Jelentkezz be Regisztrálj

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja
#1841
Posted 2004. March 10. - 15:23

#1842
Posted 2004. March 09. - 20:22

#1843
Posted 2004. March 09. - 14:15

Répa design asszem még hirdeti magát a bikemagben v. Bringában(a régiekben legalábbis igen)...ott megtalálod a telefonszámát.
Amugy egy barát festett vele régen bukot+ valaki telot is...
szépen dolgozik csak ha yol emlékszem drágán.(mihez képest...)
egy teelefont megér
#1844
Posted 2004. March 09. - 14:07

Ugye a különbözõ anyagú zárványoknak különbözõ az alakíthatósága, terhelhetõsége.
Gazdász vagy? ;D
(tudom, hogy ez nagyon gyalázó, de egyszerûen kihagyhatatlan, bocs)
#1845
Posted 2004. March 09. - 00:28

mégvalami: répa mûvészurat ismeri valaki?
#1846
Posted 2004. March 08. - 12:03

gab: en tom, hogy van iylen eszetrga sot man eleg regen.
de amikor ezt egy gravirozo gepen kene eloallitani akkor szertem eleg kellemetlen helyzetben erezned magad.
mert meg egy leptetomotorral vezerelt osztogepet csak-csak beszerez az ember. de a meglevo buta vezerlest hip-hop felokositani ugy, hogy meg egy tengelytfigyeljen iranyitson.
az nah.
#1847
Posted 2004. March 07. - 00:31

#1848
Posted 2004. March 07. - 00:09

de ez speciell nem az.
Jó összehangolom. Ezek szerint te ekkora világ csodáját még nem láttál. ;D
MOst nem mindegy hogy lineáris tengelyt vagy forgó tengelyt vezérel?
eccerû példa: manapság már a legtöbb NC-eszterga tokmánya ún. C tengelyként is mûködik, tehát a darabot nem csak megforgatja mint a hülye, hogy meglegyen a vágósebesség, hanem tengelyként mûködtetve bármely más tengellyel összehangolt mozgást tud a megadott elõtollással, persze ilyenkor a szerszám revolverbe befogott hajtott szerszám. (fúró marós stb).Pl tengely írányú menet marásánál is ezt használjuk.
Ugyanígy mûködhet ez marógépen is csak az elrendezés más...
Ehhez még diploma sem kell, amúgy nem "nagypofaságból" kérdeztem, csak azt hittem kollégákhoz van szerencsém.
Kösz a :-X-ot!
#1849
Posted 2004. March 06. - 01:19

ja es hangold mar ossze legy kedves a mdb forgatasat a vezerelt szerszammal.
koszi!
a diplomarol :-x
#1850
Posted 2004. March 06. - 00:23


Igen szabad ország! Végülis az én seggem fogja bánni :)Mert ennek tudományosan be kell következnie! de amúgy teljesen igazad van a feszültsáéggûjtõ hellyel kapcsolatban, de én a saját esetemben úg ítéltem men hog a túlméretezett nyeregcsövemnek nem fog ártani ez a 0.1 mm karcolás.
5 tengely ellen is volt egy tippem: forgasd a munkadarabot= 3 tengely = mindig sugárirányú szerszám. Foglalkoztam már öt tengelyes CNC-vel technológusként.
Amúgy itt nem CNC-rõl van szó hanem a kis asztali gravírozógéprõl amit direkt ere találtak ki.
Zárvány: akármilyenféle zárvány a lényeg hogy az anyag inhomogén.A legrosszabb!
Jó kis szakmai vita. Lehet hogy hasonló diplománk van?

#1851
Posted 2004. March 04. - 15:58

Nekem is a Peugeot-ba kellett volna, de 3 éve mondták, hogy már régen abbahagyták az ilyeneknek a gyártását. Sajnos nem is találtam.
Ez a "megölés" egy kicsit nem tudom hogy jutott eszedbe. A franc se akar senkire vadászni.
Egyébkéntmeg:
a Gab# írta:
Vki bizonyítsa be nekem hogy gyengíti a nyeregcsövemet.
Erre írtam az elõbbit.
lor meg írta, hogy:
amikor hengerre kell pl marni akkor az a kovetelmeny, hoyg mindig a feluletre merolegesen alljon a szereszam.
amikor mar lassan lejutunk az 5 tengely vezerlesig is akar.
Sok szerencsét, lehet keresni olyan gépet, ami egyszerre ÖT tengelyen dolgozik és foglalkoznak a nyeregcsöveitekkel meg az olyanokkal, hogy "ide kellene karcolni egy ilyet, meg egy ilyet mer tök jól néz ki". Ahol van egy ilyen komoly gép, ott meg is kérik az árát, hogy nekik ilyen is van. Nem fog neked olcsón dolgozni.
Egyébkéntmeg "barátom" amit akarsz, azt csinálsz.
Más, de szintén ide:
Gab# írta, hogy:
szerintem az anyagban lévõ zárványoknál inkább eltörik az anyag mint ott ahol a karcolások vannak.
Attól, hogy zárvány van az anyagban, még nem fog attól el is törni. A zárványok is különbözõ anyagokból lehetnek, más-más alakíthatósággal, szilárdsággal. Hagyjuk a zárványokat békén inkább!
#1852
Posted 2004. March 04. - 13:00

Ha esetleg ezzel a géppen nem menne csõre a gravírozás, akkor keresünk más gépet, ami pl.: tollra (mert ugye kisebb a sugara, mint egy nyeregcsõ) tud gravírozni és megpróbáljuk azzal.
Ötletnek mindenképp jó, mert baromi ízléses egy gravíros kép a bringán.
"kivéve ami 24 mm-es és nagyon ki van húzva, de nektek már nincs ilyen"
Azthiszed csak neked lehet ilyen? Minden embert megöltél akinek ilyen volt? Mert akkor rám is vadászhatsz! A Peugeot bringámon is ilyen van, ha kell csinálok róla képet is...
Elgondolkodunk az álláspontodon, hogy gyengíti a gravír a csöveket, többször már nem kell elmondanod a véleményed!
#1853
Posted 2004. March 03. - 18:32

Nyeregcsõbe meg fõleg nem vágnék (persze másba sem, ezt már mondtam) de ez egy szabad ország, szabadon teheted tönkre az alkatrészeidet. Ha nem karcoltatsz bele, nem fog letörni (kivéve ami 24 mm-es és nagyon ki van húzva, de nektek már nincs ilyen). Én csak elmondom, amit a témában tudok. A lényeg az, hogy ez így olyan, mint ha ott lecsökkenne az átmérõ, de inkább rosszabb. Mindenképpen egy feszültséggyüjtõ pont lesz ott, a bemetszés alakjától és mélységétõl függ, hogy ez mennire veszélye, de mindenképpen az.
#1854
Posted 2004. March 02. - 18:57

#1855
Posted 2004. March 02. - 18:56

Vmi Gravostyle IS200. Vannak még típusok amely mögött ott áll a 3d is de e mögött nem áll. Viszont szerintem vmi nyomásérzékelõ van benne és ezzel enyhén görbülõ felületeket tud követni bizonyos fokig csak a legmélyebb pontját kell referenciaként megérinteni. Így pl a Nokia 3200 hátuljába vagy a a 30 mm átmérõjû nyeregcsövembe szépen egyenletesen viszi be a 6 mm-es betûnagyságot. Tehát nem úgy hogy középen 1mm mély a szélen meg 0.001

Hát igen a szerszám merõlegességét (sugárirányúságát ) úgy a legegyszerûbb elérni ha a hengeres munkadarabot tengellyel forgatom. Az már tényleg bonyolult ha az orsó még hajlik is. Ilyen gravírozóban biztos nincs talán csak szerszámköszörû CNC-ken. Lásd Walter!
Vki bizonyítsa be nekem hogy gyengíti a nyeregcsövemet. Hiszen akkor minden ág karcolás után ami akár mélyebb is mint a gravír dobhatnám a ...ba.
Na mindegy majd szólok ha a hátsó felembe állt! ;D ;D
Mondjuk papírvékony CNC kormányba én sem raknám. Ami pl összenyomódik ha szarvat teszek rá . Ilyet meg nem is veszek.
#1856
Posted 2004. March 02. - 10:29

az igaz, hogy a feketén jobban látszik, ott talán van "értelme" de egy könnyû, vékonyfalú kormányra nem kell erõltetni (szerintem az egész "butaság")
#1857
Posted 2004. February 27. - 17:45

ez a legalapabb vezerles.
ennel csak durvabb van
amikor hengerre kell pl marni akkor az a kovetelmeny, hoyg mindig a feluletre merolegesen alljon a szereszam.
amikor mar lassan lejutunk az 5 tengely vezerlesig is akar.
#1858
Posted 2004. February 27. - 17:38

hát a mélységet 0.001 mm lépésekben lehet állítani. 0.03 már finoman látszik. Nem fog rikítani messzirõl az biztos, de ez amolyan szolid dizájn ami közelrõl ízléses lehet. szerintem 0.1 mm mélyen sem igazán kimutatható a gyengülés,szerintem az anyagban lévõ zárványoknál inkább eltörik az anyag mint ott ahol a karcolások vannak.
2. hengeres felület:
hát a vezérlése szerintem nem butább mint egy CNC-é. Én csak most játszottam elõször ezen a kis gravírozón, mi mérõeszközök gravírozására használjuk és az illetékesebb kollégám szerint hengeres felületre is tud csak még ki kell tapasztalni.
MIvel forgó tengelye nincs, Z-ben kéne követnie a felületet. Sima kör alaknál ez nem olyan bonyolult számítás. (persze ha CNC-re kéne bepötyögõs módszerrel beírni beleõszülnék

Tehát én úgy gondolom inkább csak tengely és nem palást irányban lehet vele hengeres felületre írni.
Majd ha lesz mintadarab küldök képet.
#1859
Posted 2004. February 27. - 13:30

A vázszámot tudom, hogy ütik és egyáltalán nem lesz gyengébb a váz.
A Merlines dolgot is azért írtam, mert ezeken a vázakon is "gödör" van és mégsem gyengíti, pedig jóval nagyobb mint egy hajszál.
Egy fekete Ritchey WCS stucniba, ha gravírozol látszódni fog a szöveg, mert belül nem fekete.
#1860
Posted 2004. February 27. - 11:44

1. Néztem két golyóstollam amelyekben van gravír. Az egyiknek a kúpos részén is van szöveg. Nem egyforma mély a két tollon a gödör, úgyhogy szerintem ezt lehet változtatni (az egyiken épp hogy lehet érezni, ha végigsimítom a kezem).
2. Egy gravírozásnál minimális gödör kerül az anyagra.
- Ha pl. véletlen elesel, az út összekarcolja a kormányod (sokkal mélyebb gödrök kerülnek rá) egybõl kicseréled a Ritchey WCS kormányod?
Mi az nekem 18.000 Ft..., de ekkor csak a kormányod lett karcos!
- Fékpofába is ágyazódhat kavics vagy valami kemélyebb dolog, összekarcolhatja a felnit...
- Lehet, hogy a vázszám is gyengíti a vázat?
- Soha nem fogadnál el egy Merlin vázat, mert szinte mindenhol van rajta gravír?
Egyrészt ua mint lor
és pl gépgyártástechnológiai kiállításon pl nagyon verték ám a mellüket a fiúk, mert az õ gépük egyszerre 5 tengelyen tud dolgozni (meg nagy is volt, lehet azért tetszett nekik annyira) és ez tényleg nagyon komoly vezérlést kíván. Azért mert egy kis tollba karcoltak valamit hát az nem jelent semmit.
Ugye a vázszámokat nem marják, ha nem ütik ugye, ami elég egyértelmûen teljesen más tészta.
Abban pedig biztos lehetsz, hogy ha a kormányomon lenne egy nagy karc, vagy bevágás vagy hívd akár minek, azonnal cserélném. Ugye alumínium kifárad, ugye, meg egyébként is pontosan olyan mint egy repedés ami nem repedt még át a csövön de fog. Nagyon tud ám gyûlni a feszültség az ilyen helyeken. Mondjuk a kormán felsõ részén ahol ráadásul húzott szálak vannak...
18000 ft-ot meg elvbõl nem adok egy kormányért, nem érdekel mennyi anyagot spóroltak ki belõle ;D
Az meg, hogy mit láttál a merlin vázakon nem jelent semmit. Ilyen mintákat lehet csinálni speckó marófejjel, szikraforgácsolóval csak egy olyan alakú szerszám kell mint a minta negatívja. Lehet ám, hogy sokkal komolyabb és drágább technológiát használnak mint ami egy tollba való karcoláshoz elég. Lézer mittomén satöbbi.
Egyébkéntmeg az biztos, hogy ha nincs a csõbe karcolva semmi akkor sokkal erõsebb.
Hameg egyébként is annyira nagyon minimális az a"gödör" akkor lehet, hogy szinte nem is látszik? Egy tollnak is elég minimális a mérete egy biciklihez képest, azon még látszik a minimális "gödör", de egy biciklin...