Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#1761
wolf80

wolf80

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

gyapi.nalla vettem fekete dt kulloket es anyat is.
fuzni magamnak szoktam de anno probike fuzte a kerekem es gurult.
rajtuk kivul a zold pont amit meg sokan javsolnak.

Koszi!
Gyapi meg a Blue cetben van?

#1762
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
gyapi.nalla vettem fekete dt kulloket es anyat is.
fuzni magamnak szoktam de anno probike fuzte a kerekem es gurult.
rajtuk kivul a zold pont amit meg sokan javsolnak.

#1763
wolf80

wolf80

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Hello,
Tudtok nekem ajanlani szervizt ahol jo kereket tudok fuzetni fekete kullokkel
es szinten fekete kulloanyakkal?

#1764
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

nem vagyok benne biztos, hogy a valóság amugy megegyezik ezzel a "szétfeszitõs" elmélettel, lehet, hogy a gyártás megsokszorozódásával a kónuszok beállítására kevesebb idõ marad a gyártás folyamatában, vagy ilyesmi, ennek majd utánakérdezek a nálam illetékesebb embereknél.


Ez szuper, várjuk az autentikus infót!

#1765
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
teljesen jók. én már nem is fûzet(nék)ek mással, csak novával.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1766
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás
A Novatec agyakról mit tudni? - Nem építeni akarok, csak olyan országúti kereket venni, amiben ilyen agy van.

#1767
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Rob ! Te meg óvatosabban bánj a hozzászólásaiddal és a smile-val ! Te egy nagykert és sok világmárkát márkát testetítesz meg (képletesen). Amúgy nagyon jó dolognak tartom, hogy idõt+energiát fektetsz a fórumon a cégedhez kapcsolódó márkák kérdéseinek tisztázásába, kikeresed a legkisebb bisz-basz mütyûr kódszámát is a nyomorult bringásnak - még jóval a munkaidõd után is. Ez az igazi cégérdek szemlélet. Minimum ezt kéne minden nagykernek tennie !

viccesen irtam, amint látszott is lévén mögötte a smiley.
nem vagyok benne biztos, hogy a valóság amugy megegyezik ezzel a "szétfeszitõs" elmélettel, lehet, hogy a gyártás megsokszorozódásával a kónuszok beállítására kevesebb idõ marad a gyártás folyamatában, vagy ilyesmi, ennek majd utánakérdezek a nálam illetékesebb embereknél. Addig pedig tessék szépen beállítani a kónuszt helyesen és akkor rendszeres karbantartás mellett szép hosszú életû lesz a termék. :)
a dicséretet pedig köszönöm, tudom, hogy nem vagyunk egy nézõponton sokszor, szóval kifejezetten értékesek a szádból a dicsérõ szavak számomra!

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1768
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
2mm-re szélesebb lesz a felni. semmit nem számít ekkora méretben már. (szûk országúti felniknél még elég meghatározó a gumiméret szempontjából)

#1769
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 hozzászólás
Lehet hogy kezdõ a kérdésem de eddig nekem 19x559-es felnim volt és vettem(veszek) 21x559-es Vuelta Airline felnit, mi a különbség?(a 19-es felnibe keskenyebb gumi tehetõ....)

#1770
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Ha valóban széthúzza - amiben azért kételkedek, mert éppen most raktak össze nekem egy kereket XT agyra, és (egyelõre) nem kotyog, vagyis nem húzta szét - akkor, ahogy marton írta, errõl meg kéne emlékezzenek a leírásban. De még ez sem magyarázat a nem meghúzott kontraanyára.

#1771
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Tudomásom szerint, talán pont itt olvastam/tanultam annak idején, hogy a kerékfûzés elõtt hiába állítod be az agyat, azt a küllõk szét fogják húzni és újra laza lesz. Illetve úgy kell beállítani, hogy bent a helyén a gyz adja meg az utolsó "lökést", ahhoz hogy jól álljon a kónuszos csapágy.
Akkor ezek után miért is kellene a shimanonak azzal veszõdnie, hogy teljesen pontosra állítsa be az agyait az összeszerelõ üzemben? Szerintem az a kerékcentrírozó ember dolga lenne, mivel 95%-ban úgyis bele kell nyúlnia a beállításba.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#1772
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
:D Igazatok van..... :D

#1773
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
És amikor az XT agyam gyárilag fixnek mondott kónusza kilazul, az is az én hibám, mert az az agy még csak félkész volt, mikor a dobozból kivettem ! Én hibáztam, nem fejeztem be a gyártást, nem szereltem készre a terméket. Jól értem, ugye ? Vagy nem finomítottuk be a kónusz futását....
Ezt el is fogadnám, ha ez egy sorban le lenne írva valahova - de nincs, mert ez egy õrültség. Mindenki tudja, hogy ilyen nincs ! Csak magyarázzátok a sz@rt...
Amúgy Shimano agyaim vannak, bármennyi gondom is volt velük (XT elsõ,XTR hátsó) mert jobban hiszek a kónuszban, mint az ipari csapágyban. Csak sajnos ide is begyûrûzött ez a fogyasztói társadalmi mizéria vagy mi. (a minõségbõl visszaveszünk, rövid idõ múlva majd vesz az a f@sz egy újat)
Rob ! Te meg óvatosabban bánj a hozzászólásaiddal és a smile-val ! Te egy nagykert és sok világmárkát márkát testetítesz meg (képletesen). Amúgy nagyon jó dolognak tartom, hogy idõt+energiát fektetsz a fórumon a cégedhez kapcsolódó márkák kérdéseinek tisztázásába, kikeresed a legkisebb bisz-basz mütyûr kódszámát is a nyomorult bringásnak - még jóval a munkaidõd után is. Ez az igazi cégérdek szemlélet. Minimum ezt kéne minden nagykernek tennie !
Marci

#1774
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Mikor kész a kerék akkor kellene beállítani a kónuszt pontosan, felhasználásra készen.


Na neee! Minden más gyár be tudja állítani a kónuszokat (vagy már csak a Shimano gyárt kónuszos csapágyú agyakat?), és régen a Shimano is be tudta, csak újabban nem megy nekik valamiért. Nekem a komplett, új, Trek gyártmányú bringámon lötyögõsödött ki a kerék pár hét után. Szerintetek a Trek összeszerelõ soron kellett volna a trekeseknek állítgatni a kónuszt? Ezt nem gondolhatjátok komolyan.

Szerintem tökéletesen be lehet állítani a kónuszt a csupasz agyon is. Ha úgy állítom be, hogy épp könnyen forogjon, akkor kerékkel sem fog kotyogni. Amúgy az elmélet az én esetemre (kontraanya meg nem húzása) nem ad magyarázatot. Szerintem erre nincs más magyarázat, mint hogy szarul rakják össze, szemét munkát végeztek.

#1775
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

én sem irhattam volna le szebben :D


A 3 betûs. ;)


A sebesség mindent megold.

 


#1776
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Ha újonnan veszel egy agyat, az egy félkész termék. Kereket kell építeni belõle. Nem ismerem pontosan a gyártás technológiát, de a gyártósoron nincsen komplett kerék amit rángasson 30 cm-es erõkaron, hogy mennyit kotyog az agy. Beállítják, hogy magában ne kotyogjon. Majd amikor kereket fûznek belõle úgyse fogja olyan terhelés érni amitõl berágódna a kónusz, viszont centrírozásnál fontos, hogy az agynak 0 legyen a játéka. Mikor kész a kerék akkor kellene beállítani a kónuszt pontosan, felhasználásra készen.


én sem irhattam volna le szebben :D

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1777
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

egyaltalan nem errol van szo. semmi gond nincs azzal ha konuszos az agy, enis gond nelkul be tudom allitani, mint sokan masok, sot fel evvel ezelottig csak ilyen agyat hasznaltam. ezzel tenyleg kar szerelohoz fordulni.

de sirva konyorgom, ha veszek ujonnan egy ilyen agyat, az legyen mar popec modon beallitva!! nehogymar az kell az elso dolog legyen, h maris allitgathatom, mert olyan fantasztikus odafigyelessel keszitik mint anno a riga mopedeket kb..


Ha újonnan veszel egy agyat, az egy félkész termék. Kereket kell építeni belõle. Nem ismerem pontosan a gyártás technológiát, de a gyártósoron nincsen komplett kerék amit rángasson 30 cm-es erõkaron, hogy mennyit kotyog az agy. Beállítják, hogy magában ne kotyogjon. Majd amikor kereket fûznek belõle úgyse fogja olyan terhelés érni amitõl berágódna a kónusz, viszont centrírozásnál fontos, hogy az agynak 0 legyen a játéka. Mikor kész a kerék akkor kellene beállítani a kónuszt pontosan, felhasználásra készen.

#1778
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
off:rs telokat mar ujkorukban szet kell kapni.
ehez kepest a sh finomhangolasa csak kedvcsinalo a kerekfuzeshez.

#1779
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Akerékpáron sokmindent sokszor be kell állítani. Ezt vagy megtanulja az ember vagy szakemberhez fordul, régen nem volt mindenben "ipari" csapágy. De pl az iparis kormánycsapágyat is állítgatni kell... Ettõl egyáltalán nem rossz szerintem, az összes Sh agy ilyen rendszerû és teljesen jó. Gyártástechnológiai szempontból egyszerûbb az iparis elõállítása, olcsóbb.


egyaltalan nem errol van szo. semmi gond nincs azzal ha konuszos az agy, enis gond nelkul be tudom allitani, mint sokan masok, sot fel evvel ezelottig csak ilyen agyat hasznaltam. ezzel tenyleg kar szerelohoz fordulni.

de sirva konyorgom, ha veszek ujonnan egy ilyen agyat, az legyen mar popec modon beallitva!! nehogymar az kell az elso dolog legyen, h maris allitgathatom, mert olyan fantasztikus odafigyelessel keszitik mint anno a riga mopedeket kb..

#1780
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

hat de legyenek mar keszre szerelve.. teljesen jogos a kritika (mellesleg sok rossz tapasztalatom van a minoseget illetoen is, tobbet en shimano agyat nem tervezek venni..)


Akerékpáron sokmindent sokszor be kell állítani. Ezt vagy megtanulja az ember vagy szakemberhez fordul, régen nem volt mindenben "ipari" csapágy. De pl az iparis kormánycsapágyat is állítgatni kell... Ettõl egyáltalán nem rossz szerintem, az összes Sh agy ilyen rendszerû és teljesen jó. Gyártástechnológiai szempontból egyszerûbb az iparis elõállítása, olcsóbb.