Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#2181
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 posts
Itt is erdemes lehet korulnezni kerekugyben: Laufrad-Specials - Action Sports-Bike Onlineshop

#2182
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
kolleganak Hope Pro2 van, 2es DT kullovel es ZTR Flow felnikkel. adja nekik az ivet rendesen, de nem sikerul kart tennie bennuk.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2183
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
epittetnek... mongy hope2 agyakkal (kesobb is jol varialhato, ha kell), meg olyan notubes felnivel, ami fekszik a stilusodhoz. egy anthemhez mongy menne a crest is, ami 1500-1600g lenne kb. ha keves, akkor vegyel bele arch/flow felnit.

ps: bar amikor en ezt neztem, akkor 270 volt az euro, es nem 315+...

ar/ertekben szvsz ennel jobbat nehez epiteni is - 29erben is mindig ehhez lyukadok ki.
http://www.bike-comp...dell-2012-.html

esetleg:
http://www.bike-comp...dell-2010-.html

ustben:
http://www.bike-comp...ufradsatz-.html

#2184
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

hat sulyban tuti konnyebb az epitett, 400gos felnikkel, meg mongy light novatec agyakkal.



értem. és egy kicsit több pénzért mit ajánlasz? nekem lenne rá most 80-90k. ez persze nem az t jelenti, hogy mindenáron ennyit is akarok rákölteni. csak ez a plafon.

#2185
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
hat sulyban tuti konnyebb az epitett, 400gos felnikkel, meg mongy light novatec agyakkal. fulcrumok altalaban jobbak ar/ertek aranyban.

#2186
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

Szerintem ennyiért veszel egy gyári Mavic kerékszettet és annyi.


gondolkodtam ebben is. mármint hogy egyáltalán megéri-e építeni? gyári mavicból melyiket ajánlanád?

elõbb még nem volt link :)

mondjuk ha a két DT xr400-as felnit veszem, az már kb 33ezer, plusz a két agy 35ért, meg a küllõk, már kicsit több, mint ez a mavic kerékszett. de megéri?

#2187
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Szerintem ennyiért veszel egy gyári Mavic kerékszettet és annyi.
http://www.bikeexpre...b-black_206.php

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2188
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts
sziasztok!

xc felhasználásra szeretnék kereket éppítetni. milyen felnit ajánlanátok ami könnyû, de erõs? én 83kg vagyok, plusz hátizsák :) kb 15ezer huf áll rendelkezésre. nézegetem a DT xr400-at meg a Mavic xc 717-et is. olvasok mindkettõrõl jót is, rosszat is. súlyban majdnem ugyanott vannak, de nem gyenge alám egy 400grammos felni? szeretek néha kicsit huppanni.

agyakban is nagy a dilemma. shimano xt és valami könnyebb novatec között vacillálok. a fogaskoszorú egyértelmûen xt lesz. a két agyra összesen max 35-40ezer forint lenne. elõre is köszönöm.

#2189
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
azert ez a kerek eleg olmozott (2100g+), es akar a robbanas nyomta meg, akar en utottem fel, annyira mar nem bizom benne. pedig masok nagyon jokat irtak errol a felnirol, amolyan hulyebiztos ezzel a 2es kullovel. ha lehetne ilyen felnit venni, akkor lehet attepitenem iparis hatsoagyra, meg konnyebb kullokre, aluniplikre.

#2190
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

addig inkabb nem nyulok hozza, amig nincs masik kerek... oszeinten szolva a kullok kozott nem neztem meg (szalag nem volt rajta), de feltuno dolog nincs, es eleg jol lehet centirozni, par tized mmrol van szo. azon a reszen max kicsit jobban szetterul a gumi. szerintem itt szokott ki a nyomas egy resze, mert a 2011es schwalbek kicsit alulmeretesek, es valszeg eleg jol zarnak.

29erben a 1.5es kullokkel nemtom van e ertelme probalkozni, talan elol jobb oldalon... esetleg supercomppal, de itthon azt sem lattam. tetszett a cx ray, amig ki nem szamoltam az arat (150 euro). ezek a lapitott kullok jobbak terhelesnel, mint a hagyomanyosak? a tajvani kb annyi, mint az atlagos dt kullok (1 euro/db).

amugy ti mit vennetek? egy 1900g koruli fulcrumot 200 euroert, vagy epiteni nemileg dragabban (olyan 1800g korulire jonne ki, nem agyonkonnyitve)? kicsit felek az epitestol, lehet nem 20e ftos felnivel kellene kezdeni.

Jó lehet 29esbe is a revo. Csak jól meg kell húzni a küllõket. Nem jobbak a lapított küllõk (alapvetõen országútra készülnek), fõleg a tajvaniak.
Én a helyedben használnám a mostanit, nem lesz semmivel sem jobb bringázni az új kerékkel.


A sebesség mindent megold.

 


#2191
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
addig inkabb nem nyulok hozza, amig nincs masik kerek... oszeinten szolva a kullok kozott nem neztem meg (szalag nem volt rajta), de feltuno dolog nincs, es eleg jol lehet centirozni, par tized mmrol van szo. azon a reszen max kicsit jobban szetterul a gumi. szerintem itt szokott ki a nyomas egy resze, mert a 2011es schwalbek kicsit alulmeretesek, es valszeg eleg jol zarnak.

29erben a 1.5es kullokkel nemtom van e ertelme probalkozni, talan elol jobb oldalon... esetleg supercomppal, de itthon azt sem lattam. tetszett a cx ray, amig ki nem szamoltam az arat (150 euro). ezek a lapitott kullok jobbak terhelesnel, mint a hagyomanyosak? a tajvani kb annyi, mint az atlagos dt kullok (1 euro/db).

amugy ti mit vennetek? egy 1900g koruli fulcrumot 200 euroert, vagy epiteni nemileg dragabban (olyan 1800g korulire jonne ki, nem agyonkonnyitve)? kicsit felek az epitestol, lehet nem 20e ftos felnivel kellene kezdeni.

#2192
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

irtam, hogy baromi nehez lenne lefotozni. studiolampakkal megcsinalnam neked, de nem igazan vagyok ilyesmivel felszerelkezve itthon :) mindket oldalon kifele hajlik a felni pereme. kivulrol ebbol annyi latszik, hogy az egyik oldalon az eloxnal latszik az anyag elhajlasa. ha a feny fele tartod, ebben a vonalban meg van torve a felni oldalfalanak sikja. az eloxos nyomot le tudtam fotozni. amugy meg gumi nelkul, szembol latszik forgas kozben.


A felniszalag alá nem néztél be? Ott nincs középen elrepedve? Azon nem gondolkoztál, hogy visszahajlítod?

a kullomixelesnel en is sulycsokkentesre gondoltam - sorrendben melyik oldal a legterheltebb (elso tarcsa oldal, elso jobb oldal, hatso hajtasi oldal, hatso tarcsa oldal)? milyen kulloket mixelsz?

felninel pl az frmnel eleg jol kovetik egymast a felnik a kulonbozo szinteken (kb 50gonkent), es elore eggyel konnyebbet tennek. osszessegeben talan 10 dekat lehetne csokkenteni, ugy hogy sem arban, sem hasznalati merevsegben elvileg nem nagyon lenne kulonbseg.

Hátul hajtás oldal a legterheltebb, aztán elöl tárcsa, hátul tárcsa, elöl jobb. Hátul hajtás oldalon 2-es küllõk vannak (lehetett volna 2-1,8-2 is, de nem volt az országban), tárcsa oldalon 2-1,5-2, elöl mindkét oldal 2-1,5-2.


A sebesség mindent megold.

 


#2193
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
rajottem, hogy azert deriteni tudok :) igy lathato a sik megtorese, a kep szelen egyseges a felulet.

Feltöltött kép

Uploaded with ImageShack.us

#2194
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
irtam, hogy baromi nehez lenne lefotozni. studiolampakkal megcsinalnam neked, de nem igazan vagyok ilyesmivel felszerelkezve itthon :) mindket oldalon kifele hajlik a felni pereme. kivulrol ebbol annyi latszik, hogy az egyik oldalon az eloxnal latszik az anyag elhajlasa. ha a feny fele tartod, ebben a vonalban meg van torve a felni oldalfalanak sikja. az eloxos nyomot le tudtam fotozni. amugy meg gumi nelkul, szembol latszik forgas kozben.

Feltöltött kép

Uploaded with ImageShack.us

a kullomixelesnel en is sulycsokkentesre gondoltam - sorrendben melyik oldal a legterheltebb (elso tarcsa oldal, elso jobb oldal, hatso hajtasi oldal, hatso tarcsa oldal)? milyen kulloket mixelsz?

felninel pl az frmnel eleg jol kovetik egymast a felnik a kulonbozo szinteken (kb 50gonkent), es elore eggyel konnyebbet tennek. osszessegeben talan 10 dekat lehetne csokkenteni, ugy hogy sem arban, sem hasznalati merevsegben elvileg nem nagyon lenne kulonbseg.

#2195
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Jani, szerintem az összenyomós dolog kicsit kevés lesz. Azzal pl a a küllõk agy felöli, hajlított oldala nem fog rendesen beállni.

Rugalmas felniknél egész jól mûködik. Egyébként meg elsõ használat után mindig újracentrírozom a kerekeket. Magamnak csinálom így nem gond. :)

Illetve Atomnak régen volt egy cikke, arról, hogy érdemes kereket fûzni. Abban azt fejtegette, hogy a küllõk utolsó keresztezése, amikor át vannak húzva a másik alatt, tulajdonképp csak megszokásból adódik. Merevebb, erõsebb kerék fûzhetõ, ha nincs áthúzva. Vélemény?

Jópár kereket fûztem meg már így kiváncsiból. Egyikkel sincs gond - de valszeg egyébként sem lenne.

Van, vélemény. Én is fûztem ilyet és semmi különbséget nem éreztem a kettõ között. Abban biztos vagyok, hogy a kerék függõleges irányban merevebb lesz. Oldalirányban nem tudom, mert attól, hogy egyenesen állnak a küllõk merevebb lesz, de attól, hogy nem támaszkodnak egymásnak a küllõk, rugalmasabb, mert nem tud "segíteni" a másik küllõ, laborban biztos meg tudnák mondani, hogy melyik hatás az erõsebb. Az kizárt, hogy erõsebb lesz tõle a kerék, hamarabb fog tönkremenni a rugalmatlanság miatt.

lehet primitivnek nez ki, de van par elonye - barhova felteheto, utanallithato (meglepo finoman), es pl hangja van a felninek, ha hozzaer :) az elejen csak az egyik oldalra tettem fel, de jol megszivattam magam, mert a felni szetnyilt egy helyen, aztan ideoda centiroztam... lassan esett le, hogy mindket oldalan kifele gorbul a perem. tutira a robbanas nyomta szet.

Tegyél már fel errõl a felnirõl képet.

kerekfuzes mintaknal szvsz erdemes megnezni a gyari kerekeket, hogy kulonbozo terhelesre hogy optimalizaljak - milyen elol-hatul, tarcsafeloli, masik oldal, etc. ezeknel tuti ki van kalkulalva, hogy mi azaz optimalis suly/ero arany, ami szukseges az adott konstrukciohoz.

Erre ne fogadj. A gyártók képesek hülyébbnél hülyébb megoldásokkal kijönni, csak azért, hogy egyedi legyen.

olyasmivel valaki nem foglalkozott, hogy pl mixelni a kulloket, hogy elore, hatra, vagy melyik oldalra teszed? vagy miert epitenek egyforma felnit egy ht bringaba? a hatsot altalaban jobban nyuzza az ember.

Lehet mixelni és mixeljük is (pl a hátsókerekemben más küllõk vannak a két oldalon). Mondjuk túl sok gyakorlati haszna eddig nem volt, lehet pár grammot nyerni. Azért egyforma a két felni, mert így esztétikus. :) Egyébként jogos felvetés.


A sebesség mindent megold.

 


#2196
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Mivel Sheldon Brown is ezt mondta, tuti :). Õ ugyan régi hajtókarral csinálta, de a lényeg ugyanaz. ld. Wheelbuilding, Seating and Stress-Relieving the Spokes. Arn „állványánál” meg szvsz jobb az Improvised Tools (John Allen) szakaszban odagumizott vonalzó.


lehet primitivnek nez ki, de van par elonye - barhova felteheto, utanallithato (meglepo finoman), es pl hangja van a felninek, ha hozzaer :) az elejen csak az egyik oldalra tettem fel, de jol megszivattam magam, mert a felni szetnyilt egy helyen, aztan ideoda centiroztam... lassan esett le, hogy mindket oldalan kifele gorbul a perem. tutira a robbanas nyomta szet.

kerekfuzes mintaknal szvsz erdemes megnezni a gyari kerekeket, hogy kulonbozo terhelesre hogy optimalizaljak - milyen elol-hatul, tarcsafeloli, masik oldal, etc. ezeknel tuti ki van kalkulalva, hogy mi azaz optimalis suly/ero arany, ami szukseges az adott konstrukciohoz. persze lemasolni az egyedisege miatt nem nagyon lehet, de tanulmanyozni erdekes. meg nem dontottem el, hogy gyari kerek legyen, vagy epitsek egyet - de ar/ertek aranyban nehez a 29er fulcrumnal jobbat talalni. mar ott sincs asszem ket egyforma oldal kullofuzes, kullocsatlakozasi szempontbol.

olyasmivel valaki nem foglalkozott, hogy pl mixelni a kulloket, hogy elore, hatra, vagy melyik oldalra teszed? vagy miert epitenek egyforma felnit egy ht bringaba? a hatsot altalaban jobban nyuzza az ember.

Feltöltött kép
Feltöltött kép

#2197
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

Mivel Sheldon Brown is ezt mondta, tuti :). Õ ugyan régi hajtókarral csinálta, de a lényeg ugyanaz. ld. Wheelbuilding, Seating and Stress-Relieving the Spokes. Arn „állványánál” meg szvsz jobb az Improvised Tools (John Allen) szakaszban odagumizott vonalzó.

Nagyon csini a vonalzós, mint a lejtõ. Franya.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2198
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Nem rossz, de szerintem kalapács nyelezés jobban helyére igazítja a küllõket. Illetve biztosan kiveszi a feszültséget.:)

Mivel Sheldon Brown is ezt mondta, tuti :). Õ ugyan régi hajtókarral csinálta, de a lényeg ugyanaz. ld. Wheelbuilding, Seating and Stress-Relieving the Spokes. Arn „állványánál” meg szvsz jobb az Improvised Tools (John Allen) szakaszban odagumizott vonalzó.

#2199
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts


nekem ezt a luongo-sok ugy tanitották, hogy amikor kész, akkor hokedli elõvesz, agy tengelyen kerék feltámaszt, majd felni perem megnyom lefelé erõsen. utána kerék átfordit, és mûvelet megismétel.

Nem rossz, de szerintem kalapács nyelezés jobban helyére igazítja a küllõket. Illetve biztosan kiveszi a feszültséget.:)

Jani, szerintem az összenyomós dolog kicsit kevés lesz. Azzal pl a a küllõk agy felöli, hajlított oldala nem fog rendesen beállni.

Illetve Atomnak régen volt egy cikke, arról, hogy érdemes kereket fûzni. Abban azt fejtegette, hogy a küllõk utolsó keresztezése, amikor át vannak húzva a másik alatt, tulajdonképp csak megszokásból adódik. Merevebb, erõsebb kerék fûzhetõ, ha nincs áthúzva. Vélemény?

Jópár kereket fûztem meg már így kiváncsiból. Egyikkel sincs gond - de valszeg egyébként sem lenne.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2200
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ilyen allvanyt csinaltam :) nem volt draga

Feltöltött kép Uploaded with ImageShack.us