Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Geometria - tekerési pozíció

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
102 hozzászólás a témában

#41
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás

ere akartam kilyukadni :)
de a képek alapján sajnos nem tudom bizonyitani.

Sajnos ezen mar valtoztatni nem lehet. Vagy van valami Üllescsö ami megtörik elöre?
En csak ojat ismerek ami hatra törik meng.
Ha volna jo volna, ugyanis meghoszabithatbam az stucnit, hohy megjobban bevigyem a loeröimet:bananadan a bikeba.

#42
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Lehetseges, hogy a vinkli ülespont-tekerökar anyira kihat? Az öregnel jobban "elö"l vagyok a tekerökartol.???

ere akartam kilyukadni :)
de a képek alapján sajnos nem tudom bizonyitani.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#43
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás

nehéz eldönteni, de egyik része pszichika, másik része csak az, amire te gondolsz, azaz a geometria.
ha hosszunak érzed, cserélj rövidebb, vagy többet emelõ stucnira.
de szerintem csak nem egyforma a nyeregvázcsõ szöge, emiatt elõrébb/hátrébb vagy az elõzõ biciklidnél megszokotthoz.
ha elõrébb vagy, akkor egy jobban hajtott fejû nyeregcsövet (esetleg thomnson setback) vagy egy hoszabb pálcás nyerget ajánlok, ha tul hátul vagy, akkor pedig egy egyenes fejût. (és szintén a nyeregpozicio állítást)


Szoval az "Öregnel"(Cyclecraft) a nyeregcsö ( Vaz) megtörik es elörejön.Ez a kepen is lathato.
A Stucni szinten egy rövideb 1,5-2 cm vel, rövidebet mar nemlehet a bike "viselkedese"-"Karakterja" veget tenni. Szoval az originalt stucni csak max.2 cm vel lehet röviditeni ( A Canyon Hotline velemenye).
A nyereg elörrevan mindket bikenel huzva.
Szoval marad a psichika :chin: ???

Ja meg a kormany az öregnel DH sab.
Lehetseges, hogy a vinkli ülespont-tekerökar anyira kihat? Az öregnel jobban "elö"l vagyok a tekerökartol.???

#44
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nehéz eldönteni, de egyik része pszichika, másik része csak az, amire te gondolsz, azaz a geometria.
ha hosszunak érzed, cserélj rövidebb, vagy többet emelõ stucnira.
de szerintem csak nem egyforma a nyeregvázcsõ szöge, emiatt elõrébb/hátrébb vagy az elõzõ biciklidnél megszokotthoz.
ha elõrébb vagy, akkor egy jobban hajtott fejû nyeregcsövet (esetleg thomnson setback) vagy egy hoszabb pálcás nyerget ajánlok, ha tul hátul vagy, akkor pedig egy egyenes fejût. (és szintén a nyeregpozicio állítást)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#45
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
Hellosztok.
Tegnap vettem egy uj Cubet. Az ev bikeje 2005-böl.
150 km lementem vele 24 ora alatt mindenfele uton. Az a bajom, hogy sehogysem birom az össz erömet atvinni. Ha a linkre kattintok ott az "Öreg" gepemet lathatyatok. Szoval mi itt a problema? Ez egy CC bike amit turaktra van csinalva. Lehetetlen, hogy az öreg gepemel ami 2 cm rövideb meg 3 kg nehezeb valami mix enduro meg DH között, könyeben megyek fel egy emelkedön.
Lehet az hogy az a pici valtozas ami a geometriaban van (az öreg rövidebb)
az enyire kihat? Most mas izomzatot hasznalok mint a mult heten?
Memnagyon "ismerkedtünk" meg a Cube AMS Pro race val meg, merthogy tegnap az elsö 10 km 2x majdnem betakarozam vele.

Szoval az öreg masina (klick link) felsö vaza rövideb, a bike ösz hosza is kb. 15-20 cm vel rövideb es kb. 3 kg nehezeb! Megis szerintem jobban kezelhetö.
Lehet az a bajom, hogy az uj Cube val nemlehet meg egy picit sem Endurozni meg DH- zni. Egy utazo masina, de en gondoltam mast is tud.
Kiralyt vartanm es tökfilko jött.
Szoval mi itt a baj?
A Kondival semmi szerintem. Miert megy nehezebben hegynek felfele?
Nezzetek meg a kepet az öregröl, az ujrol pedig a Cube oldalon.
http://www.cube-bike...ck_id_6721_.htm

Itt az "Öreg"

#46
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Sziasztok!

Vázgeometriás kérdésem lenne egy ritkán tárgyalt dologban: hajtókarhossz.
Szóval, van nekem egy Kettler City bike-om (monti kerékméretû, 3*7-es hajtásláncú), amin, amikor tönkrement a 170mm-es hajtómû, kicseréltem 175-ösre. Ez nekem így jó volt, de mostanában szemet vetett a bicóra a 11 éves kisfiam. Teljesen leeresztett nyereggel már tud rajta menni, a stucnit rövidebbre cserélni pedig nem gond. De nem lehet-e abból baja (idejekorán tönkremenõ térd, ilyesmi) a gyereknek abból, hogy a lábszárához viszonyítva hosszú hajtókarral teker?
Most egy 20"-as (kerekû) kisbicója van, amit már erõsen kezd kinõni, hiába van jó félméteres nyeregcsöve. (De ez is volt a koncepció, hogy akkor egy olyan bringát veszünk, amit sokáig használhat, aztán átül az enyémek közül egyre... Csak nehogy baja legyen belõle.)

#47
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Igen, egy hétbe telt, amíg újra rendesen kezdett mûködni a kezem. Eleinte olyan érzés volt, mintha a kisujjam egy idegen testként lógott volna, és a gyûrûsujjam is alig-alig mûködött.

Ez a zsibbadás nem az a zsibbadás, ami a rossz vérkeringés miatt következik be, hanem egy ideg nyomódott el, és ennek idõre volt szüksége a regenerálódásra. Egy idegsebésszel is konzultáltam (véletlenül - éppen osztáytalálkozónk volt, és az egyik volt osztálytársam idegsebész), azt mondta, kíméljem. Egy hétig nem is mertem fölülni a gépre, féltem, lebénul a kezem.

Amúgy ez egy trekking bicaj volt, a markolata valami szivacsszerû anyag. Elég jó volt a fogása, és elég puha ahhoz, hogy ne érezzem keménynek, elég kemény ahhoz, hoy ne érezzem alatta a kormány-csövet. Szerintem bármilyen hengeres markolattal így jártam volna.

Azért ne feledd, 7 órát tekertem, egyszer 2 és egyszer 5 perc megállással.

#48
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
EGy hétig jött helyre? Addig zsibbadt? Az nagyon komoly, mert 1-2 perc alatt kiáll. Akkor nagyon szorongathattad a kormányt...
Mit értesz hengeres markolaton, addig mi volt rajta? Egy geles v. parafás bandázs nagyon jó. (vagy mtb-rõl van szó?)

#49
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Kéz zsibbadás ...

Ugyan régen vetõdött itt ez fel, de hátha érdekes még... Nekem is nagyon zsibbadt a kezem, a Tour de Pelso (200km) után egy hétig tartott, amíg rendbejött. Utánaolvastam: a markolat okozza, van egy ideg, ami hengeres markolat használata esetén jó eséllyel elnyomódik. Vettem egy hiper-szuper markolatot, és azóta semmi gondom! Drága volt, de megérte. Részletekért lásd a markolat topicot, de azért itt egy link:http://www.ergon-bike.com/

#50
Oko

Oko

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás

A (relatíve) rövid stucni pont azért nem megfelelõ, mert finom manõvereket nehezen lehet vele tenni, mivel kis mozdításra is nagy utat tesz meg a kerék (ez okozza a bicaj "idegességét"). A stucninak valamennyire arányban kell állni nemcsak a vázmérettel, de a kerékmérettel is, egy 700-as kereket nem tud megfelelõen "tartani" egy 80-as vagy 60-as stucni.


Szerintem ezt még egy paraméter befolyásolja: a kormányhossz.
Rövid stucni széles kormánnyal, lehet olyan érzékenységû mint egy hosszabb stucni kisebb kormánnyal, de mégis más-más alkatú lovasnak ideális a kettõ. (karhossz, vállszélesség)
Jelenleg a rövid stucnis verziót használom mert technikás lejtõkön könnyebbnek tûnik a nyereg mögé ülés (nagyobb hely a nyereg és a lengõbordák közt - kevesebb fájdalom :D )de sokkal idegesebb a gép mint a kisebb fejcsõszögû vázammal volt - cserébe kisebb a tengelytáv, elõrébb került a súlypont tehát jobban mászik.
Ha még azt is figyelembe vesszük hogy a kerékpáros tudásunk is változik, kor és edzettség függvényében a hajlékonyság is, akkor arra a (lehet hogy hibás)következtetésre jutok hogy amelyik beállítás ma tökéletes, fél év múlva nem biztos hogy az, és egy kalap pénzt szórok ki mire megtalálom a megfelelõ beállítást mert szakirodalomból, ill. bolti megtekintésbõl kicsi az esélye hogy elsõre megfelelõ alkatrészeket választok.(Szívesen kipróbálnék egy rövid kormány hosszú stucni kombinációt csak drága lutrinak tûnik.)
Elnézést a sok karakterért, méginkább ha marhaságokat írtam. :\

#51
sekly

sekly

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
hi!
igen outi-t keresek!
montiról tõlem csak annyi szó esett, hogy most azom van....
nemlátom mi lehette félreérthetõ.... de mindegy is

#52
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
Most akkor végül outi bringát keresel? Mert korábban montirol is szó volt nem?

#53
sekly

sekly

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
hi!
Köszönöm mindenkinek a segítségét!!
Ma kipróbáltam egy 50-es vázat és hát.....hmmmmm :chin:
naon jóóóóóóóóó
csakhát sajna annyi pénzem nincs rá :(
Szóval emberkék ha találkoztok 50es vázzal bátran szóljatok ;)

#54
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
160 centire montiból 15-16, de inkább 15. a 24-es kerék meg kicsi...:(

#55
sekly

sekly

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
üdv!
Nemrég kaptam egy ajánlatot: egy Alpina váz villával, hajtómûvel (csapágycsere ráfér), hajtókarral. Ez egy régi gyerekverseny-kerékpár, kb 48-as, és 24 collos kerék való bele.
szerintetek megfelelõ lenne?? vagy ez meg már túl kicsi??

#56
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Seky: aszfaltra való gépeknél (oút, fixi) számozzák általában (+ még a szokásos s, M, L, XL jelölések); ha hagyományos a váz (a felsõcsõ nem ejtett, és nincs benne valami extrém megoldás), akkkor 160 cm-re kb. 50-es méret jó, ha páratlan számozású a váz, akkor 49, v. 51. Szóval ilyeneket lehet kipróbálni, ha van ekkora méretû a boltban ahol veszed, mert azért jó kipróbálni vásárlás elõtt. De a stucnimérettel is leeht még variálni, ill. a nyereg elõre-hátra tolásával. A betûméretezés esetén pedig a felsõcsõ ejtési szögétõl függõen S, v. M-es, de inkább elõbbi.
És ha még nem mentél oútival, akkor itt kicsit más a a rider fekvése a gépen, szóval, ami elõször kényelmetlennek tûnik, nem biztos hogy rossz.

#57
sekly

sekly

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
nos!
most montim van (aminek asszem 28-as a mérete??? na ezt a részt nemértem!!)
de amúgy egy országútit szeretnék
vagy sima singlespeed-et vagy egy fixit
ja és fõleg városban, tehát aszfalton használom...

#58
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

helló!
szerintetek egy max 160cm-es lánynak mekkora váz kell??
ha lehet több féle méretezésbe is adjatok adatokat mert már vagy 3 fajta mérettel találkoztam!
kezd kicsit káosz képzõdni az agyamban ebben a témában....
elõre is köszke a segítséget :)

montiból vagy országutiból ?
terep vagy aszfalt ? ha monti és terep akkor sztem max 16-os de ha van a márkából akkor inkább14, 15 , ha csak aszfalt akkor 16 /de akkor minek monti?/ outit nem tudom...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#59
sekly

sekly

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
helló!
szerintetek egy max 160cm-es lánynak mekkora váz kell??
ha lehet több féle méretezésbe is adjatok adatokat mert már vagy 3 fajta mérettel találkoztam!
kezd kicsit káosz képzõdni az agyamban ebben a témában....
elõre is köszke a segítséget :)

#60
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Régen rossz lenne ha a stucni ennyire nem lenne merev, hogy egy 110-120mm "nyeklene", persze léteztek (léteznek)"puha" stucnik (Sakae), de általában azért megfelelõ merevségûek. A (relatíve) rövid stucni pont azért nem megfelelõ, mert finom manõvereket nehezen lehet vele tenni, mivel kis mozdításra is nagy utat tesz meg a kerék (ez okozza a bicaj "idegességét"). A stucninak valamennyire arányban kell állni nemcsak a vázmérettel, de a kerékmérettel is, egy 700-as kereket nem tud megfelelõen "tartani" egy 80-as vagy 60-as stucni.