Jelentkezz be Regisztrálj
Maratonok
#3361
Írta 2007. január 29. - 13:53
Akció!
Aki február 28.-ig mind a négy versenyre benevez, annak a nevezési díj 10.000,- Ft!
Ebben az esetben a nevezési díjat a 10403507-00011074-00000005, Tempo Sport Kft. számlaszámra utaljátok egyben, ne versenyenként külön-külön!
Mind a négy verseny nevezési lapját töltsd ki ilyenkor! Egyéb esetekben az adott verseny nevezési lapján találod a számlaszámot, postacímet.
Átutalásos számlát kizárólag azok nevére tudunk kiállítani, akiknek a számlájáról az utalás elindult!
Szilvásvárad Maraton 2007 Május 27.
Duna Maraton 2007 Július 1.
Bükk Maraton 2007 Augusztus 5.
Mátra Maraton 2007 Szeptember 9.
Naná hogy Bükkre (is) már külön neveztem :mad:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3362
Írta 2007. január 28. - 23:39
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#3363
Írta 2007. január 28. - 23:27
Én is így csinálom. Én a Mali Cobrám fejlesztgetem. Saját szájíz, nincs is annál finomabb.)
#3364
Írta 2007. január 28. - 23:24
40K-ról, számítógép lefejlesztéssel vettem meg a Trek3500öst 1 évesen, és most van úgy felszerelgetve nagyjából mint egy 120ezres gép; használhatóbb is így a kicsike . De még most is nagyon messze anyagilag van egy korrektebb össztelós, szal addig marad a nyálcsorgatás, meg hogy vigyázok magamra...)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3365
Írta 2007. január 28. - 23:08
Szerintem ez olyan , mint az úszás: kinek mi áll jobban. Vki gyorsban jobb, valaki, háton. Valakinek a merev a zsánere, valakinek a fully. Ha a valami fexik neked, úgyis jobb vagy benne sztem1-2 cm ?! úristen....
MátraM-ra kell a fully? Kékes után van egy vacak rész, de utána végig aszfalt, vagy sima dózer... (+hosszún a szénégetõs aszfalt után lejtõs füves rész esetleg)
És abban sem hiszek, hogy a softtail lenne a nirvana. Mert az meg akkor fog mozogni, amikor nem kéne, és akkor nem fog, amikor kéne.
Dante meg úgy tarol felfelé, hogy teker mint a zállat. Sztem ez a titok itt
#3366
Írta 2007. január 28. - 22:28
A pogózás által vesztett energiáról meg annyit, hogy az dolog, hogy az NRS nem mozog (max 1-2 mm-t), de egy sporttársam "pogózós" Konával nyomja (kábé azonos felállással mint az enyém), s jócskán rámvert a köves emelkedõkön, amikor én még merevvel voltam. A fullyval meg már simán tartom a lépést.
Tény, hogy a merevnek is megvan a feelingje, a jó kis üvegmerev XTC aszfalton mint az atomállat gyorsított ki alólam, ellenben a hátamnak adott, de rendesen. Ha tehetném, mindkettõt tartanám, s lenne egy zúzós maraton / örömbringázós, míg egy sprintmaraton / XC versenygép.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#3367
Írta 2007. január 28. - 19:11
Amugy tokmindegy, mindenki azzal versenyzik, amire pénze van, masodsorban, mivel erzi azt, hogy a leggyorsabb. Vagy a legtobb legjobb elmenyt adja. Van, akinek a merev SS, van akinek az elolhatul 12 Rohloffal. Nem vagyunk egyformak, szerencsere. Unalmas is lenne a mezony, ha csupa egyenbicaj volna.
:afro: Jól beszélsz.
#3368
Írta 2007. január 28. - 17:43
'Ennek (softtail)pl mennyi elõnye van a rugósnyeregcsõhöz képest? .
Nem valtozik a pedal-nyereg tavolsag- ez szempont lehet.
Jo acelvaz pl. a Ritchey Plexus, P-21... De kezdunk erosen elmenni Tech iranyba.
Amugy tokmindegy, mindenki azzal versenyzik, amire pénze van, masodsorban, mivel erzi azt, hogy a leggyorsabb. Vagy a legtobb legjobb elmenyt adja. Van, akinek a merev SS, van akinek az elolhatul 12 Rohloffal. Nem vagyunk egyformak, szerencsere. Unalmas is lenne a mezony, ha csupa egyenbicaj volna.
Race, no Rest!
#3369
Írta 2007. január 28. - 16:53
Igazából ha lenne lehetõségem softtaillal hasonlítanám össze; de nem tudom. Az ár/kényelem szempontjából érdekes lenne .
Jut eszembe idáig skippelve lett:
'Ennek (softtail)pl mennyi elõnye van a rugósnyeregcsõhöz képest? Ok, van a vázban egy 'forgáspont', de igazából sokat nem ér, de ez sem rossz kényelmi / felni|gumi védelmi szempontból? (pláne pl ennél http://terrengsykkel..../ibisbowti.jpg )
Vagy akár egy zselés+elasztomeres nyereghez képest? (Mert ha jól veszem le itt csak kényelmi szempontból születtek ezek a megoldások...)"
Enduróval összetudom, és mivel sok jó olvasok róla, kipróbálom. Nem akarom összehasonlítani õket funkcionalitás oldalról, mert a fullys gépek sokkal többet tudnak, kényelemben lehet egy picit; inkább csak a kíváncsiság hajt hogy tényleg milyen lehet az is, elnézést, félreértheõen írtam :respect: .
Szal merev meg merev között is lehet rengeteg különbség, fullyk között is gondolom, de belekóstolok amibe tudok .
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3370
Írta 2007. január 28. - 16:52
#3371
Írta 2007. január 28. - 16:50
Fõleg, ha le lehet zárni a hátsó tagot! A vázanyag sem mindegy!Van még egy köztes megoldás ilyen jellegû maratonokra: a softtail, tudom drága és kevés van M.o.-on de minden igényt kielégít!
A softtail bringának akkor is mûködik a rugózása ha nem ülsz a nyergen, tehát nem csak a bringást hanem a bringát is kíméli.
A Mátra Maratonon jól jöhet egy fully, de aki nem megy olyan gyorsan, hogy felmerüljön ez az igény, annak nem kell. Amúgy bringakezelés kérdése.
Az acélváz önmagában nem rugózik 2 cm-t. Volt egy acél Pyxisem, benne titán nyeregcsõ, rajta SLR nyereg. Az 1-2 centi mozgás túlnyomó részét a nyereg és a nyeregcsõ adta, a váz csak néhány mm-t.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#3372
Írta 2007. január 28. - 16:16
Hogy ne mindig csak kérdezzek, hanem merrev far/merev far+rug.ny.csõ/fully összehasonlítást is toljunk, és a 2-3 ember véleményét összegyûjtöm és leírom... Legalább a saját kíváncsiságom egy részét kielégítem vele )
Az én tapasztalatom a következö. Ha felállítunk egy 100-as skálát, ami a rugózást értékeli akkor a merev=0, a merev+rugós ny.csö=1 a jó fully pedig 100. Kb. így tudom érzékeltetni, hogy mennyire nincs köze a rugós ny.csönek egy fully-hoz.
#3373
Írta 2007. január 28. - 16:09
1-2 cm ?! úristen....
MátraM-ra kell a fully? Kékes után van egy vacak rész, de utána végig aszfalt, vagy sima dózer... (+hosszún a szénégetõs aszfalt után lejtõs füves rész esetleg)
És abban sem hiszek, hogy a softtail lenne a nirvana. Mert az meg akkor fog mozogni, amikor nem kéne, és akkor nem fog, amikor kéne.
Dante meg úgy tarol felfelé, hogy teker mint a zállat. Sztem ez a titok itt
Hja, 2 cm acélváztól kicsit soknak tûnik...
Mátra? Mátra szvsz elég köves, még szerencse hogy a megijedve a régebbi beszánolóktól a legerõsebb rugós Judy TT-met hama' egy normál J2-re cseréltem, mert a csuklóm így sem szerette a produkciót. És elég sok felütéses defektes láthatott még köveket a pályán, azokból pedig volt pár, akik a defektjavító sprével vakargatták a fejüket .
Pl 1-2 nagyobb kõ/ág/egyéb nagyobb úthiba elmegy, mert ritkán van (amin a softtail megmocanna), viszont mint Márán marha sok kõ ott vszínû semmit nem csinálna... Hogy mozogna olyankor mikor nem kéne, azt azért nem hiszem, de lehet én vagyok csak gyenge képzelõ/felfogóerõvel megáldva .
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3374
Írta 2007. január 28. - 15:52
1-2 cm ?! úristen....
MátraM-ra kell a fully? Kékes után van egy vacak rész, de utána végig aszfalt, vagy sima dózer... (+hosszún a szénégetõs aszfalt után lejtõs füves rész esetleg)
És abban sem hiszek, hogy a softtail lenne a nirvana. Mert az meg akkor fog mozogni, amikor nem kéne, és akkor nem fog, amikor kéne.
Dante meg úgy tarol felfelé, hogy teker mint a zállat. Sztem ez a titok itt
Tekertél már softtail-el ,hogy ezt írod?
#3375
Írta 2007. január 28. - 15:52
"Softail váznak azt nevezzük, amelyiknek van rugóstagja, de nincs forgáspontja, hanem a láncvilla hajlik meg, és a rugóstag a támvillához csatlakozik."
Ennek pl mennyi elõnye van a rugósnyeregcsõhöz képest? Ok, van a vázban egy 'forgáspont', de igazából sokat nem ér, de ez sem rossz kényelmi / felni|gumi védelmi szempontból? (pláne pl ennél http://terrengsykkel...l/ibisbowti.jpg )
Vagy akár egy zselés+elasztomeres nyereghez képest? (Mert ha jól veszem le itt csak kényelmi szempontból születtek ezek a megoldások...)
(Most hétvégére terveztem de betegségem miatt elmaradt, úgyhogy pár napot/hetet tolódik egy rugósnyeregcsõ teszt; de kibõvítem azzal hogy fele oda/fele vissza úton haver össztelósával megyek... Hogy ne mindig csak kérdezzek, hanem merrev far/merev far+rug.ny.csõ/fully összehasonlítást is toljunk, és a 2-3 ember véleményét összegyûjtöm és leírom... Legalább a saját kíváncsiságom egy részét kielégítem vele )
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3376
Írta 2007. január 28. - 15:43
MátraM-ra kell a fully? Kékes után van egy vacak rész, de utána végig aszfalt, vagy sima dózer... (+hosszún a szénégetõs aszfalt után lejtõs füves rész esetleg)
És abban sem hiszek, hogy a softtail lenne a nirvana. Mert az meg akkor fog mozogni, amikor nem kéne, és akkor nem fog, amikor kéne.
Dante meg úgy tarol felfelé, hogy teker mint a zállat. Sztem ez a titok itt
"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#3377
Írta 2007. január 28. - 15:35
Race, no Rest!
#3378
Írta 2007. január 28. - 15:30
#3379
Írta 2007. január 28. - 15:18
Dante alatt NRS van, ami tényleg nem pogozik, igaz nem is mozog....Dante, hogyhogy a felfeléken is tarolós a fully? Azért a pogózásnál csak veszítesz energiát nem? Még ha pár elpattogást meg is úszol mászás közben... Vagy rosszul gondolom? (Kollega szokott fully géppel jönni mellettem, de még egész karistra sosem kértem el.)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3380
Írta 2007. január 28. - 14:27
a hazai maratonversenyekre kell össztelós bicaj?
amint láttam az élmezõny merevfarúval megy. érdemes lenne fully-t venni?
fiatal vagyok, nem fáj a hátam, és grammániás.
Egyedül mátrára lenne megfontolandó szvsz, de én inkább rugós nyeregcsõvel és idén 2,1es gumival esek neki az ottani talajnak. SZvsz tök felesleges, ahogy érzed anyagilag . Ha lenne 300K-m biciklire, akkor vennék fasza endúrót és azzal tolnám a marcikat is. De mivel sele ennyi se volt a keret, így egy tûrhetõ merevfaros gépet raktam össze.
A helyezésed nem igazán függ a hátsó rugóstagtól, vagy mátrát esetleg leszámítva negatívan is befolyásolhat.
Szerény kezdõ véleményem szerint. :respect:
szerk: látom elég késõn reagáltam .
Dante, hogyhogy a felfeléken is tarolós a fully? Azért a pogózásnál csak veszítesz energiát nem? Még ha pár elpattogást meg is úszol mászás közben... Vagy rosszul gondolom? (Kollega szokott fully géppel jönni mellettem, de még egész karistra sosem kértem el.)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám