Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#2061
Írta 2011. január 27. - 01:27
Van két villám: 2009-es Reba SL (az új lábas) és 2008-as Recon SL (ez nem MCD-s). Mindkettõ 0 km-es, új bringából bontottak, eddig álltak. Mindkettõt szeretném teljesen tisztítani belülrõl, és mindkettõben szeretnék olajat cserélni mindenhol, tehát lábakban és a csillapításban is, illetve egybõl adnék nekik Enduro szimeringeket.
(halkan megjegyzem, hogy mostanra végigolvastam a teljes topicot)
A kérdéseim:
1. Olajmennyiség. A 2009-es service manuálban a Reba SL-hez, a 6. oldal alján 123 ml olajat írnak a csillapításba, még a 31. oldalon, a (többek közt) Reba SL MC szervíznél, 110 ml-t adnak meg. Most akkor melyik a helyes? Én a 123 ml-re tippelek, mert a 2008-as manuálban írtak még 110 ml-t, a 2010-esben pedig már 123 ml-t ehhez a villához, és ha jól tudom a 2009-es és 2010-es villa kb ugyanaz. Bár a 2010-esben bal felülre zsírt írnak, még 2009-ben olajat. Mindegy, a csillapítás szükséges olajmennyisége volna a kérdés.
2. Olaj. A Motorex villa olaj egyértelmû.
A. A viszkozitás már nem, nyilván a gyári csillapítás 5, és kenés 15 a kiindulópont, de javasoltatok kenésnek 10-est és 5-öst is. Nem tudom elönteni melyik legyen. Az hogy két félét, és ezért két litert kell vennem annyira nem érdekes, hiszen két villának a rendszeres karbantartásához kell.
B. Ebben a gyári állapotban, a gyári "állott" olajjal, mindkét villa visszaút csillapítását próbálva, full nyuszira tekerve és bringába beépítve egyik sem pattant fel, a korábbi KormánytHirtelenLenyomósÉsFelengedõs cube youtube videós csillapítás beállítást próbálva, persze nagyon lassúnak sem tûnt. Ez adódhat a régi olajtól, és a motorex 5-ös olajtól gyorsabb lesz, vagy esetleg ide vegyek 2.5-est? Tudom, hogy nem kell felpattannia a keréknek, csak mivel elég tág határokon állítható a visszaút csilli, ezért lassítani még sokat tudok rajta, viszont gyorsítani már nem, ha még épp egy pici kellene.
3. Enduro fork seals. Pár oldallal korábban volt szó a szivacshiányról, ez is kérdés lett volna, de ott azt írtátok a gyári RS szivacsot be kell rakni az enduro porlehúzó és szimering közé, úgyhogy szerintem beáztatom a sûrûbb motorex olajba és visszarakom én is.
4. Zsír. Szimeringek, és O gyûrûk kenéséhez a Manitou Prep M vagy az Enduronál kapható, és általuk javasolt Super-Slick Grease zsírt javasoljátok inkább? Tudom errõl is volt szó, hogy nem kell bele zsír. Érdekes, hogy az RS service manualok 15-ös olajjal való kenést javasolnak a szimeringre, és o gyûrûkre, még a szintén gyári RS youtube videókon zsírt használ a csávó.
Ennyi.
#2062
Írta 2011. január 20. - 23:45
Van nekem egy Recon 351 Solo Air Motion Control villám Pop Lock karral. Ezt a kart lecserélhetem Pop Lock Adjust karra?
ha balodali a kar, akkor cserélhetünk is!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2063
Írta 2011. január 20. - 22:34
#2064
Írta 2011. január 20. - 12:39
És akkor most melyik service manual szerinti olajmennyiséget vegyem figyelembe? Gondolom a 2009-es, ugye?
#2065
Írta 2011. január 20. - 12:26
#2066
Írta 2011. január 19. - 23:48
Nagy konstrukciós különbség van a 2008/2009/2010 évjáratok között? Sokkal jobbak az újabbak? Reklamáljak az eladónál, amiért 2010-esként adta? Nem tudom volt e tudomása róla, egy 2010 végén vett új bringából lett kiszedve.
Kinézetre ugyanaz, mint ami képet lentebb linkeltem.
#2067
Írta 2011. január 19. - 23:40
megnéztem a reconomat is, azon ugyanott van a szám mint a képen. az elsõ két szám: 08, gondolom ez a gyártás éve, mert magát a villát 2009 januárjában vettem.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2068
Írta 2011. január 19. - 23:12
#2070
Írta 2011. január 19. - 22:27
Már csak azért is érdekes, mert a 2010-es, és 2009-es rs service manual-ok szerint, más-más olajmennyiség kell.
2010
2009
#2071
Írta 2011. január 19. - 21:45
#2072
Írta 2011. január 19. - 20:51
Sziasztok a véleményetekre lennék kíváncsi EnduroForkSeals szimeringekkel kapcsolatban:tartósság, mennyire tapad le tõle a teló...
Én egy duke-ba szánom és fogalmam sincs hogy mit rejt a szép kék külsõ mögött.
köszönöm a válaszokat
Rock Shox Psylo Toulio (áttütõs) telóba rakattam még ilyeneket és jól bírta, nem tapadt le, finomabban mozgott a teló, mint a gyárival és beszerezhetõbb volt, mint a gyári annakidején. A Pike és a 66 telómba gondolkodok, hogy majd venni fogok ilyen szimmeringeket, csak most egyébb kiadások priorítást élveznek. Bár, ha leváltom a 66 telómat Totem-re, akkor abba.
#2073
Írta 2011. január 18. - 19:32
#2074
Írta 2011. január 18. - 19:21
#2075
Írta 2011. január 17. - 11:45
Igazad van. Majd ellenörzöm.Ehhez azt is meg kellene állapítani, hogy nem ült-e össze a teló. Ha a negatívban nagyobb a nyomás mint a pozitívban akkor csökken a rugóút, tehát nõ a negatív kamra mérete, ami ugyanolyan nyomás mellett több levegõt jelent, tehát oda ment a pozitívból.
Köszi.
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#2076
Írta 2011. január 17. - 11:37
Felsõ kupakban nem cseréltem o gyûrût, de ott a szivárgást ellenõriztem.
Én rászánnám azt a kb. 50 Ft-ot és kicserélném, hátha mégiscsak ott szivárog.
Ma kipróbáltam, hogy a - kamrára is tettem nyomásmérõt, felül meg fetoltam 160 psi-re. elkezdtem nyomkodni a telót.
Alul kirugózás után nyomás észlelhetõen nem változott. Felül csökkent.......
Ha a luft nem vándorolt a negatív kamrába, felül a kupaknál sem távozott?....
Ehhez azt is meg kellene állapítani, hogy nem ült-e össze a teló. Ha a negatívban nagyobb a nyomás mint a pozitívban akkor csökken a rugóút, tehát nõ a negatív kamra mérete, ami ugyanolyan nyomás mellett több levegõt jelent, tehát oda ment a pozitívból.
#2077
Írta 2011. január 17. - 11:11
Köszi a tippeket.Van még pár tipp, pl. nem raktál olajat felülre, összekarcoltad valamelyik felületet ahol tömíteni kellene, nem huztad meg megfelelõen a felsõ kupakot (amiben a szelep van), ugyanennél a kupaknál nem cserélted ki az O-gyürüt és sérült stb. De gondolom ezekre is figyeltél.
Olyannal még nem találkoztam, hogy új szimeringgel ereszti a levegõt és magátol megjavul.
Még egy utolsó tipp: elõtte is eresztett (valamelyik felület karcos), csak nem figyeltél rá oda.
Ha meglesz a megoldás, beszámolok a bibi okáról.
Felsõ kupakban nem cseréltem o gyûrût, de ott a szivárgást ellenõriztem.
Ma kipróbáltam, hogy a - kamrára is tettem nyomásmérõt, felül meg fetoltam 160 psi-re. elkezdtem nyomkodni a telót.
Alul kirugózás után nyomás észlelhetõen nem változott. Felül csökkent.......
Ha a luft nem vándorolt a negatív kamrába, felül a kupaknál sem távozott?....
Szerintem valamit nem csináltam kellõ figyelemmel.
Sebaj! A megvilágosodásig legfeljebb pumpálgatom......
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#2078
Írta 2011. január 17. - 09:58
Az utolsó kettõre nagyon odafigyeltem. A méretet, legjobb infóim szerint vettem, minta alapján.
Van esetleg egy 4. tipp?
Volt már rá példa, hogy abba hagyja az eresztést?
Van még pár tipp, pl. nem raktál olajat felülre, összekarcoltad valamelyik felületet ahol tömíteni kellene, nem huztad meg megfelelõen a felsõ kupakot (amiben a szelep van), ugyanennél a kupaknál nem cserélted ki az O-gyürüt és sérült stb. De gondolom ezekre is figyeltél.
Olyannal még nem találkoztam, hogy új szimeringgel ereszti a levegõt és magátol megjavul.
Még egy utolsó tipp: elõtte is eresztett (valamelyik felület karcos), csak nem figyeltél rá oda.
#2079
Írta 2011. január 16. - 21:52
3 tippem van:
- nem jó az O-gyürü mérete
- nem voltak elég "sterilek" a körülmények (valami kosz beszorult)
- szárazon raktad be az O-gyürürt
Az utolsó kettõre nagyon odafigyeltem. A méretet, legjobb infóim szerint vettem, minta alapján.
Van esetleg egy 4. tipp?
Volt már rá példa, hogy abba hagyja az eresztést?
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#2080
Írta 2011. január 16. - 21:21
Reba sl 2005.
Sziasztok. A fenti villában cseréltem Ó gyûrûket. Sajnos ha lassan is, de a pozitív kamrából elillan a levegõ. Nem a fenti szelepnél. Mi lehet az oka? Használjam így és esetleg össze kopnak a belsõségek és hajlandóak lesznek légzárni? Milyen hiba lehet még ami légvesztést okoz?
Elõre is köszi, ha van tippetek.
3 tippem van:
- nem jó az O-gyürü mérete
- nem voltak elég "sterilek" a körülmények (valami kosz beszorult)
- szárazon raktad be az O-gyürürt