Volt egy kis időm végre szerelgetni és pár tervezett átalakítást megléptem a Lux bicajon. Először is, szereztem nagyon jó áron (!!) egy nem remote-os 210x50mm tagot, még a hangolása is majdnem teljesen egyezik a gyári canyonossal. Kizárt, hogy nagy külőnbséget érezzek a 2 közt, de ha nagyon zavarna esetleg, akkor a "shim"-ekkel át tudom alakítani/variálni, hogy a compression és a rebound tuning is ugyanaz legyen, mint a gyári (ami egyébként majdnem teljesen standard). A remote-os tagot természetesen megtartom. Az újban van 1 db volume reducer token a gyári Canyon verzióhoz képest, valószínűleg ki kell vennem majd, mert maga a váz eleve progresszív mozgású (rugóút vége "felkeményedik"). Ha jobb idő lesz, megtesztelem a Sopron DH-n és meglátjuk, maradhat, vagy menjen.
Akit érdekelnek a finom részletek, hogyan variálható át egy tag hangolása, íme: https://www.sram.com...uning-guide.pdf
A remote lockout lekerült a villáról is, így hirtelen nagyon szép tiszta cockpit fogad a bringára ülve. Két bowden mínusz. Úgysem használtam volna sokat, a villáét legalább is a merevfarú bringámon se használtam szinte soha. Tavalyról van még 1 db plusz non-remote "Race Day" csillapításom, természetesen kicserélem majd a villa csillapítását erre, ha lesz időm ilyesmire ismét.
Ami még szintén hátra van: a SID villa levegő oldalában nincsen token, az ízlésemnek túl lineáris a mozgása, tenni fogok bele 1 tokent (van itthon szerencsére tokenem 1 db), remélem, elég lesz 1 db bele.
Egy flat mount féknyergen kívül költeni egy fillért sem tervezek költeni rá (éppen elég brutális volt az ára), csak a merevfarún lévő cuccokkal tervezem a fékrendszert átvariálni még, illetve hát van egy 4-éves Trickstuff fékszettem. Vagy Trickstuff fékek lesznek rajta, hátul Magura flat mount féknyereggel, vagy a merevfarún jelenleg lévő MT8 Pro kerül rá, amit 1.5 éve kb. féláron vettem. (Trickstuff ebben az esetben visszakerül a merev gépre.) Gyári SRAM ULT carbon fékszett meg megy fel az apróra majd.
Mint kiderült, a gyári nyeregcső + nyereg nagyon könnyű, 324g együtt. Most egyelőre Vecnum MoveLoc XC nyeregcső + régi Selle nyereg van rajta, nem mértem le, ez mennyi együtt. Kb. 580-600g lehet.
A bringa így az alábbi fotón látható állapotában 10.14 kg (pedállal, kulacstartóval), szerintem egészen kellemes.
A fékek cseréjével, még ha Magura is kerül rá, -100g (jó-jó, inkább fogynom kellene, tudom:D), első féktárcsa 180-ról 160-ra, adapter mínusz ugye és csavarból Alu Magura kerülne, így további ~50g mínusz csak ebből. És van egy PRC stucnim + PRC kormányom, sőt, egy 760mm-es szuperkönnyű kormányom, lehet, egy teszt erejéig lecserélem erre az egyébként kényelmes és szimpatikus, gyári integrált CP00008-at.
Kormánycsapágy. A taghoz tartozó bowden kihúzásakor jött a bowdennel a szivacs ház is, ami felgyűrődött/megszorult. Ki kellett vennem a villát, szétkapnom az egész kormánycsapágy környékét. No ezt senki ne akarja egyedül szétszedni! Azt a szenvedést, amit levágtam vele... Egyrészt, a hátsó fék kábele ugye átmegy a felső kormánycsapágyon. Hiába a szerelőállvány, tökegyedül egy kínszenvedés volt, hogy tartom a villát, tartom az ide-oda lóbálódzó kormányt, miközben a jobb kezemmel próbálom rátenni normálisan az IPU2 gyűrűt a villanyakra. Ahogy a régi (műveltebb) oroszok mondanák: "don't try this at home!"...
Ez az új, lepraként terjedő kormánycsapágy-design egy undorító és szükségtelen, nehezen szerelhető és a pattintott kőkorba való visszalépés. Ez minden, csak nem innováció. Még jó, hogy az új Speci Epic is uilyen kormánycsapággyal jön - ahogy sok-sok már bringa!... :/
No de egy vidámabb kép, kezdi ha lassan is, de végleges formáját felvenni a "részroket":
Edited by zscs, 2022. December 16. - 11:48.