Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#2061
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás
Sziasztok!
Van két villám: 2009-es Reba SL (az új lábas) és 2008-as Recon SL (ez nem MCD-s). Mindkettõ 0 km-es, új bringából bontottak, eddig álltak. Mindkettõt szeretném teljesen tisztítani belülrõl, és mindkettõben szeretnék olajat cserélni mindenhol, tehát lábakban és a csillapításban is, illetve egybõl adnék nekik Enduro szimeringeket.

(halkan megjegyzem, hogy mostanra végigolvastam a teljes topicot)

A kérdéseim:
1. Olajmennyiség. A 2009-es service manuálban a Reba SL-hez, a 6. oldal alján 123 ml olajat írnak a csillapításba, még a 31. oldalon, a (többek közt) Reba SL MC szervíznél, 110 ml-t adnak meg. Most akkor melyik a helyes? Én a 123 ml-re tippelek, mert a 2008-as manuálban írtak még 110 ml-t, a 2010-esben pedig már 123 ml-t ehhez a villához, és ha jól tudom a 2009-es és 2010-es villa kb ugyanaz. Bár a 2010-esben bal felülre zsírt írnak, még 2009-ben olajat. Mindegy, a csillapítás szükséges olajmennyisége volna a kérdés.

2. Olaj. A Motorex villa olaj egyértelmû.
A. A viszkozitás már nem, nyilván a gyári csillapítás 5, és kenés 15 a kiindulópont, de javasoltatok kenésnek 10-est és 5-öst is. Nem tudom elönteni melyik legyen. Az hogy két félét, és ezért két litert kell vennem annyira nem érdekes, hiszen két villának a rendszeres karbantartásához kell.
B. Ebben a gyári állapotban, a gyári "állott" olajjal, mindkét villa visszaút csillapítását próbálva, full nyuszira tekerve és bringába beépítve egyik sem pattant fel, a korábbi KormánytHirtelenLenyomósÉsFelengedõs cube youtube videós csillapítás beállítást próbálva, persze nagyon lassúnak sem tûnt. Ez adódhat a régi olajtól, és a motorex 5-ös olajtól gyorsabb lesz, vagy esetleg ide vegyek 2.5-est? Tudom, hogy nem kell felpattannia a keréknek, csak mivel elég tág határokon állítható a visszaút csilli, ezért lassítani még sokat tudok rajta, viszont gyorsítani már nem, ha még épp egy pici kellene.

3. Enduro fork seals. Pár oldallal korábban volt szó a szivacshiányról, ez is kérdés lett volna, de ott azt írtátok a gyári RS szivacsot be kell rakni az enduro porlehúzó és szimering közé, úgyhogy szerintem beáztatom a sûrûbb motorex olajba és visszarakom én is.

4. Zsír. Szimeringek, és O gyûrûk kenéséhez a Manitou Prep M vagy az Enduronál kapható, és általuk javasolt Super-Slick Grease zsírt javasoljátok inkább? Tudom errõl is volt szó, hogy nem kell bele zsír. Érdekes, hogy az RS service manualok 15-ös olajjal való kenést javasolnak a szimeringre, és o gyûrûkre, még a szintén gyári RS youtube videókon zsírt használ a csávó.

Ennyi.

#2062
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás

Van nekem egy Recon 351 Solo Air Motion Control villám Pop Lock karral. Ezt a kart lecserélhetem Pop Lock Adjust karra?


ha balodali a kar, akkor cserélhetünk is! ;)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2063
csita

csita

    vendég

  • fórumtag
  • 235 hozzászólás
Van nekem egy Recon 351 Solo Air Motion Control villám Pop Lock karral. Ezt a kart lecserélhetem Pop Lock Adjust karra?
"A sport a test útján nyitja meg a lelket.":)

#2064
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás
Értem és köszönöm. Én is erre gondoltam, mert a 2008-ast más lábbal és más matricázással láttam.
És akkor most melyik service manual szerinti olajmennyiséget vegyem figyelembe? Gondolom a 2009-es, ugye?

#2065
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Az általad linkelt Reba már az új, áttervezett változat, az elõdje 2005-2008 között futott. Az hogy a te villádon "08" évjárat jelölés található, csak annyit jelent, hogy 2008-ban gyártották le a 2009-es modellévi változatot. Egyébként a gyártók, ki így, ki úgy, általában már elõzõ évben piacra dobják a jövõ évi modellpalettáját.


#2066
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás
Basszus, akkor az enyém 2008-as. Klassz.
Nagy konstrukciós különbség van a 2008/2009/2010 évjáratok között? Sokkal jobbak az újabbak? Reklamáljak az eladónál, amiért 2010-esként adta? Nem tudom volt e tudomása róla, egy 2010 végén vett új bringából lett kiszedve.
Kinézetre ugyanaz, mint ami képet lentebb linkeltem.

#2067
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás
igen, a váll közepén lévõ számsorra gondolok. nem tudom, ebbõl hogy derül ki az évjárat, volt errõl szó pár napja itt, de nem emlékszem már, pontosan hogy is van.

megnéztem a reconomat is, azon ugyanott van a szám mint a képen. az elsõ két szám: 08, gondolom ez a gyártás éve, mert magát a villát 2009 januárjában vettem.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2068
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás
Most a nyakon levõ számsorra (sorozatszám?) gondolsz? Ilyenem van ugyanott mint a te képeden, de ebbõl mi derül ki? Mást nem találok. Azért gondoltam a beütésre, mert van egy recon-om is és ott a vállba van beütve.

#2069
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás
nem beütve van, hanem egy pici matricán vagy festve. a vállon vagy a lábon, a szimering alatt a hátsó oldalon. szerintem.

Feltöltött kép

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2070
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás
Van nekem egy ilyen reba sl villám. Elvileg 2010-esnek vettem, új bringából bontott 0 km-es, de szerintem 2009-es. Semmilyen beütött gyártási számot nem találok a vállban, vagy bárhol is.
Már csak azért is érdekes, mert a 2010-es, és 2009-es rs service manual-ok szerint, más-más olajmennyiség kell.

2010
Feltöltött kép

2009
Feltöltött kép

#2071
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás
@GeriMB
Élettartama kb ugyanaz mint a gyári RS?

#2072
GeriMB

GeriMB

    vendég

  • fórumtag
  • 101 hozzászólás

Sziasztok a véleményetekre lennék kíváncsi EnduroForkSeals szimeringekkel kapcsolatban:tartósság, mennyire tapad le tõle a teló...
Én egy duke-ba szánom és fogalmam sincs hogy mit rejt a szép kék külsõ mögött.
köszönöm a válaszokat


Rock Shox Psylo Toulio (áttütõs) telóba rakattam még ilyeneket és jól bírta, nem tapadt le, finomabban mozgott a teló, mint a gyárival és beszerezhetõbb volt, mint a gyári annakidején. A Pike és a 66 telómba gondolkodok, hogy majd venni fogok ilyen szimmeringeket, csak most egyébb kiadások priorítást élveznek. Bár, ha leváltom a 66 telómat Totem-re, akkor abba.
Valami bölcs dolgot kéne mondanom, de nem jut eszembe semmi. :D

#2073
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek
Használd bátran! Mûködését nem befolyásolja!

#2074
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás
Erre valaki?

#2075
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 hozzászólás

Ehhez azt is meg kellene állapítani, hogy nem ült-e össze a teló. Ha a negatívban nagyobb a nyomás mint a pozitívban akkor csökken a rugóút, tehát nõ a negatív kamra mérete, ami ugyanolyan nyomás mellett több levegõt jelent, tehát oda ment a pozitívból.

Igazad van. Majd ellenörzöm.
Köszi.
Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#2076
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Felsõ kupakban nem cseréltem o gyûrût, de ott a szivárgást ellenõriztem.


Én rászánnám azt a kb. 50 Ft-ot és kicserélném, hátha mégiscsak ott szivárog. :)

Ma kipróbáltam, hogy a - kamrára is tettem nyomásmérõt, felül meg fetoltam 160 psi-re. elkezdtem nyomkodni a telót.
Alul kirugózás után nyomás észlelhetõen nem változott. Felül csökkent.......
Ha a luft nem vándorolt a negatív kamrába, felül a kupaknál sem távozott?....


Ehhez azt is meg kellene állapítani, hogy nem ült-e össze a teló. Ha a negatívban nagyobb a nyomás mint a pozitívban akkor csökken a rugóút, tehát nõ a negatív kamra mérete, ami ugyanolyan nyomás mellett több levegõt jelent, tehát oda ment a pozitívból.
Failure is always an option.

#2077
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 hozzászólás

Van még pár tipp, pl. nem raktál olajat felülre, összekarcoltad valamelyik felületet ahol tömíteni kellene, nem huztad meg megfelelõen a felsõ kupakot (amiben a szelep van), ugyanennél a kupaknál nem cserélted ki az O-gyürüt és sérült stb. De gondolom ezekre is figyeltél.
Olyannal még nem találkoztam, hogy új szimeringgel ereszti a levegõt és magátol megjavul.
Még egy utolsó tipp: elõtte is eresztett (valamelyik felület karcos), csak nem figyeltél rá oda. :)

Köszi a tippeket.
Ha meglesz a megoldás, beszámolok a bibi okáról.
Felsõ kupakban nem cseréltem o gyûrût, de ott a szivárgást ellenõriztem.
Ma kipróbáltam, hogy a - kamrára is tettem nyomásmérõt, felül meg fetoltam 160 psi-re. elkezdtem nyomkodni a telót.
Alul kirugózás után nyomás észlelhetõen nem változott. Felül csökkent.......
Ha a luft nem vándorolt a negatív kamrába, felül a kupaknál sem távozott?....
Szerintem valamit nem csináltam kellõ figyelemmel.
Sebaj! A megvilágosodásig legfeljebb pumpálgatom......:)
Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#2078
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Az utolsó kettõre nagyon odafigyeltem. A méretet, legjobb infóim szerint vettem, minta alapján.
Van esetleg egy 4. tipp?
Volt már rá példa, hogy abba hagyja az eresztést?


Van még pár tipp, pl. nem raktál olajat felülre, összekarcoltad valamelyik felületet ahol tömíteni kellene, nem huztad meg megfelelõen a felsõ kupakot (amiben a szelep van), ugyanennél a kupaknál nem cserélted ki az O-gyürüt és sérült stb. De gondolom ezekre is figyeltél.
Olyannal még nem találkoztam, hogy új szimeringgel ereszti a levegõt és magátol megjavul.
Még egy utolsó tipp: elõtte is eresztett (valamelyik felület karcos), csak nem figyeltél rá oda. :)
Failure is always an option.

#2079
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 hozzászólás

3 tippem van:
- nem jó az O-gyürü mérete
- nem voltak elég "sterilek" a körülmények (valami kosz beszorult)
- szárazon raktad be az O-gyürürt


Az utolsó kettõre nagyon odafigyeltem. A méretet, legjobb infóim szerint vettem, minta alapján.
Van esetleg egy 4. tipp?
Volt már rá példa, hogy abba hagyja az eresztést?
Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#2080
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Reba sl 2005.
Sziasztok. A fenti villában cseréltem Ó gyûrûket. Sajnos ha lassan is, de a pozitív kamrából elillan a levegõ. Nem a fenti szelepnél. Mi lehet az oka? Használjam így és esetleg össze kopnak a belsõségek és hajlandóak lesznek légzárni? Milyen hiba lehet még ami légvesztést okoz?
Elõre is köszi, ha van tippetek.


3 tippem van:
- nem jó az O-gyürü mérete
- nem voltak elég "sterilek" a körülmények (valami kosz beszorult)
- szárazon raktad be az O-gyürürt
Failure is always an option.