Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#1361
Posted 2013. April 09. - 20:01
#1362
Posted 2013. April 09. - 19:55
Az, hogy nincs porvédõ és darál a csapágy nem hiszem, hogy nagyon összefüggene.Sziasztok!
Vettem egy ZZYZX kerékszettet. Az agyak ipari csapágyasak, de a hátsóról hiányoznak a porvédõk, igy a csapágyak durván darálnak. De mivel csak 19k-ba kerültek, igy elhoztam, mert még csapágycserével is jónak tûnt a biznisz. A kérdés a következõ lehet e vajon porvédõ kupakot szerezni hozzá? Ha nem akkor az eladó visszaveszi tõle,mert nem hiányzik, hogy fél évente cseréltethessem a csapágyakat.
A hátsó agyon a porvédõ helyén karbon távtartók voltak.
Lehet ezzel valamit csinálni? vagy vigyem vissza az eladónak?
A csapágynak vannak saját porvédõi, ami azért elég sokat megfog. Persze, ha meglennének azok a plusz porvédõk, akkor még jobb lenne a helyzet, de így sem annyira elkeserítõ.
A helyedben én kicserélném a mostani csapágyakat, aztán pótolnám a hiányzó porvédõket valamivel.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1363
Posted 2013. April 09. - 19:34
Vettem egy ZZYZX kerékszettet. Az agyak ipari csapágyasak, de a hátsóról hiányoznak a porvédõk, igy a csapágyak durván darálnak. De mivel csak 19k-ba kerültek, igy elhoztam, mert még csapágycserével is jónak tûnt a biznisz. A kérdés a következõ lehet e vajon porvédõ kupakot szerezni hozzá? Ha nem akkor az eladó visszaveszi tõle,mert nem hiányzik, hogy fél évente cseréltethessem a csapágyakat.
kerékszett
hátsó agy 1
hátsó agy 2
az elsõ agyon lévõ porvédõ
A hátsó agyon a porvédõ helyén karbon távtartók voltak.
Lehet ezzel valamit csinálni? vagy vigyem vissza az eladónak?
#1364
Posted 2013. April 06. - 17:25
A felni ha régi akkor jó, az utolsó évjárat állítólag ebbõl a típusból nagyon vacak volt. Nekem egy acera aggyal van fûzve ilyen felnivel egy elsõ kerék. Erõs, tartós.
Felhivtam az eladót, azt mondta, hogy a fékfelületen van valami nagyon pici sérülés. Hát nem tudom, mondjuk ennyiért más nem igazán van.
#1365
Posted 2013. April 06. - 17:16
Az elõzõ hozzászólásomhoz kapcsolódva.
Nézelõdtem a használtpiacot, szerintetek ez a kerék jó 5000-ért? sor, gumi kuka. Csak kérdés, hogy az én 9es sorom rámenne e?
Vagy ha valakinek van otthon elfekvõben egy kazettája akkor az is érdekelne.
A felni ha régi akkor jó, az utolsó évjárat állítólag ebbõl a típusból nagyon vacak volt. Nekem egy acera aggyal van fûzve ilyen felnivel egy elsõ kerék. Erõs, tartós.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#1366
Posted 2013. April 06. - 16:28
Nézelõdtem a használtpiacot, szerintetek ez a kerék jó 5000-ért? sor, gumi kuka. Csak kérdés, hogy az én 9es sorom rámenne e?
Vagy ha valakinek van otthon elfekvõben egy kazettája akkor az is érdekelne.
#1367
Posted 2013. April 06. - 15:11
Egy ideje idõnként kattant valami a hajtásban, illetve ha gurulás után ráterheltem a pedálra akkor elõfordult, hogy megszaladt kicsit (elég nagy roppanás kiséretében). Ma meghallgattam és a kazettából jönnek a hangok. Egy olcsó Bikepositive mtb agyról van szó. Ez egy javitható alkatrész, vagy csak az agycsere megoldás? Remélem nem az utóbbi,mert nem nagyon lenne most erre pénzem. Olvastam, hogy a kazettát is lehet cserélni. Bármilyen másik agyról átrakott kazetta megoldást jelenthet?
Elõre is köszönöm a segitséget!
#1368
Posted 2013. March 29. - 13:43
akkor már ez:
http://superstar.tib...65{21}32{10}962
Kérdés nélkül elfogadnám Pacenti TL28 felnivel, ha úgy 10 kilóval könnyebb lennék. Nagyon széles, jó minõségû, kitûnõ tubeless ready felninek tartják, de egy nehezebb bringás alatt (amilyen én is vagyok így 80-81 kilóra felhízva) hamar jönne bele a nyolcas. Ha könnyebb vagy, simán vállalható, ha nem annyira, akkor inkább ZTR Arch EX például, ami felé mennék - már ha késõbb a tubeless ready mivolta is fontos lenne a felninek.
#1369
Posted 2013. March 28. - 22:50
Nyilván minél olcsóbban:), max.6-8ezrem lenne rá.
Tárcsafékhez.(lehetõleg 6csavaros)
Alivio, ha új, elsõ-hátsó kerül kb. 8-ba. HB, és FH-M475. Csak hátsóra mondjuk Deore. Használtban meg szerencse kérdése egy jó vétel.
Race, no Rest!
#1370
Posted 2013. March 28. - 20:45
#1371
Posted 2013. March 28. - 20:33
btw, szerintetek az mennyire mûködõképes, ha 135/X13-es hátsó agyat alakítok át 142-esre távtartók segítségével? Az mûködhet? Kerék, tárcsa az a helyén marad? Ezt is alakítanám át kis betéttel gyorszárasra. Olyan kereket akarok fûzetni, amit tudok használni mindenhol. Ezzel kapcsolatban vélemény?
üdv
Nekem átalakítóval van megoldva a 135mm-es hátsó agy használata egy 142mm-es vázban. Egy Halo xcs agyam van, meg egy Merida big9 1200-as vázam, amiben hátul 142-es a tengely helye. Én esztergáltattam egy távtartót, amit beragasztottam a vázba csapágyragasztóval (így bármikor ki lehet venni, de kerékcserekor magától nem esik ki) A 135-ös agy pont beillik a helyére, a tengely központos. Mondjuk nekem M10-es imbuszos csavar a tengely, az ehhez tartózó átalakító viszont gyári az agyon, tehát azért nem 5mm-es gyorszáras a tengely. Nekem a kényszer szülte a dolgot, mert mindenképpen ss agyat szerettem volna, viszont egy Hope triál agy, a hozzá tartozó átalakítóval egy horror ár. Amúgy nem értem miért is lenne kókány megoldás, ha pontos a gépmunka és jók a méretek akkor semmivel sem roszabb megoldás, mint a gyári, viszont az is igaz, hogy nem lopják ki egy mozdulattal a hátsó kereket amíg bemész egy kifliért a boltba.
#1372
Posted 2013. March 28. - 17:03
Cross country versenyre / hosszabb túrákra használnám, 78-82kg vagyok, racing ralph külsõk kerülnek fel majd (esetleg furious fred hátra).
#1373
Posted 2013. March 28. - 15:25
akkor már ez:Superstarnál fûzetni is lehet, akár CX-Ray küllõkkel is megfûzik és szinte bármilyen felnivel. Nem tudom, milyen lehet a Sentinel Tubeless felni, de a 220 fontos ár a 2 db Tesla aggyal és a Sapim D-Light küllõkkel nem annyira rossz egy tubeless ready kerékszettért, még a gyenge forint mellett sem.
Superstar Components - High Spec Parts For Peanuts
Ezekrõl a Sentinel felnikrõl van valamilyen információtok? Azt láttam, hogy a profilja nem sugall olyan merevséget, mint mondjuk egy ZTR Arch EX, de attól még ígéretesnek tûnik így elsõ ránézésre. Talán ijesztõen könnyû kissé, igaz, a katalógusadatnál a valós tömege jóval magasabb lehet (lásd itt a 650b-t).
http://superstar.tib...65{21}32{10}962
#1374
Posted 2013. March 28. - 14:46
Ez a tesla jó áron van. 100 Fontért találtam.
Superstarnál fûzetni is lehet, akár CX-Ray küllõkkel is megfûzik és szinte bármilyen felnivel. Nem tudom, milyen lehet a Sentinel Tubeless felni, de a 220 fontos ár a 2 db Tesla aggyal és a Sapim D-Light küllõkkel nem annyira rossz egy tubeless ready kerékszettért, még a gyenge forint mellett sem.
Superstar Components - High Spec Parts For Peanuts
Ezekrõl a Sentinel felnikrõl van valamilyen információtok? Azt láttam, hogy a profilja nem sugall olyan merevséget, mint mondjuk egy ZTR Arch EX, de attól még ígéretesnek tûnik így elsõ ránézésre. Talán ijesztõen könnyû kissé, igaz, a katalógusadatnál a valós tömege jóval magasabb lehet (lásd itt a 650b-t).
#1375
Posted 2013. March 28. - 14:37
Ha fontos a kompatibilitás és a késõbbi hordozhatóság, akkor a következõ agyak úgy rémlik, a kupakok cseréjével támogatnak szinte minden szabványt (köztük 135-X12 és 142-X12):
- Hope Pro II evo
- DT Swiss 350 (elég drága)
- DT Swiss 240s (sajnos extrém drága)
- Superstar Tesla
- Novatec egyes agyai (a típus passz)
edit: Ha még nincs meg az agy, amire épülne a kerék.
Ez a tesla jó áron van. 100 Fontért találtam.
#1376
Posted 2013. March 28. - 14:24
- Hope Pro II evo
- DT Swiss 350 (elég drága)
- DT Swiss 240s (sajnos extrém drága)
- Superstar Tesla
- Novatec egyes agyai (a típus passz)
edit: Ha még nincs meg az agy, amire épülne a kerék.
#1377
Posted 2013. March 28. - 14:19
btw, szerintetek az mennyire mûködõképes, ha 135/X13-es hátsó agyat alakítok át 142-esre távtartók segítségével? Az mûködhet? Kerék, tárcsa az a helyén marad? Ezt is alakítanám át kis betéttel gyorszárasra. Olyan kereket akarok fûzetni, amit tudok használni mindenhol. Ezzel kapcsolatban vélemény?
Szerintem ez kókányolás, minden plusz alkatrész (ott lenne sok) csak újabb recsegõ hangok forrása lenne. És jön majd a hozzászólás: "mi recseg?".
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1378
Posted 2013. March 28. - 14:16
Valakinek van tapasztalata ezekkel a küllõkkel?
82 kg a verseny súlyom
#1379
Posted 2013. March 28. - 13:15
#1380
Posted 2013. March 27. - 15:35
Tárcsafékhez.(lehetõleg 6csavaros)
És még annyi kérdésem lenne, hogy melyik agynak van olyan racsnija, ami nem kezd el hamar kotyogni? Ill. A novatechekben a 4 csapágy hogy helyezkedik el és az miért jobb mint a 2?
Kösz!