Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#11681
yanis

yanis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 577 hozzászólás
kiveve, ha van atutosrol adaptered gyors zarasra

#11682
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
lehet szoritani a zart csapagyon, csak akkor nem fog forogni.

atutos agy pedig atutos villahoz valo, tehat csak ugy nem tudsz csereberelni... ;)

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11683
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Egyes agyaknál/monoblokkoknál utánállítható asszem. Hogyan azt nemtom. :D

#11684
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
az ipari csapágynak nem tudod állitani a szorosságát v kotyogását, mert gyárilag lett "lezárva". szerintem ezért ipari csapágy. vagy mégse?

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#11685
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
off
a régi xt tárcsa is kurva jó volt.... (volt kicsi is, nagy is, mind a kettõ)
on

ccre nem kell neked átütõ, egyelõre. de 2-3 éven belül valószínüleg ott is el fog terjedni, de most még nem kaphatók könnyû és átütõs villák, ezért vegyél simát.

#11686
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
köszi a segítséget
átütõs kerék ezek szerint nem kell nekem:) (CC-re)

köszi még 1x

#11687
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
"iparis" agy kerékpáros szleng kifejezés. A szabvány (vagy éppen nem szabvány) általában mélyhornyú egysoros golyóscsapággyal ellátott agyakat/alkatrészeket hívjuk így.

A többi golyós/kónuszos rendszerûvel szemben.

Átütõs agy: a tengely nagy átmérõjû csõtengely (20 mm), ami teljes egészében átmegy az agyon, és a teló ehhez kialakított lábában rögzül gyorszárral vagy imbusszal. Merevebb, erõsebb mint a hagyományos. Dirt/DH villáknál használatos leginkább, dupla/szimplavállasoknál egyaránt. Kerékcsere általában nehézkesebb.

#11688
lampee

lampee

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
az átütõs agyhoz olyan tengely van, ami jóval erõsebb a sima agynál használatos tengelynél, és a belseje általában üreges.
A teleszkópoknál kilátszik a tengely, és nem a tengelyen van a rögzítõcsavar, hanem a telón
remélem jól mondtam
az ipari csapágyasra én sem tudok mit mondani, valószínûleg más perselyezés, erõsebb szerkezet miatt hívják így

#11689
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
hello

mit jelent az, hogy egy kerékagy átütõs? mi ennek a jelentõsége? jobb, mint a sima?
illetve még egy kérdés: az iparis csapágy/agy/akármi az mitõl iparis és miben különbözik a nem iparistól?

köszi:clap:

#11690
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
bár még az új gyártású shimano tárcsákkal nem találkoztam, és én a régirõl beszéltem. lehet h jobb, mert a gyártó nem akarja a presztízsét rontani egy vacak tárcsával. de ismerd el h a régi az egy kalap sz@r volt. én olyat használtam.
no de épitsünk már kereket! és bocs mindenkitõl akit esetleg vérig sértettem ezzel, de szerintem ilyen volt, most nem tudom milyen.
mér kell a sram nak fék? ott vannak az avidok. most minek magánakciózzon?

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#11691
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
ok;)
csak még mielött szisztematikusan leépítjük a márkát.

amúgy ezzel az smrt75dh-val van szerelve a 4 dugattyús régi, brm-755 és 756 is, mellyel a mai napig rengetegen mennek hatalmas megelégedettséggel.

kavarodás nem volt a sram-xt táján, a sram egyszerüen csak lemásolta, édeskevés sikerrel:) azóta sincs másik féke.

#11692
yanis

yanis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 577 hozzászólás
kinek mi vallt be, mindenkinek szive joga azt hasznalni, amit akar, de szeritnem kanyarodjunk vissza az eredeti topic temahoz

#11693
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
lehet h neked bevált, de nekem nem, mondjuk ez csak szerény véleményem. akinek jó az használja.
én azért nem szeretem pl a shimanot, mert drága a többi gyártóhoz képest (lehet h jobb is, de már kezd tetszeni nekem is egy-két cuccuk pl fékek.), és általában nálam az ár a meghatározó, mert nincs túl sok pénzem.
nekem a magura tárcsa jobbn bejött mint a régi shimano, de az is lehet h nem ugyanarra gondoltunk, mert ugyebár egy idõben eléggé keveredtek a dolgok shimano-grimeca-sram tájékán.
és volt pl deore lx váltóm, azzal csak az volt a gond h verte a vázat. de a srammal ez megoldódott, mert nem rugós, hanem csavaros az állitása a váltótestnek... de ez más téma (meg könnyebb beállitani, és tapasztalataim szerint sárban jobban vált)

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#11694
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

jól mondod régi. az a régi xt tárcsa grimeca tárcsa ha megnézed a forgásirányt. a fékerõ is akkora mint az ára. kb semmi. nekem olyanom volt csak sram néven futott 160-as kivitelben a sram 9.0 fékemhez, és elég ramatyul fogott azzal a tárcsával és nem azért mert a fék volt rossz vagy a tárcsa kicsi.
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ez már megint off volt.
on


csak finoman, le az agyarakkal;)

ugye a tapasztalat beszél belõled? alivio felett mit használtál shimanotól?

ez a gyerekes utálós dolog nem épp helytálló megfelelõ tapasztalat nélkül;)

grimeca tárcsa nem ugyanaz mint a shimano, csak hasonlo.(pont fordított forgásirány)

de ha gondolod egyszer összefuthatunk kipróbálni miylen az ÚJ GYÁRTÁSÚ (nem megmaradt) 6 CSAVAROS XT tárcsa... egy saint fékkel párosítva.

LE az elõitéletekkel!!!!

#11695
yanis

yanis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 577 hozzászólás
en azt hasznalom shimano kivitelben es nekem be vallt, persze nem mindenkinek valnak be egyforman a dolgok

#11696
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
jól mondod régi. az a régi xt tárcsa grimeca tárcsa ha megnézed a forgásirányt. a fékerõ is akkora mint az ára. kb semmi. nekem olyanom volt csak sram néven futott 160-as kivitelben a sram 9.0 fékemhez, és elég ramatyul fogott azzal a tárcsával és nem azért mert a fék volt rossz vagy a tárcsa kicsi.
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ez már megint off volt.
on

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#11697
yanis

yanis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 577 hozzászólás
Elvileg a regi xt 6 csavaros tarcsabol van 203-es kivitel is.
egyebkent a shimanonak tenyleg neve van, az atlagos fehasznalo csak azt keresi, amit ismer.

#11698
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
de azok csak 160-asok nem?
és ugyebár a parasztvakitó mecha tárcsákhoz vannak, amiket általában nem xt agyra szerelnek, hanem acera, alivio és hasonló kategóriájú agyakra. ezt onnan gondolom, h pár a bringákhoz nem nagyon értõ haverom is csak azért vesz shimano cuccokat (pl sis v acera esetleg non series cuccok), mert az milyen nagy márka és az biztos h jó is. aztán nézik az én gépemet, és azon egy szem shimano sincs, (illetve a régi váltóm volt) és kérdezik h mér használok gagyi cuccokat, és mért nem shimanot. én meg elmondom h nem szeressem aztat.
bocs az offért

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#11699
yanis

yanis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 577 hozzászólás
nem kell, csak kivancsisag
mondjuk logikus, hogy ha van 6 csavaros tarcsa, akkro nyilvan van hozza shimano agy is

#11700
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
aliviot asszem még gyártanak (bocs csak vicc volt)
ha rendelsz biztos lessz.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell: