Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
2216 hozzászólás a témában

#1
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs
Nem szivarog igy rovidtavon, hosszutavon meglatjuk... kivancsi vagyok, hogy hidegben mit csinal, illetve, hogy lesznek e bubik benne megint.

#2
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 436 hozzászólás

megcsinalam a legtelenitest - az egesz bringat ugy logattam az allvanyra, hogy a fekkarok nagyreszt vizsszintben legyenek, nem volt kedvem a beallitgassal szorakozni utana. nem vagyok benne biztos, hogy eleve nem ereszt e vhol, mert meg 15-20 perc mulva is jottek kisebb bubik, pedig razogattam eleget (mongy a vazban futo csovel sokat nem lehet csinalni), es tekergettem a kormanyt, hogy minden reszen felfele induljon meg. majd vmikor kiprobalom - remelem a hetvegen - ha nem leszek ennyire taknyos.
 
https://i.imgur.com/VAYm90J.jpg]


Nem találtál szivárgást? Engem a 785-ös XT fék szívat, az első jó, de a hátsófék karjának a fedele alól folyik a fékfolyadék. Nyomorék egy konstrukció az a műanyag fedél.

blash módosította - ma, 17:46


#3
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs

megcsinalam a legtelenitest - az egesz bringat ugy logattam az allvanyra, hogy a fekkarok nagyreszt vizsszintben legyenek, nem volt kedvem a beallitgassal szorakozni utana. nem vagyok benne biztos, hogy eleve nem ereszt e vhol, mert meg 15-20 perc mulva is jottek kisebb bubik, pedig razogattam eleget (mongy a vazban futo csovel sokat nem lehet csinalni), es tekergettem a kormanyt, hogy minden reszen felfele induljon meg. majd vmikor kiprobalom - remelem a hetvegen - ha nem leszek ennyire taknyos.

 

VAYm90J.jpg



#4
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.423 hozzászólás

Off:

Évek óta nem láttam mivel közlekedsz manapság, de ez előtt a céleszköz előtt meghajlok.

Fogadd gratulációm, nagyon tetszik!

On.

Köszönöm! :)

Jó gép nagyon, bevált, kicsit oldschool már a geója, de nekem bejön. A Strava km-számláló szerint 17598 km van benne. :D Van hozzá 2 plusz villám, egy Fox 29 Terralogic és egy DT Swiss O.P.M., versenyekre általában ezeket visszateszem már, merev villa nem mindenhová jó. Plusz jó könnyű a cajga, merev villával 8.3-8.4 kg, a "rugós" villákkal +900-950 gramm.


  • Rabbit kedveli ezt

---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#5
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 572 hozzászólás

Felnik. Nekem Acros XC race carbon 29 kerékszettem van, 25.6mm a felnik belső szélessége. Ahogy télre visszatettem a DT XR1501-et (20.5mm vagy mennyi a belső szélessége), a bicaj stabilitása érezhetően romlott - pedig a versenyzős kerékszetten e/h RoRon / minimál mintás Maxxis Aspen páros volt, míg a télin e/h új Nobby Nic / Maxxis Ikon.

Tavaly 8 versenyen indultam ezekkel, elég változatos, köztük sok technikás terepen. Pár karcon kívül semmi baja. Hja, mindössze ~1270 gramm a szett... ;)

 

 

 

Off:

Évek óta nem láttam mivel közlekedsz manapság, de ez előtt a céleszköz előtt meghajlok.

Fogadd gratulációm, nagyon tetszik!

On.


Rabbit módosította - 2018. január 16. - 22:12


#6
ultio

ultio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.023 hozzászólás

Döntöttem, a Canyon lesz megvásárolva. Több érv szól mellette mint a Giant mellett. Köszönöm a építő hozzászólásokat.

 

Jó döntés :-).

Nekem is Canyon van, igaz más fajta, de nagyon szeretem.


  • paarv kedveli ezt
Canyon Spectral AL 5.0 EX (2017)
rasti rusti

#7
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Nekem meg az elso generacios 29er xtc volt, szerintem 14re nagyon nem varialtak at. Annal jobb a canyon geoja. A mostanit nem ismerem, aprosagok dontenek.

 

Döntöttem, a Canyon lesz megvásárolva. Több érv szól mellette mint a Giant mellett. Köszönöm a építő hozzászólásokat.



#8
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Felnik. Nekem Acros XC race carbon 29 kerékszettem van, 25.6mm a felnik belső szélessége. Ahogy télre visszatettem a DT XR1501-et (20.5mm vagy mennyi a belső szélessége), a bicaj stabilitása érezhetően romlott - pedig a versenyzős kerékszetten e/h RoRon / minimál mintás Maxxis Aspen páros volt, míg a télin e/h új Nobby Nic / Maxxis Ikon.

Tavaly 8 versenyen indultam ezekkel, elég változatos, köztük sok technikás terepen. Pár karcon kívül semmi baja. Hja, mindössze ~1270 gramm a szett... ;)

 

72_2692.jpg

 

Ezek az új DT kerekek hátul 22,5 elől 25mm belső szélességűek. Az már nem rossz érték.



#9
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
Amennyire nézegettem, a fényezésen túl általában női nyereg, rövidebb stucni és keskenyebb kormány volt a korábbi modelleknél a fő különbség, ill. asszem nem volt női modell L-nél nagyobb méretben.

Sziasztok,

Kis Exceed tapasztalatra, tanacsra lenne szüksegem. Felesegemnek keresünk bringat. Jol latom a geo tablazatban, hogy a nöi es a ferfi verzio között vazgeometriaban nincs különbseg, csak a kormany keskenyebb 4cm-vel? Na meg a szin, de neki a sargas-zöld jobban tetszik :)

Ez a ferfi valtozat: https://www.canyon.c...0-pro-race.html
Ez meg a nöi: https://www.canyon.c...-sl-6-0-sl.html

Az 1x12-töl nem felnek, eleg lesz neki, meretre meg valoszinüleg jo az S-es. Mostani bringajanal 1cm-vel nagyobb a Reach a Canyon-on, viszont rövidebb a kormanyszar.

Szoval ti melyiket ajanlanatok inkabb, nem lövünk melle a ferfi valtozattal sem?

Köszi!


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#10
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs
Mint a felesegemnel... milyen auto volt? Nem tudom, piros. :D

#11
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Sziasztok,

 

Kis Exceed tapasztalatra, tanacsra lenne szüksegem. Felesegemnek keresünk bringat. Jol latom a geo tablazatban, hogy a nöi es a ferfi verzio között vazgeometriaban nincs különbseg, csak a kormany keskenyebb 4cm-vel? Na meg a szin, de neki a sargas-zöld jobban tetszik :)

 

Ez a ferfi valtozat: https://www.canyon.c...0-pro-race.html

Ez meg a nöi: https://www.canyon.c...-sl-6-0-sl.html

 

 Az 1x12-töl nem felnek, eleg lesz neki, meretre meg valoszinüleg jo az S-es. Mostani bringajanal 1cm-vel nagyobb a Reach a Canyon-on, viszont rövidebb a kormanyszar. 

 

Szoval ti melyiket ajanlanatok inkabb, nem lövünk melle a ferfi valtozattal sem?

 

Köszi!



#12
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.423 hozzászólás

Felnik. Nekem Acros XC race carbon 29 kerékszettem van, 25.6mm a felnik belső szélessége. Ahogy télre visszatettem a DT XR1501-et (20.5mm vagy mennyi a belső szélessége), a bicaj stabilitása érezhetően romlott - pedig a versenyzős kerékszetten e/h RoRon / minimál mintás Maxxis Aspen páros volt, míg a télin e/h új Nobby Nic / Maxxis Ikon.

Tavaly 8 versenyen indultam ezekkel, elég változatos, köztük sok technikás terepen. Pár karcon kívül semmi baja. Hja, mindössze ~1270 gramm a szett...;)

 

72_2692.jpg


---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#13
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs
Nekem meg az elso generacios 29er xtc volt, szerintem 14re nagyon nem varialtak at. Annal jobb a canyon geoja. A mostanit nem ismerem, aprosagok dontenek.

arn módosította - 2018. január 12. - 09:12


#14
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Hasonlóan látom én is. Valóban egy szintel feljebb van a felszereltség, és a tömeg dropperrel ugyanannyi mint a Giant, ami ráadásul már eleve tubeles-ként érkezik mint megtudtam.

Egy kevésbé technikás pályán, akár a dropper egy hagyományos karbon nyeregcsőre cserélésével, kapásból lejön 250-300 gramm. (Fél kilo körül vannak ezek a Kindshock dropperek)

A geo egyértelműen a canyon esetében jobb. 70fok a villaszög a Giant esetében, ugyanez a canyonnál 69,5. Tetszik a letisztultsága is, főleg a fekete változat. A giant kicsit olyan "ipari" ami persze nem baj, attól lehet még jó bringa ez csak egy szubjektív benyomás első ránézésre.

Különben jelenleg is egy 2014-es XTC-t hajtok, ezért nagyjából tudom mit kapnék, persze azzal is tisztában vagyok hogy azóta eltelt néhány év, és más a kerékméret + geo.

 

Jobban vonz a canyon, egyértelműen többet ki lehet hozni belőle. Azt pedig, hogy milyen vele menni majd megtudom. Itt egyiktek sem szidja őket, ellenben sokkal több a pozitív megnyilvánulás, ez is nyom a latban :)

 

Bocs, nem tudom idézni a hozzászólást. Céges gépen vagyok és itt ez a funkció nem működik valamiért.


paarv módosította - 2018. január 12. - 07:08


#15
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs

Van még egy kérdés, ami kicsit bonyolultabb de megpróbálom értelmesen feltenni :)

Adott ez a Eanyon Ecxeed Prorace 7.0 és egy Giant XTC Advanced 1. Mindkettő az idei széria.

A canyon elől boost, hátul 142mm 25mm és 22,5mm felniszélességgel.

A Giant Boost rendszerű elől hátul egyaránt, XCR-1 karbon felnis kerékszettel, de csak 21mm szélességgel.

Okoz e akkora előnyt egy boost agy hátul + karbon felni, mint amekkora előnyt jelent a szélesebb felni a canyon kerekein?
A tömegadatok hasonlók mindkét kerék esetében.

Én inkább hajlok a canyon felé a szélesebb felnik miatt.
Saját tapasztalat, a jelenlegi bringám kerekeivel, amik eredetileg 21mm belső szélességűek. Saját hibából adódóan az egyk felnit sikerült elrepesztenem, és át kellett fűznöm, egy 22,5mm széles DT felnire. Átfűzés után szembesültem azzal, hogy sokkal jobban szétterül rajta a 2,1-es RR, sőt sokkal jobb lett az irányítás is.

Ezenkívül a canyon némileg jobb felszereltségű, és tömegű is, de ez most mellékes. Mit gondoltok ebben a kerék témában?

A boosttal en nem foglalkoznek annyira, a canyon nem csak nemileg jobb felszereltsegu :) valszeg joval konnyebb bringat faraghatsz belole hasonlo aron. A dropper post sem ket ft, es az xc bringak erre mennek (bar nekem ht bringara nem kene).

A canyon kerekszettje konnyebb, de a felnivel nekem eleg vegyesek a tapasztalataim, karbon kerekszettem sose volt... en inkabb azzal foglalkoznek, hogy melyikkel milyen tekerni. Giantet talan ki tudod probalni, a canyon mindenesetre egy baromi jo geometria, talan a speci stumpjumpert szerettem ennyire, a giantek nekem mindig hosszuak kicsit.

Szamomra a canyon izgalmasabb bringa.

arn módosította - 2018. január 12. - 06:53

  • paarv kedveli ezt

#16
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

Akartam is írni, hogy a 2014-es 7.9-es Nerve-ben Schwalbe 19A belsők voltak, amik 140 gramm körüliek.

Igen, a 2016-os is azzal jött.



#17
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 436 hozzászólás

Legyen igazad... nekem a Nerve 29-es annak idején 140 grammos belsôkkel jött.

 

Akartam is írni, hogy a 2014-es 7.9-es Nerve-ben Schwalbe 19A belsők voltak, amik 140 gramm körüliek.



#18
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

Tévedsz. Két db 29-es belső az 400 gramm. (Sőt lehet akár több is, attól függően mit tesznek bele, én most a könnyebb opciókkal számoltam.)  Annyi lötty meg ugyebár nem megy bele, max 100gramm ami belekerül. 

Legyen igazad... nekem a Nerve 29-es annak idején 140 grammos belsôkkel jött.



#19
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Van még egy kérdés, ami kicsit bonyolultabb de megpróbálom értelmesen feltenni :)

 

Adott ez a Eanyon Ecxeed Prorace 7.0 és egy Giant XTC Advanced 1. Mindkettő az idei széria.

 

A canyon elől boost, hátul 142mm 25mm és 22,5mm felniszélességgel.

 

A Giant Boost rendszerű elől hátul egyaránt, XCR-1 karbon felnis kerékszettel, de csak 21mm szélességgel.

 

Okoz e akkora előnyt egy boost agy hátul + karbon felni, mint amekkora előnyt jelent a szélesebb felni a canyon kerekein? 

A tömegadatok hasonlók mindkét kerék esetében.

 

Én inkább hajlok a canyon felé a szélesebb felnik miatt.

Saját tapasztalat, a jelenlegi bringám kerekeivel, amik eredetileg 21mm belső szélességűek. Saját hibából adódóan az egyk felnit sikerült elrepesztenem, és át kellett fűznöm, egy 22,5mm széles DT felnire. Átfűzés után szembesültem azzal, hogy sokkal jobban szétterül rajta a 2,1-es RR, sőt sokkal jobb lett az irányítás is.

 

Ezenkívül a canyon némileg jobb felszereltségű, és tömegű is, de ez most mellékes. Mit gondoltok ebben a kerék témában?



#20
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.423 hozzászólás

Exceedekből jó könnyű cajgákat lehet építeni. Az elfekvő cuccaimmal simán levinném a 7.0 pro race-t a dropperrel is 9 kg *alá*. ;-)

Páromé (női) 10.1 volt gyárilag, nehéz kerekekkel, tubeless + xx1 kazi + szivacs markolat a gyári Ergonok helyett és 9.6 lett pedál nélkül


  • paarv kedveli ezt

---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507