Jelentkezz be Regisztrálj
Canyon
#481
Posted 2019. April 12. - 23:47
A pedálnál nagyobb terhelésnél hallok egy halk kattanó hangot a bal oldalon, fordulatonként egyszer..🤔
Lehet valamit elbénáztam, de nem volt túl bonyolult az összeszerelés
#482
Posted 2019. April 12. - 09:32
A teljes sztori úgy van, hogy volt nekem egy Spec. Phenom Expert nyergem amit még a Crux cx kerékpáromon és 4 évig az AL SLX modellen is használtam. Az AL SLX modell geometriája gyakorlatilag megegyezik a jelenlegi CF SL bringám geometriájával így a beállításokat és a fő alkatrészeket onnan átemeltem (Syntace irányítás, Thomson nyeregcső és a nyereg). Gond nélkül használtam viszont a nyereg a pálca rögzítésnél tönkrement. Cseréltem egy másikra ami szintén kényelmes nagyon (újabb Phenom Expert modell) de most 6 hónap után előjött ez a csukló gond ami egyébként lehet testi satnyaságom is . Ez magasabb is mintha előrébb is kell tolnom ezért gondoltam egy nyeregcső cserére.
Persze nem a 220 € körüli karbon csövekkel akarok próbálkozni .
Edit: köszi a linket. Ha más is fájna könnyebb lenne lehet, de még az amúgy 23 évnyi futástól biztosan érzékenyebb térdem sem fáj, hátam sem, semmim.
Edited by karakoram, 2019. April 12. - 09:34.
#483
Posted 2019. April 12. - 07:37
Nalam pl mindenhez kell szinte setback , az exceednel is meg kellett forditani a nyeregcso fejet. Eloszor lodd be rendesen a nyeregpoziciot, es utana tudni fogod, hogy milyen nyeregcsore van szukseged.
Itt eleg jol ossze van szedve a tema, ha nem tudsz/akarsz rendes bikefitet - sok probalgatassal vagy rendes meressel mukodik.
https://maczkobandi....s_semlegesitese
Edited by arn, 2019. April 12. - 07:38.
#484
Posted 2019. April 12. - 06:32
Köszönöm a választ.
Igen, a hajtáshatékonyságra én is gondoltam.
Arra is, hogy ha állítgatok a nyereg dőlésén (ami mondjuk csak az első beállításokkor zavaró) akkor egy kicsit macerás az install mert mindig ki kell húznom a csövet. Viszont én ezekkel elég sokat szoktam vacakolni így a normál cső tűnik a jobbnak ilyen szempontból.
Most Thomson van ami nagyon merev és hátranyúlós. Ki kell próbálnom egy egyenes csövet utána azt hiszem a Newmen vagy a Syntace lesz a választásom ha az megfelelő.
Kicsit mintha messze ülnék a kormánytól. A rövidebb kormányszár nem jön be mert úgy nem tetszik az irányítás. Abszolút semmi nem fáj a bringán ami nagy szó, de olyan 2 óra elteltével a csuklómat érzem és első körben erre gyanakodnék (meg már cserélni akartam amúgy is a csövet kényelmesebbre). Nem tudom annyira lazán tartani magamat és a karomat mint kellene és ezt a hosszabb kormány - nyereg távolság számlájára írom. Biztosan oka van annak is, hogy egyenes csővel kínálják a Canyon bringákat.
#485
Posted 2019. April 11. - 18:05
Ismerősökek is van, nekem is 5+ éve, csak épp országútiban vagy CX vázban. Nem hallottam, hogy bárkinek is recsegne. MTB azért más, több koszt, port és sarat kaphat.
Azt vedd figyelembe, hogy
- a túl nagy előre-hátra mozgás ronthat a hajtásod hatékonyságán
- ha fémpálcás nyerged van és később karbonpálcásra térnél át, más bilincset kell venned hozzá. Előbbi 7mm kör, utóbbi 7x9mm ovális pálca. Ez plusz ktg.
#486
Posted 2019. April 11. - 17:24
Mire szavaz az akinek van a Canyon VCLS nyeregcsöve, kell - lehet - ilyet venni vagy sem?
Azt látom, hogy a 4500 €-os Exceed CF SLX ezzel van szerelve, de azért érdekelnének a vélemények. Fura mód súlyban ugyan ott van mint a Newmen vagy a Syntace, árban az utóbbinál egy fékpofa árával még kevesebb is. Tényleg nem recseg?
https://www.canyon.c...ost/148289.html
A Syntace P6 karbon HiFlex-re is van olyan vásárlói vélemény, hogy már annyira flex, hogy kolbászol az ember alatt .
Viszont a Canyon-on lehet állítani a hátranyúlást, a Syntace meg egyenes.
#487
Posted 2019. April 10. - 10:57
Ez a videó is azt mutatja hogy a free stroke állításától függetlenül oda állítod a kart ahova akarod, ezért modtam azt hogy független. Bárhova állítod a free stroke-ot, ha azt akarod hogy behúzva a markolathoz érjen a fékkar akkor az állítócsavarral odaállítod a kart, ha akasz közte távolságot akkor meg tetszôlegesen oda, ahol jólesik.
egy a lenyeg... pl en emlekeim szerint 70mmre allilom a kiengedett fekkart (a free strokekal), es 45mmre behuzva (a tavolsag allito csavarral). ez elobbi az slxel nem lehetseges, csak ahova kiesik.
#488
Posted 2019. April 09. - 21:12
Ehhez kepest itt joparan kinlodtunk a saggel es a megfelelo tagnyomassal ebben a forumban a nervenel szerintem nem nagyon emlegettek volna, ha ugy mukodne, mint mashol, de lehet tevedek.
Ez nem a régi Nerve hanem az új Neuron... Az hogy 30-35% között találták jónak a sag-et én nem tudom kinlódásnak mondani, az Orbeám is 30 körül jó meg a Commencal-om is... de szívesen kipròbálnám
#489
Posted 2019. April 09. - 21:06
A fekkar normal csavarjaval beallithatod, hogy mekkora tavolsagra legyen huzasnal a kormanytol, a freestroke csavarral meg ehhez kepest kiengedett allapotban. Tehat mindegyik kar pont ugyanolyan pozicioban lesz, es mindegyik pont ugyanakkora utat fog bejarni. Freestroke nelkul eltero lesz a karok mozgasutja. Hogy lenne a kar helyzete ettol fuggetlen?
https://youtu.be/D0uSTtDWbI8
Ez a videó is azt mutatja hogy a free stroke állításától függetlenül oda állítod a kart ahova akarod, ezért modtam azt hogy független. Bárhova állítod a free stroke-ot, ha azt akarod hogy behúzva a markolathoz érjen a fékkar akkor az állítócsavarral odaállítod a kart, ha akasz közte távolságot akkor meg tetszôlegesen oda, ahol jólesik.
#491
Posted 2019. April 09. - 14:36
Hátul a 30% körüli teljesen normális, a 25 kb minden gépnél kevés, illetve kemény.
Ehhez kepest itt joparan kinlodtunk a saggel es a megfelelo tagnyomassal ebben a forumban a nervenel szerintem nem nagyon emlegettek volna, ha ugy mukodne, mint mashol, de lehet tevedek.
Edited by arn, 2019. April 09. - 14:44.
#492
Posted 2019. April 09. - 14:33
A fekkar normal csavarjaval beallithatod, hogy mekkora tavolsagra legyen huzasnal a kormanytol, a freestroke csavarral meg ehhez kepest kiengedett allapotban. Tehat mindegyik kar pont ugyanolyan pozicioban lesz, es mindegyik pont ugyanakkora utat fog bejarni. Freestroke nelkul eltero lesz a karok mozgasutja. Hogy lenne a kar helyzete ettol fuggetlen?A free stroke-kal azt állítod hogy a kar mekkora elmozdításánál kezdi el kinyomni a dugattyúkat, de a kar távolsága ettôl független, lehet kinnt vagy lehet bennt.
https://youtu.be/D0uSTtDWbI8
Edited by arn, 2019. April 09. - 14:34.
#493
Posted 2019. April 09. - 14:29
Szia!
Rendeltem ma egy Pathlite 5.0-t, ha megjött szólok és ki tudod próbálni.
Nagyon köszönöm, élni fogok vele. Olvasom azt is, hogy M-es, én is azt vennék. Nagyon megtetszett.
#494
Posted 2019. April 09. - 13:28
az, de lenyegeben mindkettovel a fekkar tavolsagat befolyasolod. slxnel nem fog kiengedett helyzetben ugyanoda kerulni a fek pontosan.
A free stroke-kal azt állítod hogy a kar mekkora elmozdításánál kezdi el kinyomni a dugattyúkat, de a kar távolsága ettôl független, lehet kinnt vagy lehet bennt.
#495
Posted 2019. April 09. - 13:24
korabban is fura saget es nyomasertekekeket kellett beallitani, de vhogy sehogy sem volt olyan szazas, mint mas gyartoknal. vagy nem mozgott szepen, vagy lomhava valt. a nerve elott egy 140et mozgo stumpjumperem volt, ami 20mmel tobbet mozgott, megis furgebbnek ereztem. ebbol nekem az jon le, hogy vmi mindig nem az igazi.
Hátul a 30% körüli teljesen normális, a 25 kb minden gépnél kevés, illetve kemény.
#496
Posted 2019. April 09. - 13:06
A fékkar távolság meg a 'free stroke' két külön dolog... a fékkart mindegyiken lehet állítani.
az, de lenyegeben mindkettovel a fekkar tavolsagat befolyasolod. slxnel nem fog kiengedett helyzetben ugyanoda kerulni a fek pontosan.
#497
Posted 2019. April 09. - 13:04
Milyen értelemben? Sok negatívumot nem olvasok ki a leírásból, mi volt vele a gondod?
korabban is fura saget es nyomasertekekeket kellett beallitani, de vhogy sehogy sem volt olyan szazas, mint mas gyartoknal. vagy nem mozgott szepen, vagy lomhava valt. a nerve elott egy 140et mozgo stumpjumperem volt, ami 20mmel tobbet mozgott, megis furgebbnek ereztem. ebbol nekem az jon le, hogy vmi mindig nem az igazi.
I ran between 30-35% sag, which is more than my normal 25-30%. At 25% sag, the rear suspension felt too firm and wasn’t able to get in tune with the terrain. Which is a similar issue Zach felt on the CF (he also ran lower rear shock pressure than Canyon’s guide suggests).
#498
Posted 2019. April 09. - 10:37
OK Baby ülésekhez pl 3 féle tartórúd van még a standard-en kívűl.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#499
Posted 2019. April 09. - 10:20
Engem ez a Grand Canyonomra emlékeztet utcaibb kerekekkel, különösen mivel nagyon hasonlónak tűnik a kék színe.
Szerintem jó választás volt általános családi bringának.
Egy jótanács: Ha konzolos ülést veszel rá hátulra készülj rá fel, hogy ha nem legalább L-es a vázméreted lehet, hogy nem elég magas az üléscső, hogy rendesen a nagy 29-es kerék fölé érjen a konzol az előírt magasságra. A jobb gyártókhoz (Thule-hoz biztosan, de szerintem a Hamaxhoz is) lehet kapni alacsony üléscsövű, de nagy kerekű bringákhoz való emelt konzolt. Csak azért írom, hogy amikor megveszed az ülést nézz utána, hogy van-e ilyen hozzá, hogy ha szükséged lenne rá, tudj rendelni. Nem biztos, hogy kelleni fog, csak ne lepődj meg, ha úgy alakulna.
Köszi!
M-es vázzal rendeltem.
Egyenlőre megörököltem egy Decathlonos első konzoloso ülést, azt megpróbálom. Ha nem lesz jó veszek egy Thule hátsó konzolost.
- Szepy_lc8 likes this
#500
Posted 2019. April 08. - 22:47
Haver ősszel vett egy komplett bringát, m8000-XT fékkel szerelve.
Sajnos ez is produkálja a vándorló nyomáspontot. Bár ! idáig ugye nagyrészt hidegek voltak, lehet hogy ezért. (ez azért röhejes)
Majd még kérdezgetem a fékről, csinálja e most is a melegben.
Edited by marton, 2019. April 08. - 22:50.