Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#7421
Írta 2008. július 18. - 17:44

Az lenne a kédésem, hogy úgy 20 ezer ft környékén melyik agyakat (össesen az elsõ+hátsó agyért) javasolnátok fõként városi, de terep használatra is? súly nem fontos. inkább a finom futás és tartósság, megbízhatóság
xt agyakon gondolkodtam elsõsorban, de ahogy elnézem ennek az áában még csak alap iparis agyak vannak. most akkor vannak olyan jók az alap iparisal ebben az árban mint egy közel csúcs kónuszos?
elõre is köszi
#7422
Írta 2008. július 18. - 06:38

4-5 éve használtam az FR változatát xc-re, maratonra. nem tudok nyilatkozni a tartósságáról, mert nem kapott annyit, hogy baja lehessen.
az FR volt ~570 gramm, a DH olyan ~750 gramm körüli. szerintem elég nehéz tönkretenni.
még az a kérdés merül fel, hogy mire szeretnéd használni?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#7423
Írta 2008. július 18. - 01:10

Bármelyik kerékpárboltban tudsz rendelni,csak most már Rodi DH a neve.Hi all! egy kérdésem lenne h ez a Vuelta Excalibur DH felni mennyire jó?ja és tudtok-e egy olyan boltot ahonnan lehet is rendelni ilyet?

#7424
Írta 2008. július 17. - 22:48

#7425
Írta 2008. július 16. - 22:55

jo kerek lesz az, ugy emlekszem konnyu felnik voltak. de nagyon regen... ugye nem hasznaltan veszed oket?
Újak a felnik, remélem jól gurul majd.
#7426
Írta 2008. július 16. - 19:44

http://spinergy.com/...ycloneDisc.html
milyen árban lehet ez a kerékszett? nem nagyon leltem sehol....
819euro az actionsports.de-n
#7427
Írta 2008. július 16. - 18:34

Nem estem el, csak így szoktam
leszállni:rocketman
#7428
Írta 2008. július 16. - 17:20

Sziasztok!
Mi a véleményetek a Mavic 217-es felnirõl?
XTR agyakkal jó kerék építhatõ belõle?
Elõre is köszönöm!
jo kerek lesz az, ugy emlekszem konnyu felnik voltak. de nagyon regen... ugye nem hasznaltan veszed oket?
Sziasztok!
Remélem ez mehet ide:
A trekking/coss felnik és az országúti felnik megegyeznek, tehát ugyanazok ?
Kösz.
meretben ugyanaz. 700C
viszont a trekking felnik altalaban szelesebbek/erosebbek. [ergo nehezebbek is]
az orszaguti felnikre olyan 23-25-28mm-s gumit szoktak rakni, a trekkingre meg 32 es szelesebb. akar 40 is. szoval van ott koluonbseg.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7429
Írta 2008. július 16. - 16:30

Remélem ez mehet ide:
A trekking/coss felnik és az országúti felnik megegyeznek, tehát ugyanazok ?
Kösz.
#7430
Írta 2008. július 16. - 16:00

Mi a véleményetek a Mavic 217-es felnirõl?
XTR agyakkal jó kerék építhatõ belõle?
Elõre is köszönöm!
#7431
Írta 2008. július 14. - 16:52

Nem biztos, hogy a legjobb helyre írok, de talán itt is jó lesz.
Volna 1 Shimano Hone centerlockos elsõ agy, amiben golyótörés következtében tönkrement a persely. Kérdésem a következõ lenne, lehet-e cserélni az agyban perselyt, vagy kuka?
Elõre is köszi a válaszokat.
#7432
Írta 2008. július 13. - 18:47

http://spinergy.com/...ycloneDisc.html
milyen árban lehet ez a kerékszett? nem nagyon leltem sehol....
http://cgi.ebay.com/...p3286.m14.l1318
600 + 74 Shipping, töb szinben is van + enduro variáció is. Jó kereket, nics rájuk panasz.
#7433
Írta 2008. július 13. - 14:47

#7434
Írta 2008. július 13. - 13:20

milyen árban lehet ez a kerékszett? nem nagyon leltem sehol....
#7435
Írta 2008. július 12. - 17:31

DaveRidernek külön köszönet az ábráért, Tsipetnek meg a plusz módszerért(nekem nagyon logikusnak tûnik).
#7436
Írta 2008. július 11. - 23:01

Na elfogyott a boltból a '08-as Traversee 105ezerért, így megint tanácsokat kérnék...
- Red Metal 1 ~120-ért
- '09-es Roval Traversee ~130-ért
- Crossmax ST ~140-ért
Fulcrumról nem nagyon van tapasztalat; a Roval csak augusztus közepén lesz, az ST lassan "tucat"...![]()
Vagy építsek 80-100 körül egy szettet?
en majdnem olyan Fulcrumot vettem. csak aztan lett Roval. tesom hozatta nekem kaliforniabol

amugy a Fulcrum az ugye Campagnolo. es ha Campa akkor a tartossagaval nem lesz gond. egy parat mar eladtunk, RedMetal1-bol, meg nehany 5-ost is. meg egyikse jott vissza hogy szetesett...
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7437
Írta 2008. július 11. - 22:05

-, az ST lassan "tucat"...
![]()
Vagy építsek 80-100 körül egy szettet?
azért annyira sok nincs belõle ...de amúgy 1millió légy,,,,tudod

amúgy ilyen súlyban ilyen erõset nem nagyon találsz, az kb biztos.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7438
Írta 2008. július 11. - 19:07

Mióta a helyi bringaboltban rontom a levegõt - nyári munka ürügyén - megtanultam egy-két dolgot gyorsan, jól, szépen megcsinálni.
Szóval a kónusz beállít, kontraanya, meghúz, ellenõriz, kurvaéletmond meglazít, beállít, meghúz... dolog sokkal egyszerûbben megoldható.
Az egyik oldalon jól szorítsd össze a kónuszt meg a kontraanyát. A másik oldalon is juss el addig, hogy a kónusz kontraanya kombó fennt van a tengelyen. Most itt is összeszorítod a kontraanyát a kónusszal, és nagyon óvatosan, a két átellenes kontraanyánál fogva az egész hóbelevancot elkezded befele tekerni. Nagyon óvatosan és leheletfinoman kell csinálni mert 1-2 fok többlethúzás már nagyon megszorítja.
Ha nagy hülyeséget mondtam a többiek szóljanak, de eddig úgynézki mûködik.
Üdv
Tsipet
#7439
Írta 2008. július 11. - 13:14

de lehet jobban jársz ha szervízbe viszed. pontosan kell beállítani hogy se ne szoruljon se ne kotyogjon. ha nem megy akkor meg kukázhatod az agyat...
ha mégis nekiállsz akkor készülj fel h elsõre kicsit pepecselõs türelemjáték lesz

#7440
Írta 2008. július 11. - 13:02


a kónuszt általában egy vékony villáskulccsal vagy direkt erre a célra gyártott kónuszkulccsal lehet meghúzni, a hatlapfejût meg sima villás-/dugókulccsal. lehetséges, hogy neked még egy porvédõd is van, azt csak szedd le. a hatlapfejû csavarral és a kónusszal (cone) kell variálni. ha a kónuszt beállítottad, akkor a kontraanyával (hatlapfejû) össze kell szorítani, de ekkor a tengely is forog, tehát a túloldalon is le kell fognod valamivel az egészet...eleinte nehezen megy a beállítás, de hamar bele lehet jönni. nagyjából akkor jó a beállításod, ha egy egészen picit lötyög az agy- ha berakod a vázba/villába, és meghúzod a gyz.-t rendesen, akkor pont megszorítja. ha még akkor is laza, akkor még húzni kell a kónuszon, ha meg nehezen forog a kerék, akkor pedig értelemszerûen lazítani.
ha régen volt szervízelve az agyad, és van egy kis idõd, akkor érdemes (ajánlott) teljesen szétszedni, és átzsírozni - késõbb megy tönkre, illetve szebben fog forogni. pucold ki mind a csapágyakat, mind az agyban a golyópályát pl. lakkbenzinhígítóval vagy wd-40el (bár ez elég drága csak úgy fröcskölni..), illetve áztasd le a golyókról is a ráragadt zsíros-saras-mocskos trutyit, aztán zsírral bõséggel kend be a golyópályát, pakold vissza kis csipesszel vagy fogóval a golyókat, majd zsírozd be és utána állítsd be a kónuszt...zsírnak én lítiumos vagy sima, "rózsaszín" Zéfal zsírt használok, de a sima gépzsír is jó, ha nincs otthon más...a kinyomódott, felesleges zsírt meg töröld le, ne gyûjtse a koszt.
ha értesz angolul, akkor egy kicsit bõvebb leírás:
http://parktool.com/...owto.asp?id=105