Jelentkezz be Regisztrálj
Vélemények a bringaboltokról #2.
#1081
Posted 2006. February 01. - 21:54
Az eladó tulajdonos-e egyben vagy "csak" alkalmazott?
Teszem azt föl:ha én vagyok a tulajdonos,akkor ugye valahol érdekelt vagyok,hogy az általam árult cikk elkeljen.
Viszont ha alkalmazott vagyok,akkor lejár a munkaidõm és "fapapucs".
Nem lesz se több,sem kevesebb a bérem.
Hacsak a tulaj nem ad részesedést az eladott cuccokból.
De manapság ilyet?
Szóval,ha kifog az ember egy eképp gondolkodó eladót,akkor aztán.....
:-(
Persze kivételek mindig vannak.
Meg persze (az elcsépelt közhely) akinek nem inge...
edit.:bocsi amíg ütöttem a klaviatúrát,addigra galuska megmondta a frankót
;-)
#1082
Posted 2006. February 01. - 21:50
#1083
vendég_galuska_*
Posted 2006. February 01. - 21:47
Ha meg valaki nem nyit ki elõbb/késõbb, ez valszeg az ökör tulaj hibája. Én miden egyes eladott projektor után megkaptam a százalékomat, ha a vevõ jelezte, hogycsak 7 után ér rá, már csak megvártam 10 000 Ft-ért. Persze ha az átlag plaza/kereskedelmi nettó 80 lúzerjobot veszem alapul, sok mindent lehet magyarázni. De egy tény: lehet keresgélni jobbat. Amikor az én fõnököm genyózni kezdett, odébbáltam.
Továbbá, lehet, hogy kegyetlenül hangzik, de engem, mint vevõt nem nagyon izgat, hogy az eladó mennyi munkát mennyi pénzért végez és hogy kasszát kell még csinálnia, stb. Ezt az eladó a fõnökével beszélje meg, arra tartozik.
Egyébként szerencsére sok bringabolt van, tehát semmi gond, a virtuális listámról sorra húzom ki az alkalmatlanokat. A tõkeerõsebbek, akik maguk is importõrök, fennmaradnak, mert jelenleg a tulajnak jobban megéri éhbéren tartani az alkamatlan alkalmazottakat mint jól megfizetni egy alkalmas embert. És úgy látszik, valóban belefér még az is, hogy elmennek egyes vevõk.
#1084
Posted 2006. February 01. - 21:46
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#1085
Posted 2006. February 01. - 21:43
Én mikor autókereskedésben dolgoztam, megfigyelhetõ volt, hogy mindig zárás elött jöttek autót nézni. 9-13 voltunk nyitva szombaton. Ebben az idõben szinte senki nem jött be, déltõl azonban megrohantak. Volt olyan aki 1órakor, mikor már csuktam a kaput, berakta a lábát a kapuba, hogy engedjem még be mert gyorsan megnézne valamit az 1gyik kocsin. Hát ilyen is van...
On:
bocs az off-ért
#1086
Posted 2006. February 01. - 21:21
Havernak, ismerõsnek én is nyitvatartottam kicsit tovább. De õk tudják, hogy mikor kell jönni. Annyi a magyarázata az egésznek, hogy elkényelmesedtek az emberek.
Én inkább csak a zárás utáni vendéget nevezném a szóhasználatod szerint kényelmesnek. Szerintem nem sokan mennek korábban, hogy a nyitás elõtt mindenképpen bejussanak. Valószínûleg nem tudják, hogy sok bolt nem 8-kor, hanem 9-kor, egyes boltok esetében 10-kor nyit. De legalább du. 6-ig nyitva is van.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1087
Posted 2006. February 01. - 21:07
#1088
Posted 2006. February 01. - 20:52
Saját emlék nyitásról-zárásról;
anno mikor a Z1-es készült a Jamishoz
totál odaszoktam az Óbuda Bringába...Az eladó rendes, jó fej, jók az árak, õszinte, értsd ezt úgy,h szart nem sóz a nyakadba, max az egyetlen probléma a folyamatos csúszás lehetne,de legtöbbször ez sem az õ hibájuk.
Volt 1 kivétel; a csillapítás frissen készült el,másnapra kellett ugyanis,az év elsõ maratonára...De amit szintén megrendeltem,2 héttel korábban, a tárcsaadapter,nem készült el,ugyanis a Pista 1szerûen elfelejtette...Már maga a villa is zárás után lett kész 1 órával,7kor,de mivel tudta,h mikorra kell, szó nélkül elkezdte csinálni és 9-ig dolgozott vele...
Mindezt ráadásul zokszó nélkül,de szerintem meg is háláltam neki,Ltrappoltam közben kajáért,és amúgy is; nagyon sok mindent vásároltam náluk,olyat is,amit sokkal olcsóbban is megvehettem volna...
#1089
Posted 2006. February 01. - 20:42
Azért van a boltnak egy ettõl eddig nyitvatartása, hogy az emberek ettõl eddig jöjjenek. Mindent a vevõért, ez a szlogen, és ezzel semmi gond nincs. Csakhogy kis hazánkban ezt úgy képzelik el a vevõk, hogy értük tényleg mindent. Tehát ha nekem 9-kor van a nyitás, és esetleg beérek 8:30-ra, hogy takarítsak, rendbetegyem a boltot (mert neadjisten az elõzõ este fáradt voltam, és nem volt kedvem megcsinálni), akkor ne sírjon nekem a bolt elõtt, hogy Õ csak egy váltót szeretne. 9-kor nyitunk. Ennyi. Nem olyan nehéz ezt betartani. Én elhiszem, hogy senki nem tud magával mit kezdeni otthon, és plázáni kell hétvégén reggel 6-tól, de ha én be tudom tartani a 9-órás nyitvatartást, akkor
Õ is tartsa be ezt. Nem olyan nehéz. De itthon az emberek miatt ez soha nem fog mûködni. Londonban láttam arra példát, hogy a bolt bezárt ebédidõben. Megkérdeztem az elõtte várakozó embert, hogy mit gondol errõl, mire azt felelte, hogy mindenki megéhezik. Fél óra után kinyitott a boltos, és mindenki megkapta azt amit akart. Annyi a gond, hogy itthon elkényelmesedtek az emberek. Egy plázában lévõ bringaboltos haveromnál tapasztaltam azt, hogy milyen érzés, amikor 11 óra meló után, kikészülve az aznapi hülyéktõl, zárás elõtt esik be a tisztelt vevõ, hogy Õ most biciklit szeretne venni, de még nem tudja milyet... akkor megkérdeztem magamtól, hogy vajh hol a jó motherben volt ez a fickó egész nap?? Mondanom sem kell, kiszolgálták még, 9:40-ig bennt volt... legszívesebben én vertem volna el, hogy egy életre megtanulja, mi az hogy zárás. Mert õk azt nem tudják, hogy a pénzt meg kell számolni, a kasszát le kell zárni, fel kell mosni stb... nem. Mindent értük. Engem ez háborít fel a legjobban. Ilyenkor mondom azt, hogy inkább veszítsünk el egy-két ilyen parasztot, a normális úgyis ide fog jönni, és ettõl még a vevõkör nem fog elmaradni... de én csak egy mezei alkalmazott voltam...
Amúgy velem is elõfordult, hogy láttam, hogy a lánykánál nincs elég pénz, mondjuk 600 FT hiányzik a bringához, hogy megvegye, persze, hogy elengedtem. Ha nagyon kedves, rendes vevõ volt akkor adtam neki ilyen 500 Ft-os Hauser villogót is, mert miért ne. Ennyi persze, hogy belefér. De nehogymár a módos paraszt alkudozzon nekem a 20.000 Ft-os bringára... vagy akármire...
#1090
vendég_galuska_*
Posted 2006. February 01. - 18:06
Ezek után mivel megéheztem, bementem a földszinti body-shopba, hogy vegyek két-három fehérjecsokit. (ha lehet, mindig ezt választom gyorsétterem helyett.) Az eladólány közölte, mivel én vagyok az elsõ vevõ, ötezresbõl(! – mi is a legnagyobb címlet manapság?) nem tud visszadni, s cserépszínûre szolizott arcából virító libakék szemecskéinek játéka egyértelmûen jelezte, vásárolni menjek ahova akarok, panaszra meg legfeljebb Hitlerhez. (ha ez igaz, hogy egy bolt kinyit váltópénz nélkül, akkor no comment...)
Azért az, hogy egy napon, fél órán belül két üzletbõl küldenek el, szerintem erõs. És ne jöjjön senki az „eladónak milyen rossz” dumával, mert tudtommal a kereskedelem nem a középkori angol flotta, ahová gyakran a hírhedt „press gang”-el fogták az embereket...
Rakás s***r az egész, no.
#1091
vendég_galuska_*
Posted 2006. February 01. - 18:04
Tarvisioban a bõrpiacon ugyanez megy... 200 eurós bõrkabát hogy hogynem a végén max 60-70 eurónyi összegért lehet a tiéd..
A vevõ odaszoktatására a legjobb a kedvezményekkel való operálás, csak aztán némelyik elszemtelenedik és rögtön úgy kér ajánlatot, hogy akkor jó, mennyi a kedvezmény?
Persze, hogy van középút. Nem illik és nem is szoktam piti összegeknél kedvezményekért nyavalyogni.
#1092
Posted 2006. February 01. - 17:18
Én is rengetegszer megjegyzem a bringaboltos srácnak,hogy hogy a fenébe nem akadsz ki egy-két figurán?
Hatalmas türelem kell hozzá!
Ma is jártam Nála.
Csak úgy. Nem vettem semmit,csak jó volt benézni az üzletbe.
Egy ezer éves régi orosz kerékpárt "generálozott" éppen.
Kérdem:-Ilyeneket is vállalsz?
Válasz:-Figyelj.
Ez az idõs bácsi már közel 8 éve idejár hozzám.
Már csak azért is elvállalom.
Szóval azért szerintem ezt sem mindegyik boltban csinálják.
Illetve létezik egy bevált recept,amivel le lehet az olyan bevásárlóközpontos kerékpárokat hozó embereket úgymond rázni.
De ezt inkább hagyom. Az "illetékesek" biztos tudják.
Lényeg a lényeg.
Ha a szaktudás jóadag emberséggel is vegyül. Ott már kicsi az esély,hogy a szolgáltatásban csalatkozni fogsz.
#1093
Posted 2006. February 01. - 16:31
A vevõ odaszoktatására a legjobb a kedvezményekkel való operálás, csak aztán némelyik elszemtelenedik és rögtön úgy kér ajánlatot, hogy akkor jó, mennyi a kedvezmény?
#1094
vendég_galuska_*
Posted 2006. February 01. - 16:20
Üzletvetetõként én meg mindig azt néztem, hogy a tuti összeg csak jó a boltnak, ezért azután alkudjon nyugodtan a Mercedeszes paraszt is.... Ettõl persze én sem szoktam egy 5000 Ft-os tételen szarozni, de volt olyan vevõm, akinek már poénból is engedtem, mert annyira kínlódott. (Ha nem valami különleges hiánycikkrõl van szó, miért ne?HA a raktáron hever belõle 4 db, számomra nincs oka, hogy máshol vegye megg a cuccot. De mondom, ehhez kellet némi emberismeret, hogy ki az aki potenciális vevõ, csak szarfacsari és ki az, aki csak szórakozik. Más kérdés, amibõl csak nekünk volt, ott én is keményebb voltam, de nem sok bringás cucc van, amit csak egy üzletben lehet megvenni.)
Még egyszer egy motoros boltban vettem egy kabátot és egy kesztyût. A végösszeg asszem 27600 Ft- volt. Mivel valóban pont 27000 volt nálam, a többi meg szemét apró, megkérdeztem, hogy nem engedik-e el a 600 Ft-ot. NEM. Összekapartam az aprót és az elkövetkezõ években egy kicsit messzebb levõ, de jobb üzletben hagytam párszáz ezer forintot, de a sudribunkóknak biztos megérte....
Az egészhez meg annyit, hogy a bringám 288 000 Ft-os listaárából 7%-ot kaptam, ami ugye 20 000 Ft, volt egy másik üzlet, ahol 10%-ot ajánlottak, de egyéb okok miatt nem õket választottam. Ennyi pénzt én nem hagyok "bent". Tekintettel arra, hogy nem minden vevõ alkuszik, ezt minden bolt kibírja. Ha nem, zárjon be.
Egyébiránt konkrétan tudom, hogy az Electroword-ben pl. egy komolyabb plazmánál lehet alkudni. Hívod az osztály vezetõjét és biz' odaadják olcsóbban. Jómagam könyörtelen fogyasztó vagyok, de "meghálálom". A bringaboltomban azóta a 20 000 Ft többszörösét hagytam ott...
Még az utolsóhoz. Én még záróra után is kinyitottam a vevõnek, ha az ajtóban kapott el és láttam, hogy komoly érdeklõdõ. A kollégáim meg nem értették, hogy miért én vagyok a legsikeresebb értékesítõ. )
Egyetértek az egyik elõttem szólóval: a korrekt alku az üzlet része.
Egyébiránt meg egy török/vagy arab piacon vásárolni az igazi élvezet. Na ha ott nem akudozol, nem is néznek embernek... (Évekkel ezelõtt egy 100 USD-s nõi bundát 20(!) dollárért hoztam el, de a végén majdnem megölt a török. A végén persze meg ölelgetett. Jó meccs volt, de persze nem bringaboltba való.
#1095
Posted 2006. February 01. - 14:40
Alku: engem legjobban az zavart, amikor mindenbõl alkudni akartak. Mindenbõl. Az akciós bringából, a legfrissebb modellekbõl, a szerszámból, és a párszáz forintos tételbõl... egyszerûen felháborított, hogy emberek nem képesek kiadni 6-700 forintost egy komolyabb belsõért, hanem lealkudna belõle 100 forintot. Mert volt ilyen. És igen, legtöbbször az alkuszik, aki félmillás bicóval parkol le a bolt elé, vagy full Oakleyban van. Neki hétszentség, hogy nem fogok adni...
Én ahol melóztam, az azonnali belsõcseréket szinte mindig ingyen csináltam, mert kb. 2 perc munka, komoly szerszámhasználatot sem igényel, és a vevõ is vissza fog jönni. Amikor kérdezték mennyi, akkor mondtam, hogy csak a belsõ ára lesz. Ekkor nagyrésze megköszönte, kifizette, elment. Többen ekkor mindenképp adtak párszáz forint jattot. És egyetlenegy esetben fordult elõ, hogy egy néni visszajött fél óra múlva, és hozott egy akkora szõlõfürtöt, amit életemben nem láttam... nos, róla kéne mindenkinek példát venni. Nem a jatt összegén van a hangsúly, hanem a gesztuson. És volt olyan, aki rendszeresen visszajárt belsõt cseréltetni, mert tudta, hogy ingyenes... egy idõ után ezt meguntam. Én speciel ha a haveromhoz megyek használni a mûhelyt, vagy kereket fûzetek, tárcsafék-vezetékbõl levágok stb. és segít, az a minimum, hogy veszek neki egy sört. Szerintem ez így korrekt. De lehet, hogy a hiba bennem van...
Dave
#1096
Posted 2006. February 01. - 09:22
Hali!Thommey : Nézz szét jobban a mhelyen mert e heti a infó.(gls)
Ja és még egyszer bocsi csak a veló jutott az eszembe, és nem álltalános a problem de elõfordul bármelyik nagykerrel az eset.:unia:
Már egy bringa is ingyen megy 100 nettó felett.ez tuti...
#1097
Posted 2006. January 31. - 21:06
Gondolom sokaknak ismerõs.
Én vidékrõl levelezés (e-mail) útján beszéltem le egy akciós kerékpárt.
BAZ-megye.
Viszont az utolsó órákban volt egy kis változás,amirõl engem a boltvezetõ értesített.
Igen ám,de én a korai idõpontban történõ felutazásom miatt nem tudtam megnézni az üzenetet,ami azt tartalmazta,hogy az általuk hirdetett akciós bringa már tesztgépként szerepelt egy kerékpáros újságnál.
Tehát már mindjárt nem "új" a gép.
Természetesen a garancia ideje mit sem változott emiatt.
Lényeg a lényeg:jelentõs további kedvezményt kaptam a kerékpár árából,sõt megfejelték egy középkategóriás SPD-vel is.
Azt hiszem a lehetõ legkorrektebben járt el a bolt.
#1098
Posted 2006. January 31. - 20:31
Thommey : Nézz szét jobban a mhelyen mert e heti a infó.(gls)
Ja és még egyszer bocsi csak a veló jutott az eszembe, és nem álltalános a problem de elõfordul bármelyik nagykerrel az eset.:unia:
#1099
Posted 2006. January 31. - 15:48
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.