Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#10121
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts

...akkor ott megvan az az elony, hogy a felni az csak azzal a kullovel, aggyal kompatibilis...

...ha szakad a kullo, barmelyik boltban tudok venni bele masikat, akar a semmi kozepen is :)


:chin:

ezek szerint ez a Race X "normál" küllõkkel van fûzve?

edit: Kösz! tetszetõs...
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#10122
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

en meg Bontrager Race X Lite TLR kereket veszek, mert bar jo a Mavic, a premium arat en se akarom kifizetni. ha szakad a kullo, barmelyik boltban tudok venni bele masikat, akar a semmi kozepen is :)

na látod ezért nem veszek sl-t....sztem ha az xl-bõl kiszakad egy küllõ, akkor az lesz a legkisebb gondom, hogy honnan pótlom - miután a fekvõ gipszet leszedték, az alkatrészeimrõl- :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10123
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nem rossz az a gyari kerek sem. azt is figyelembe kell venni, hogy ha veszel egy mavic XC717 felnit, akkor annak mindenfele kullovel, mindenfele aggyal ugyanolyan jol kell mukodnie. mert azt varod el tole. holott lehet, hogy x kullo jobban "fekszik" neki, mint y.

valamit az epitett kerekben mindig ott az emberi tenyezo is. aki osszerakta neked. ugy ahogy. Siman lehet meregdraga alkatreszekbol egy f.skazal kereket osszehozni, gond nelkul.

nomost ha egy komplett kereket veszel, mondjuk Mavic CrossMax, akkor ott megvan az az elony, hogy a felni az csak azzal a kullovel, aggyal kompatibilis. ahhoz van tervezve. Igy ki tudjak hozni belole a maximumot. Mert nem kell sehova mashova koncentralniuk. Csak egy kerek van, egy komplett egesz. Soha nem lesz ehgy epitett kerek olyan jo, mint egy gyari komplett. Ennek ara van.

Plusz az, aki annal a nemet versand-cegnel osszeteszi a keredet meg eleteben nem latott kullofeszesseg-merot, maximum kepen. Mert nem gazdasagos a hasznalata. Az extra koltseg abbol is adodik, hogy pl egy DT kereknel 1%-os tureshatar van kullofeszessegek kozott. Tehat barmelyik kullo maximum 1%-kal lehet feszesebb/lazabb, mint barmelyik masik. hopsz.

En is tudok kereket fuzni, csinaltam mar parat, jok is lettek, de olyan tokeletes szintre soha nincs ideje/energiaja eljutni egy boltnak, mint egy kerekgyarto cegnek. semmi baj, legalabb olcso ;)

Nomost az mar vitathato, hogy az itt taglalt "elonyok" aranyban vannak-e az arkulonbseggel. hat na.

tortenet vege :)

en meg Bontrager Race X Lite TLR kereket veszek, mert bar jo a Mavic, a premium arat en se akarom kifizetni. ha szakad a kullo, barmelyik boltban tudok venni bele masikat, akar a semmi kozepen is :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10124
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Kis segítség tanács kellene. Már éppen vettem volna egy kereket, de felötlött bennem egy kérdés. Az eleje a dolognak:
Mivel majdnem minden XTR 2007 a bringámon, ezért egy xtr agyas + mavic717 felnis kerekeket akartam összerakni. A két agy, és a két felni súlyban 1364 gramm, árban 254 Euró. Legyen még 70 Euró a küllõ (2.0-1.8), és akkor biztosan nem számoltam alul a dolgot. Súlyban 1600 gramm környékén talán kijönne a kerékszett. Ez árban 334 Euró szállítással együtt. És akkor felmerült bennem a kérdés, hogy miért megy mindenki gyári kerékkel? Megnéztem a súlyadatokat, és az árakat is. Egy ilyen árban lévõ Mavic kerék majd 2 kilós. Ami olyan súlyban van mint egy épített, az meg Forintban vagy 80-90.000 Forinttal (átváltva) drágább. És sorolhatnám a Ritchey-t, Shimano-t stb.
Persze a gyári lehet szebb, de miért jó a gyári ezen kívül? A csúcsmodellek súlyban rendben vannak, erõsek is de 800 Euró környékén ez nem nagy szám. De ha ezt a szegmenst nézem, akkor számolhatom az épített kerekemet Dtswiss - Aero Lite küllõkkel, de akkor is még csak a Mavic felénél vagyok kb, de súlyban már talán verem is.
Na ez egy kérdés lenne……

Üdv

nekem pl azért van crossmax xl, mert 1900 g alatt van, és olyan erõs amit fûzöttbõl talán 4-500 g-al nehezebben lehetne kihozni....ehhez vagyok 100 kiló, és egy 5"-t mozgó masszív fulliban van....most bepróbálom az XL útódját az ST-t ami majd 200 grammal könnyebb, az meg fûzöttbõl /1700g körül/ már végképp +valósíthatatlan erre a célra....

mondjuk alsó kategóriás gyári kereket /crossride és tsai/ soha nem vennék
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10125
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Szerintem egy fûzött kerék elõnye még a gyáriakkal szemben,hogy bármelyik része cserére szorul könnyebben beszerezhetõ és orvosolható+egyedivé varázsolható.
GT-Atee

#10126
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts
Kis segítség tanács kellene. Már éppen vettem volna egy kereket, de felötlött bennem egy kérdés. Az eleje a dolognak:
Mivel majdnem minden XTR 2007 a bringámon, ezért egy xtr agyas + mavic717 felnis kerekeket akartam összerakni. A két agy, és a két felni súlyban 1364 gramm, árban 254 Euró. Legyen még 70 Euró a küllõ (2.0-1.8), és akkor biztosan nem számoltam alul a dolgot. Súlyban 1600 gramm környékén talán kijönne a kerékszett. Ez árban 334 Euró szállítással együtt. És akkor felmerült bennem a kérdés, hogy miért megy mindenki gyári kerékkel? Megnéztem a súlyadatokat, és az árakat is. Egy ilyen árban lévõ Mavic kerék majd 2 kilós. Ami olyan súlyban van mint egy épített, az meg Forintban vagy 80-90.000 Forinttal (átváltva) drágább. És sorolhatnám a Ritchey-t, Shimano-t stb.
Persze a gyári lehet szebb, de miért jó a gyári ezen kívül? A csúcsmodellek súlyban rendben vannak, erõsek is de 800 Euró környékén ez nem nagy szám. De ha ezt a szegmenst nézem, akkor számolhatom az épített kerekemet Dtswiss - Aero Lite küllõkkel, de akkor is még csak a Mavic felénél vagyok kb, de súlyban már talán verem is.
Na ez egy kérdés lenne……

Üdv

#10127
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 posts
Adott két felni, egy MTX, és ami most van, egy B+ Zero. Utóbbi 22.3mm, az mtx 25.2mm magas. Mekkora az esélye, hogy ugyanazok a küllõk nem lesznek jók hozzá? van még bennük tartalék, valahol ki is lóg a küllõ menete az anyából.
És akkor érdekelne egy Single Track magasság is, sehol nem találtam:/, de tartok tõle, hogy az már túl alacsony.

#10128
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Én is 2,6-2,8 barral megyek, tényleg van benne valami, hogy nem érdemes ez alá menni, úgy néz ki nem lesz tubeless külsõm, meggyõztél.


A sebesség mindent megold.

 


#10129
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Az alacsony nyomás foglalkoztat, azért érdeklõdök a tubeless rendszerrõl, de ha képtelenek normálisan megcsinálni akkor nem erõltetem.

én ugyanúgy 2,6-2,8-on használom mind 2-t, annál kevesebbnek szvsz nincs értelme mert kb az már tekerhetetlen kategória.......és mivel a tömlõst sem ütöm fel ilyen nyomáson, viszont pl a 2,25-ös nobby több mint 100 grammal könyebb egy átlag belsõvel, innentõl számomra nincs értelme a tubelessnek...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10130
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Az alacsony nyomás foglalkoztat, azért érdeklõdök a tubeless rendszerrõl, de ha képtelenek normálisan megcsinálni akkor nem erõltetem.


A sebesség mindent megold.

 


#10131
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Kösz VV.
A mavicon kívül nem gyárt senkisem használható tubeless felnit?

mavic is ereszt egy idõ után, az is csak a lötyivel mûxik jól.....én már jó rég hagyományos+belsõvel használom, az ráadásul könyebb is mint a tubeless....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10132
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Kösz VV.
A mavicon kívül nem gyárt senkisem használható tubeless felnit?


A sebesség mindent megold.

 


#10133
Cleinor

Cleinor

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
Köszönöm mindenkinek a választ, És elnézést hogy rosz helyre írtam, már megtaláltam amagamnak a megfelelõ topicot:P(úgy olvastm hogy kerékPÁR építés azért írtam ide...)

De hogy a témához is hozzá szóljunk...:P
Az normális hogy a felni bár hibátlan a gumiban mégis van egy kis kitérés(8-as)?
Ez az elsõ és hátsó kerékre is igaz... Mikor meghozták ilyenvolt, egyhónapja használom, most esek majd neki a havi szervizzének..
Elõre is köszi M
May the downforce be with us!

#10134
Cleinor

Cleinor

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts

A láncot fölösleges egybõl ipari méretû vegyszeres tisztításnak alávetni. Olajozd be és tekerj vele néhány km-t, ami a nagyja rozsdát leszedi. Utána leápolhatod erõsebb körömkefével és valamilyen ronggyal. Az agyból az esõvíz nem tudja kimosni a zsírt, mert nincs ereje, valószínûleg csak bemosott egy kis vizet és port ami egy forgatás alatt a golyók közelébe kerülhetett. Ha értesz hozzá akkor szedd szét és kend újra. Ha víz ment a vázba akkor minél elõbb szárítsd ki, mert az acélváz, az egyszerû középcsapágy és fejcsapágy nem szereti a párát. Mondjuk ez nem keréképítés...

Szerezz be egy ilyen ponyvát: http://potkerek.extr...ikli_ponyva.jpg


Az a legviccesebb hogy van egy házi gyártású ponyvám... csak ha én nem fedem be vele akkor senki sem...
Tudom hogy nem egészen kerékpár építés, elnézést is kérek az offért..
Hol ment volna bele a vázba víz? Kiszárítást hogyan(elnézést, még csak tanulom a szakmát..(de inkább csinálom magam mint szervíz...))?
May the downforce be with us!

#10135
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Mifel tudom a rozsdát leszedni? gondolom sima olajozás nem segít... az aggyal mit csináljak? szétszedem amennyire tudom s ugyanúgy járok el az egyes alkatrészekkel mint a láncnál?

A láncot fölösleges egybõl ipari méretû vegyszeres tisztításnak alávetni. Olajozd be és tekerj vele néhány km-t, ami a nagyja rozsdát leszedi. Utána leápolhatod erõsebb körömkefével és valamilyen ronggyal. Az agyból az esõvíz nem tudja kimosni a zsírt, mert nincs ereje, valószínûleg csak bemosott egy kis vizet és port ami egy forgatás alatt a golyók közelébe kerülhetett. Ha értesz hozzá akkor szedd szét és kend újra. Ha víz ment a vázba akkor minél elõbb szárítsd ki, mert az acélváz, az egyszerû középcsapágy és fejcsapágy nem szereti a párát. Mondjuk ez nem keréképítés...

Szerezz be egy ilyen ponyvát: http://potkerek.extr...ikli_ponyva.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#10136
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
az csak felületi korrodáció, egy olajozás eltünteti.


Emellett Ti mindig vegyszereket használtok? nem tudjátok hogy káros?

#10137
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

A Sun tubeless felnik normálisan müködnek (nem eresztik a levegõt, stb)?

Eddig csak negatív véleményt hallottam róluk.


#10138
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
Cleinor,

próbáld meg a láncot beáztatni brigéciolba vagy lakkbenzin hígítóba egy 10 percre, aztán áttörölni egy durvább ronggyal, és ha akkor sem jön le, akkor használt fogkefével/finomabb drótkefével átsikálni..ha be volt olajozva a lánc (ergo volt valami felületkezelése), akkor valószínûleg nem támadta meg teljesen a láncot a rozsda, csak a "felületére" ült ki és kis sikálással lejön...(velem is volt már ilyen, 10-12 perc LB-hígítóban, majd fogkefe és végül sima ronggyal áttörlés, majd olaj rá...máig mûködik a lánc, csak kicsit meg van nyúlva:D)

az agyból pedig valószínûleg kimosta a zsírot (:D) az esõ. szedd szét, amennyire tudod, vedd ki a csapágygolyókat, ha kónuszos a cucc, áztasd be õket brigéciolba/LB-hígítóba, pucold ki a csapágy felfekvõfelületét szintén valami hasonló folyadékkal, hogy csillogjon, aztán zsírozd be mind a golyót, mind a felfekvõfelületet, mind a kónuszt, mind a gyorszárat. nem baj, ha bõségesen adsz neki zsírt, a felesleg úgyis kijön, azt meg le kell törölni.

iparis agyakhoz nem értek sajnos:(.

és legközelebb vagy tedd fedél alá a bringád, ha lehetséges, vagy szerezz valahonnan egy jó nagy darab nejlonfóliát (pl. olyat, amit festéskor szokta leteríteni, hogy ne csöpögjön rá a perzsaszõnyegre a festék), aztán azt terítsd rá, a sarkaira meg rakj valami súlyt (tégla pl.)...

#10139
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
A Sun tubeless felnik normálisan müködnek (nem eresztik a levegõt, stb)?


A sebesség mindent megold.

 


#10140
Cleinor

Cleinor

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
Sziasztok.

Hétvégén nagy esõ áradat volt, s nem voltam itthon...
A biciklim viszont kinn maradt a teraszon, s már hazaérve szentségelve látom hogy a rozsda megtámadta a láncos, s az elsõ kerékagyam is nyikorog...

Mivel még nem fordult elõ velem, ezért kérdezem tõletek hogy mit tegyek...
Mifel tudom a rozsdát leszedni? gondolom sima olajozás nem segít... az aggyal mit csináljak? szétszedem amennyire tudom s ugyanúgy járok el az egyes alkatrészekkel mint a láncnál?
Biztos lehet valamit tenni...
Kérlek segítsetek hogy meridám újból teljes pompában tündökölhessen

U.i.: Felhõszakadás elötti nap mostam/törölgettem le ragyogó napsütésben... :D
May the downforce be with us!