A 2014-es és a tavalyi év után ismét az „A” táv teljesítése volt a cél. Az idei formám az a valaha volt legjobb eddig és a cél a 12:30 alá becsusszanás lett volna. Lett volna, mivel jó 2 hónapja, mint aki megijedt a megmérettetéstől egyre azon gondolkoztam, érdemesebb lenne egy „laza B-távot” mennem, mint legyilkolni magamat 4-5 napra az „A”-n. Így a verseny előtt 5 héttel átneveztem a „B”-re – és nem bántam meg. Nem az időjárás miatt, hanem részben a logisztikai kihívások okozta nehézségek; mint az, hogy nem volt közeli szállásom, vagy még inkább, mert a hajnalban kelés nem csak nekem, hanem párom számára is. Részben pedig azért, mert 2013-ban mentem utoljára a B-n és kíváncsi voltam, mennyit tudnék javítani az akkori 7 óra 8 perces időn.
Idén ez már a 3. versenyem Ausztriában egyébként, egyre szívesebben jövők ki ide versenyezni. Előző napokban szinte semmi izgulás, sőt, előző este jól aludtam, reggel hullanyugodt voltam, negyvenvalahányas nyugalmi pulzussal. 6-kor keltem, szakadt az eső és arra gondoltam, az „A” táv már alsó hangon egy órája ázik és nagyon együtt tudtam érezni velük. 2014-ben 6 órát mentem magam is szakadó esőben, ahol helyenként úgy esett, hogy 20-30 méternél nem láttunk tovább...
Gyors reggeli, ami semmi extra nem volt, csak két túrós batyu és egy bajor perec tiszta és sótablettás vízzel leöblítve. Viszonylag messziről, abstdorfi szállásunkról mentünk el a Bad Ischl utáni Merkur parkolójáig, ahol impregnálóval lefújtam a nadrágomat, cipőmet, kesztyűt és felvettem az előre impregnálóval lekezelt, sokat látott, kissé megfakult széldzsekimet (erről bővebben majd később).
Innen bemelegítés a bringaúton Bad Goisernig a kegyetlenül szakadó esőben, majd 25 perc bemelegítés után beálltam a Stage #1-be. 8:30-kor... Mire a rajtra került a sor, mindenem remegett és teljesen szétfagytam, fájt a fejem és csak abban bíztam, nem fagytak át a lábaim teljesen. Két teli kulaccsal indultam egyébként, illetve másfél kulacs vizet és sótablettás vizet ittam a rajt előtti órában.
A rajtot visszafogottra vettem, 310-315 Watt fölé nem mentem, hiszen hosszú ez a verseny! Végig jó és elég tempó volt ez, de kellett 8-10 perc, mire elmúlt a fázásom nagyjából és bemelegedtem. Szerencsére jól forogtak a lábaim, mégsem hűltek ki annyira. A pulzusomat sem hagytam elszállni, a versenyen szokásos első órai 180 helyett 170-ig engedtem csak, a maximum is csak másodpercekre volt 174 bpm, a köves, tolós részen, mikor megpróbáltam kitekerni a „lehetetlent”. Jól haladtam így is: a mászások elején mentek el 1-2 ember, aztán 1 percen belül már vissza is előztem őket és szépen és a tőlem megszokott egyenletes tempóval jöttem fel a mezőnyön és előztem a többieket.
Végig hol szemerkélő eső, hol köd, hol ismét eső fogadott, szinte percről percre más viszonyok fogadtak. Az aszfaltról leérve a tavalyi nyomot elterelték jobbra egy schotteres ösvényre, aztán 150 méter után rátértünk a régi útra. Egészen a nagyon köves, általában tolós részig mentem a mezőnnyel és nyeregben, egy 150 méteres részen szálltam le pár másik sráccal, aztán visszaültünk és a köves, csúszós mászás utolsó 50 méteréig kitekertük, ami engem is meglepett, hogy sikerül, mert az úton konkrétan patak folyt, abban mentünk... A schotterre kiérve ismét egyenletes tempót vettem fel, itt 2-3 ember visszaelőzött. A mászás végéig a tervezett intenzitást tartottam, szépen visszaelőzgettem őket és még pár ember mellett elmentem. Lefelében óvatosan kezdtem, a szemüvegemen alig láttam ki, nem kockáztattam – persze visszaelőzött 2-3 ember így, de fő a biztonság!
Hütteneckalm felé a szokásos 310-320 közti Watton haladtam, a végén sajnos feltartott az egynyomoson egy másik B-távos, eléggé csúszkált és fújtatott, mint aki mindjárt ott esik össze, ki is csatolt egyszer és úgy ment felfelé, hogy nem bírtam elmenni mellette, pedig jóval gyorsabb voltam.
A schotteres meredek lejtőzés részt visszafogottan, lassan tettem meg, majd betereltek a szokásos gyökeres, sáros terepre a fenyőfák közé, ahol a múlt héten a pályabejáráson még jó nyom most használhatatlan volt az „A” táv áthaladta után, kiment a bringa eleje egy helyen, inkább kicsatoltam és végig lefutottam a sárban. A schotteren egyedül voltam végig a köves részig Ewige Wand felé, az nem csúszott annyira, mint számítottam rá, hiába volt sáros és vizes, szép óvatosan lezúgtam rajta. Az Ewige Wand előtti részen sajnos vagy egy félős B-s, vagy egy a verseny feladása előtt lévő A-s versenyzőt értem be, ahol a fotósok voltak, egészen addig beragadtam mögé és mögöttünk feltorlódott egy 4-5 fős sor miatta – legalább 25-30 mp-et vesztettem itt.
A fotósok után nem ideális nyomon sikerült elmennem mellette valahogy, egészen az aszfaltig, a templomig jó tempót mentem a kövesen aztán. A lépcsők nem csúsztak a templomnál, sem a felső, sem a fahíd utáni lépcsősor, szépen le tudtam zúgni rajtuk.
Még láttam, hogy előttem megy egy 3-4 fős boly, próbáltam felzárkózni utánuk, de a ballonos, buggyos széldzsekim miatt hiába tekertem vagy 300 Wattal aszfalton, távolodtak... Így saját tempót mentem inkább, 250-280 Watt közt valahol. Itt eléggé bántam a széldzsekit, utólag látom, alig 28-30-cal mentem, nélküle ekkora Watton lazán 33-34 km/h ment volna. Hát igen, ez a dzseki amolyan kabala már nekem, ez volt rajtam a 2014-es és a 2016-os A táv teljesítésen és számos más versenyen is, gondoltam legyen most is ez rajtam. Nos, ideje valami aerodinamikusabb, esőben használható ruhadarab után néznem, alsó hangon csak ezzel buktam vagy 2-3 percet.
Vártam, hogy talán beér majd egy másik boly és tudok tempósabban haladni akkor, de nem ért be, Hallstattig teljesen egyedül mentem, se előttem, se utánam nem láttam senkit. Egyébként a szurkolói zóna vicces volt idén is, a srácok derűsek voltak, és 11-kor már mata részegek. A kis ugratón ugrattam egyet és hatalmas ovációt kaptam ezért a semmiért is. Tök jó, hogy ott vannak! Na alig mentem el mellettük, a balos kanyar helyett tovább mentem egyenesen 20-30 métert, még szerencse, hogy volt ott egy rendező és utánam szólt. Visszakanyarodtam és átmentem a helyes útra (megkerestem, kb. 15 mp időveszteség a log szerint – no sebaj, benne van!).
Obertraunig nem történt semmi érdekes, a tó melletti gumírozott hidat óvatosra vettem, alig 20-al mentem rajta, nehogy elessek – hiába, láttam itt már csúnya eséseket! Obertraun előtt aztán kifogtam egy vonatot, óriási mennyiségű keleti turistával, akik a visító fékeim hallatán és a rendezők felszólítására nagy nehezen elengedtek. A frissítőponton vettem fel egy kulacsot és innen aztán már tiszta volt az út Hallstattig.
A szerpentint visszafogottra terveztem, 280-290 Wattot tartottam, a meredek részeken mentem csak fölé, mert útközben eldöntöttem, lesz ami lesz, kitekerem Salzberget egyszer már versenyen is – már ha bírom! A szerpentin után még rápihentem a síkabb részen kicsit és visszafogottam kezdtem a mászást. Ahogy egyre meredekebb lett az út, úgy csúsztam kicsit előbbre a nyeregben. Két B-távos mellett is elmentem, akik tolták a bicajt. Egyszer csak fent lettem. Sikerült kitekerni végig nyeregben a 32-42-es áttételemmel, de nagyon megviselt, utólag úgy látom, nem volt túl bölcs döntés. Nincs mese, ahhoz , hogy ez versenyen is jól menjen, még mindig erősödnöm kellene tovább valamennyit, hogy ne viseljen meg ennyire. A 30% körüli részeken a 360-420 Wattok ilyen alacsony pedálfordulat mellett elgondolkoztatóak.
Itt már egyre több embert kezdtem beérni a C távról. A betonhídig tartó lefelében aztán sajnos pont a leglassabbakat kellett kerülgetnem, szinte mindig a nem ideális íven, de hát ez ilyen. A híd után egy 100 méter szint megtétele után vettem le a széldzsekimet, kezdett melegem lenni. A mászást egyébként jól indítottam, meglepetésemre még mindig jöttek a 300+ Wattok – de csak egy darabig. Vissza is vettem inkább 10-20 Wattot, hiszen itt 700m szint van egyben a Rossalm előtti hágóig, próbáltam tartalékolni az energiáimmal – de még így is átlag 288-292 Watton tettem meg az utolsó részt.
Rossalm után a föl-le hullámzó pálya nem ment jól és nem esett jól, éreztem, hogy az utolsó, 470 méter szint nem esik majd jól.
Gosausee után az aszfalton megdönttem a sebességrekordom, 79.2 km/h – aztán a vége felé gondoltam beletekerek és egy pillanat alatt beállt a hajtásláncom, majdnem elestem... Leesett a láncom, két helyen összegubancolódott, a hajtókarom meg sem moccant. Megálltam, nézegettem, úgy tűnt, ez szakadás lesz, ha szétszedem, nagyon csúnya volt és meg sem mozdultak a szemek 2 helyen. Aztán gondoltam, a kesztyűvel talán tudok úgy fogni, hogy talán csak az egyik helyen pattan el a szem és kockáztattam. Szerencsém volt – utána kattogott ugyan a lánc a célig valamiért, de biztosan nem szakadt/repedt el egyik helyen sem, mint kiderült, de azért egy jó percet vesztettem a majdnem eséssel, szereléssel és 0-ról indulással. A kulacsaiból itt már majdnem minden víz elfogyott, a felvett kulacsból is és kezdett fájni a fejem. Az utolsó hosszú, egészen pontosan 472 méter mászás eleje még tűrhetően ment, de alig pár perc után éreztem, maximum 270-280 Wattot tudok, ennyi a vége és kész. Egy megváltás volt felérni, ez már nem esett jól! Még a negyedik SiS és ötödik koffeines zselét itt megettem – kicsit későn talán, mert a DH részre tért vissza az erőm ismét, mikor már nem nagyon volt rá szükség... Sajnos itt sok helyen, ahol az a pár, nem is túl hosszú egynyomos ösvény volt, beragadtam a C-távosok mögé. A lefeléken kicsit kockáztattam is magamhoz képest, az aszfalton sorra mentem ez a C-sek mellett – fura, nem értem, miért mentek ilyen lassan vagy legalább miért nem álltak be mögém. Az aszfaltról jobbra aztán jött egy rövid mászás, átlag alig 280 Wattot bírtam kipréselni magamból, a lefelé részben további több C-s mellett mentem el. Aszfalton aztán továbbra is egyedül mentem. Előzgettem a C-seket – akik továbbra sem álltak be mögém, pedig elég jó tempót mentem és nekik alig kellett volna tekerniük mögöttem, és mégsem! Fura volt.
Miután aszfaltról a folyó mellé tereltek, ott a többi rövidebb távot találtam magam előtt. Van egy rész, ahol a hídon átmegy a mezőny és a folyó mellé egy rövid, füves és sáros rézsűn lemegy. Na ott vagy 10-12 bringás tolongott gyalog a sárban. Én lezúgtam nyeregben, nagy részüket megelőztem – aztán előttem egy leányzó, aki tolta a bringáját nem akart elengedni. (Tök jól le lehetett itt menni, mitől féltek ennyire?!?) Az út alatt átmenve aztán lett hely és a kis rövid, pár méteres kaptatón eltekertem 3-4 ember mellett a sárban – majd ismét beragadtam további cajgások mögé, akik gyökkettővel mentek. Ahol tudtam, előztem, pocsolyában, sárban, mert láttam, hogy meglehet pont egy 5:59-es idő – nos, Bad Goisern előtt még a tűzoltók is megállítottak valamiért, talán baleset volt, nem figyeltem ott már semmire; így sajnos ez nem lett meg (öltözködés miatti megállás és láncszerelés nélkül a Garmin 5:57-et mért).
Végül egy 6:00-ás időm lett, 1 óra 8 percet javítottam a régi, 2013-as B-távos időmön, amivel elégedett vagyok. Összetettben 33. lettem, M30-ban 16. helyezett. Végül is, ezer körüli indulóból, így amatőr szinten, meló mellett edzegetve többet most nem nagyon tudtam volna kihozni ezekből, azaz az itt leírt körülményekből. Alig 155-ös átlagpulzusom lett a szokásos versenyen kihozott 162-163 helyett és kereken 20 km/h átlagsebességet hoztam a versenyre, panaszra nincs okom!
Azt nem mondom, hogy az utolsó másfél óra jól esett volna, de azért jó verseny volt. Egy valami viszont mindenképp csalódás: ez a verseny sajnos kinőtte Bad Goisernt... Zuhanyzóknál a hűvös időben a kígyózó sorok, vagy épp hiába értem be viszonylag idpben, a bringamosónál az az 50+ várakozó bicajos, ami később csak tovább nőtt, picit elgondolkoztatott, jövőre jöjjek-e. Ausztriában vannak más versenyek, hasonlóan szép helyeken, de izgalmasabb, egészen technikás pályákkal, lehet, inkább azokra fókuszálok majd. Aztán lehet, jövőre ugyanekkor, ugyanitt. Meglátjuk.
Log: https://www.strava.c...ties/1084384991