Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#1781
Írta 2012. június 04. - 14:50
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1782
Írta 2012. június 04. - 14:32
sziasztok,
3 keresztes hátsókereket fûztem. 2 módszer alapján, a lényeg persze ugyanaz, csak a sorrend más
Wheelbuilding : Lacing a bicycle wheel - YouTube
Lacing a Rear 32 Spoke Wheel, 3 Cross | How to Build a Bicycle Wheel - YouTube
mindkét esetben olyan lett az eredmény, hogy minden két szomszédos küllõt fel kellett cserélni, mert az egyik túl laza, a másik túl feszes volt
mi lehetett az elbalta?
Valószínûleg a két oldal közti eltolást "toltad el", azaz toltad túl... Fél küllõfuratonként van elforgatva a két gallér, itt rossz irányba vezetted a második oldal küllõit.
You can never have "enough" bikes.
#1783
Írta 2012. június 04. - 12:32
hat de legyenek mar keszre szerelve.. teljesen jogos a kritika (mellesleg sok rossz tapasztalatom van a minoseget illetoen is, tobbet en shimano agyat nem tervezek venni..)Végsõ soron ugyan az a lényeg. Nincsenek készre szerelve. Ezért vannak teli a fórumok, mindenféle becsmérlõ hozzászólásokkal. Hogy így meg úgy szarok a shimano agyak, pedig csak egy kicsivel több odafigyelést igényelnek.
#1784
Írta 2012. június 04. - 11:41
3 keresztes hátsókereket fûztem. 2 módszer alapján, a lényeg persze ugyanaz, csak a sorrend más
Wheelbuilding : Lacing a bicycle wheel - YouTube
Lacing a Rear 32 Spoke Wheel, 3 Cross | How to Build a Bicycle Wheel - YouTube
mindkét esetben olyan lett az eredmény, hogy minden két szomszédos küllõt fel kellett cserélni, mert az egyik túl laza, a másik túl feszes volt
mi lehetett az elbalta?
#1785
Írta 2012. június 02. - 18:04
Amúgy, tényleg nincsen még elterjedve.
#1786
Írta 2012. június 02. - 16:46
#1787
Írta 2012. június 01. - 00:08
Megnyugtatlak. Az XT hátsó agyamon a racsni oldali FIX!! kónusz nyílt ki és csavarodott le. Mindezzel megvárta, amíg kiutazunk a Dolomitokba egy maratonra. Ugyes !! Ja, úgy hallottam, ez tök megszokott a Shimano agyaknál. Hát, néha figyelni kell.Nekem éppenséggel fordítva volt az új Deore hátsó aggyal. Elõször minden rendben volt, de feltehetõen nem voltak meghúzva a kontraanyák a kónuszon, és kb 200 km után 1x csak azt vettem észre, hogy a felninénél nézve fél centit kotyogott a hátsó kerék. Szerencsére még idõben észrevettem, beállítottam, azóta minden rendben. Elég ciki. Ja, zsír volt benne rendesen.
Gyárilag tényleg kicsit szorosra vannak a kónuszok állítva + a hátsóba kicsit sok zsírt raknak, akadályozhatja a reteszelést.
Amúgy jók !
#1788
Írta 2012. május 31. - 22:24
Sziasztok segitségre lenne szükségem. Valaki tudna segíteni abban, hogy hogyan kell 4 keresztesen kereket fûzni? Elõre is köszönöm! Üdv!
Ha tudod, hogyan kell három kereszttel fûzni, a négy sem okozhat gondot. Ugyanaz, csak eggyel több kereszteztés van. Viccesnek hangzik, de nem annak szántam, ez így van.
Ha a fûzés, úgy általában, amirõl szeretnél többet megtudni, kicsit visszább linkeltem Sheldon papa oldaláról, meg HBalage témát kimerítõ írását.
Csõ
You can never have "enough" bikes.
#1789
Írta 2012. május 31. - 20:46
#1790
Írta 2012. május 30. - 21:55
#1791
Írta 2012. május 30. - 21:40
#1792
Írta 2012. május 30. - 20:20
#1793
Írta 2012. május 30. - 16:03
#1795
Írta 2012. május 30. - 15:29
Bár egy felni nagyon sokat bírhat. 100 kilós haverom kereke ugyan ilyen állapotban volt, mikor egyszer gumicserénél ezt észrevette. De ki tudja, milyen régen járt már úgy vele....
#1796
Írta 2012. május 30. - 14:08
Elmentem a kerékkel a versenyre, de nem bíztam benne, lefelé nem mertem ereszteni. Azóta egy felni "lakatolásban" gyakorlott szerelõt is találtam, megbeszéltük, hogy ... megcsinálja amennyire lehet, valószínû a Szilvásra az általa kicsit jobban megjavított kerékkel megyek majd.
...
Ettõl függetlenül azt hiszem már soha nem fogok teljesen megbízni ebben a kerékben, szóval csere lesz (a mostani megy tartalékba), már meg is rendeltem ezt a felnit: ...
No idõközben összeállt az új kerék, szerencsére már azzal mehettem Szilvásváradra. Ami viszont érdekes, az az, hogy a régi, erõsen meggörbült (kb. 10 cm-es giganyolcas), majd visszataposott-hajlított majd centrírozott kerékrõl most levettem a felniszalagot (csak mert kellett az újra), és meglepõdve láttam, hogy a felniszalag alatt a küllõfuratokból kiindulva egy halom hajszálrepedés, kettõnél egész durva repedés indult el. Két szakaszon vannak a repedések, ott, ahol ki- és ahol "vissza"hajlott a felni. A hajlásnál a felni külsõ felületén is érezhetõ-látható egy-egy jelentõs dudor és ott vannak az igazi repedések, a szomszédos lukaknál - ahogy távolodunk, annál kisebb és kevesebb - a hajszálrepedések.
Eszembe nem jutott, hogy a felniszalag alatti részen legyenek repedések! Ha ezt látom a Vértes Maraton elõtt, nem mertem volna elindulni. Szerencse, hogy nem láttam (mert jó bulit hagytam volna ki), és szerencse, hogy ép bõrrel megúsztam No de most már nem kockáztatok, ez nem tartalék, hanem kuka.
#1797
Írta 2012. május 25. - 22:23
Hátsó kereket szeretnék fûzni.Küllõhossz számító szerint 290 és 292-es méretûek kellenének.292 sajnos nálunk csak macerásan beszerezhetõek.Az mennyire elfogadható megoldás,hogy helyette 290-est használok hosszabb anyával?
Ha nincs elérhetõ pontos méret, mindig a rövidebbet kell választani. 1-2 mm-t el kell bírnia, szerintem nem kell a hosszabb anya.
You can never have "enough" bikes.
#1798
Írta 2012. május 25. - 11:03
#1799
Írta 2012. május 22. - 13:16
Az is megoldás lehet. Csak talán a fúrás kicsit precízebb (?)
Jaj de olyan szíp hangja van ))))
Már alig várom hogy meglegyen hozzá minden és összepakoljam.
Fogsorból mind1 hogy milyen megy egy BTS agyra igaz? Mármint nem kell hogy alu bakos legyen?
ilyesmivel szebben lehet fúrni, ha van ismeretségi körben.
LÉPCSÕS FÚRÓ 4-30MM - Tomnerszerszám