Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#10901
ksyp

ksyp

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

Hát...ja, a felületébõl adódóan sokkal nagyobb rész érintkezik egyszerre, gondolom ezért is erõssebb, úgyhogy meggyõztél, felejtõs a kerékbe szerelése. Persze ez attól függ, milyen hosszú a tûje.


Az SKF is azért csak féloldalas tûgörgõs/golyós csapágyat gyárt (azt mondják hogy elnyûhetetlen, viszont baromi drága és több mint 300g), mert egyrészt van oldalírányú terhelés is, amit nem visel túl jól, másrész csak golyókkal állítható a feszesség. Én legutóbb tûgörgõt trabant hajtókarban láttam..., komolyabb gépeken az már száz éve siklócsapágy. Felejtõs.

#10902
Attish

Attish

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts
Hát...ja, a felületébõl adódóan sokkal nagyobb rész érintkezik egyszerre, gondolom ezért is erõssebb, úgyhogy meggyõztél, felejtõs a kerékbe szerelése. Persze ez attól függ, milyen hosszú a tûje.

#10903
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
a tûgörgõsnek nagyobb a surlódésa is nem?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10904
Attish

Attish

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts
igen, de ugye lényegessen kissebb az átmérõje a tûgõrgõnek, mint a golyónak, ami meg méret > súly megtakarítást jelent, persze, ha a tengelyt is átalakítják. Najó, ez több gondolkodást igénylene, én meg nem vagyok mérnök...Inkább maradok a küllõzésnél(majd, ha hidegebbre fordul ).
Amúgy, jut eszembe, ha jól tudom, a Shima legújabb Nexus agyváltója már tûgõrgõs, úgyhogy nem is találtam fel a spanyol viaszt! :)

#10905
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts
komolyra fordítva...a tûgörgõs csapágyak valamivel tényleg hangosabbak a golyós csapágyaknál. Én nem hiszem, hogy sok értelme lenne a tûgörgõs csapágynak a kerekekben. A terhelés szinte csak radiális irányú, azt pedig a golyós tökéletesen felveszi.

#10906
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
Attish: használd az Feltöltött kép gombot. köszi

az, hogy maró gúny mond neked valamit? ;)

#10907
Attish

Attish

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts
jaa , igen a hangja tényleg hangos lenne?

#10908
Attish

Attish

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts
Nade most komolyan, tûgõrgõs pl az autók dugattyú hajtókar csapágyazása, ami szerintem nem drágább, mint a golyós (kiindulva a trabi csapágyból, ami akár méretben már passzolhatna is. Szerintem a méretek variációi szinte végtelen, mert millió fajta motor megy velük...

#10909
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
az skf csinál hajtás oldalon tûgörgõs monoblokkot.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10910
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts

'tûrhõrgõs csapágyú


ezek a csapágyak nagyon speciálisak és drágák. Mint a nevük is elárulja, mindent eltûrnek, de terhelés alatt hörgõ hangot adnak

#10911
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

van-e 'tûrhõrgõs csapágyú -elsõ, -közép, -hátsó agy?


hogy mi?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#10912
Attish

Attish

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts
Köszi a csapágygolyszli infókat (ha bemegyek a bótba, és mondanak egy 3 betûs márkát, tuti ezek után be fog ugrani a minõség :oczko: ) ! Megint egy õrült kérdés (bonyolúltabb utánnajárni, mint megkérdezni :) ) : van-e 'tûrhõrgõs csapágyú -elsõ, -közép, -hátsó agy? annak ugyanis elméletben brutál teherbírása van, csak ugye a koszt nem bírja... - megszünne a kotyogás is, nem (1 jó ideig)? -vagy nagy az ellenállása? ... szóljatok, ha fárasztó vagyok, végüls most jöttem a melóbol :wtf: .

#10913
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Voltam ma bringaboltban, a következõket tudtam meg:
vadonat új XT véfékes agyak + 317-es felnik + küllõk + fûzés 44120 Ft/kerékszett

Viszont volt a boltban egy pár eladó kerék, DT Swiss Hügi 240 agyak+ fekete xc717-es felni és fekete dt küllõk 60000 Ft. viszont az agy használt, a többi vadonat új, 1,5 hete lett újrafûzve mindkét kerék, azóta ott pihen a boltban, és szerintem gyönyörûen forog...lemértük, a hátsó kerék (külsõ nélkül, felniszalaggal, gyorszárral) 928 g-on állt meg. A boltos állítása szerint a hátsó agy majd 100 g-al könnyebb a 2007-es xtr agynál...(a dt weboldal szerint a 240-es hátsó agy 250 g)...

Szerintetek melyik legyen?

dt , szerintem
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10914
Sakic

Sakic

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
Nem tudja valaki hogy a DT Swiss EX1750-es kereket hol lehet beszerezni Mo-n? Ja és ha egy kb. árat is tudnátok mondani azt megköszönném. :)
http://www.dtswiss.c...ail&id=11<br />

#10915
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
kell neked mindenképp másik kerék?

az elsõ verzió nekem kicsit soknak tûnik. bár a 317es árát nem tudom.
én a másodikat venném. mert ugye a dt iparis, tehát egy csapágycserével rendbe lehet hozni szinte mindig. 717es felni szintén top, tehát az utóbbit venném, ha vennem kéne.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10916
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
Voltam ma bringaboltban, a következõket tudtam meg:
vadonat új XT véfékes agyak + 317-es felnik + küllõk + fûzés 44120 Ft/kerékszett

Viszont volt a boltban egy pár eladó kerék, DT Swiss Hügi 240 agyak+ fekete xc717-es felni és fekete dt küllõk 60000 Ft. viszont az agy használt, a többi vadonat új, 1,5 hete lett újrafûzve mindkét kerék, azóta ott pihen a boltban, és szerintem gyönyörûen forog...lemértük, a hátsó kerék (külsõ nélkül, felniszalaggal, gyorszárral) 928 g-on állt meg. A boltos állítása szerint a hátsó agy majd 100 g-al könnyebb a 2007-es xtr agynál...(a dt weboldal szerint a 240-es hátsó agy 250 g)...

Szerintetek melyik legyen?

#10917
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
van egy bringám, 24"-os, az elsõ komolyabb bringám volt, olyan 6-7 éves biztosan van. kónuszos noname agy van benne, meg nem kevés kilométer (jelenleg az unokaöcsém nyúzza) és egyáltalán nem volt karbantartva, se zsírozva, se utánállítva...mûködik, köszöni szépen, kotyogás és akadásmentesen.

az eddigi kerekeimben egy Shi alivio agy volt, most kapok majd karácsonyra egy komolyabb és könnyebb kerékpárt (1 pár kerék;)). az aliviokat 2,5 éve használom télen-nyáron, ~6000 km van benne, kapott már havat-sarat-port-vizet-magasnyomásút-mindent. tavaly 8 maratonon voltam, ebbõl 2 volt saras, idén 3-on (volt egy kéztörésem...): Buda, Szilvásvárad, Duna...sár,sár és sár...legelõször Szilvás után tapasztaltam, hogy akadozik a kerék (de nem kotyogott!). elõtte még sosem szereltem kónuszos agyat, ennek ellenére ~25 perc alatt kipucoltam (tele volt sárral, bár ez szilvás után érthetõ)-átzsíroztam-beállítottam hibátlanra. ez nem állásfoglalás, csupán leírtam a tapasztalatokat...nem olyan nagy dolog egy kónuszos agyhoz érteni, elõször sz*rozós, de aztán hamarosan érzésre megmondod, hogy jó lesz-e, vagy ha nem, akkor hány fordulatnyit kell és merre tekerni a kónuszt. mondjuk én szeretem magam szerelgetni a biciklimet...

#10918
ksyp

ksyp

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

Küldtem Priviben pestit, aki tutin dolgozik.
Üdv:Thy


Köszi!!!

#10919
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

Az akkor kimarad. Kösz!

Küldtem Priviben pestit, aki tutin dolgozik.
Üdv:Thy

#10920
ksyp

ksyp

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
Az akkor kimarad. Kösz!