Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#1781
Posted 2012. June 05. - 10:33

#1782
Posted 2012. June 05. - 09:09

Akkor ezek után miért is kellene a shimanonak azzal veszõdnie, hogy teljesen pontosra állítsa be az agyait az összeszerelõ üzemben? Szerintem az a kerékcentrírozó ember dolga lenne, mivel 95%-ban úgyis bele kell nyúlnia a beállításba.
#1783
Posted 2012. June 05. - 06:51

#1784
Posted 2012. June 04. - 23:31

Ezt el is fogadnám, ha ez egy sorban le lenne írva valahova - de nincs, mert ez egy õrültség. Mindenki tudja, hogy ilyen nincs ! Csak magyarázzátok a sz@rt...
Amúgy Shimano agyaim vannak, bármennyi gondom is volt velük (XT elsõ,XTR hátsó) mert jobban hiszek a kónuszban, mint az ipari csapágyban. Csak sajnos ide is begyûrûzött ez a fogyasztói társadalmi mizéria vagy mi. (a minõségbõl visszaveszünk, rövid idõ múlva majd vesz az a f@sz egy újat)
Rob ! Te meg óvatosabban bánj a hozzászólásaiddal és a smile-val ! Te egy nagykert és sok világmárkát márkát testetítesz meg (képletesen). Amúgy nagyon jó dolognak tartom, hogy idõt+energiát fektetsz a fórumon a cégedhez kapcsolódó márkák kérdéseinek tisztázásába, kikeresed a legkisebb bisz-basz mütyûr kódszámát is a nyomorult bringásnak - még jóval a munkaidõd után is. Ez az igazi cégérdek szemlélet. Minimum ezt kéne minden nagykernek tennie !
#1785
Posted 2012. June 04. - 23:03

Mikor kész a kerék akkor kellene beállítani a kónuszt pontosan, felhasználásra készen.
Na neee! Minden más gyár be tudja állítani a kónuszokat (vagy már csak a Shimano gyárt kónuszos csapágyú agyakat?), és régen a Shimano is be tudta, csak újabban nem megy nekik valamiért. Nekem a komplett, új, Trek gyártmányú bringámon lötyögõsödött ki a kerék pár hét után. Szerintetek a Trek összeszerelõ soron kellett volna a trekeseknek állítgatni a kónuszt? Ezt nem gondolhatjátok komolyan.
Szerintem tökéletesen be lehet állítani a kónuszt a csupasz agyon is. Ha úgy állítom be, hogy épp könnyen forogjon, akkor kerékkel sem fog kotyogni. Amúgy az elmélet az én esetemre (kontraanya meg nem húzása) nem ad magyarázatot. Szerintem erre nincs más magyarázat, mint hogy szarul rakják össze, szemét munkát végeztek.
#1786
Posted 2012. June 04. - 21:55

#1787
Posted 2012. June 04. - 21:49

Ha újonnan veszel egy agyat, az egy félkész termék. Kereket kell építeni belõle. Nem ismerem pontosan a gyártás technológiát, de a gyártósoron nincsen komplett kerék amit rángasson 30 cm-es erõkaron, hogy mennyit kotyog az agy. Beállítják, hogy magában ne kotyogjon. Majd amikor kereket fûznek belõle úgyse fogja olyan terhelés érni amitõl berágódna a kónusz, viszont centrírozásnál fontos, hogy az agynak 0 legyen a játéka. Mikor kész a kerék akkor kellene beállítani a kónuszt pontosan, felhasználásra készen.
én sem irhattam volna le szebben

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1788
Posted 2012. June 04. - 20:15

egyaltalan nem errol van szo. semmi gond nincs azzal ha konuszos az agy, enis gond nelkul be tudom allitani, mint sokan masok, sot fel evvel ezelottig csak ilyen agyat hasznaltam. ezzel tenyleg kar szerelohoz fordulni.
de sirva konyorgom, ha veszek ujonnan egy ilyen agyat, az legyen mar popec modon beallitva!! nehogymar az kell az elso dolog legyen, h maris allitgathatom, mert olyan fantasztikus odafigyelessel keszitik mint anno a riga mopedeket kb..
Ha újonnan veszel egy agyat, az egy félkész termék. Kereket kell építeni belõle. Nem ismerem pontosan a gyártás technológiát, de a gyártósoron nincsen komplett kerék amit rángasson 30 cm-es erõkaron, hogy mennyit kotyog az agy. Beállítják, hogy magában ne kotyogjon. Majd amikor kereket fûznek belõle úgyse fogja olyan terhelés érni amitõl berágódna a kónusz, viszont centrírozásnál fontos, hogy az agynak 0 legyen a játéka. Mikor kész a kerék akkor kellene beállítani a kónuszt pontosan, felhasználásra készen.
#1789
Posted 2012. June 04. - 19:06

ehez kepest a sh finomhangolasa csak kedvcsinalo a kerekfuzeshez.
#1790
Posted 2012. June 04. - 18:33

Akerékpáron sokmindent sokszor be kell állítani. Ezt vagy megtanulja az ember vagy szakemberhez fordul, régen nem volt mindenben "ipari" csapágy. De pl az iparis kormánycsapágyat is állítgatni kell... Ettõl egyáltalán nem rossz szerintem, az összes Sh agy ilyen rendszerû és teljesen jó. Gyártástechnológiai szempontból egyszerûbb az iparis elõállítása, olcsóbb.
egyaltalan nem errol van szo. semmi gond nincs azzal ha konuszos az agy, enis gond nelkul be tudom allitani, mint sokan masok, sot fel evvel ezelottig csak ilyen agyat hasznaltam. ezzel tenyleg kar szerelohoz fordulni.
de sirva konyorgom, ha veszek ujonnan egy ilyen agyat, az legyen mar popec modon beallitva!! nehogymar az kell az elso dolog legyen, h maris allitgathatom, mert olyan fantasztikus odafigyelessel keszitik mint anno a riga mopedeket kb..
#1791
Posted 2012. June 04. - 18:11

hat de legyenek mar keszre szerelve.. teljesen jogos a kritika (mellesleg sok rossz tapasztalatom van a minoseget illetoen is, tobbet en shimano agyat nem tervezek venni..)
Akerékpáron sokmindent sokszor be kell állítani. Ezt vagy megtanulja az ember vagy szakemberhez fordul, régen nem volt mindenben "ipari" csapágy. De pl az iparis kormánycsapágyat is állítgatni kell... Ettõl egyáltalán nem rossz szerintem, az összes Sh agy ilyen rendszerû és teljesen jó. Gyártástechnológiai szempontból egyszerûbb az iparis elõállítása, olcsóbb.
#1792
Posted 2012. June 04. - 14:50

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1793
Posted 2012. June 04. - 14:32

sziasztok,
3 keresztes hátsókereket fûztem. 2 módszer alapján, a lényeg persze ugyanaz, csak a sorrend más
Wheelbuilding : Lacing a bicycle wheel - YouTube
Lacing a Rear 32 Spoke Wheel, 3 Cross | How to Build a Bicycle Wheel - YouTube
mindkét esetben olyan lett az eredmény, hogy minden két szomszédos küllõt fel kellett cserélni, mert az egyik túl laza, a másik túl feszes volt
mi lehetett az elbalta?
Valószínûleg a két oldal közti eltolást "toltad el", azaz toltad túl... Fél küllõfuratonként van elforgatva a két gallér, itt rossz irányba vezetted a második oldal küllõit.
You can never have "enough" bikes.
#1794
Posted 2012. June 04. - 12:32

hat de legyenek mar keszre szerelve.. teljesen jogos a kritika (mellesleg sok rossz tapasztalatom van a minoseget illetoen is, tobbet en shimano agyat nem tervezek venni..)Végsõ soron ugyan az a lényeg. Nincsenek készre szerelve. Ezért vannak teli a fórumok, mindenféle becsmérlõ hozzászólásokkal. Hogy így meg úgy szarok a shimano agyak, pedig csak egy kicsivel több odafigyelést igényelnek.
#1795
Posted 2012. June 04. - 11:41

3 keresztes hátsókereket fûztem. 2 módszer alapján, a lényeg persze ugyanaz, csak a sorrend más
Wheelbuilding : Lacing a bicycle wheel - YouTube
Lacing a Rear 32 Spoke Wheel, 3 Cross | How to Build a Bicycle Wheel - YouTube
mindkét esetben olyan lett az eredmény, hogy minden két szomszédos küllõt fel kellett cserélni, mert az egyik túl laza, a másik túl feszes volt
mi lehetett az elbalta?
#1796
Posted 2012. June 02. - 18:04

Amúgy, tényleg nincsen még elterjedve.
#1797
Posted 2012. June 02. - 16:46

#1798
Posted 2012. June 01. - 00:08

Megnyugtatlak. Az XT hátsó agyamon a racsni oldali FIX!! kónusz nyílt ki és csavarodott le. Mindezzel megvárta, amíg kiutazunk a Dolomitokba egy maratonra. Ugyes !! Ja, úgy hallottam, ez tök megszokott a Shimano agyaknál. Hát, néha figyelni kell.Nekem éppenséggel fordítva volt az új Deore hátsó aggyal. Elõször minden rendben volt, de feltehetõen nem voltak meghúzva a kontraanyák a kónuszon, és kb 200 km után 1x csak azt vettem észre, hogy a felninénél nézve fél centit kotyogott a hátsó kerék. Szerencsére még idõben észrevettem, beállítottam, azóta minden rendben. Elég ciki. Ja, zsír volt benne rendesen.
Gyárilag tényleg kicsit szorosra vannak a kónuszok állítva + a hátsóba kicsit sok zsírt raknak, akadályozhatja a reteszelést.
Amúgy jók !
#1799
Posted 2012. May 31. - 22:24

Sziasztok segitségre lenne szükségem. Valaki tudna segíteni abban, hogy hogyan kell 4 keresztesen kereket fûzni? Elõre is köszönöm! Üdv!
Ha tudod, hogyan kell három kereszttel fûzni, a négy sem okozhat gondot. Ugyanaz, csak eggyel több kereszteztés van. Viccesnek hangzik, de nem annak szántam, ez így van.
Ha a fûzés, úgy általában, amirõl szeretnél többet megtudni, kicsit visszább linkeltem Sheldon papa oldaláról, meg HBalage témát kimerítõ írását.
Csõ
You can never have "enough" bikes.
#1800
Posted 2012. May 31. - 20:46
