Nem (legalábbis ezen nem az volt). Beállítás után már ez is szépen forgott. Szerencsére azzal csak 10-20km-t mentek így.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:39
#2621
Írta 2011. augusztus 01. - 10:11

#2622
Írta 2011. augusztus 01. - 06:25

a stout az nem iparis? legalabbis, amik nekem voltak, ott csak egy kupak volt, alatta a csapaggyal. mindketto szepen forgott.
#2623
Írta 2011. augusztus 01. - 02:37

Le vagyok döbbenve, hogy a Merida Trans Mission-on az XT agyak kónusza irtózatosan feszes gyárilag. Már mentek vele 50-100km-t. Kézben tartva a kereket az elsõ 20mm-es átütõs agy olyan mintha homok lenne benne, érdesen forog. A hátsó sem sokkal jobb. Elõször csak lazítani akartam a kónuszán, de szerintem szét kellene szedni kitisztítani és újrazsírozni.
Ugyanígy jártam Specialized STOUT agyakkal zsírúj bringán. Azok is úgy feszültek, hogy számolta a golyókat.
Az agy gyártója, a kerékpárgyártó és végül a bolt is lesz**ja (majd nekiállnak kónuszt állítani, persze), felhasználó nem ért hozzá, meg azt mondták neki jó úgy. Végülis jó, belátató idõn belül vesz másikat.
Ugyanígy jártam Specialized STOUT agyakkal zsírúj bringán. Azok is úgy feszültek, hogy számolta a golyókat.
Az agy gyártója, a kerékpárgyártó és végül a bolt is lesz**ja (majd nekiállnak kónuszt állítani, persze), felhasználó nem ért hozzá, meg azt mondták neki jó úgy. Végülis jó, belátató idõn belül vesz másikat.

#2624
Írta 2011. július 23. - 12:03

oke sapim oldalan talaltam egy jo programot.ott kiszamoltatom majd hogy hogy hagy keresztre fuzzek hogy ne kelljen uj kulloket vennem az ujfelni miatt
#2625
Írta 2011. július 23. - 11:49

A 20-as átütõtengelyes Novatec elsõ agyhoz a szûkítõ adaptereket be lehet valahol szerezni, vagy inkább esztergáltassak?
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2626
Írta 2011. július 23. - 07:25

Vidd be az adatokat egy küllõhosszszámító programba aztán kiderül.
#2627
Írta 2011. július 22. - 19:16

valaki tudja hogy ugyan abba az agy felni komboba hany mm rel hosszabb kullok kellenek ha 3kereszterol 4 keresztre fuzik?
es ugyan ez 2 rol 3 keresztre?
gondolom mindigy ugyan annyi mm rel valtozik, barmilyen hosszu kullo es barmennyi darab esetebe
egy palyagyas kerekszett alacsonyperemes 3 keresztre fuzott felnieit szeretnem magasperemesre cserelni.gondolom ha 3 rol 4 keresztre fuzom az uj felnivel a kereket akkor ugyan azok a kullok hasznalhatok.
olcsobban talaltam magasperemes felnit mint amennyi az uj kollo szett lenne.
es ugyan ez 2 rol 3 keresztre?
gondolom mindigy ugyan annyi mm rel valtozik, barmilyen hosszu kullo es barmennyi darab esetebe
egy palyagyas kerekszett alacsonyperemes 3 keresztre fuzott felnieit szeretnem magasperemesre cserelni.gondolom ha 3 rol 4 keresztre fuzom az uj felnivel a kereket akkor ugyan azok a kullok hasznalhatok.
olcsobban talaltam magasperemes felnit mint amennyi az uj kollo szett lenne.
#2628
Írta 2011. július 20. - 11:00

Belül kell mérni. Ha acélvilla, akkor oldalanként 2,5 [mm]-t simán elbír. Simán berakáskor széthúzod.
#2629
Írta 2011. július 20. - 09:05

kérdés, hogy ez most egy szétnyílt 91mm-es, vagy egy kicsit összenyomott 100-as.
Amúgy a távolságot belül, kívül, vagy a saruk középvonalában kell mérni? (kb. 95, 104, 100 értékek jönnek ki)
A széthúzás azt jelenti, hogy kerék berakása elõtt kézzel szétfeszítem, hogy beférjen, vagy géppel eltorzítják és úgy marad?
#2630
Írta 2011. július 19. - 20:20

Sziasztok,
tanácsot szeretnék kérni.
Az alábbi kerekeket raknám össze:
Acera RM65 (CenterLock) agyak
SUN Assault SL1 felnik
Ez mennyire elvetélt ötlet? Alapvetõen felnifékkel használnám ciklokrossz, túra bicikliben (csomag nélkül), nagy ritkán montiban tárcsafékkel. Mennyire bírja ez a felni a tárcsaféket? Agyban elegendõnek érzem az RM65-öt, Alivio agyakkal sincs semmi problémám (Vuelta kerekekben).
Vagy maradjak a "kõnehéz" CR18-nál?
tanácsot szeretnék kérni.
Az alábbi kerekeket raknám össze:
Acera RM65 (CenterLock) agyak
SUN Assault SL1 felnik
Ez mennyire elvetélt ötlet? Alapvetõen felnifékkel használnám ciklokrossz, túra bicikliben (csomag nélkül), nagy ritkán montiban tárcsafékkel. Mennyire bírja ez a felni a tárcsaféket? Agyban elegendõnek érzem az RM65-öt, Alivio agyakkal sincs semmi problémám (Vuelta kerekekben).
Vagy maradjak a "kõnehéz" CR18-nál?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#2631
Írta 2011. július 19. - 00:23

100+ kilós embereknek ne ajánlgassunk már 400gramm alatti felnit (717). Talán elöl még jó is lehet de hátra inkább valami masszívabb kéne. A 719 jó lehet.
Marci
#2633
Írta 2011. július 18. - 23:52

Sziasztok,
XC-re szeretnék egy tartós, tárcsás kereket építeni, már szereztem centerlock-os SLX elsõ, hátsó agyat(36 lyukas), milyen felnit ajánlanátok, ami jól bírja a nagyobb testsúlyt is (100+kg). A Bakonyban szoktam kerekezni, néha keményebb túrákat is teszek nem csak a murvás utakon gurulgatok. A mavic xm719 disc felnit nézegettem, csak drágállom az árát, van esetleg alternatíva, ami kb ugyanazt tudja nyújtani olcsóbban?
XC-re szeretnék egy tartós, tárcsás kereket építeni, már szereztem centerlock-os SLX elsõ, hátsó agyat(36 lyukas), milyen felnit ajánlanátok, ami jól bírja a nagyobb testsúlyt is (100+kg). A Bakonyban szoktam kerekezni, néha keményebb túrákat is teszek nem csak a murvás utakon gurulgatok. A mavic xm719 disc felnit nézegettem, csak drágállom az árát, van esetleg alternatíva, ami kb ugyanazt tudja nyújtani olcsóbban?
#2634
Írta 2011. július 18. - 17:08

lehet, de mondjuk kérdés, hogy ez most egy szétnyílt 91mm-es, vagy egy kicsit összenyomott 100-as.
utóbbinál semmi gond, elõbbi esetben viszont lehet, hogy hiába nyitod szét még jobban a 100mm-es agypereme nem fog beférni a szárak közé.
szerk.: közben rájöttem, hogy volt egy 96mm-es francia szabvány is. valszeg azt szét lehet húzni 100-hoz.
utóbbinál semmi gond, elõbbi esetben viszont lehet, hogy hiába nyitod szét még jobban a 100mm-es agypereme nem fog beférni a szárak közé.
szerk.: közben rájöttem, hogy volt egy 96mm-es francia szabvány is. valszeg azt szét lehet húzni 100-hoz.
#2635
Írta 2011. július 18. - 16:54

Újabb elakadás: elsõ villa nyílása kb. 95mm, viszont szinte az összes elsõ agy 100mm-es. Lehet ennyit feszíteni rajta?
#2636
Írta 2011. július 17. - 17:34

http://techdocs.shim...69830764294.pdf
ha jol emlekszem azert nem fert el, mert a kontraanya melletti alatet magasabb, maga az anya meg csak feloldalasan bevagott.
ha jol emlekszem azert nem fert el, mert a kontraanya melletti alatet magasabb, maga az anya meg csak feloldalasan bevagott.
#2637
Írta 2011. július 17. - 16:07

Most az elõbb egy másik specialized stout agyat állítottam be, ott 13-as a kónusz, ezt követi az alátét és 17-es villáskulccsal rá tudtam fogni. Ez is annyira feszes volt gyárilag, hogy a tengelyt rossz volt tekerni. Hát majd meglátjuk a Shimanot, felelegesen nem szeretnék venni egy 17-es kónuszkulcsot is, csak ha máshogy nem megy. Köszönöm mindenkinek, majd megírom hogy sikerült.
#2638
Írta 2011. július 17. - 16:00

Tavaly meg ilyen agyam volt, es kellett szerelni eleget... az en kulcsom nem fert el.
#2639
Írta 2011. július 17. - 15:47

de a 17-es a kontraanyáé, nem? ott el kell, hogy férjen (hisz nincs is semmi a másik oldalán) és sokkal stabilabban szerelhetõ azzal.
#2640
Írta 2011. július 17. - 15:40

15-ös kónuszkulcs és 17-es sima villás még jobb is lehet..
Nem fer el a kilogo alatettol a normal szelessegu kulcs.