Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12596 hozzászólás a témában

#7781
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás

Más: Küllõanyám törik hogy rohadjon meg; ha lesz még egy akkor acélra cseréltessem ki mert nem bírja a strapát?

Nem lehet, hogy rövid lett a küllõd és azért törik az anya?
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#7782
987

987

    vendég

  • fórumtag
  • 119 hozzászólás
Szevasztok

Szétment a hátsóagy racsnim elõször csak megy megugrott most, meg már alig akar megakadni.
Szétszedtem és a racsni belsején a bordák igen csak viseletesek ott ahol a kalapács hozzá ért összegyûrõdött az anyag.
Azt kérdezném érdemes (lehet) –e venni csak bordát és kalapácsot valahol vagy teljesen reménytelen szerezni alkatrész hozzá. (Alivio agy)
Ha esetleg újat kell venni egy B+ Travelt (ipari) néztem ki vagy egy XT 08-ast V fékhez kellene.
De nem tudom az ipari csapágy jobb vagy rosszabb választás XT-ét szeretem volna de a Travel kézben fogva igen meggyõzõ volt.

Elõre kösz a segítséget.
Nem kimegyek a Pusztákra biciklizni, hanem kint vagyok a Pusztákon biciklivel.

#7783
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Sziasztok !

Ismét egy kis segítséget szeretnék kérni :
Az eredeti elképzelés szerint a majdani kerékben 2008-as XT agyak lennének.
Ezek az agyak valamelyik online bolt szerint párban 641gramm/19700 Ft.
Természetesen ehhez jön még a 2 db CenterLock-os féktárcsa ára.
Ha viszont B+ Helium agyakat veszünk alapul akkor párban 455g/29000 Ft, és itt nem kell a meglévõ féktárcsákat lecserélni.
A kérdés, hogy van-e valami érezhetõ különbség a két agy között ?
(Azon kívül, hogy az egyik ipari csapágyas a másik nem. Az egyik shimano a másik nem).

Köszönöm

az a 641 valami qrva nagy elírás
332 g a hátsó és 150 az elsõ, mág gyorszárakkal sincs annyi

a b+ meg több. szal a súlyt kb kilõheted.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7784
bcsoka

bcsoka

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Sziasztok !

Ismét egy kis segítséget szeretnék kérni :
Az eredeti elképzelés szerint a majdani kerékben 2008-as XT agyak lennének.
Ezek az agyak valamelyik online bolt szerint párban 641gramm/19700 Ft.
Természetesen ehhez jön még a 2 db CenterLock-os féktárcsa ára.
Ha viszont B+ Helium agyakat veszünk alapul akkor párban 455g/29000 Ft, és itt nem kell a meglévõ féktárcsákat lecserélni.
A kérdés, hogy van-e valami érezhetõ különbség a két agy között ?
(Azon kívül, hogy az egyik ipari csapágyas a másik nem. Az egyik shimano a másik nem).

Köszönöm

#7785
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Novatec D362SB és D361SB agyamban a csapágyak (fõleg a hátsó) eléggé kezdenek kilenni... hol tudom lecsekkolni hogy milxyen méretû kell bele?! (Nem sikerült kikapnom...:()


Novatec D362SB és D361SB agyaban elöl 2 db 6001 hátul 2 db 6902-es csapágy van.



Más: Küllõanyám törik hogy rohadjon meg; ha lesz még egy akkor acélra cseréltessem ki mert nem bírja a strapát?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#7786
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

Sziasztok!

Keréképítés ügyben szeretnék tanácsokat kérni. Lassan 10 (vagy egy picit több) éve, hogy összeszereltem jelenlegi bringámat (7005 aluváz, RST Mozo Pro, Sachs Neos hajtókar és hátsó váltó, LX elsõ váltó, LX fékek, 200 GS fékváltókarok és agyak, Araya RM 17 felnik) és most eljött az ideje (kedvem, pénzem, lelkesedésem stb. is) hogy kicsit fejlesszek rajt. Visszaolvasgattam egy keveset és a következõket okoskodtam ki:
80-85 kg között mozgok, 60-40% jó út-terep használat (dimbek-dombok, hegyek itt a Bakony peremén) mellett a következõ kerék jó lenne?

Shimano XT 2008 V-fékes hátsó agy (FH-M770) vagy Shimano XT 06 V-Fékes hátsó agy (FH-M760)
2 mm DT küllõk
Sun Rhino Lite vagy DS2-XC felni

Súly nem számít, már ezelõtt is inkább a tartósságra, megbízhatóságra törekedtem. Érdemes valamin változtatni?
Illetve a kónuszos hátsó agy helyett ipari csapágyasban gondolkodni vagy ezen a minõségi fokon bõven jók az XT agyak?
Milyen fûzési módszer lenne ajánlott hozzá (2, 3 keresztes vagy más)?


mondjuk a ds2-xc felnit felejtsd el, mert az csak tárcsához jó. innentõl kezdhetjük:)
sorrendben: Nem. Nem, igen. 3 kereszt.

#7787
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

a lapított küllõt hogy fûzik be?? és miért jobb, mint a sima?

Ahogy konás kolléga írta, vannak 2,3 (2,35?) széles lapított küllõk, DT és Sapim is, amiket arra terveztek h éppen beférjenek a legtöbb agyba. Ami ennél szélesebbre van klopfolva, ahhoz spéci agy kell. Nem is tudom h árulnak-e olyan agyat v ezek csak gyári kerékszettben fordulnak elõ.
Voltak olyan arcok, akik szélesebbre reszelték a lyukat az agyperemben h átférjen a lapított küllõ... én nem tenném.

#7788
stork13

stork13

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Sziasztok!

Keréképítés ügyben szeretnék tanácsokat kérni. Lassan 10 (vagy egy picit több) éve, hogy összeszereltem jelenlegi bringámat (7005 aluváz, RST Mozo Pro, Sachs Neos hajtókar és hátsó váltó, LX elsõ váltó, LX fékek, 200 GS fékváltókarok és agyak, Araya RM 17 felnik) és most eljött az ideje (kedvem, pénzem, lelkesedésem stb. is) hogy kicsit fejlesszek rajt. Visszaolvasgattam egy keveset és a következõket okoskodtam ki:
80-85 kg között mozgok, 60-40% jó út-terep használat (dimbek-dombok, hegyek itt a Bakony peremén) mellett a következõ kerék jó lenne?

Shimano XT 2008 V-fékes hátsó agy (FH-M770) vagy Shimano XT 06 V-Fékes hátsó agy (FH-M760)
2 mm DT küllõk
Sun Rhino Lite vagy DS2-XC felni

Súly nem számít, már ezelõtt is inkább a tartósságra, megbízhatóságra törekedtem. Érdemes valamin változtatni?
Illetve a kónuszos hátsó agy helyett ipari csapágyasban gondolkodni vagy ezen a minõségi fokon bõven jók az XT agyak?
Milyen fûzési módszer lenne ajánlott hozzá (2, 3 keresztes vagy más)?

A béke más, mint szünet két háború közt a Jó nem rossz Rossz.

#7789
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
mavic agyaknál oldalról csúsztatják be az egyenes fejû küllõt.
pl. dt-nél pedig átfér a lyukon. amit láttam az a sapim 2,3 mm széles küllõje volt, azt belefért.

aerodinamikai elõnyei vannak, valamint elképzelhetõ, hogy merevebb is.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#7790
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
a lapított küllõt hogy fûzik be?? és miért jobb, mint a sima?

#7791
mxpro

mxpro

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.453 hozzászólás

más
sírás
guberáltam egy csepel 1*5 sebességes boltba járós kerót
nincs hozzá külsõ
630-as méret kéne (kb. 32 * 630 )
a sima outi külsõim nem mennek rá
van esélyem, h vmi durung 622-est ráerõszakoljak, esetleg 630-ast lehet vhol kapni, vagy hagyjam a fenébe?

Én a luongoban vettem ilyen méretû gumit. Volt többféle.

#7792
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
A színes küllõanya pedig nem csicsás, hanem szép! :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#7793
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás
Köszi.

u.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#7794
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
egy 5000 forint körüli összeggel számolj kerekenként, ha nem kérsz semmi extrát. (fekete és/vagy húzott küllõ, színes/alu niplik, stb..)

#7795
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
jo helyre irtad.

sima alap legolcsob dt küllö (champion) annak 40-45 FT darabja. egy kerékre ~1500 huf a küllö.
füzés szintén 1500 körül szokott lenni.

ha komolyabb küllök kellenek netán szines csicsás alu niplikkel akkor nyilván jóval drágább...

#7796
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás
Sziasztok!

Nem igazán tudtam, hol tegyem fel a kérdéseimet, ha rossz helyen van , bocs.

Folyamatos küllõtörések után úgy döntöttem, hogy átfûzetem a hátsó tárcsafékes kerekemet.
Mennyibe kerül kb. ez?
Tudtok jó szervizt ajánlani?

Elõre is köszi!

u.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#7797
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
gondolom az se art neki...

bar hogyha jol van furva a normal felni, akkor ott is tud egesz jo szogben csatlakozni a nipli

de a mavic azt szereti hangsulyozni, hogy a furkalas mellozese miatt erosebb.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7798
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
A FORE nem azért erõssebb srácok mert teljesen egytengelyû a küllõvel a küllõanya?
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#7799
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Régi kerekeivel vigyázz, sokat láttam, hogy kanyarodáskor, amikor borították rendesen törtek kifelé a küllõk szépen. :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#7800
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
wow, ez a rubbit nem is annyira drága, más kérdés, h egy többet ér majd a két külsõ mint a két kerék
még arra is gondoltam, h ha a fék nem bánja, akkor belerakom az outi kerekeimet, azok legalább nem szimpla acél felnisek :D
(630-622)/2 , ergo ha 4 mm-t tudok tolni a fékpofákon tengelyirányba, akkor jónak kell lennie...