Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:39
#11681
Írta 2006. augusztus 08. - 21:59
#11682
Írta 2006. augusztus 08. - 21:57
lehet szoritani a zart csapagyon, csak akkor nem fog forogni.
atutos agy pedig atutos villahoz valo, tehat csak ugy nem tudsz csereberelni...
atutos agy pedig atutos villahoz valo, tehat csak ugy nem tudsz csereberelni...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11683
Írta 2006. augusztus 08. - 17:50
Egyes agyaknál/monoblokkoknál utánállítható asszem. Hogyan azt nemtom.
#11684
Írta 2006. augusztus 08. - 17:31
az ipari csapágynak nem tudod állitani a szorosságát v kotyogását, mert gyárilag lett "lezárva". szerintem ezért ipari csapágy. vagy mégse?
#11685
Írta 2006. augusztus 08. - 10:31
off
a régi xt tárcsa is kurva jó volt.... (volt kicsi is, nagy is, mind a kettõ)
on
ccre nem kell neked átütõ, egyelõre. de 2-3 éven belül valószínüleg ott is el fog terjedni, de most még nem kaphatók könnyû és átütõs villák, ezért vegyél simát.
a régi xt tárcsa is kurva jó volt.... (volt kicsi is, nagy is, mind a kettõ)
on
ccre nem kell neked átütõ, egyelõre. de 2-3 éven belül valószínüleg ott is el fog terjedni, de most még nem kaphatók könnyû és átütõs villák, ezért vegyél simát.
#11686
Írta 2006. augusztus 08. - 09:53
köszi a segítséget
átütõs kerék ezek szerint nem kell nekem:) (CC-re)
köszi még 1x
átütõs kerék ezek szerint nem kell nekem:) (CC-re)
köszi még 1x
#11687
Írta 2006. augusztus 08. - 06:24
"iparis" agy kerékpáros szleng kifejezés. A szabvány (vagy éppen nem szabvány) általában mélyhornyú egysoros golyóscsapággyal ellátott agyakat/alkatrészeket hívjuk így.
A többi golyós/kónuszos rendszerûvel szemben.
Átütõs agy: a tengely nagy átmérõjû csõtengely (20 mm), ami teljes egészében átmegy az agyon, és a teló ehhez kialakított lábában rögzül gyorszárral vagy imbusszal. Merevebb, erõsebb mint a hagyományos. Dirt/DH villáknál használatos leginkább, dupla/szimplavállasoknál egyaránt. Kerékcsere általában nehézkesebb.
A többi golyós/kónuszos rendszerûvel szemben.
Átütõs agy: a tengely nagy átmérõjû csõtengely (20 mm), ami teljes egészében átmegy az agyon, és a teló ehhez kialakított lábában rögzül gyorszárral vagy imbusszal. Merevebb, erõsebb mint a hagyományos. Dirt/DH villáknál használatos leginkább, dupla/szimplavállasoknál egyaránt. Kerékcsere általában nehézkesebb.
#11688
Írta 2006. augusztus 08. - 00:53
az átütõs agyhoz olyan tengely van, ami jóval erõsebb a sima agynál használatos tengelynél, és a belseje általában üreges.
A teleszkópoknál kilátszik a tengely, és nem a tengelyen van a rögzítõcsavar, hanem a telón
remélem jól mondtam
az ipari csapágyasra én sem tudok mit mondani, valószínûleg más perselyezés, erõsebb szerkezet miatt hívják így
A teleszkópoknál kilátszik a tengely, és nem a tengelyen van a rögzítõcsavar, hanem a telón
remélem jól mondtam
az ipari csapágyasra én sem tudok mit mondani, valószínûleg más perselyezés, erõsebb szerkezet miatt hívják így
#11689
Írta 2006. augusztus 07. - 23:48
hello
mit jelent az, hogy egy kerékagy átütõs? mi ennek a jelentõsége? jobb, mint a sima?
illetve még egy kérdés: az iparis csapágy/agy/akármi az mitõl iparis és miben különbözik a nem iparistól?
köszi:clap:
mit jelent az, hogy egy kerékagy átütõs? mi ennek a jelentõsége? jobb, mint a sima?
illetve még egy kérdés: az iparis csapágy/agy/akármi az mitõl iparis és miben különbözik a nem iparistól?
köszi:clap:
#11690
Írta 2006. augusztus 07. - 21:24
bár még az új gyártású shimano tárcsákkal nem találkoztam, és én a régirõl beszéltem. lehet h jobb, mert a gyártó nem akarja a presztízsét rontani egy vacak tárcsával. de ismerd el h a régi az egy kalap sz@r volt. én olyat használtam.
no de épitsünk már kereket! és bocs mindenkitõl akit esetleg vérig sértettem ezzel, de szerintem ilyen volt, most nem tudom milyen.
mér kell a sram nak fék? ott vannak az avidok. most minek magánakciózzon?
no de épitsünk már kereket! és bocs mindenkitõl akit esetleg vérig sértettem ezzel, de szerintem ilyen volt, most nem tudom milyen.
mér kell a sram nak fék? ott vannak az avidok. most minek magánakciózzon?
#11691
Írta 2006. augusztus 07. - 21:21
ok;)
csak még mielött szisztematikusan leépítjük a márkát.
amúgy ezzel az smrt75dh-val van szerelve a 4 dugattyús régi, brm-755 és 756 is, mellyel a mai napig rengetegen mennek hatalmas megelégedettséggel.
kavarodás nem volt a sram-xt táján, a sram egyszerüen csak lemásolta, édeskevés sikerrel:) azóta sincs másik féke.
csak még mielött szisztematikusan leépítjük a márkát.
amúgy ezzel az smrt75dh-val van szerelve a 4 dugattyús régi, brm-755 és 756 is, mellyel a mai napig rengetegen mennek hatalmas megelégedettséggel.
kavarodás nem volt a sram-xt táján, a sram egyszerüen csak lemásolta, édeskevés sikerrel:) azóta sincs másik féke.
#11692
Írta 2006. augusztus 07. - 21:20
kinek mi vallt be, mindenkinek szive joga azt hasznalni, amit akar, de szeritnem kanyarodjunk vissza az eredeti topic temahoz
#11693
Írta 2006. augusztus 07. - 21:16
lehet h neked bevált, de nekem nem, mondjuk ez csak szerény véleményem. akinek jó az használja.
én azért nem szeretem pl a shimanot, mert drága a többi gyártóhoz képest (lehet h jobb is, de már kezd tetszeni nekem is egy-két cuccuk pl fékek.), és általában nálam az ár a meghatározó, mert nincs túl sok pénzem.
nekem a magura tárcsa jobbn bejött mint a régi shimano, de az is lehet h nem ugyanarra gondoltunk, mert ugyebár egy idõben eléggé keveredtek a dolgok shimano-grimeca-sram tájékán.
és volt pl deore lx váltóm, azzal csak az volt a gond h verte a vázat. de a srammal ez megoldódott, mert nem rugós, hanem csavaros az állitása a váltótestnek... de ez más téma (meg könnyebb beállitani, és tapasztalataim szerint sárban jobban vált)
én azért nem szeretem pl a shimanot, mert drága a többi gyártóhoz képest (lehet h jobb is, de már kezd tetszeni nekem is egy-két cuccuk pl fékek.), és általában nálam az ár a meghatározó, mert nincs túl sok pénzem.
nekem a magura tárcsa jobbn bejött mint a régi shimano, de az is lehet h nem ugyanarra gondoltunk, mert ugyebár egy idõben eléggé keveredtek a dolgok shimano-grimeca-sram tájékán.
és volt pl deore lx váltóm, azzal csak az volt a gond h verte a vázat. de a srammal ez megoldódott, mert nem rugós, hanem csavaros az állitása a váltótestnek... de ez más téma (meg könnyebb beállitani, és tapasztalataim szerint sárban jobban vált)
#11694
Írta 2006. augusztus 07. - 20:50
jól mondod régi. az a régi xt tárcsa grimeca tárcsa ha megnézed a forgásirányt. a fékerõ is akkora mint az ára. kb semmi. nekem olyanom volt csak sram néven futott 160-as kivitelben a sram 9.0 fékemhez, és elég ramatyul fogott azzal a tárcsával és nem azért mert a fék volt rossz vagy a tárcsa kicsi.
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ez már megint off volt.
on
csak finoman, le az agyarakkal;)
ugye a tapasztalat beszél belõled? alivio felett mit használtál shimanotól?
ez a gyerekes utálós dolog nem épp helytálló megfelelõ tapasztalat nélkül;)
grimeca tárcsa nem ugyanaz mint a shimano, csak hasonlo.(pont fordított forgásirány)
de ha gondolod egyszer összefuthatunk kipróbálni miylen az ÚJ GYÁRTÁSÚ (nem megmaradt) 6 CSAVAROS XT tárcsa... egy saint fékkel párosítva.
LE az elõitéletekkel!!!!
#11695
Írta 2006. augusztus 07. - 20:46
en azt hasznalom shimano kivitelben es nekem be vallt, persze nem mindenkinek valnak be egyforman a dolgok
#11696
Írta 2006. augusztus 07. - 20:43
jól mondod régi. az a régi xt tárcsa grimeca tárcsa ha megnézed a forgásirányt. a fékerõ is akkora mint az ára. kb semmi. nekem olyanom volt csak sram néven futott 160-as kivitelben a sram 9.0 fékemhez, és elég ramatyul fogott azzal a tárcsával és nem azért mert a fék volt rossz vagy a tárcsa kicsi.
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ez már megint off volt.
on
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ez már megint off volt.
on
#11697
Írta 2006. augusztus 07. - 20:39
Elvileg a regi xt 6 csavaros tarcsabol van 203-es kivitel is.
egyebkent a shimanonak tenyleg neve van, az atlagos fehasznalo csak azt keresi, amit ismer.
egyebkent a shimanonak tenyleg neve van, az atlagos fehasznalo csak azt keresi, amit ismer.
#11698
Írta 2006. augusztus 07. - 20:37
de azok csak 160-asok nem?
és ugyebár a parasztvakitó mecha tárcsákhoz vannak, amiket általában nem xt agyra szerelnek, hanem acera, alivio és hasonló kategóriájú agyakra. ezt onnan gondolom, h pár a bringákhoz nem nagyon értõ haverom is csak azért vesz shimano cuccokat (pl sis v acera esetleg non series cuccok), mert az milyen nagy márka és az biztos h jó is. aztán nézik az én gépemet, és azon egy szem shimano sincs, (illetve a régi váltóm volt) és kérdezik h mér használok gagyi cuccokat, és mért nem shimanot. én meg elmondom h nem szeressem aztat.
bocs az offért
és ugyebár a parasztvakitó mecha tárcsákhoz vannak, amiket általában nem xt agyra szerelnek, hanem acera, alivio és hasonló kategóriájú agyakra. ezt onnan gondolom, h pár a bringákhoz nem nagyon értõ haverom is csak azért vesz shimano cuccokat (pl sis v acera esetleg non series cuccok), mert az milyen nagy márka és az biztos h jó is. aztán nézik az én gépemet, és azon egy szem shimano sincs, (illetve a régi váltóm volt) és kérdezik h mér használok gagyi cuccokat, és mért nem shimanot. én meg elmondom h nem szeressem aztat.
bocs az offért
#11699
Írta 2006. augusztus 07. - 18:54
nem kell, csak kivancsisag
mondjuk logikus, hogy ha van 6 csavaros tarcsa, akkro nyilvan van hozza shimano agy is
mondjuk logikus, hogy ha van 6 csavaros tarcsa, akkro nyilvan van hozza shimano agy is
#11700
Írta 2006. augusztus 07. - 18:52
aliviot asszem még gyártanak (bocs csak vicc volt)
ha rendelsz biztos lessz.
ha rendelsz biztos lessz.