Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Teló helyett merevvilla
Indította
F1
, 2002. október 31. 21:46
#321
vendég_unit_*
Írta 2006. április 06. - 18:30
Morati ügyben helyesbítenék természetesen: a "Classic" kormányt nem gyártották alapanyaghiány miatt.
Nyeregcsövet azért, mert szerintük (is) eladhatatlan volt - azon az áron - a konkurenciával szemben. Olcsóbbra meg nem tudták kihozni.
Persze amióta nincs, csak itt Magyarországon elment volna vagy 5-6 nyeregcsõ. Addig szûken évi 1.
Nyeregcsövet azért, mert szerintük (is) eladhatatlan volt - azon az áron - a konkurenciával szemben. Olcsóbbra meg nem tudták kihozni.
Persze amióta nincs, csak itt Magyarországon elment volna vagy 5-6 nyeregcsõ. Addig szûken évi 1.
#322
Írta 2006. április 06. - 15:00
Persze, ez így van! Viszont történnek sz@r dolgok, az Easton csõ is törik néha
#323
Írta 2006. április 06. - 13:31
Mielõtt általánosítani kezdenénk, hadd hívjam fel a figyelmet:ja igen... Egy újabb repedt titán stücni...
ÓRIÁSI különbség van cromo/cromo, titán/titán és karbon/karbon alkatrészek között!
NAGYON nem mindegy, milyen gyártmány (nem márkáról beszélek)! A dolog nem sznobéria, ezek makacs tények. A karbon és a titán tipikusan azok az alapanyagok és hozzájuk tartozó technológiák, amelyek miatt _soha_ nem lesz széles körben elérhetõ - vagyis nem lesz olcsó, megfizethetõ.
Komoly fenntartásokkal érdemes kezelni minden olyan márkát (még ha gyártónak is hirdeti magát), aki occsóé' adja karbon vagy titán cuccait. Nagy valószínûséggel gond lesz a tartósságukkal - onnantól pedig a cucc igazán ráfizetéses, hiszen egy feleannyiba kerülõ ám kevésbé egzotikus anyagból készülõ társával sokkal jobban járhatsz.
Ahogy mondani szokták: egy Airborne titánváz (amit Kínában gyártatnak) csak szép lehet, "okos" nem - meg persze occsó'. (Yasec által vázépítéshez használt Dedacciai 18MCDV6 cromoly csõszett is mocskos drága, pedig "csak vas"...)
A bezárás alatt levõ Morati azért nem gyártott közel egy évig(!) nyeregcsövet, mert nem kaptak megfelelõ minõségû alapanyagot! (SixSigma minõségbiztosítási rendszer, ugye...)
"In idem flumen bis non descendimus"
#324
Írta 2006. április 03. - 15:16
Hy!! Mit gondoltok a Scamp dirt villájáról? Vagy vmi más??(mondjuk trek bruiser?) A lényeg hogy magas és erõs legyen!! Pls mondjatok véleményt.
#325
Írta 2006. március 29. - 18:45
Ez igaz, hogy nem egy P2.
De lentebb a telót a titánmerev elé tették, mert annak csak elõre-hátra van mozgása. Nem hiszem, hogy az Olié tud le-fel mozogni...
így már értem...
#326
Írta 2006. március 29. - 18:43
Ez igaz, hogy nem egy P2.
De lentebb a telót a titánmerev elé tették, mert annak csak elõre-hátra van mozgása. Nem hiszem, hogy az Olié tud le-fel mozogni...
De lentebb a telót a titánmerev elé tették, mert annak csak elõre-hátra van mozgása. Nem hiszem, hogy az Olié tud le-fel mozogni...
#327
Írta 2006. március 29. - 18:36
Azt nem tudom, hogy a titán villa milyen élesben, de hogy ég és föld a különbség nyeregcsõben egy aluhoz képest, az már tuti.
Mindenesetre nekem sokat mond, hogy Lõrincz Oli is merevvel (titán) nyomja hosszú távon, gondolom nem anyagi megfontolásból...
merevvel, de milyennel...
az már nem az a kategória mint amiról lentebb volt szó....
#328
Írta 2006. március 29. - 18:34
Azt nem tudom, hogy a titán villa milyen élesben, de hogy ég és föld a különbség nyeregcsõben egy aluhoz képest, az már tuti.
Mindenesetre nekem sokat mond, hogy Lõrincz Oli is merevvel (titán) nyomja hosszú távon, gondolom nem anyagi megfontolásból...
Mindenesetre nekem sokat mond, hogy Lõrincz Oli is merevvel (titán) nyomja hosszú távon, gondolom nem anyagi megfontolásból...
#329
Írta 2006. március 29. - 17:30
Ez így igaz...
Ha nem versenyzik és nem igazán köves a terep akkor én is azt mondom hogy inkább másban fejlesszen az ember...
Ha nem versenyzik és nem igazán köves a terep akkor én is azt mondom hogy inkább másban fejlesszen az ember...
#330
Írta 2006. március 29. - 17:25
nemrég beépítettünk egy 1994es spinner merevvillát tesóm korabeli wheeler cromogépbe, amit városban használ.
Azon kívül hogy a magellán "telõpótóhoz képest" 300gramm leurgott(1070 vs.770gr), a kényelme többszörösére fokozódott!
A tanulság számomra az volt, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy milyen merevvillát használunk.
a régi villák ára sem túl vészes, én a spinnert 6000ért vettem.
ha valaki sziklamenetes helyen nyomul, és nem versenyez akkor ccre szerintem simán megflel egy merevvilla.
Azon kívül hogy a magellán "telõpótóhoz képest" 300gramm leurgott(1070 vs.770gr), a kényelme többszörösére fokozódott!
A tanulság számomra az volt, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy milyen merevvillát használunk.
a régi villák ára sem túl vészes, én a spinnert 6000ért vettem.
ha valaki sziklamenetes helyen nyomul, és nem versenyez akkor ccre szerintem simán megflel egy merevvilla.
#331
Írta 2006. március 29. - 16:05
Báááálnus :bananadan vagy kérdezd meg Szabit...
ja igen... Egy újabb repedt titán stücni...
#332
Írta 2006. március 29. - 15:57
#333
Írta 2006. március 29. - 13:47
Hát akkor annak a SID-nek csodájára lehetne járni... Mert akkor nagyon nagy mákod volt... Volt már nekem is a kezembe egy kettõ, amit ráadásul még nem is versenyzõ használt és elég érdekes dolgok voltak mikor szétszedtük (bicikliszervíz)...
A titánnal viszont egyetértek abban hogy azért annyira nem lehet csodásabb az érzés...
Mondju érdekes dolog nálunk tavaly az ob-n volt ugyebár a két cseh srác... Na aki negyedik lett annak full titán volt a bicikli, váz, villa, nyeregcsõ, stücnivel egybeépített kormány, stb... És bár szemmel láthatóan lassabban jött le a köves-gyökeresen a vároldalban, azért haladt õ is igencsak...
a történethez tartozik hogy a szombati pályabejáráson elreped a kormány és a stücni közti egyik varrat neki, így szombat este 9 kor még a biciklis boltba kézzel lábbal magyaráztunk nekik, mert se angolul, se németül nem tudtak...
Ennyi élményem van a titánnal...h
A titánnal viszont egyetértek abban hogy azért annyira nem lehet csodásabb az érzés...
Mondju érdekes dolog nálunk tavaly az ob-n volt ugyebár a két cseh srác... Na aki negyedik lett annak full titán volt a bicikli, váz, villa, nyeregcsõ, stücnivel egybeépített kormány, stb... És bár szemmel láthatóan lassabban jött le a köves-gyökeresen a vároldalban, azért haladt õ is igencsak...
a történethez tartozik hogy a szombati pályabejáráson elreped a kormány és a stücni közti egyik varrat neki, így szombat este 9 kor még a biciklis boltba kézzel lábbal magyaráztunk nekik, mert se angolul, se németül nem tudtak...
Ennyi élményem van a titánnal...h
#334
Írta 2006. március 29. - 13:32
:bananadan Na ennek örülök, viszont már láttam SID-et, csúnyán elkopott teflonréteggel...
#335
Írta 2006. március 29. - 09:32
A SC Blur "élménybeszámolójában" írtam tavaly, hogy ugyanazon az útvonalon ugyanazzal az órával (de pontos utánkalibrálással) több mint 30%-kal mentem jobb "köridõt", mint a fullmerev montimmal.
Szerintem: akinek a teljesítmény és a versenyszellem fontos (jómagam már semmiféle mérõeszközt - kilométeróra, pulzusmérõ, etc. - nem használok, csak ha muszáj), mert ezzel együtt ad sikerélményt és követheti halálpontosan fejlõdését, annak mindenképpen elõnyösebb egy jó teleszkóp (ha teheti inkább egy jó össztelós).
Aki pedig minél egyszerûbb, de nagyszerû túragépet szeretne nyugodtan gondolkodhat merevvillában (cromo oder titán; alu még vééééééletlenül sem!).
Szerintem: akinek a teljesítmény és a versenyszellem fontos (jómagam már semmiféle mérõeszközt - kilométeróra, pulzusmérõ, etc. - nem használok, csak ha muszáj), mert ezzel együtt ad sikerélményt és követheti halálpontosan fejlõdését, annak mindenképpen elõnyösebb egy jó teleszkóp (ha teheti inkább egy jó össztelós).
Aki pedig minél egyszerûbb, de nagyszerû túragépet szeretne nyugodtan gondolkodhat merevvillában (cromo oder titán; alu még vééééééletlenül sem!).
"In idem flumen bis non descendimus"
#336
Írta 2006. március 28. - 22:15
Évente 1 szer bõven elég kipucolni a SID-et és olajat cserélni! Nálam az elsõ 2 versenyszezont szétszedés nélkül túlélte, azóta is csak évente max 2-3 szor van kipucolva. És már az 5. szezonja lesz, és makulátlan. Ha annyit szervizelnék mint ahogy mondják, akkor a szétszedésben kopna el. Aki min ennyit nem képes karbantartásra szánni, annak nem való egyáltalán a bringa sem! Hamarabb cseszõdik el a hajtáslánc, mit a teló.
A titán villa is csak parasztvakítás szerintem. Az is max csak elõre-hátra mozog valamennyit, de a köveket, gödröket nem mozogja ki, mert ahoz föl-le mozgás kellene.
A titán villa is csak parasztvakítás szerintem. Az is max csak elõre-hátra mozog valamennyit, de a köveket, gödröket nem mozogja ki, mert ahoz föl-le mozgás kellene.
#337
Írta 2006. március 28. - 21:36
szerintem nincs ember, aki félévnél sürübben tisztítja, és ha olyan igénytelen hogy ekkor sincs ideje, az vegyen egy talicskát azt tologassa, azzal nem lesz gond sose.
tehát ez sem róható fel hátrányként:)
ki hogy szereti.
tehát ez sem róható fel hátrányként:)
ki hogy szereti.
#338
Írta 2006. március 28. - 21:34
Háát, a SID olyan súlyban van, mint egy nehezebb merevvilla, bár a szervizideje az necces, 24 munkaóra. Ez van, valamit valamiért.
Titán merevvilla? Sajnos nemtom, még nem mentem vele, de ami késik, nem múlik
Titán merevvilla? Sajnos nemtom, még nem mentem vele, de ami késik, nem múlik
#339
Írta 2006. március 28. - 20:53
merevvillát éltetni ideologizálás, menetbiztonság és midnen más is sokkal jobb a teleszkópnál. aki meg kockáztat valamit, az merevvillánál is kockáztat, és ott is pofára esik, az ilyeneken tök jókat lehet nevetni:)
sokan szeretik, és használják, és tök jó is, az se semmi, szal.
csak semmi fejlõdésideológiát, meg sorrendet nem érdemes ezzel kapcsolatosan felállítani.
sokan szeretik, és használják, és tök jó is, az se semmi, szal.
csak semmi fejlõdésideológiát, meg sorrendet nem érdemes ezzel kapcsolatosan felállítani.
#340
Írta 2006. március 28. - 20:50
Én csak saját tapasztalatot tudok mondani. 2 évig versenyeztem, edzettem merevvillával. Küldtem neki rendesen. Majd lecseréltem a jó kis Cro-mo villát (850g) egy majd 2 kilós Judy Race-re. Ugyanazon edzõkörön körönként 1 perccel voltam jobb a kõnehéz telóval, mint a könnyû merevvillával. Úgyhogy hiába bizonygatjátok nekem az ellenkezõjét, terepre kell a teló, a merevvilla meg jó aszfaltra, túrázásra, téli bicóba.