Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#11341
Posted 2006. September 19. - 09:31
-olcsó
-570g, szerintem nem nehéz, ennél strapabíróbb/nehezebb felni XC-túrára nem kellhet, hacsak nem vagy 100 kiló felett.
Biztos vannak páran akik leszólják ezt a felnit, de:
A legutóbbi maraton elõtti este "sikerült" a kocsi mellett felejtett elsõ keréken átgurulni. Mielõtt kiszálltam, azt hittem tökön szúrom magam, de a keréknek semmi baja nem lett, csak a gyorszár törött el, és egy kb 2mm-es nyolcas lett benne, amit négy db küllõn való húzással rendbe tudtam hozni (és elõtte is volt benne egy kicsi).
Itt jön be a képbe természetesen az agy, a küllõk, meg a fûzés minõsége is,
de ez azért meggyõzõ.
Köszi a gyorssegélyt L. Balázs és M.Laci!
#11342
Posted 2006. September 19. - 09:08
akkor a cr 18 az végülis egy jó választás lenne? esetleg ilyen olcsóbb (max. 6-7k), XCre való felni közül mi van még, ami jó és bírja a kiképzést?
B+ Zero )
Azért, mert egy elég nehéz felni, és a 60 kiló úgyis sportszerûtlenül könnyû, tehát kell a plusz súly
de olcsó, és szerintem tényleg masszív.
hmm.. azt mondtam már, hogy nehéz?...
#11343
Posted 2006. September 18. - 22:29
#11344
Posted 2006. September 18. - 21:36
singletrack pedig egy jó felni, az egyik legjobb illesztett, amit kapni lehet.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#11345
Posted 2006. September 18. - 19:39
apropó, ha már keréképítés: a sun cr 18 mennyire bírná a kiképzést egy 60 kgos, kicsit agressziven rideoló, de viszonylag technikás cc-bringás alatt? vagy inkább hill rod 20 cncs oldalfallal?
#11346
Posted 2006. September 18. - 19:33
pray the lord my soul to keep
#11347
Posted 2006. September 18. - 19:12
vagy mavicot kell venni ha könnyût és erõset akarsz.....a mach IV az a sunnak az UFO utáni legkönnyebb felnije, ha jól tudom...tehát állandó használatra inkább a könnyebb, nem annyira agresszív ccseknek ajánlott...szerintem a 95 kilóhoz azért egy rendesebb felnit kellene befûzetni, ami bírja is, és nincs annyira agyonkönnyitve, és akkor azzal nem lesz semmi gond...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#11348
Posted 2006. September 18. - 18:36
OK, köszönöm.
háát, vagy a mérleg csal vagy a sun hazudik
598g a 36 lyukas rhyno lite a mérlegen!
rádobtam egy 36os mach1 mxet is, az 500g, szal sztem a mérleg jó
(ez a felni amúgy új és eladó)
#11349
Posted 2006. September 18. - 17:19
#11350
Posted 2006. September 18. - 17:13
Borultam egy elég tisztességeset. Elsõ kerék megcsúszott egy alig látható sárcsíkon, majd nekivágódott a patkának, utána repülés (95 kilóval), kormányszarvnak csapódás, végül szalagkorlát és kikerülés-irányjelzõ tábla közötti igen fájdalmas landolás. Szerencsére kisebb borda zúzódás, kézsérülés, sipcsontbeverés a bennem keletkezett amortizáció. A bringa hátsókerekében 8-as kb. 1-1 cm jobbra-balra. Elég szerény centírozási tudományommal annyit sikerült elérnem, hogy hazajussak.
Ma a szervízben azt mondták, hogy valószinû cserélni kell a felnit (SunRims Mach IV 36 L), mert olyan mértékû feszültség keletkez(het)ett benne, ami indokolttá teszi a cserét.
Kérdésem a következõ: ez egy brutálabb felnivel is elõfordulhat, vagy sikerült megint egy nem túl minõségi darabot vennem. Ti. 200 km. van a kerekekben, egy hónapja fûzettem õket.
köszönettel, egy "hadirokkant"
pray the lord my soul to keep
#11351
Posted 2006. September 18. - 16:55
OK, köszönöm.könnyebb, kb 40g-mal
550g elvileg
a singletrack meg 590g, de úgyemléxem valójában kb 610g:)
de este lemérem a rínót, ha fontos grammra pontosan
A sebesség mindent megold.
#11352
Posted 2006. September 18. - 16:52
550g elvileg
a singletrack meg 590g, de úgyemléxem valójában kb 610g:)
de este lemérem a rínót, ha fontos grammra pontosan
#11353
Posted 2006. September 18. - 16:48
A sebesség mindent megold.
#11354
Posted 2006. September 18. - 16:41
a lényegi különbség az 200-210 gramm kerekenként, és jópár ember használja megelégedéssel, nyolcasmentesen sokkal durvább célokra is a singletracket, mint túrázás és hobby XC...ezen kívül olcsó, és van belõle terepmintás:D
#11355
vendég_Zsoltti_*
Posted 2006. September 18. - 16:32
Miért favorizálod a single-tracket?
Tapasztalat?
Van lényeges külömbség?
#11356
vendég_Zsoltti_*
Posted 2006. September 18. - 16:30
#11357
Posted 2006. September 18. - 16:28
Kerekenként max 30 rugó
Inkább legyenek jó kerekeim, mint mindíg bajlódni velük...
az az ex 325 nem tûnik rossznak, de szerintem inkább single track. a két novatec agy +2 single track össz 26k ebikeról, és akkor még vehetsz esetleg jobb agyat is, még akko is bõven benenvagy a kerekenként 30kban..
#11358
Posted 2006. September 18. - 16:26
#11359
vendég_Zsoltti_*
Posted 2006. September 18. - 16:23
az ár mondjuk tényleg egy fontos dolog, itt egy kevésbé drága összeállítás:
novatec vagy b+ tárcsás agy + sun single track felni, az relatíve könnyû is és erõs is+ olcsó is. sztem nyugodtan mehet a 32-32 2.0-s küllõ elõre-hátra, 3 kereszttel, de a nehezebb ridereknek való cuccokhoz tigris jobban ért. esetleg ha több pénzt szánsz rá, akkor felninek mehet mondjuk a mavic ex 819 (asszem ez a száma:S).
A Mavic EX 325-höz mit szóltok?
716 gr