Nem lehet, hogy rövid lett a küllõd és azért törik az anya?Más: Küllõanyám törik hogy rohadjon meg; ha lesz még egy akkor acélra cseréltessem ki mert nem bírja a strapát?
Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#7781
Írta 2008. május 07. - 13:00


#7782
Írta 2008. május 07. - 12:45

Szétment a hátsóagy racsnim elõször csak megy megugrott most, meg már alig akar megakadni.
Szétszedtem és a racsni belsején a bordák igen csak viseletesek ott ahol a kalapács hozzá ért összegyûrõdött az anyag.
Azt kérdezném érdemes (lehet) –e venni csak bordát és kalapácsot valahol vagy teljesen reménytelen szerezni alkatrész hozzá. (Alivio agy)
Ha esetleg újat kell venni egy B+ Travelt (ipari) néztem ki vagy egy XT 08-ast V fékhez kellene.
De nem tudom az ipari csapágy jobb vagy rosszabb választás XT-ét szeretem volna de a Travel kézben fogva igen meggyõzõ volt.
Elõre kösz a segítséget.
#7783
Írta 2008. május 07. - 08:40

az a 641 valami qrva nagy elírásSziasztok !
Ismét egy kis segítséget szeretnék kérni :
Az eredeti elképzelés szerint a majdani kerékben 2008-as XT agyak lennének.
Ezek az agyak valamelyik online bolt szerint párban 641gramm/19700 Ft.
Természetesen ehhez jön még a 2 db CenterLock-os féktárcsa ára.
Ha viszont B+ Helium agyakat veszünk alapul akkor párban 455g/29000 Ft, és itt nem kell a meglévõ féktárcsákat lecserélni.
A kérdés, hogy van-e valami érezhetõ különbség a két agy között ?
(Azon kívül, hogy az egyik ipari csapágyas a másik nem. Az egyik shimano a másik nem).
Köszönöm
332 g a hátsó és 150 az elsõ, mág gyorszárakkal sincs annyi
a b+ meg több. szal a súlyt kb kilõheted.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7784
Írta 2008. május 07. - 06:21

Ismét egy kis segítséget szeretnék kérni :
Az eredeti elképzelés szerint a majdani kerékben 2008-as XT agyak lennének.
Ezek az agyak valamelyik online bolt szerint párban 641gramm/19700 Ft.
Természetesen ehhez jön még a 2 db CenterLock-os féktárcsa ára.
Ha viszont B+ Helium agyakat veszünk alapul akkor párban 455g/29000 Ft, és itt nem kell a meglévõ féktárcsákat lecserélni.
A kérdés, hogy van-e valami érezhetõ különbség a két agy között ?
(Azon kívül, hogy az egyik ipari csapágyas a másik nem. Az egyik shimano a másik nem).
Köszönöm
#7785
Írta 2008. május 06. - 22:15

Novatec D362SB és D361SB agyamban a csapágyak (fõleg a hátsó) eléggé kezdenek kilenni... hol tudom lecsekkolni hogy milxyen méretû kell bele?! (Nem sikerült kikapnom...
)
Novatec D362SB és D361SB agyaban elöl 2 db 6001 hátul 2 db 6902-es csapágy van.
Más: Küllõanyám törik hogy rohadjon meg; ha lesz még egy akkor acélra cseréltessem ki mert nem bírja a strapát?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#7786
Írta 2008. május 06. - 20:54

Sziasztok!
Keréképítés ügyben szeretnék tanácsokat kérni. Lassan 10 (vagy egy picit több) éve, hogy összeszereltem jelenlegi bringámat (7005 aluváz, RST Mozo Pro, Sachs Neos hajtókar és hátsó váltó, LX elsõ váltó, LX fékek, 200 GS fékváltókarok és agyak, Araya RM 17 felnik) és most eljött az ideje (kedvem, pénzem, lelkesedésem stb. is) hogy kicsit fejlesszek rajt. Visszaolvasgattam egy keveset és a következõket okoskodtam ki:
80-85 kg között mozgok, 60-40% jó út-terep használat (dimbek-dombok, hegyek itt a Bakony peremén) mellett a következõ kerék jó lenne?
Shimano XT 2008 V-fékes hátsó agy (FH-M770) vagy Shimano XT 06 V-Fékes hátsó agy (FH-M760)
2 mm DT küllõk
Sun Rhino Lite vagy DS2-XC felni
Súly nem számít, már ezelõtt is inkább a tartósságra, megbízhatóságra törekedtem. Érdemes valamin változtatni?
Illetve a kónuszos hátsó agy helyett ipari csapágyasban gondolkodni vagy ezen a minõségi fokon bõven jók az XT agyak?
Milyen fûzési módszer lenne ajánlott hozzá (2, 3 keresztes vagy más)?
mondjuk a ds2-xc felnit felejtsd el, mert az csak tárcsához jó. innentõl kezdhetjük:)
sorrendben: Nem. Nem, igen. 3 kereszt.
#7787
Írta 2008. május 06. - 09:44

Ahogy konás kolléga írta, vannak 2,3 (2,35?) széles lapított küllõk, DT és Sapim is, amiket arra terveztek h éppen beférjenek a legtöbb agyba. Ami ennél szélesebbre van klopfolva, ahhoz spéci agy kell. Nem is tudom h árulnak-e olyan agyat v ezek csak gyári kerékszettben fordulnak elõ.a lapított küllõt hogy fûzik be?? és miért jobb, mint a sima?
Voltak olyan arcok, akik szélesebbre reszelték a lyukat az agyperemben h átférjen a lapított küllõ... én nem tenném.
#7788
Írta 2008. május 06. - 09:38

Keréképítés ügyben szeretnék tanácsokat kérni. Lassan 10 (vagy egy picit több) éve, hogy összeszereltem jelenlegi bringámat (7005 aluváz, RST Mozo Pro, Sachs Neos hajtókar és hátsó váltó, LX elsõ váltó, LX fékek, 200 GS fékváltókarok és agyak, Araya RM 17 felnik) és most eljött az ideje (kedvem, pénzem, lelkesedésem stb. is) hogy kicsit fejlesszek rajt. Visszaolvasgattam egy keveset és a következõket okoskodtam ki:
80-85 kg között mozgok, 60-40% jó út-terep használat (dimbek-dombok, hegyek itt a Bakony peremén) mellett a következõ kerék jó lenne?
Shimano XT 2008 V-fékes hátsó agy (FH-M770) vagy Shimano XT 06 V-Fékes hátsó agy (FH-M760)
2 mm DT küllõk
Sun Rhino Lite vagy DS2-XC felni
Súly nem számít, már ezelõtt is inkább a tartósságra, megbízhatóságra törekedtem. Érdemes valamin változtatni?
Illetve a kónuszos hátsó agy helyett ipari csapágyasban gondolkodni vagy ezen a minõségi fokon bõven jók az XT agyak?
Milyen fûzési módszer lenne ajánlott hozzá (2, 3 keresztes vagy más)?
#7789
Írta 2008. május 05. - 19:38

pl. dt-nél pedig átfér a lyukon. amit láttam az a sapim 2,3 mm széles küllõje volt, azt belefért.
aerodinamikai elõnyei vannak, valamint elképzelhetõ, hogy merevebb is.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#7790
Írta 2008. május 05. - 19:33

#7791
Írta 2008. május 05. - 14:45

Én a luongoban vettem ilyen méretû gumit. Volt többféle.más
sírás
guberáltam egy csepel 1*5 sebességes boltba járós kerót
nincs hozzá külsõ
630-as méret kéne (kb. 32 * 630 )
a sima outi külsõim nem mennek rá
van esélyem, h vmi durung 622-est ráerõszakoljak, esetleg 630-ast lehet vhol kapni, vagy hagyjam a fenébe?
#7792
Írta 2008. május 05. - 14:44


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#7793
Írta 2008. május 05. - 14:00

#7794
Írta 2008. május 05. - 12:55

#7795
Írta 2008. május 05. - 12:46

sima alap legolcsob dt küllö (champion) annak 40-45 FT darabja. egy kerékre ~1500 huf a küllö.
füzés szintén 1500 körül szokott lenni.
ha komolyabb küllök kellenek netán szines csicsás alu niplikkel akkor nyilván jóval drágább...
#7796
Írta 2008. május 05. - 10:57

Nem igazán tudtam, hol tegyem fel a kérdéseimet, ha rossz helyen van , bocs.
Folyamatos küllõtörések után úgy döntöttem, hogy átfûzetem a hátsó tárcsafékes kerekemet.
Mennyibe kerül kb. ez?
Tudtok jó szervizt ajánlani?
Elõre is köszi!
u.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#7797
Írta 2008. május 05. - 01:42

bar hogyha jol van furva a normal felni, akkor ott is tud egesz jo szogben csatlakozni a nipli
de a mavic azt szereti hangsulyozni, hogy a furkalas mellozese miatt erosebb.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7798
Írta 2008. május 05. - 00:00


#7799
Írta 2008. május 04. - 23:15


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#7800
Írta 2008. május 04. - 21:49

még arra is gondoltam, h ha a fék nem bánja, akkor belerakom az outi kerekeimet, azok legalább nem szimpla acél felnisek

(630-622)/2 , ergo ha 4 mm-t tudok tolni a fékpofákon tengelyirányba, akkor jónak kell lennie...