Kár, hogy nem pár nappal korábban írtad...
Reba Team-em van, az original 100mm-es útnál (70/70 psi-vel használtam - az volt írva minimumnak) de nem voltam megelégedve vele, kisérleteztem, egyszer próbaképpen, kicsit többet fújtam a negatív kamrába, és a rázós gyors lefelék gyönyörûen ellágyultak. Viszont a negatív kamra túlfújása elvett a rugóútból, ezért kivetettem a hézagolót (így 115 mm-es lett az útja), de sehogy sem sikerült a korábbi lágy mozgást visszahozni.
Kis súlyú vagyok, a leírás szerinti 70 psi nekem kemény. Arra hamar rájöttem, hogy a kamrák nyomása egymással kapcsolatban áll, ezért lock-olt állapotban érdemes csak fújni.
Aztán tegnap a telópumpával megjártam a Csóványost fel, és le.
Otthon túl keveset fújhattam bele, a sag kitette a rugút felénél többet is. Az aszfalton, majd a köves kaptatón, fokozatosan eregettem a negatív kamrából, és így felfelé jó is lett, Odafent, amikor lefelé készültem rájöttem, hogy túlontúl beül - kevés lesz a rugóút. Fújtam a pozitívba, míg nyomogatásra jónak nem látszott. Viszont kijött 115mm-re. A lefelé durva köves szakaszán kimozogta a rugóutat, azokat a köveket is, amit ha látok, nem merek nekimenni. Viszont a kisebb, de végig köves rész rázós lett. (Kicsi volt a negatív kamrában a nyomás.)
Mindezek után úgy tûnt, a pozitív kamra már jó, addig fújtam a negatívba, míg elvett a rugóútból kb. 1 cm-t (mivel a nyomásmérõt nem ad fix értéket, innen tudom, hogy kicsivel több a nyomás benne).
Szóval nekem az szûrõdött le, hogyha be akarom állítani a telót, akkor kiengedem teljesen a negatív kamrát, a pozitív adja a tényleges rugóerõt, ezért addig fújok bele, amig kellõen lágy/kemény. Utánna pedig annyit fújok a negatívba, míg elvesz valamit a rugóútból.
(és mivel kis súlyú vagyok a csillapítás teljesen a nyúlon van.)
Jól ez így? én csak kisérlezetem és a tapsztalatokból következtetek a mûködésre, de nem értek hozzá. Ti hogy állítjátok be a telót?