Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12596 replies to this topic

#3941
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,031 posts
  • LocationKelenföld

Itt... :)

Exit - A trcsafk s a V-fk sszehasonltsa

A Linkelt oldalon, fõleg ezt a részt érdemes kerék fûzés szempontból átolvasni és kiértékelni... :)

"Vannak olyan hiedelmek, miszerint a tárcsafék miatt a kerékpár villája sokkal jobban terhelõdik fékezéskor." -tól... ;)

"*A 1-2-3 kereszt a fûzésnél azt jelenti, hogy egy küllõ hányszor keresztez másik küllõt. A legtöbb kerékpáron 2 vagy 3 keresztes fûzés található." -ig. ;)

De az egész oldalt ajánlom mindenkinek olvasgatni. :)


Nem tudom miért akarod letuszkolni a népek torkán Halácsy Viktor 2001-es szösszenetét mindenáron.
Jó arc õ, lejárt a Csernybe sokat akkortájt, így ismerem(tem) személyesen, de kereket nem emlékszem, hogy fûzött volna. A keresztek számával kapcsolatban például téved, az agyperemnél lévõ keresztezést is illik számolni: a 3 és a 4 kereszt a leggyakrabban használt minta, helyesen.
Amúgy meg eltelt közel egy évtized a cikk írása óta.


Erre van egy olcsó megoldás, ha nem zavar a 'láncleesést gátló mûanyag tárcsa' :)


Aha, az a sz@r, ami megvetemedik a napon, és kereplõnek pompás, mert a küllõket nem védi semmitõl, ha nincs a váltód beállítva. Elsõ dolog, amit a kukába hajítasz!

#3942
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts

Ha jól látom, a #8646-os képen az elsõ kilenc küllõ fordítva áll, mint kellene. Ebben a fázisban épp a küllõk fejét kellene látnunk, így nem lesz túl kényelmes keresztezni majd.



Igen, így van, de volt segítségem, így megoldottuk, mivel nem volt kedvem kifûzni vissza... ;)
De valóban ajánlatos elõbb a kifelé nézõ küllõfejekkel kezdeni, mert utána nehéz befûzni a másik felit, de mi hogy ne sérüljön a felni egy póló anyagú rongyot tettünk a küllõ menetes részére, így nem karcolódott a felni, az acél 'SAPIM' küllõ egyébként elég ruganyos, így nem volt vele túl sok gondunk így sem. ;)

#3943
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
A keréképítõ mesterek, a keréképítõ vállalkozások és a gyári kerekek fûzéstechnikája sem egyezik. Van egy rakás dolog amit a kívül vagy belül vezetett hajtóküllõ befolyásol (a másik küllõsor neve tartóküllõ), de ezeket mûszerrel kellene bemérni. Mindenesetre az egy agyperembe fûzött, de két irányba álló erõkben csak a megfeszítés ereje azonos, más nem. Az egyik teljesen felfekszik az agyperemre és enyhén befelé nyomja, a másik kissé eltávolodik és csak simán húzza. Nagyon kis mértékben, de eltérõ szögben érik el a küllõlyukat, máshogy fekszik fel a küllõanya. Az egyik küllõben kissé több a hajlítás mint a másikban. Aztán nem mindegy, hogy a sor mögé esõ lánc a hajtóküllõket vagy a tartóküllõket karmolja meg. A túlváltásnál meg az egyik fûzésminta inkább bekapja és felcsavarja a váltót, a másik meg inkább kidobja. Mondjuk egy átlag felhasználónál ez nem túl légyeges szempont, elég arra figyelni, hogy a két oldal fûzése szimmetrikus legyen, már csak az esztétika miatt. A fûzésmintákat profi triálosok vagy sprinterek, bringáin kellene megnézni, náluk már van olyan terhelés ami talán elõhozhat észrevehetõ eltérést.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3944
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts

S ha jól emlékszem, azzal a gyakorlati szemponttal indokolja, hogy így az esetleg leesõ lánc nem a ,,legfontosabb" (azaz a húzott) küllõkben tesz kárt.


Erre van egy olcsó megoldás, ha nem zavar a 'láncleesést gátló mûanyag tárcsa' :)

#3945
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

sheldon például pont az ellenkezõ oldalra rakja a húzó küllõket.

S ha jól emlékszem, azzal a gyakorlati szemponttal indokolja, hogy így az esetleg leesõ lánc nem a ,,legfontosabb" (azaz a húzott) küllõkben tesz kárt.

#3946
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Itt... :)

Exit - A trcsafk s a V-fk sszehasonltsa[/QUOTE]

A Linkelt oldalon, fõleg ezt a részt érdemes kerék fûzés szempontból átolvasni és kiértékelni... :)

"Vannak olyan hiedelmek, miszerint a tárcsafék miatt a kerékpár villája sokkal jobban terhelõdik fékezéskor." -tól... ;)

"*A 1-2-3 kereszt a fûzésnél azt jelenti, hogy egy küllõ hányszor keresztez másik küllõt. A legtöbb kerékpáron 2 vagy 3 keresztes fûzés található." -ig. ;)

De az egész oldalt ajánlom mindenkinek olvasgatni. :)

#3947
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
sheldon például pont az ellenkezõ oldalra rakja a húzó küllõket.

#3948
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,031 posts
  • LocationKelenföld
Ha jól látom, a #8646-os képen az elsõ kilenc küllõ fordítva áll, mint kellene. Ebben a fázisban épp a küllõk fejét kellene látnunk, így nem lesz túl kényelmes keresztezni majd.

@Matt, látom, magad is rájöttél, hogy az elsõ kereked csak fordítva volt betéve. :-)
Ja, egyrõl beszélünk...

Megjegyezném, a 960-as XTR-hez volt annak idején egy DVD melléklet, ahol szépen bemutatták, hogyan kell szerintük helyesen csavarni a tárcsás agyakat fûzéskor.

#3949
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts

ezt értettem eddig is, de mi a különbség ez és az között, ha ugyanigy van a küllõ csak a másik oldalt van a feje?


Itt láthatod, hogy a küllõ egyik feje kívül, míg a következõ a tengely belsõ oldala felé néz a HÚZÓ irányba nézõket, azaz a küllõk szárai az agy külsõ oldalán fûzve helyezkednek el, így a küllõk feje ezeknek a tengely belseje, azaz a tengely közepe felé néz. :)


Feltöltött kép

De, itt is érdemes utána olvasni. ;)

kerk
vagy itt is... ;)
XC-Bikes
de itt is van jó kis leírás, csak így elsõre olvasva tûnik nehéznek és nem érthetõnek. ;)
Exit - A trcsafk s a V-fk sszehasonltsa

#3950
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
semmi.
mi az a párhuzamos vonal?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3951
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
ezt értettem eddig is, de mi a különbség ez és az között, ha ugyanigy van a küllõ csak a másik oldalt van a feje?

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#3952
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Üdv.
Nos, Én így értelmezem a kerékpár kerék húzását, amit épen készítettem így néz ki jelenleg, azaz ez még csak félig van befûzve, ez a hajtó, azaz a jobb oldali képe. ;)


Feltöltött kép

#3953
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
hetero érdeklõdési körrel rendelkezem.:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3954
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
miert vki megakar?
vigyazz mert ravesznek barmire!

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3955
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Hát nem vagyok meggyõzve.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3956
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
értemén. csak hirtelen nem értettem miért más a kettõ, mikor ugyanúgy fûztem õket.

#3957
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
ehhe
ha elsokerekrol van szo akkor nem szamit
mi a picsa huzna ott kullot?
kiveve tarcsfeknel
de persze ha lehet forditva a kerek akkor nem tarcsas

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3958
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts

baz. most megnéztem a kerekeim. és pont fordítva van az elsõ meg a hátsó.


ehhe. fordítva volt benn az elsõkerekem. már ugyanolyan .)

#3959
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
Ránézek, és látom! :P

#3960
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
nehogy azt mondja valaki , ho észreveszi hogy a 3mm vastag agyperemen kivül avagy belül megy...

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/