Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#2201
Posted 2011. November 16. - 10:09
#2202
Posted 2011. November 15. - 23:52
Én úgy csinálom, hogy teljes súllyal megpróbálom összenyomni a kereket.
nekem ezt a luongo-sok ugy tanitották, hogy amikor kész, akkor hokedli elõvesz, agy tengelyen kerék feltámaszt, majd felni perem megnyom lefelé erõsen. utána kerék átfordit, és mûvelet megismétel.
A sebesség mindent megold.
#2203
Posted 2011. November 15. - 22:18
kb igen, de ez nem mindig irányadó. Ha a feszesebb oldal felõl kell elhúzni a kereket, akkor a lazább oldal küllõin többet kell tekerni.
Illetve amikor kicsi voltam úgy centríroztam kereket, hogy megfûztem, állvány, centrírozás, frankó. Kivesz, gumit rádob, betesz bringa és szar.
A gumi nyomása simán összenyomja annyira a kereket, hogy el tud mászni kicsit a feszesebb oldal felé.
Legjobb, ha mikor kész a centrír, állványból kivesz, fogsz egy kalapács nyelet és a küllõk utolsó keresztezésénél, az agy felé, megfeszegeted a kereket - minden keresztezésnél.
Vissza állvány, centrír megint és kész.
nekem ezt a luongo-sok ugy tanitották, hogy amikor kész, akkor hokedli elõvesz, agy tengelyen kerék feltámaszt, majd felni perem megnyom lefelé erõsen. utána kerék átfordit, és mûvelet megismétel.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2204
Posted 2011. November 15. - 19:54
mennyit megy el neked a csapágyazás? ill. mennyibe kerül a 4 csapágy cseréje?
igazából csak hallomásból van ismeretem, ha jók emlékeim olyan 8-10 k
figyelembe véve hogy jó évben tudok menni 5K-t, mondjuk ezt 2 bringával, meg magamat ismerve, hamarabb adom el mint cserélni kéne
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2205
Posted 2011. November 15. - 14:42
hogy kell "arrebbterelni" a felnit? az egyik oldalt ugyanannyit lazitom, amennyit a masikat feszitem?
kb igen, de ez nem mindig irányadó. Ha a feszesebb oldal felõl kell elhúzni a kereket, akkor a lazább oldal küllõin többet kell tekerni.
Illetve amikor kicsi voltam úgy centríroztam kereket, hogy megfûztem, állvány, centrírozás, frankó. Kivesz, gumit rádob, betesz bringa és szar.
A gumi nyomása simán összenyomja annyira a kereket, hogy el tud mászni kicsit a feszesebb oldal felé.
Legjobb, ha mikor kész a centrír, állványból kivesz, fogsz egy kalapács nyelet és a küllõk utolsó keresztezésénél, az agy felé, megfeszegeted a kereket - minden keresztezésnél.
Vissza állvány, centrír megint és kész.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2206
Posted 2011. November 15. - 14:27
Mindezek mellett a kiemelt rész, adott esetben, nekem kicsit elhamarkodott posztnak tûnik...
sem a vazban nem volt az, sem a kereket merve. vonalzoval megmertem a perem es a tengely tavolsagat, ebbol szamolva olyan 3.5mm jott ki, vazban merve ~4. visszavittem, megneztek azzal a kozpontosito szerszammal, beismertek, hogy rossz - szerintuk 2-2.5mm elteres volt benne.
a vazban meg mindig kicsit csale, de majd megcsinalom magam, hogy jo legyen. a szamolasbol kiindulva pontos a vaz.
hogy kell "arrebbterelni" a felnit? az egyik oldalt ugyanannyit lazitom, amennyit a masikat feszitem?
#2207
Posted 2011. November 15. - 13:16
Épp olyan állványom van, mint Bringavarázsnak, a megoldás pofonegyszerû: ha késznek hisszük, meg kell fordítani a kereket (bal oldali rész jobbra ) és akkor látszik, hogy félre van-e húzva, vagy sem, s ha igen, a szoruló tüskét félretesszük, s a „laza” fele húzzuk. Emellett +1 a „vázhoz az igazi” nézetre, de még jobb, ha a váz is szimmetrikus (a papucstávolság tekintetében).
Az általános ismeretterjesztés kedvéért: egy berlini bicikliklubban „dolgoztam” (egy barátom biciklijét javítgattuk) egy olyan belga állvánnyal, ahol a kitérés mértéke tízszeresére volt nagyítva (egy egyszerû, de stabil mechanikus áttétel révén), így a beavatkozás tizednyi finomságú lehetett. Gyorsabban és szebben centrírozott, mint bármi, amit addig láttam.
Annyival kiegészíteném, hogy a "késznek hisszük" és megfordítjuk ennél az állványnál alap. Másként nem lesz jó a kerék.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2208
Posted 2011. November 15. - 12:51
Az általános ismeretterjesztés kedvéért: egy berlini bicikliklubban „dolgoztam” (egy barátom biciklijét javítgattuk) egy olyan belga állvánnyal, ahol a kitérés mértéke tízszeresére volt nagyítva (egy egyszerû, de stabil mechanikus áttétel révén), így a beavatkozás tizednyi finomságú lehetett. Gyorsabban és szebben centrírozott, mint bármi, amit addig láttam.
#2209
Posted 2011. November 15. - 10:58
hat csunya lenne, hogy egy draga vazban egy draga kerek csalen allna ugy latszik hibas kovetkeztetes volt reszemrol, hogy akik ezzel foglalkoznak napi szinten, rendelkeznek olyan eszkozokkel, hogy ez megvalosithato legyen. akarhonnan is kozelitem meg a dolgot, vagy az eszkozok hianya, vagy a szaktudas hianya - koklerseg, es csak megerosit abban, hogy jobb ha magam csinalok mindent.
Többfajta centrír állvány kapható. Van olyan, ami el tud állítódni, és ha aki használja, nem veszi észre, simán félre lehet fûzni benne a kereket.
Centrírozás után, egy kerékszimmetria ellenõrzõ szerszámmal szokás ellenõrizni a kerék központosságát.
Illetve nekem spec prosztó állványom van, forgatgatni kell benne a kereket a centrírozás végéig.
Ezzel pl nem lehet olyan kereket csinálni, ami nincs középen vagy nem szimmetrikus.
Mindezek mellett az SIMÁN elõfordul, hogy egy általam szimmetrikusnak itélt kerék NINCS KÖZÉPEN egy, akár, drága vázban. Sok esetben szar a váz. Ne hidd, hogy csak azért mert egy váz drága vagy márkás, mindig hibátlan.
Mindezek mellett a kiemelt rész, adott esetben, nekem kicsit elhamarkodott posztnak tûnik...
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2210
Posted 2011. November 15. - 09:56
#2211
Posted 2011. November 15. - 09:46
az allvanyt nem erre talaltak ki, hogy ne kelljen ilyenekkel kinlodni? vagy pl veszek egy gyarilag fuzott kereket, az nem is lesz kozepen ebben a vazban?
ööö, elméletileg de, de a mellékelt ábra mutatja, hogy nekik vagy nincs olyan, vagy nem tudják használni...
A vázba próbálva viszont tuti.
Gyári kerék egy hibátlan vázban jó kell, legyen.
Egyébként az elmélete egyszerû lenne, a két papucstól a felni síkja egyenlõ távolságra legyen, ennyi, de a gyakorlat nem egyenlõ az elmélettel.
Szerintem.
You can never have "enough" bikes.
#2212
Posted 2011. November 15. - 09:42
az allvanyt nem erre talaltak ki, hogy ne kelljen ilyenekkel kinlodni? vagy pl veszek egy gyarilag fuzott kereket, az nem is lesz kozepen ebben a vazban?
vlszínû középen lesz a gyári kerék,de nem feltétlen. van minimális esély arra,h mégsem. az elõttem szóló jól mondta. jobb,ha vázhoz van fûzve a kerék.
#2213
Posted 2011. November 15. - 09:31
#2214
Posted 2011. November 15. - 09:19
magam szoktam a kisebb centirozast megcsinalni a vazban, de a felni serulese miatt nem sikerult olyanra, mint szerettem volna, es a vegen zavart, hogy a kullofeszessegek is osszevissza vannak mar. ezert vittem el szakemberhez, hogy pontosan kozepen legyen, es kb egyenletesen huzza vegig a kulloket (persze a seruleshez kepest) - ugy vittem oda a kereket, hogy ezt elmondtam, illetve lefujkaltam az osszes kulloanyat, es egyenletesen lazan hagytam az osszes kullot, hogy inkabb huzza ra o, mert megis csak jobban latja az allvanyban, hogy mit csinal. nem igazan jott ossze nekik
amugy az ilyen dolgokert nem adom mar ki a kezeim kozul a bringat, lehet beszerzek majd egy centirallvanyt is, aztan a panelban a konyhaasztalon megcsinalom. epp azon gondolkodom, hogy epitek egy kereket, de ilyen tapasztalatokkal lehet inkabb egy gyari lesz belole, mert egy 20-30e ftos felnit nem bizhat az ember ilyenekre...
Ilyen esetben egy szakember (en is így szoktam:)) kerne a vazat is, es abba, ha kell,tobbszor beprobalva lehet középre huzni a felnit.
You can never have "enough" bikes.
#2215
Posted 2011. November 15. - 08:42
amugy az ilyen dolgokert nem adom mar ki a kezeim kozul a bringat, lehet beszerzek majd egy centirallvanyt is, aztan a panelban a konyhaasztalon megcsinalom. epp azon gondolkodom, hogy epitek egy kereket, de ilyen tapasztalatokkal lehet inkabb egy gyari lesz belole, mert egy 20-30e ftos felnit nem bizhat az ember ilyenekre...
#2216
Posted 2011. November 15. - 08:28
meg sose lattam kozelrol centirallvanyt... egy allvannyal hogyan lehet egy hatso kereket vagy fel cmel felrecentirozni a kozepponttol? vagy esetleg letezhet olyan vaz, amiben nem kozepen fut a kerek (furcsallanam)?? azert kerdem ezeket, meg mielott hulyet csinalok magambol a bringaboltban
Tartalékbicajban a V-fékes hátsókeréken volt felnicserém, egy 3-4 mm-rel kicsit félrefûzte ismerõs anno. 2.25-ös gumi erõsebb terhelésnél beleért az elsõ váltó kanalába. Kb. 10 perc alatt arrébb "centríroztam" egy sima küllõhúzóval, nem egy nagy ügy. Nekem a fûzés és párszáz km használat miatt amúgy is lazább volt már a fûzés, így szinte csak húznom kellett az egyik oldalni küllõkön, de szoros fûzésnél természetesen engedni kell a másik oldali küllõkön. Kezdésképp elég egy negyed fordulattal engedni azon oldali küllõkön, amerre "húz" a kerék, a másik oldali küllõkön meg húzni egy negyed fordulatot. Már ez 0,5-0,6mm-t korrigálhat.
(Légyszi, gyakorlottabb fórumtársak javítsanak ki, ha hülyeséget írok!:-))
#2217
Posted 2011. November 15. - 07:55
#2218
Posted 2011. November 14. - 13:14
#2219
Posted 2011. November 14. - 12:37
#2220
Posted 2011. November 14. - 07:51
merevseg tekinteteben az aero kullos kerekek hogy viszonyulnak a tobbihez? sapim pl minden szempontbol sokkal magasabb erteket ad meg ra (elettartam, csavarodas, etc), ugy hogy joval konnyebb.
ezek a tajvani cnspokesszal vannak tapasztalatok? kb harmadannyiba kerulnek naluk az aerokullok.