Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#2241
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 posts

Ebben jó a Shimano, a Párizs-Peking 12000 km-t végighajtó csapat Cyfac túrabiciklijeit Tiagrával szerelték, M 565 kerekekkel, az agyak jól, sõt kitûnõen vizsgáztak (viszont a Tiagra középcsapágyak 7 %-a meghibásodott, ezt soknak találták; összefüggött az összsúllyal, azaz a testes biciklistákén kellett cserélni). Amúgy a kerekek is, ami hiba volt, az akkora úthiba volt, hogy a felniknek néha már sok volt.


Rendben, köszi szépen a választ!
Ez jelentheti azt is, hogy a tiagra agyak kibírnak karbantartás nélkül akár 12000km-t is?

#2242
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

A 105 és Tiagra agyak bírják a terhelést? Csomaggal együtt kb. 120 kiló vagyok és így kell kibírnia még az enyhe terepet és esetleges kátyúkat is. [...]*

Ebben jó a Shimano, a Párizs-Peking 12000 km-t végighajtó csapat Cyfac túrabiciklijeit Tiagrával szerelték, M 565 kerekekkel, az agyak jól, sõt kitûnõen vizsgáztak (viszont a Tiagra középcsapágyak 7 %-a meghibásodott, ezt soknak találták; összefüggött az összsúllyal, azaz a testes biciklistákén kellett cserélni). Amúgy a kerekek is, ami hiba volt, az akkora úthiba volt, hogy a felniknek néha már sok volt.

#2243
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 posts
Az UST felnihez van valamilyen megkötés, köpeny ügyben ? Defekt esetén a köpeny javítása hogy oldható meg ?

#2244
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 posts

A Deore nem jó, mert 135 mm a papucstávolsága, inkább Tiagra, 105.


A 105 és Tiagra agyak bírják a terhelést? Csomaggal együtt kb. 120 kiló vagyok és így kell kibírnia még az enyhe terepet és esetleges kátyúkat is.
Mondjuk a súly eloszlik a két kerék között, de a nagyja úgyis ahátsó agyat terheli a hátsó 3-részes táska miatt (amiben sátor is van).

#2245
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

sanyimano deore szerintem simán jó lenne

mikor megveszed állítsd vagy állítasd be jól, mert elõfordul, hogy szoros gyárilag, én a shimano agyakat kb. évente szoktam karban tartani ami 7-9 ezer km-t jelent, de azt esõben, hóban is. legutóbb elöl tizenezer km után szedtem szét és még aranysárga volt benne a zsír. Hátul mondjuk már nem.


A Deore nem jó, mert 135 mm a papucstávolsága, inkább Tiagra, 105.

#2246
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

140 -et mozgo fullyba szeretnek kerekszettet a magam hetven kilogrammja ala, foleg kulfoldi, tura jellegu felhasznalashoz. Harom jeloltem lenne, ebbol ketto epitett.
Hope Pro 2 + Sapim race+ alu kulloanya + Mavic XM719 ~396,89 EUR
DT 240s + Sapim race+ alu kulloanya + Mavic XM719 ~425,99 EUR
Mavic Crosstrail 2011 ~389 EUR

Van-e valakinek hosszutavu tapasztalata valamelyik szettel? Melyiket szeressem? Koszi elore is.


ezekbõl én az elsõt, csak ekkora fulliba már bõven inkább ust-t, szal 819 felnikkel.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2247
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Sziasztok!

Egy régi trekking ( vagy ciklokrossz?? ) vázam van, aminek 130-as a hátsó villasaru távolsága.
Erõs kereket szeretnék hozzá építeni, de még nem választottam agyat. 8-as kazetta menne rá.
Valami strapabíró darab kellene, ami a csomagos túrákat is jól bírja, és ritkán kell karbantartani.
Szívem szerint iparisat vennék, de ez nem feltétel, ha kónuszosak között van jobb.
5-6 ezernél csak nagyon indokolt esetben szeretnék többet költni agyra.

Köszi!


sanyimano deore szerintem simán jó lenne

mikor megveszed állítsd vagy állítasd be jól, mert elõfordul, hogy szoros gyárilag, én a shimano agyakat kb. évente szoktam karban tartani ami 7-9 ezer km-t jelent, de azt esõben, hóban is. legutóbb elöl tizenezer km után szedtem szét és még aranysárga volt benne a zsír. Hátul mondjuk már nem.

#2248
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

140 -et mozgo fullyba szeretnek kerekszettet a magam hetven kilogrammja ala, foleg kulfoldi, tura jellegu felhasznalashoz. Harom jeloltem lenne, ebbol ketto epitett.
Hope Pro 2 + Sapim race+ alu kulloanya + Mavic XM719 ~396,89 EUR
DT 240s + Sapim race+ alu kulloanya + Mavic XM719 ~425,99 EUR
Mavic Crosstrail 2011 ~389 EUR

Van-e valakinek hosszutavu tapasztalata valamelyik szettel? Melyiket szeressem? Koszi elore is.


Német shopban láttam 2011-es akciózott Crossmax ST-t szemtelenül jó áron, a most decemberi Bike Magazinban van a hirdetés, megnézem neked, ha érdekel hol és mennyi is az annyi.
Szintén egy jó alternatíva lehet a tubeless felnis Fulcrum Red Metal 3. (Itt német webshopokkal vetekedik az ára. Edit: most látom, van Crosstrail is itt. Hm...)

#2249
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 posts
Sziasztok!

Egy régi trekking ( vagy ciklokrossz?? ) vázam van, aminek 130-as a hátsó villasaru távolsága.
Erõs kereket szeretnék hozzá építeni, de még nem választottam agyat. 8-as kazetta menne rá.
Valami strapabíró darab kellene, ami a csomagos túrákat is jól bírja, és ritkán kell karbantartani.
Szívem szerint iparisat vennék, de ez nem feltétel, ha kónuszosak között van jobb.
5-6 ezernél csak nagyon indokolt esetben szeretnék többet költni agyra.

Köszi!

#2250
Bögre

Bögre

    vendég

  • fórumtag
  • 208 posts
140 -et mozgo fullyba szeretnek kerekszettet a magam hetven kilogrammja ala, foleg kulfoldi, tura jellegu felhasznalashoz. Harom jeloltem lenne, ebbol ketto epitett.
Hope Pro 2 + Sapim race+ alu kulloanya + Mavic XM719 ~396,89 EUR
DT 240s + Sapim race+ alu kulloanya + Mavic XM719 ~425,99 EUR
Mavic Crosstrail 2011 ~389 EUR

Van-e valakinek hosszutavu tapasztalata valamelyik szettel? Melyiket szeressem? Koszi elore is.

#2251
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

A tömegük hasonló.


...de a minõségük nem;)


#2252
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Addig szerettem míg körbe nem repedt. A fehér. Mavic inkább.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2253
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 posts
A MAvic 719 helyett AM-re ugyanolyan minõség a Syncros DS23D ? A tömegük hasonló.

#2254
WD-40

WD-40

    vendég

  • fórumtag
  • 84 posts

Rhyno vagy rhyno XL szerintem is. Nekem rhyno van, havernak Rhyno XL, 2mm-es dt küllõvel fûzve szerintem megölhetõ, de ahhoz nagyon barbárnak kell lenni.


igazságszerint inkább pudling vagyok leejtõn mint barbár, a cseppet keménykedõsebb felniket azért nézem, mert szeretem a tartós motyókat, nincs semmilyen felfüggesztésem és szeretném ballonosabb gumikkal használni. ha felvet majd a pénz, aszfaltos használatra tervezek hozzá pl Schwalbe Big Apple-t. régóta ki szeretném próbálni, száraz terepre pedig van egy pár 2.3-as Continental Péktudjamegnemmondom gumim.

Mavic EX 721 (Kerék | Felni | 26 coll MTB) | Kerékpár Webshop ezt találtam még, ami súlyra, szélességre hasonló kategória lehet. az árrés mennyiben képvisel komolyabb minõséget?
mennyire számítanak ezek a felnik nehéznek egy CC stílusú vázhoz a korábban említett felhasználásra? 75 kilogramm körül vagyok.

[szükség van egyáltalán nekem efféle felnikre, vagy nyugodtan nézzek valami tartós, megkímélt régi japán/mavic stb felnis, kónuszos Shimanó kerékszettet az apróban? néha ki lehet fogni kellemes vételeket, úgy néztem.]

#2255
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

-- Bikemarket.hu -- SUN*Rhyno Lite XL ('26)

-- Bikemarket.hu -- SUN*Rhyno Lite ('26) - L7

-- Bikemarket.hu -- SUN*Mammoth (vdszalaggal) ('26)

Hirtelen ezek ugranak be ha V-fékes, masszív felni kell.


Rhyno vagy rhyno XL szerintem is. Nekem rhyno van, havernak Rhyno XL, 2mm-es dt küllõvel fûzve szerintem megölhetõ, de ahhoz nagyon barbárnak kell lenni.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#2256
gellert12

gellert12

    vendég

  • fórumtag
  • 127 posts
Sziasztok
Engem az érdekelne hogy XTR 960-as agy csak a saját kónuszával illetve kazettatestével kompatibilis?
köszi
Neha osszeszavakat a keverem

#2257
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Jelenleg egysebességes, cromo vázas kis könnyû falusi/városi szaladgálógépem szeretném tavaszig "felváltósítani", ott a koncepció már nagyjából megvan, viszont kerék építés-választás témában számítanék a segítségetekre.

(A fõ felhasználási terület egyrészt továbbra is maradna a lakóhelyem és Miskolc közötti ingázás, városi piricka, kisebb-nagyobb aszfaltos kirándulások. Ez annyiban bõvülne, hogy 3X8 sebességgel ugye jelentõsen gyorsabb lehetek slick gumival is, mint állandó 44-16 áttétellel és ha felpakolom rá a bütykösgumit, akkor kapok egy klasszikus értelemben vett v-fékes, merevvillás montit. Ez számomra azért lenne fontos, mert a másik bringám egy Magellan Crux SS és õ alkalmatlan a hosszabb távú kirándulásokra, amik adott esetben magukban foglalhatnak több tíz kilométer aszfaltos tekerést és terepezést is. Ilyen volt idén nyáron a Jabloncai kirándulásunk, saját örömünkre Miskolctól Szögligetig sem végig aszfalton tekertünk, utána a szlovák határon túl pedig kimondottan a földutakon élvezkedtünk. Ehhez kölcsön kellett kérnek a hugom bicaját, mert egyik egysebim sem volt alkalmas a feladatra, szóval olcsójánosság ide- vagy oda, kereket keresek!) Már megint bõlére eresztettem magam:

elsõ lépés) olyan 26-os monti felnit keresek, ami v-fékes, tartós, bírja a full merev kiképzést és kényelmesen fogad akár 2.3-as gumit is.


-- Bikemarket.hu -- SUN Rhyno Lite XL ('26)

-- Bikemarket.hu -- SUN Rhyno Lite ('26) - L7

-- Bikemarket.hu -- SUN Mammoth (vdszalaggal) ('26)

Hirtelen ezek ugranak be ha V-fékes, masszív felni kell.

#2258
WD-40

WD-40

    vendég

  • fórumtag
  • 84 posts
Jelenleg egysebességes, cromo vázas kis könnyû falusi/városi szaladgálógépem szeretném tavaszig "felváltósítani", ott a koncepció már nagyjából megvan, viszont kerék építés-választás témában számítanék a segítségetekre.

(A fõ felhasználási terület egyrészt továbbra is maradna a lakóhelyem és Miskolc közötti ingázás, városi piricka, kisebb-nagyobb aszfaltos kirándulások. Ez annyiban bõvülne, hogy 3X8 sebességgel ugye jelentõsen gyorsabb lehetek slick gumival is, mint állandó 44-16 áttétellel és ha felpakolom rá a bütykösgumit, akkor kapok egy klasszikus értelemben vett v-fékes, merevvillás montit. Ez számomra azért lenne fontos, mert a másik bringám egy Magellan Crux SS és õ alkalmatlan a hosszabb távú kirándulásokra, amik adott esetben magukban foglalhatnak több tíz kilométer aszfaltos tekerést és terepezést is. Ilyen volt idén nyáron a Jabloncai kirándulásunk, saját örömünkre Miskolctól Szögligetig sem végig aszfalton tekertünk, utána a szlovák határon túl pedig kimondottan a földutakon élvezkedtünk. Ehhez kölcsön kellett kérnek a hugom bicaját, mert egyik egysebim sem volt alkalmas a feladatra, szóval olcsójánosság ide- vagy oda, kereket keresek!) Már megint bõlére eresztettem magam:

elsõ lépés) olyan 26-os monti felnit keresek, ami v-fékes, tartós, bírja a full merev kiképzést és kényelmesen fogad akár 2.3-as gumit is.

#2259
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
nekem szerencsére nem volt ilyen gondom, szervízvbe évente egyszer letoltam (kb 7-9 ezer km-ként), aztán annyi. Volt, hogy kónuszt cseréltek benne kb. 500 Ft-ért. Ha egy pcicit ki is kotyogósodott ennyi km után (csak a hátsó), azt utána lehetett állítani.

idén vettem egy nagy levegõt, és már magam szereltem az agyakat, annyira nem vészes, mint gondoltam, remélem így sem lesz vele probléma

nekem inkább a kazetta testekkel szokott gondom lenni, abból már 3-at elfogyasztottam az elmúlt 4 évben


(amúgy meg utánaszámoltam és már lassan 13 000 Km van a conti city contactomban, és van még rajta minta :D )

#2260
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

a golyókosaras az más, mint a kónuszos tudtommal


Amúgy mi a baj a kónuszos aggyal? állítható, szervízelhetõ, és megfelelõ beállítás, karbantartás mellett igen tartós is
"


hogy hogy hívják felesleges vita, mindenki tudta mirõl van szó

a kulcsszó a piros
én nem akarok szerelni, se kedvem se érzékem , se türelmem hozzá. és eddig 4 -legyen konuszos- agyból 3 kb 500 kilóméter után kicsit már kotyogott. a dawg hátsó kereke 3000 km után kb egy centit mozog oldalirányban. mivel örülök ha bringázni van idõm, szervizbe eljutni meg nem nagyon,
jobb szeretem a masszív, karbntartásmentes cuccokat. a novatech meg a mavic ilyen. számokban +, ha nagyon jó évem van tudok menni egy bringával 3000 kilcsit. kb 8K-s futással számolva cirka 3 évente egy csapágycsere meg belefér. az hogy az iparis meg egy paraszthajszállal kevésbé fut szépen, kb pont nem érdekel.
így, részemrõl ennyi
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való