Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#2181
Posted 2011. November 17. - 16:52
#2182
Posted 2011. November 17. - 16:22
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2183
Posted 2011. November 17. - 16:08
ps: bar amikor en ezt neztem, akkor 270 volt az euro, es nem 315+...
ar/ertekben szvsz ennel jobbat nehez epiteni is - 29erben is mindig ehhez lyukadok ki.
http://www.bike-comp...dell-2012-.html
esetleg:
http://www.bike-comp...dell-2010-.html
ustben:
http://www.bike-comp...ufradsatz-.html
#2184
Posted 2011. November 17. - 15:39
hat sulyban tuti konnyebb az epitett, 400gos felnikkel, meg mongy light novatec agyakkal.
értem. és egy kicsit több pénzért mit ajánlasz? nekem lenne rá most 80-90k. ez persze nem az t jelenti, hogy mindenáron ennyit is akarok rákölteni. csak ez a plafon.
#2185
Posted 2011. November 17. - 15:36
#2186
Posted 2011. November 17. - 15:20
Szerintem ennyiért veszel egy gyári Mavic kerékszettet és annyi.
gondolkodtam ebben is. mármint hogy egyáltalán megéri-e építeni? gyári mavicból melyiket ajánlanád?
elõbb még nem volt link
mondjuk ha a két DT xr400-as felnit veszem, az már kb 33ezer, plusz a két agy 35ért, meg a küllõk, már kicsit több, mint ez a mavic kerékszett. de megéri?
#2187
Posted 2011. November 17. - 15:19
http://www.bikeexpre...b-black_206.php
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2188
Posted 2011. November 17. - 15:14
xc felhasználásra szeretnék kereket éppítetni. milyen felnit ajánlanátok ami könnyû, de erõs? én 83kg vagyok, plusz hátizsák kb 15ezer huf áll rendelkezésre. nézegetem a DT xr400-at meg a Mavic xc 717-et is. olvasok mindkettõrõl jót is, rosszat is. súlyban majdnem ugyanott vannak, de nem gyenge alám egy 400grammos felni? szeretek néha kicsit huppanni.
agyakban is nagy a dilemma. shimano xt és valami könnyebb novatec között vacillálok. a fogaskoszorú egyértelmûen xt lesz. a két agyra összesen max 35-40ezer forint lenne. elõre is köszönöm.
#2189
Posted 2011. November 16. - 22:17
#2190
Posted 2011. November 16. - 21:49
Jó lehet 29esbe is a revo. Csak jól meg kell húzni a küllõket. Nem jobbak a lapított küllõk (alapvetõen országútra készülnek), fõleg a tajvaniak.addig inkabb nem nyulok hozza, amig nincs masik kerek... oszeinten szolva a kullok kozott nem neztem meg (szalag nem volt rajta), de feltuno dolog nincs, es eleg jol lehet centirozni, par tized mmrol van szo. azon a reszen max kicsit jobban szetterul a gumi. szerintem itt szokott ki a nyomas egy resze, mert a 2011es schwalbek kicsit alulmeretesek, es valszeg eleg jol zarnak.
29erben a 1.5es kullokkel nemtom van e ertelme probalkozni, talan elol jobb oldalon... esetleg supercomppal, de itthon azt sem lattam. tetszett a cx ray, amig ki nem szamoltam az arat (150 euro). ezek a lapitott kullok jobbak terhelesnel, mint a hagyomanyosak? a tajvani kb annyi, mint az atlagos dt kullok (1 euro/db).
amugy ti mit vennetek? egy 1900g koruli fulcrumot 200 euroert, vagy epiteni nemileg dragabban (olyan 1800g korulire jonne ki, nem agyonkonnyitve)? kicsit felek az epitestol, lehet nem 20e ftos felnivel kellene kezdeni.
Én a helyedben használnám a mostanit, nem lesz semmivel sem jobb bringázni az új kerékkel.
A sebesség mindent megold.
#2191
Posted 2011. November 16. - 21:38
29erben a 1.5es kullokkel nemtom van e ertelme probalkozni, talan elol jobb oldalon... esetleg supercomppal, de itthon azt sem lattam. tetszett a cx ray, amig ki nem szamoltam az arat (150 euro). ezek a lapitott kullok jobbak terhelesnel, mint a hagyomanyosak? a tajvani kb annyi, mint az atlagos dt kullok (1 euro/db).
amugy ti mit vennetek? egy 1900g koruli fulcrumot 200 euroert, vagy epiteni nemileg dragabban (olyan 1800g korulire jonne ki, nem agyonkonnyitve)? kicsit felek az epitestol, lehet nem 20e ftos felnivel kellene kezdeni.
#2192
Posted 2011. November 16. - 21:27
irtam, hogy baromi nehez lenne lefotozni. studiolampakkal megcsinalnam neked, de nem igazan vagyok ilyesmivel felszerelkezve itthon mindket oldalon kifele hajlik a felni pereme. kivulrol ebbol annyi latszik, hogy az egyik oldalon az eloxnal latszik az anyag elhajlasa. ha a feny fele tartod, ebben a vonalban meg van torve a felni oldalfalanak sikja. az eloxos nyomot le tudtam fotozni. amugy meg gumi nelkul, szembol latszik forgas kozben.
A felniszalag alá nem néztél be? Ott nincs középen elrepedve? Azon nem gondolkoztál, hogy visszahajlítod?
Hátul hajtás oldal a legterheltebb, aztán elöl tárcsa, hátul tárcsa, elöl jobb. Hátul hajtás oldalon 2-es küllõk vannak (lehetett volna 2-1,8-2 is, de nem volt az országban), tárcsa oldalon 2-1,5-2, elöl mindkét oldal 2-1,5-2.a kullomixelesnel en is sulycsokkentesre gondoltam - sorrendben melyik oldal a legterheltebb (elso tarcsa oldal, elso jobb oldal, hatso hajtasi oldal, hatso tarcsa oldal)? milyen kulloket mixelsz?
felninel pl az frmnel eleg jol kovetik egymast a felnik a kulonbozo szinteken (kb 50gonkent), es elore eggyel konnyebbet tennek. osszessegeben talan 10 dekat lehetne csokkenteni, ugy hogy sem arban, sem hasznalati merevsegben elvileg nem nagyon lenne kulonbseg.
A sebesség mindent megold.
#2193
Posted 2011. November 16. - 21:18
Uploaded with ImageShack.us
#2194
Posted 2011. November 16. - 21:03
Uploaded with ImageShack.us
a kullomixelesnel en is sulycsokkentesre gondoltam - sorrendben melyik oldal a legterheltebb (elso tarcsa oldal, elso jobb oldal, hatso hajtasi oldal, hatso tarcsa oldal)? milyen kulloket mixelsz?
felninel pl az frmnel eleg jol kovetik egymast a felnik a kulonbozo szinteken (kb 50gonkent), es elore eggyel konnyebbet tennek. osszessegeben talan 10 dekat lehetne csokkenteni, ugy hogy sem arban, sem hasznalati merevsegben elvileg nem nagyon lenne kulonbseg.
#2195
Posted 2011. November 16. - 19:10
Rugalmas felniknél egész jól mûködik. Egyébként meg elsõ használat után mindig újracentrírozom a kerekeket. Magamnak csinálom így nem gond.Jani, szerintem az összenyomós dolog kicsit kevés lesz. Azzal pl a a küllõk agy felöli, hajlított oldala nem fog rendesen beállni.
Van, vélemény. Én is fûztem ilyet és semmi különbséget nem éreztem a kettõ között. Abban biztos vagyok, hogy a kerék függõleges irányban merevebb lesz. Oldalirányban nem tudom, mert attól, hogy egyenesen állnak a küllõk merevebb lesz, de attól, hogy nem támaszkodnak egymásnak a küllõk, rugalmasabb, mert nem tud "segíteni" a másik küllõ, laborban biztos meg tudnák mondani, hogy melyik hatás az erõsebb. Az kizárt, hogy erõsebb lesz tõle a kerék, hamarabb fog tönkremenni a rugalmatlanság miatt.Illetve Atomnak régen volt egy cikke, arról, hogy érdemes kereket fûzni. Abban azt fejtegette, hogy a küllõk utolsó keresztezése, amikor át vannak húzva a másik alatt, tulajdonképp csak megszokásból adódik. Merevebb, erõsebb kerék fûzhetõ, ha nincs áthúzva. Vélemény?
Jópár kereket fûztem meg már így kiváncsiból. Egyikkel sincs gond - de valszeg egyébként sem lenne.
Tegyél már fel errõl a felnirõl képet.lehet primitivnek nez ki, de van par elonye - barhova felteheto, utanallithato (meglepo finoman), es pl hangja van a felninek, ha hozzaer az elejen csak az egyik oldalra tettem fel, de jol megszivattam magam, mert a felni szetnyilt egy helyen, aztan ideoda centiroztam... lassan esett le, hogy mindket oldalan kifele gorbul a perem. tutira a robbanas nyomta szet.
Erre ne fogadj. A gyártók képesek hülyébbnél hülyébb megoldásokkal kijönni, csak azért, hogy egyedi legyen.kerekfuzes mintaknal szvsz erdemes megnezni a gyari kerekeket, hogy kulonbozo terhelesre hogy optimalizaljak - milyen elol-hatul, tarcsafeloli, masik oldal, etc. ezeknel tuti ki van kalkulalva, hogy mi azaz optimalis suly/ero arany, ami szukseges az adott konstrukciohoz.
Lehet mixelni és mixeljük is (pl a hátsókerekemben más küllõk vannak a két oldalon). Mondjuk túl sok gyakorlati haszna eddig nem volt, lehet pár grammot nyerni. Azért egyforma a két felni, mert így esztétikus. Egyébként jogos felvetés.olyasmivel valaki nem foglalkozott, hogy pl mixelni a kulloket, hogy elore, hatra, vagy melyik oldalra teszed? vagy miert epitenek egyforma felnit egy ht bringaba? a hatsot altalaban jobban nyuzza az ember.
A sebesség mindent megold.
#2196
Posted 2011. November 16. - 17:31
Mivel Sheldon Brown is ezt mondta, tuti . Õ ugyan régi hajtókarral csinálta, de a lényeg ugyanaz. ld. Wheelbuilding, Seating and Stress-Relieving the Spokes. Arn „állványánál” meg szvsz jobb az Improvised Tools (John Allen) szakaszban odagumizott vonalzó.
lehet primitivnek nez ki, de van par elonye - barhova felteheto, utanallithato (meglepo finoman), es pl hangja van a felninek, ha hozzaer az elejen csak az egyik oldalra tettem fel, de jol megszivattam magam, mert a felni szetnyilt egy helyen, aztan ideoda centiroztam... lassan esett le, hogy mindket oldalan kifele gorbul a perem. tutira a robbanas nyomta szet.
kerekfuzes mintaknal szvsz erdemes megnezni a gyari kerekeket, hogy kulonbozo terhelesre hogy optimalizaljak - milyen elol-hatul, tarcsafeloli, masik oldal, etc. ezeknel tuti ki van kalkulalva, hogy mi azaz optimalis suly/ero arany, ami szukseges az adott konstrukciohoz. persze lemasolni az egyedisege miatt nem nagyon lehet, de tanulmanyozni erdekes. meg nem dontottem el, hogy gyari kerek legyen, vagy epitsek egyet - de ar/ertek aranyban nehez a 29er fulcrumnal jobbat talalni. mar ott sincs asszem ket egyforma oldal kullofuzes, kullocsatlakozasi szempontbol.
olyasmivel valaki nem foglalkozott, hogy pl mixelni a kulloket, hogy elore, hatra, vagy melyik oldalra teszed? vagy miert epitenek egyforma felnit egy ht bringaba? a hatsot altalaban jobban nyuzza az ember.
#2197
Posted 2011. November 16. - 16:14
Nagyon csini a vonalzós, mint a lejtõ. Franya.Mivel Sheldon Brown is ezt mondta, tuti . Õ ugyan régi hajtókarral csinálta, de a lényeg ugyanaz. ld. Wheelbuilding, Seating and Stress-Relieving the Spokes. Arn „állványánál” meg szvsz jobb az Improvised Tools (John Allen) szakaszban odagumizott vonalzó.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2198
Posted 2011. November 16. - 16:07
Mivel Sheldon Brown is ezt mondta, tuti . Õ ugyan régi hajtókarral csinálta, de a lényeg ugyanaz. ld. Wheelbuilding, Seating and Stress-Relieving the Spokes. Arn „állványánál” meg szvsz jobb az Improvised Tools (John Allen) szakaszban odagumizott vonalzó.Nem rossz, de szerintem kalapács nyelezés jobban helyére igazítja a küllõket. Illetve biztosan kiveszi a feszültséget.
#2199
Posted 2011. November 16. - 15:58
Nem rossz, de szerintem kalapács nyelezés jobban helyére igazítja a küllõket. Illetve biztosan kiveszi a feszültséget.
nekem ezt a luongo-sok ugy tanitották, hogy amikor kész, akkor hokedli elõvesz, agy tengelyen kerék feltámaszt, majd felni perem megnyom lefelé erõsen. utána kerék átfordit, és mûvelet megismétel.
Jani, szerintem az összenyomós dolog kicsit kevés lesz. Azzal pl a a küllõk agy felöli, hajlított oldala nem fog rendesen beállni.
Illetve Atomnak régen volt egy cikke, arról, hogy érdemes kereket fûzni. Abban azt fejtegette, hogy a küllõk utolsó keresztezése, amikor át vannak húzva a másik alatt, tulajdonképp csak megszokásból adódik. Merevebb, erõsebb kerék fûzhetõ, ha nincs áthúzva. Vélemény?
Jópár kereket fûztem meg már így kiváncsiból. Egyikkel sincs gond - de valszeg egyébként sem lenne.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.