Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12587 replies to this topic

#5681
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Nem azt mondom, hogy gyengébb hanem azt hogy rugalmasabb(elvileg tényleg erõsebb a revo).És ez a rugalmasság hatványozottan igaz a 28"os keréknél.
Lehet félreértettél de 29er bringához kéne a kerék.
Aerolightról nincs tapsztalatod?
Tényelg Te hány keresztre fûzted a revoval?

aerolight-ról sajna nincs :(
revoval meg comp-pal vannak fûzve a kerekek.
nem érzem, hogy rugalmasabb lenne a revo-val fûzött.
3 keresztre van fûzve amúgy, nekem is tárcsás és nem akartam vacakolni vele, hogy elöl félradiálisra fûzessem.
akkor még kintrõl kellett rendelni a küllõket, nem mertem bekockáztatni, hogy esetleg nem jó méretet kérjek :)

ha merev kereket akarsz, akkor a mavic gyáriak közt keresgélj!
én mondjuk az épített kerekek pártján vagyok, mert ott egyszerûbb az egyes alkotóelemek cseréje. (pl. nemrég összehajtogattam a felnim, 2-3 nap múlva már ki volt cserélve, míg egy gyári keréknél nem tudom mennyi lehet az átfutási ideje...)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5682
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 posts

nem hiszem, hogy egy kicsit is gyengébb lenne a revolution, mint mondjuk a comp.
azt hülyeség, hogy nem lenne jó 26"os tárcsás kerékhez. 2 éve használok ilyen küllõvel fûzött kereket, nem kevés kilométert megyek -versenyeken is- és semmi baja nincs.

el kell döntened, hogy könnyû vagy olcsó kereket akarsz. és ha könnyû, akkor zsebbe kell nyúlni, meg kell venni a legkönyebb (revo) küllõket meg a legkönyebb felnit... vagy spórolni és venni közepes nehéz felnit meg olcsó comp küllõket...


Nem azt mondom, hogy gyengébb hanem azt hogy rugalmasabb(elvileg tényleg erõsebb a revo).És ez a rugalmasság hatványozottan igaz a 28"os keréknél.
Lehet félreértettél de 29er bringához kéne a kerék.
Aerolightról nincs tapsztalatod?
Tényelg Te hány keresztre fûzted a revoval?

#5683
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Nagy kerékhez(28as) a Revo-t nem nagyon ajánlották, sõt nekem többen mondták, hogy a 26os tárcsás kereket sem érdemes avval fûzni.
Most a comp és az aerolight közt vacilálok.

nem hiszem, hogy egy kicsit is gyengébb lenne a revolution, mint mondjuk a comp.
azt hülyeség, hogy nem lenne jó 26"os tárcsás kerékhez. 2 éve használok ilyen küllõvel fûzött kereket, nem kevés kilométert megyek -versenyeken is- és semmi baja nincs.

el kell döntened, hogy könnyû vagy olcsó kereket akarsz. és ha könnyû, akkor zsebbe kell nyúlni, meg kell venni a legkönyebb (revo) küllõket meg a legkönyebb felnit... vagy spórolni és venni közepes nehéz felnit meg olcsó comp küllõket...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5684
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 posts

Kandúr:
esetleg DT Revo küllõk? azok 2-1,5-2-es méretben vannak.
az ötleted jó, hogy elöl félradiális, szerintem a 2 keresztre fûzött verzió se lesz rossz. de súlyban nem nyersz vele érdemben.
a SUN DS felni sem a legkönnyebb, ha jól sejtem. viszont ha onnan még könnyíteni akarsz, akkor mélyebben kell zsebbe nyúlni.


Nagy kerékhez(28as) a Revo-t nem nagyon ajánlották, sõt nekem többen mondták, hogy a 26os tárcsás kereket sem érdemes avval fûzni.
Most a comp és az aerolight közt vacilálok.

#5685
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 posts

szerezz egyet olcsón, küllõt tudsz venni az itthoni forgalmazónál. hosszabb távon sztem jobban megéri, mint fûzetni


Ha 50-60 körül kapnék hátsókereket vennék, de ilyen nem hiszem hogy lenne.
Hátsó agyam meg már van, egy DT.

#5686
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
Kandúr:
esetleg DT Revo küllõk? azok 2-1,5-2-es méretben vannak.
az ötleted jó, hogy elöl félradiális, szerintem a 2 keresztre fûzött verzió se lesz rossz. de súlyban nem nyersz vele érdemben.
a SUN DS felni sem a legkönnyebb, ha jól sejtem. viszont ha onnan még könnyíteni akarsz, akkor mélyebben kell zsebbe nyúlni.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5687
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts

Gondoltam rá csak picit drága, ebayen meg nem nagyon van.Meg nehéz hozzá küllõt szereni.

szerezz egyet olcsón, küllõt tudsz venni az itthoni forgalmazónál. hosszabb távon sztem jobban megéri, mint fûzetni

#5688
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 posts

sztem vegyél egy c29ssmaxot. könnyû, merev, és nincs vele gond, hogy milyen küllõvel fûzzed.



Gondoltam rá csak picit drága, ebayen meg nem nagyon van.Meg nehéz hozzá küllõt szereni.

#5689
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
sztem vegyél egy c29ssmaxot. könnyû, merev, és nincs vele gond, hogy milyen küllõvel fûzzed.

#5690
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 posts
SZiasztok!
Lenne pár kérdésem keréképítéssel kapcsolatban: szóval én egy 29er-hez(28"os) sztnék hátsó kereket építeni viszonylag könnyûre.Agyból dt vagy BTS lenne, felnibõl ds2 vagy equializer(23).A küllõkkel vagyok gondban a 2mm-es DT az tuti jó merev kerket eredményezne, csak picit nehéz(ilyenem már van..).Mi a véleményetek a DT Compról(2-1,8-2) vagy az Aerolightról?Melyik a merevebb?Gondolom a 2es küllõ mindegyiket veri merevségben.A másik 5letem, hogy 2 keresztre füzetném be a küllõket, ez szerintetek mennyit számít?
Ja és még egy ucccsó, hajtás felõli oldalt1, kereszt tárcsánál 2 kereszt kombináció milyen szerintetek???

Köszi a válaszokat!
:-)

#5691
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Az volt, amire tippeltem, most beraktam egy vékony alátétet és most hibátlan.

#5692
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Novatec hátsóagyban kicseréltem mind a négy csapágyat, és most van egy olyan gondom, hogy a szabadonfutás rosszabb lett, és begogja a kereket. A csapágyak biztos, hogy jól állnak, mert a tengely sokkal könnyebben forog, mint korábban. Én egy dologra tudok gondolni: van egy távtartó gyûrû, ami az agy jobb oldali csapágya és a szabadonfutó bal oldali csapágya közt van (remélem akinek Novatec agya van érti mire gondolok), és én úgy látom, hogy ennek az a szerepe, hogy a csapágyak érjenek egymáshoz és ne a szabadonfutó teste érjen az agy testéhez. És ha én egy picit beljebb ütöttem az új csapágyat, akkor már lehet, hogy van egy kis surlódás. Valakinek egyéb ötlete?

#5693
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
Tig meg a többiek: ha gondoljátok, van kölcsönbe egy pár 240-es dt agyam...;) :D

#5694
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Hát még ha 1 kis zsírt raknál oda, még csendesebb lenne. Merthogy azt zsírozni szokták. De ne sokat, mert akkor meg nem fog jól retszelni !

Valószínûleg nem véletlen a viszonylagos szárazság a siklócsapágy már a lánc olajat is rosszul tolerálta, a zsírtól valószínûleg beállna mint a suszter dereka. A mûszer olaj viszonylag jó megoldás, egy bolti szerelõ aki már régóta használja az SL-t teflonos kenõanyagot használ, szerinte az a tuti.

#5695
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
konuszos agyon tovabb tart a szabadonfuto csere mert ott a golyokat ki kell szedni es visszarakosgatni. csapagyasnal nyilvan ilyesmivel nem kell szoszolni
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5696
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Most néztem CRC-n 53 fontért kapok külön szabadonfutót a Hope Pro II hátsó agyhoz, az XT sor meg 19ezer forint....ráadásul én a 6-7-8-9 sebsségeket használom 95 %-ban (nagyon keveset megyek terepen), ami ugye ugyanúgy egyesével van, mint az olcsóbb soroknál. Elgondolkodtam, lehet, hogy marad az egyszerû deore sor :) Szabadonfutót mennyire bonyolult cserélni?
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#5697
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

szerintem azzal csak gyengítenél rajta, én nem nyúlnék hozzá!

Nem tudom. Valaki régebben írta itt, hogy síkba csiszolta a felnit, ráadásul egy ufot.
Az a bajom, hogy 0,3mm-rel magasabb a felni peremfelõli része.


A sebesség mindent megold.

 


#5698
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
szerintem azzal csak gyengítenél rajta, én nem nyúlnék hozzá!

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5699
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Kicsit homorúra kopott a felnim szilvás után. Mivel érdemes síkba csiszolni?


A sebesség mindent megold.

 


#5700
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,681 posts

Hát az XTR agy hangtalansága után én nehezen szoktam meg az SLR-t, idegesített egy darabig, mondjuk nem csoda mert gyakorlatilag szárazon mûködik a kilincs szerkezet, kis mûszer olaj halkította kicsinyt.

Hát még ha 1 kis zsírt raknál oda, még csendesebb lenne. Merthogy azt zsírozni szokták. De ne sokat, mert akkor meg nem fog jól retszelni !
Marci