Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#11401
Írta 2006. augusztus 29. - 10:29
a küllõhosszokban nem tudok segiteni, de a forgalmazó honlapján fent vannak a kapható küllõhosszak. de montis agyat országúti felnibe? az országúti szerintem könnyebb lenne nem?
#11402
Írta 2006. augusztus 29. - 09:56
Ez az agy: http://apro.bikemag....rge/Deore39.JPG
Nem tudom, mekkora a lyukkör-átmérõje, de elég kicsi...
Kíváncsi lennék tapasztalatokra is, ha vki használt ilyen agyat.
Köszi
#11403
Írta 2006. augusztus 29. - 00:13
Van egy tarcsafekes WR Compositi (http://www.wrcompositi.it) elso agyam melynel ki kellene cserelni a csapagyokat. En azt gondoltam konnyu munka lesz de az egesz agyrol csak a jobboldali tengelyveget/csapagyfedot tudtam leszedni. Eddig meg nem szedtem szet ipari csapagyas agyakat ugyhogy tenyleg nem tudom, hogy csinaljam az egeszet. Halas lennek barmilyen segitsegert.
a tengely kozepen 6-os imbusz nyilas van mig a fedok vegen 5-os. miutan lecsavartam a jobb fedot megprobaltam a balt is de nem ment.
#11404
Írta 2006. augusztus 27. - 23:37
Konkrétan ez egy Sun Rims DS2-XC volt.
Egyébként most én is azon töröm a fejem, hogy egy 400-500 gramm körüli strapabíró felnit vegyek.
A Mavic mocsok drága..... Nem tudom mit válasszak.....
[Manitou] jól látom, hogy Panaracer Fire XC külsõt használsz?
Hogy vált be? Van hely ahol olcsón lehet rendelni? :-)
#11405
Írta 2006. augusztus 27. - 16:58
#11406
Írta 2006. augusztus 27. - 16:52
#11407
Írta 2006. augusztus 27. - 16:41
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#11408
Írta 2006. augusztus 27. - 16:36
sztem te is rájönnél magadtól..36küllõskerék erõsebb, merevebb vmivel..igaz nemnagy az eltérés..
gondoltam... merevebb, nehezebb... de amin le voltam akadva: 4 küllõ eltérés.. háát az nem sok... ezért merült fel a kérdés.. de ez van!
#11409
Írta 2006. augusztus 27. - 16:26
#11410
Írta 2006. augusztus 27. - 16:24
4 külõ ide vagy oda.. miért nem csak egyfajtát gyártanak?
akinek ez világos megoszthatná velem..
#11411
Írta 2006. augusztus 27. - 15:49
Sun MachIV, CR18. Igazán rossz véleményt nem hallottam róluk XC/maraton felhasználás esetén.
#11412
Írta 2006. augusztus 27. - 13:43
amugy tényleg az volt a baj, hogy nullára fékezted, plusz felmelegedett a felni oldalfala a sok fékezéstõl.
amit én vennék: mavic xm719 [tulajdonképpen azt is veszek, kettõt ] 25mm széles, hegesztett, 460 grammos felni. és véfékes.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#11413
Írta 2006. augusztus 27. - 13:18
#11414
Írta 2006. augusztus 27. - 13:12
Amúgy a fék Magura HS33, de végülis tök mindegy, mert mindkettõ a felnit fékezi.
Most megnéztem megint hogy mi lehetett a hiba, egyre jobban hajlok afelé, hogy a felni oldalfala nyekkent meg elõször, mert a belsõn egy kb olyan hosszú vágás van mint amennyi levált a felni oldalából 35-40 cm
És erre ki mit mond?
Amiket néztem most felnik: ( árban is kb ennyit szánnék rá max
- Sun CR-18 ( CR17-em volt , az elég gyengus, le iz zúztam mindkettõt, egyik szétnyílt az illesztésnél, másik felkoppant)
- Mavic X221 -ebbõl volt az X nélküli változatom, azzal nem volt gondom, ezért is kicsit efelé hajlok, no meg elöl egy X517-esem van:) )
Számomra sötét lovak, de akár ilyet is vennék ha bírná a gyûrõdést:
- rigida sphinx
- rigida grizzly
400-500 g közötti súlyban gondolkodok, 32-es kell, ez a syncros 400g volt.
Néztem még rhyno light-ot,az biztos bírná a gyûrõdést, csak az már kicsit nehéz nekem.
Esetleg más javaslat 400-500g közötti súlyban ami azért ebben a kategóriában erõs ?
#11415
Írta 2006. augusztus 27. - 12:02
szerintem is elfékezted a felni oldalfalát, és az anyagvastagság már nem bírta. a v-fék nayg hibája, h nem lehet nagyon felkészülni az ilyen esetekre. vagy 1-2 évente cserélsz felnit, lehet h fölöslegesen.
#11416
Írta 2006. augusztus 27. - 10:19
A v-fék elkoptatta a felnit és összeroppant. ez még akkor tud vicces lenni, amikor épp elsõkerékre állsz ki, és összehajlik a kerék alattad, mint egy kifli. -tapasztalat
Én is ilyesmire gondoltam, bár szerintem annyira nem volt elkopva az oldalfala.
A másik meg amit ismi mondott, hogy lehet akkora nyomás volt a kerékben hogy nem bírta a felni ahogy feszíti szét a külsõ. Felnikre is van olyan hogy mennyi max nyomáson lehet használni vele egy külsõt.
De ha nem egy elég dúrva sziklás résznél történt volna akkor nem kételkednék abban hogy a a felni hallt meg elõbb és utána lett a defekt.
De így el tudom képzelni hogy a sziklán simán megnyekkenhetett így ahogy rajta ültem olyan összesen 85 kilóval , vagy rosszul gondolom?
#11417
Írta 2006. augusztus 27. - 10:08
']Tegnap elhalálozott a hátsó felnim. Syncros XLR
Kékestetõrõl lefele jövet ( kék+-on) még a legelején egy hatalmasat durrant a hátsókerekem ,még a fülem is bedugult egy kicsit. A belsõ nagyondúrván szét ment, a felnirõl nem is beszélve. Most azt nem tudom, hogy mi lehetett.
http://img.tar.hu/ma.../25338154.jpg#3
http://img.tar.hu/ma.../25338357.jpg#3
A v-fék elkoptatta a felnit és összeroppant. ez még akkor tud vicces lenni, amikor épp elsõkerékre állsz ki, és összehajlik a kerék alattad, mint egy kifli. -tapasztalat
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#11418
Írta 2006. augusztus 27. - 10:03
Kékestetõrõl lefele jövet ( kék+-on) még a legelején egy hatalmasat durrant a hátsókerekem ,még a fülem is bedugult egy kicsit. A belsõ nagyondúrván szét ment, a felnirõl nem is beszélve. Most azt nem tudom, hogy mi lehetett.
http://img.tar.hu/ma.../25338154.jpg#3
http://img.tar.hu/ma.../25338357.jpg#3
Ez viszont tuti akkor keletkezett amikor már felnin mentem azt a pár métert, mert éreztem hogy benyomódott valami alattam:
http://img.tar.hu/ma.../25338355.jpg#3
http://img.tar.hu/ma.../25338254.jpg#3
1. túl volt fújva a külsõ ( mert elég keményre fújtam), és attól durrant szét, és mikor egybõl leengedett - én meg még rajta ültem 1-2 méteren mire meg bírtam állni- akkor zúztam le így a felnit.
vagy
2. A felni oldalfala adta meg magát és egyszerüen beroppant, és ezáltal széthasította a belsõt és ezért volt akkora durranás.
Most nézegetek új felnit, de ezekután valami kicsit erõsebbet szeretnék, habár ezzel a syncrossal teljesen meg voltam elégedve eddig az erõsségét illetõen, nem nagyon tettem bele nyolcast, viszont elég rosszul fékezhetõ egy felni volt elõzõ Sun és Mavic felnijeimhez képest.
Amiket néztem most felnik: ( árban is kb ennyit szánnék rá max)
- Sun CR-18 ( CR17-em volt , az elég gyengus, le iz zúztam mindkettõt, egyik szétnyílt az illesztésnél, másik felkoppant)
- Mavic X221 -ebbõl volt az X nélküli változatom, azzal nem volt gondom, ezért is kicsit efelé hajlok, no meg elöl egy X517-esem van:) )
Számomra sötét lovak, de akár ilyet is vennék ha bírná a gyûrõdést:
- rigida sphinx
- rigida grizzly
400-500 g közötti súlyban gondolkodok, 32-es kell, ez a syncros 400g volt.
Néztem még rhyno light-ot,az biztos bírná a gyûrõdést, csak az már kicsit nehéz nekem.
Esetleg más javaslat 400-500g közötti súlyban ami azért ebben a kategóriában erõs ?
#11419
Írta 2006. augusztus 27. - 09:40
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#11420
Írta 2006. augusztus 27. - 09:28
egy fapad kérdésem:
a kerékagy adatainál az OLD (overall lenght...?)
az agy teljes hossza azaz tengely teljes szélessége? és ennek kell beférnie a vázba ugye?
jahh..