiben a láncomat mostam.
A bal szárban és a jobb szárban az úthossz állító mûanyag kis baszok össze-vissza.Egyik szárban 80mm-en másikban 100-on. Biztos nem használ a telónak. A kenést segítõ szivacsgyûrû el van szakadva a bal szárban, de sikerült rendesen a helyére tenni. Meglepett hogy 2001-es a villa és a becsúszón gyönyörû a felületkezelés!
Tényleg nem volt nehéz szétkapni. Kapott 10W-s olajat meg ki lett pucolva. A csillapítást is belõttük közepesre. Érezhetõen másként mozog a villa kipucolva és tiszta olajjal feltöltve.
Még mindig keresek teli csavart a villa aljába! Ha valakinek van felesleg jelezze! THX
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#2580
Írta 2010. július 14. - 21:08
cindercone82 said
Holnap nagy bringarehab projekt lesz. Szedem szét a telót is. Valakinek valami extra instrukciója észrevétele 2001-es Judy SL villával kapcsolatban? Mire kell vigyázni szét/összeszerelésnél? Zsír ebbe nem kell sehova gyanítom (bár a helyi szakik az excelsiorban azt mondták hogy õk zsírral kenik a becsúszót...ezt elég baromságnak találtam)
Vettem 3 deci olajat...elvileg 1,3+0,3decit írnak a lúzermanuálban.
egyszerû mint a facsipesz
asszem hidrocoil csillis, oylan mint az összes marzo
fent beleünt oszt csá
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->