Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#2201
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Én a kalapácsnyélre szavazok. De szerintem egyszer nem elég, jobb kétszer átfeszegetni.

#2202
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár


nekem ezt a luongo-sok ugy tanitották, hogy amikor kész, akkor hokedli elõvesz, agy tengelyen kerék feltámaszt, majd felni perem megnyom lefelé erõsen. utána kerék átfordit, és mûvelet megismétel.

Én úgy csinálom, hogy teljes súllyal megpróbálom összenyomni a kereket.


A sebesség mindent megold.

 


#2203
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

kb igen, de ez nem mindig irányadó. Ha a feszesebb oldal felõl kell elhúzni a kereket, akkor a lazább oldal küllõin többet kell tekerni.

Illetve amikor kicsi voltam úgy centríroztam kereket, hogy megfûztem, állvány, centrírozás, frankó. Kivesz, gumit rádob, betesz bringa és szar.
A gumi nyomása simán összenyomja annyira a kereket, hogy el tud mászni kicsit a feszesebb oldal felé.
Legjobb, ha mikor kész a centrír, állványból kivesz, fogsz egy kalapács nyelet és a küllõk utolsó keresztezésénél, az agy felé, megfeszegeted a kereket - minden keresztezésnél.
Vissza állvány, centrír megint és kész.


nekem ezt a luongo-sok ugy tanitották, hogy amikor kész, akkor hokedli elõvesz, agy tengelyen kerék feltámaszt, majd felni perem megnyom lefelé erõsen. utána kerék átfordit, és mûvelet megismétel.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2204
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

mennyit megy el neked a csapágyazás? ill. mennyibe kerül a 4 csapágy cseréje?


igazából csak hallomásból van ismeretem, ha jók emlékeim olyan 8-10 k

figyelembe véve hogy jó évben tudok menni 5K-t, mondjuk ezt 2 bringával, meg magamat ismerve, hamarabb adom el mint cserélni kéne :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2205
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

hogy kell "arrebbterelni" a felnit? az egyik oldalt ugyanannyit lazitom, amennyit a masikat feszitem?


kb igen, de ez nem mindig irányadó. Ha a feszesebb oldal felõl kell elhúzni a kereket, akkor a lazább oldal küllõin többet kell tekerni.

Illetve amikor kicsi voltam úgy centríroztam kereket, hogy megfûztem, állvány, centrírozás, frankó. Kivesz, gumit rádob, betesz bringa és szar.
A gumi nyomása simán összenyomja annyira a kereket, hogy el tud mászni kicsit a feszesebb oldal felé.
Legjobb, ha mikor kész a centrír, állványból kivesz, fogsz egy kalapács nyelet és a küllõk utolsó keresztezésénél, az agy felé, megfeszegeted a kereket - minden keresztezésnél.
Vissza állvány, centrír megint és kész.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2206
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Mindezek mellett a kiemelt rész, adott esetben, nekem kicsit elhamarkodott posztnak tûnik...


sem a vazban nem volt az, sem a kereket merve. vonalzoval megmertem a perem es a tengely tavolsagat, ebbol szamolva olyan 3.5mm jott ki, vazban merve ~4. visszavittem, megneztek azzal a kozpontosito szerszammal, beismertek, hogy rossz - szerintuk 2-2.5mm elteres volt benne.

a vazban meg mindig kicsit csale, de majd megcsinalom magam, hogy jo legyen. a szamolasbol kiindulva pontos a vaz.

hogy kell "arrebbterelni" a felnit? az egyik oldalt ugyanannyit lazitom, amennyit a masikat feszitem?

#2207
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Épp olyan állványom van, mint Bringavarázsnak, a megoldás pofonegyszerû: ha késznek hisszük, meg kell fordítani a kereket (bal oldali rész jobbra :)) és akkor látszik, hogy félre van-e húzva, vagy sem, s ha igen, a szoruló tüskét félretesszük, s a „laza” fele húzzuk. Emellett +1 a „vázhoz az igazi” nézetre, de még jobb, ha a váz is szimmetrikus (a papucstávolság tekintetében).

Az általános ismeretterjesztés kedvéért: egy berlini bicikliklubban „dolgoztam” (egy barátom biciklijét javítgattuk) egy olyan belga állvánnyal, ahol a kitérés mértéke tízszeresére volt nagyítva (egy egyszerû, de stabil mechanikus áttétel révén), így a beavatkozás tizednyi finomságú lehetett. Gyorsabban és szebben centrírozott, mint bármi, amit addig láttam.


Annyival kiegészíteném, hogy a "késznek hisszük" és megfordítjuk ennél az állványnál alap. Másként nem lesz jó a kerék.:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2208
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
Épp olyan állványom van, mint Bringavarázsnak, a megoldás pofonegyszerû: ha késznek hisszük, meg kell fordítani a kereket (bal oldali rész jobbra :)) és akkor látszik, hogy félre van-e húzva, vagy sem, s ha igen, a szoruló tüskét félretesszük, s a „laza” fele húzzuk. Emellett +1 a „vázhoz az igazi” nézetre, de még jobb, ha a váz is szimmetrikus (a papucstávolság tekintetében).

Az általános ismeretterjesztés kedvéért: egy berlini bicikliklubban „dolgoztam” (egy barátom biciklijét javítgattuk) egy olyan belga állvánnyal, ahol a kitérés mértéke tízszeresére volt nagyítva (egy egyszerû, de stabil mechanikus áttétel révén), így a beavatkozás tizednyi finomságú lehetett. Gyorsabban és szebben centrírozott, mint bármi, amit addig láttam.

#2209
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

hat csunya lenne, hogy egy draga vazban egy draga kerek csalen allna :) ugy latszik hibas kovetkeztetes volt reszemrol, hogy akik ezzel foglalkoznak napi szinten, rendelkeznek olyan eszkozokkel, hogy ez megvalosithato legyen. akarhonnan is kozelitem meg a dolgot, vagy az eszkozok hianya, vagy a szaktudas hianya - koklerseg, es csak megerosit abban, hogy jobb ha magam csinalok mindent.


Többfajta centrír állvány kapható. Van olyan, ami el tud állítódni, és ha aki használja, nem veszi észre, simán félre lehet fûzni benne a kereket.
Centrírozás után, egy kerékszimmetria ellenõrzõ szerszámmal szokás ellenõrizni a kerék központosságát.
Illetve nekem spec prosztó állványom van, forgatgatni kell benne a kereket a centrírozás végéig.
Feltöltött kép
Ezzel pl nem lehet olyan kereket csinálni, ami nincs középen vagy nem szimmetrikus.
Mindezek mellett az SIMÁN elõfordul, hogy egy általam szimmetrikusnak itélt kerék NINCS KÖZÉPEN egy, akár, drága vázban. Sok esetben szar a váz. Ne hidd, hogy csak azért mert egy váz drága vagy márkás, mindig hibátlan.
Mindezek mellett a kiemelt rész, adott esetben, nekem kicsit elhamarkodott posztnak tûnik...

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2210
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hat csunya lenne, hogy egy draga vazban egy draga kerek csalen allna :) ugy latszik hibas kovetkeztetes volt reszemrol, hogy akik ezzel foglalkoznak napi szinten, rendelkeznek olyan eszkozokkel, hogy ez megvalosithato legyen. akarhonnan is kozelitem meg a dolgot, vagy az eszkozok hianya, vagy a szaktudas hianya - koklerseg, es csak megerosit abban, hogy jobb ha magam csinalok mindent.

#2211
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

az allvanyt nem erre talaltak ki, hogy ne kelljen ilyenekkel kinlodni? vagy pl veszek egy gyarilag fuzott kereket, az nem is lesz kozepen ebben a vazban?


ööö, elméletileg de, de a mellékelt ábra mutatja, hogy nekik vagy nincs olyan, vagy nem tudják használni...
A vázba próbálva viszont tuti.
Gyári kerék egy hibátlan vázban jó kell, legyen.
Egyébként az elmélete egyszerû lenne, a két papucstól a felni síkja egyenlõ távolságra legyen, ennyi, de a gyakorlat nem egyenlõ az elmélettel.
Szerintem.

You can never have "enough" bikes.


#2212
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

az allvanyt nem erre talaltak ki, hogy ne kelljen ilyenekkel kinlodni? vagy pl veszek egy gyarilag fuzott kereket, az nem is lesz kozepen ebben a vazban?


vlszínû középen lesz a gyári kerék,de nem feltétlen. van minimális esély arra,h mégsem. az elõttem szóló jól mondta. jobb,ha vázhoz van fûzve a kerék.

#2213
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
az allvanyt nem erre talaltak ki, hogy ne kelljen ilyenekkel kinlodni? vagy pl veszek egy gyarilag fuzott kereket, az nem is lesz kozepen ebben a vazban?

#2214
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

magam szoktam a kisebb centirozast megcsinalni a vazban, de a felni serulese miatt nem sikerult olyanra, mint szerettem volna, es a vegen zavart, hogy a kullofeszessegek is osszevissza vannak mar. ezert vittem el szakemberhez, hogy pontosan kozepen legyen, es kb egyenletesen huzza vegig a kulloket (persze a seruleshez kepest) - ugy vittem oda a kereket, hogy ezt elmondtam, illetve lefujkaltam az osszes kulloanyat, es egyenletesen lazan hagytam az osszes kullot, hogy inkabb huzza ra o, mert megis csak jobban latja az allvanyban, hogy mit csinal. nem igazan jott ossze nekik :)

amugy az ilyen dolgokert nem adom mar ki a kezeim kozul a bringat, lehet beszerzek majd egy centirallvanyt is, aztan a panelban a konyhaasztalon megcsinalom. epp azon gondolkodom, hogy epitek egy kereket, de ilyen tapasztalatokkal lehet inkabb egy gyari lesz belole, mert egy 20-30e ftos felnit nem bizhat az ember ilyenekre...


Ilyen esetben egy szakember (en is így szoktam:)) kerne a vazat is, es abba, ha kell,tobbszor beprobalva lehet középre huzni a felnit.

You can never have "enough" bikes.


#2215
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
magam szoktam a kisebb centirozast megcsinalni a vazban, de a felni serulese miatt nem sikerult olyanra, mint szerettem volna, es a vegen zavart, hogy a kullofeszessegek is osszevissza vannak mar. ezert vittem el szakemberhez, hogy pontosan kozepen legyen, es kb egyenletesen huzza vegig a kulloket (persze a seruleshez kepest) - ugy vittem oda a kereket, hogy ezt elmondtam, illetve lefujkaltam az osszes kulloanyat, es egyenletesen lazan hagytam az osszes kullot, hogy inkabb huzza ra o, mert megis csak jobban latja az allvanyban, hogy mit csinal. nem igazan jott ossze nekik :)

amugy az ilyen dolgokert nem adom mar ki a kezeim kozul a bringat, lehet beszerzek majd egy centirallvanyt is, aztan a panelban a konyhaasztalon megcsinalom. epp azon gondolkodom, hogy epitek egy kereket, de ilyen tapasztalatokkal lehet inkabb egy gyari lesz belole, mert egy 20-30e ftos felnit nem bizhat az ember ilyenekre...

#2216
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

meg sose lattam kozelrol centirallvanyt... egy allvannyal hogyan lehet egy hatso kereket vagy fel cmel felrecentirozni a kozepponttol? vagy esetleg letezhet olyan vaz, amiben nem kozepen fut a kerek (furcsallanam)?? azert kerdem ezeket, meg mielott hulyet csinalok magambol a bringaboltban :)


Tartalékbicajban a V-fékes hátsókeréken volt felnicserém, egy 3-4 mm-rel kicsit félrefûzte ismerõs anno. 2.25-ös gumi erõsebb terhelésnél beleért az elsõ váltó kanalába. Kb. 10 perc alatt arrébb "centríroztam" egy sima küllõhúzóval, nem egy nagy ügy. Nekem a fûzés és párszáz km használat miatt amúgy is lazább volt már a fûzés, így szinte csak húznom kellett az egyik oldalni küllõkön, de szoros fûzésnél természetesen engedni kell a másik oldali küllõkön. Kezdésképp elég egy negyed fordulattal engedni azon oldali küllõkön, amerre "húz" a kerék, a másik oldali küllõkön meg húzni egy negyed fordulatot. Már ez 0,5-0,6mm-t korrigálhat.
(Légyszi, gyakorlottabb fórumtársak javítsanak ki, ha hülyeséget írok!:-))

#2217
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
meg sose lattam kozelrol centirallvanyt... egy allvannyal hogyan lehet egy hatso kereket vagy fel cmel felrecentirozni a kozepponttol? vagy esetleg letezhet olyan vaz, amiben nem kozepen fut a kerek (furcsallanam)?? azert kerdem ezeket, meg mielott hulyet csinalok magambol a bringaboltban :)

#2218
MPowerPH

MPowerPH

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Még valamit elfelejtettem. A 712, vagy a 712 light? Árban a light még olcsóbb is, amit nem tudok hova tenni. Elvileg ugye annak kellene drágábbnak lennie. Mondjuk így logikusan az éri meg. Csapágyak ezeknél úgyis ugyan olyanok, ha tehetem akkor egyébként is cserélni fogom õket full kerámiára.

#2219
MPowerPH

MPowerPH

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Akkor a 712-es lesz belõle. Mások is a Novatec -et javasolták, ár/teljesítmény terén azt mondják a legjobb. Én B+ párti voltam, arról meg mindenki lebeszélt. Talán nem is véletlenül. Ha lenen BTS XC Elite fekete színben, akkor az lett volna. Köszönöm a segítséget.

#2220
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
milyen sulydifferencia van az alu es az acel kazettatest kozott? hope alapjan 68g.

merevseg tekinteteben az aero kullos kerekek hogy viszonyulnak a tobbihez? sapim pl minden szempontbol sokkal magasabb erteket ad meg ra (elettartam, csavarodas, etc), ugy hogy joval konnyebb.

ezek a tajvani cnspokesszal vannak tapasztalatok? kb harmadannyiba kerulnek naluk az aerokullok.