Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12596 hozzászólás a témában

#5001
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Felniszalagból mi az ami könnyû és bevált?

ritcheynek, schwalbenek van öntapadós szalagja, az elég könnyû

felni lehetne mondjuk mavic 717 (395-405gr), a revo küllõk pedig megállnak 160 gramm körül is asszem.

de azt nem tudom, hogy 100 kiló körül mennyire érdemes grammozni.
mondjuk Bikertigger is használt hasonló felépítésû kereket és õ sem egyszálbelû.
olvass vissza kicsit, 1-2 hónapon belül biztos írta
(ezek ilyen visszatérõ dolgok. Õ is leírja kb. 1-2 havonta, hogy bírja alatta a 717-es felni meg én is, hogy versenyzésre használva is tart 2-3 éve... :))

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5002
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás
Sziasztok

Fejben építek egyelõre könnyû kereket.

Felhasználás: XC,túra merevgépben tárcsával, súly mázsa körül

Agy: Novatec Single Speed light (32h) 377g
Küllõk: DT Revolution 2,0/1,5/2,0mm - kb. 191g
(itt lehet inkább a Competition 2,0/1,8/2,0mm kellene?)
Felni: Mavic XM 317 Disc 445gr
Belsõ: Maxxis Flyweight 86g

Kérdés: Ez így jó-e, várom a kritikákat, alternatívákat, esetleg további könnyítést. Az nem gáz ha kicsit rugalmas a rendszer csak könnyû legyen meg bírja alattam.
Felniszalagból mi az ami könnyû és bevált?

köszi

#5003
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
2-3 havonta hozzá illik tölteni 20-30 grammot, semmi mást nem kell vele csinálni.

Akkor gáz ha gumit kell cserélni.
De az is csak azért, mert van olyan normál gumma, ami nem éppen szoros a felnin. Na azt felfújni odáig, hogy a hagyományos felni peremére felfeküdjön, nem egyszerû...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5004
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
jól vettem le, hogy ez a stan notubes ez idõvel újraszigetelést igényel? havonta?
miért?
mindig ezzel szórakozni azért elég gáz.

#5005
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Nézd, nem dobogó a célom, hanem , hogy legyen egy viszonylag "igénytelen" rendszerem, számomra elfogadható súlyban. Külsõt nem cserélgetek, mert nekem az RR megfelel,ha 80km-t aszfaltozunk, de akkor is, ha van némi sár. De ha leteszi valaki a nagyesküt, hogy tökéletes ez a "kókány" módszer is,akkor meggondolom.

#5006
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
De Õ erõs, meg az össztelós montija is van vagy 9,5 kg szerintem, ami ezek szerint USt-s.

#5007
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Aszt hiszem Armstrong is rendes ust-vel montizik. Volt valami cikk, hogy nem szarakodik ezzel, ust-és nincs se defekt, se probléma.

#5008
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

és kell nekünk a félmegoldás?
megveszem a normál felnit, ha akarom, akkor belsõvel használom, ha akarom, akkor rádobom a szalagot és töltök bele lötyit. súlyban ez a legnyerõbb


gumira mondtam hogy ilyen atmeneti dolog kell. amugy a XC717 plusz aatalakito szett teljesen ok szerintem.

vegulis az en felnim se UST, csak gyarilag rajta volt a szalag meg benne a szelep.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5009
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

itt ez a szett:

http://www.notubes.c.../products_id/30

12 ezer ft.

benn van a küllõszalag, a tubeless szalag, meg 8 gumira elegendõ lötty.

ennyi löttyöt nem hiszem, hogy elpazarolnál egy év alatt. nem kell mindig kiönteni, ha gumit cserélsz, egy kis ügyességgel átjátszható a másik gumiba.

4500-5000 ft-ért van a nagyobb kiszerelésû lötty, ami 16 gumiba elegendõ.



szerintem az "alap készlet" is kitart 2 évig. de majd aki használja, mond róla tapasztalatot...





...


az akkor is kókány

igazi ust-t akar és igaza is van.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5010
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 hozzászólás
Lehet hogy az ust rendszer nehezebb a hagyományosnál de megvannak az elõnyei is, én mióta bringázok csak belsõ nélküli rendszert használok,ust gumi slime bele és kész,elég tutti biztos utoljára 2007ben volt defektem beleértve edzést, versenyt is.Persze a gumin nem spórolok abból a fullosokat használom.

#5011
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Nyáron üzemeltem be a mavic ust felni, conti speed king 2.3 hagyományos külsõ párost belsõ nélkülire defekt stop lötyivel. Versenyszerû helyzetben csak a 24 óráson használtam, egyébként meg túrázok vele. Tök jól mûködik, defektem nem volt, bár sûrûbben kell pumpálni mint a belsõs kerekeimet, de ettõl eltekintve maximálisan elégedett vagyok vele. Oly annyira, hogy a napokban csináltam meg a a nejem bringáján ugyanígy, csak a felni (kerék) xt ust, a gumi meg 2.1-es.

#5012
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

nem full UST kulsot kell venni, mert az nehez.

felmegoldas kell mint a bontrager fele "tubeless ready" vagy a specialized "2Bliss"

ezek nem olyan nehezek mint anno a 700grammos Nobby Nic, szal lotyi nelkul belsovel is relative ertelmes sulyt lehet beloluk kihozni. vagy beleontod a lotyit es kiveszed a belsot.


és kell nekünk a félmegoldás?
megveszem a normál felnit, ha akarom, akkor belsõvel használom, ha akarom, akkor rádobom a szalagot és töltök bele lötyit. súlyban ez a legnyerõbb

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5013
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem full UST kulsot kell venni, mert az nehez.

felmegoldas kell mint a bontrager fele "tubeless ready" vagy a specialized "2Bliss"

ezek nem olyan nehezek mint anno a 700grammos Nobby Nic, szal lotyi nelkul belsovel is relative ertelmes sulyt lehet beloluk kihozni. vagy beleontod a lotyit es kiveszed a belsot.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5014
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Nekem ellentétes tapasztalataim vannak. Én 1 évig használtam Stans Notubes rendszert, és gumicserénél mindig öntözgettem át a cuccot. Persze az új gumiba kellett pótolni, de nem 60 grammot...

De meguntam a gumicserebere miatt. Akinek 2-3 kerékszettje/saját szerelõje van, annak jó...

Vagy hagyományos UST rendszer + 60 gramm Stans Notubes. Szinte 100% defektmentesség. Csak ez meg kõnehéz.

Mindenhol csak a kompromisszum... :)

Ja amúgy ezekkel a rendszerekkel nem kompatibilisek a Michlein és a Continental gumik. Mielõtt még valakinek lefordul a felnirõl :)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5015
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a lotyi atmentese egyik gumibol masikba az nem nagyon mukodik.

kela: ha kell hope irj privit
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5016
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Tehát ehhez hagyományos gumi is megfelelõ?


Igen.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5017
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás

itt ez a szett:
http://www.notubes.c.../products_id/30
12 ezer ft.
benn van a küllõszalag, a tubeless szalag, meg 8 gumira elegendõ lötty.
ennyi löttyöt nem hiszem, hogy elpazarolnál egy év alatt. nem kell mindig kiönteni, ha gumit cserélsz, egy kis ügyességgel átjátszható a másik gumiba.
4500-5000 ft-ért van a nagyobb kiszerelésû lötty, ami 16 gumiba elegendõ.

szerintem az "alap készlet" is kitart 2 évig. de majd aki használja, mond róla tapasztalatot...


és egyelõre nem egyenlõre - abban a szövegkörnyezetben, amiben használtad...


Elnézést a nyelvtani hibámért...

Tehát ehhez hagyományos gumi is megfelelõ?

#5018
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Ha egy kicsit elterjedtebb(és olcsóbb) lesz nem vitás hogy átalakítom a rendszerem...

itt ez a szett:
http://www.notubes.c.../products_id/30
12 ezer ft.
benn van a küllõszalag, a tubeless szalag, meg 8 gumira elegendõ lötty.
ennyi löttyöt nem hiszem, hogy elpazarolnál egy év alatt. nem kell mindig kiönteni, ha gumit cserélsz, egy kis ügyességgel átjátszható a másik gumiba.
4500-5000 ft-ért van a nagyobb kiszerelésû lötty, ami 16 gumiba elegendõ.

szerintem az "alap készlet" is kitart 2 évig. de majd aki használja, mond róla tapasztalatot...


és egyelõre nem egyenlõre - abban a szövegkörnyezetben, amiben használtad...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5019
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Na csak a tiszta kép miatt: Szeretnék egy hagyományos UST rendszert minden kokány megoldás nélkül. Ehhez néztem a 819-es felniket, hagyományos UST külsõkkel. Viszont, ehhez kell valami agypár is.
Aztán lehet, hogy 717 lesz, de agyak akkor is kellenek, kulcsszó az agyak viszonylagos igénytelensége. Természetesen a megfelelõ értelemben.

Deore agy: Természetesen a felhasználási területnek megfelelõen használtam õket, ennyit bírtak. ( egy elsõ, meg egy hátsó talán) Valamiért nálam a Crossrideban is behalt a racsniszerkezet.

#5020
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás

ez nem igaz! http://www.notubes.c.../products_id/31

bts vs. novatec témához bõvebben nem tudok szólni, tehát sem megerõsíteni, sem megcáfolni nem tudom állításod :)


Szerkezetileg nem sok különbség van a kettõ között...

engem igazából nem izgat ez a belsõ nélküliség, vagyis biztos megvannak az elõnyei, de egyenlõre drága játék(külsõben nem szeretek többet adni mint 5e forint)

Ha egy kicsit elterjedtebb(és olcsóbb) lesz nem vitás hogy átalakítom a rendszerem...