Az hogy a dízel fél millával több részben az eladásnál is jelentkezni fog várhatóan. A kötelezõ én úgy tudom (lehet hogy rosszul) köbcentire van tehát 1,4b=1,4d de az 1,9d sem hiszem, hogy sokkal több. Súlyadót felváltja a lóerõ alapú adó 1,4b=100LE, 1,4d=70 v. 80LE. De abszolút nem kötekedni akarok .dízel fél millával több, a kötelezõ havonta akár majd duplája lehet, a súlyadó is emelkedhet, de legalább a fogyasztás csökken, amit közel 200 ezer km alatt hoz vissza az autó(a dízel motor okozta többletkötséget)
szóval ha valaki nem 10 évre elõre tervez egy autót, nem tuti hogy megéri a dízelt választani.
új autónál legalábbis, ilyen régi benzintemetõknél, mint amivel énis rendelkezem, természetesen a dízel a jó választás, igaz ki kell fogni azt is.
Nekem volt több dízel és benzines autóm is és a dízelek mindig közelebb álltak a szívemhez. Most a szgk. benzines mert nagyon keveset megyünk vele és ezt szeretem benne (mármint, hogy ritkán kell beleülni ). A teher pedig dízel, abból a kezdetek kezdetén volt benzinesem is és 16 liter alá nem sikerült vinni a fogyasztását üresen, országúton 90-nél!!! A dízel megpakolva 100-környékén eszik 8-at. Itt azért hamarabb jelentkezik a dízel haszna. És aztán próbálj meg eladni egy benyás tehert . Ja és az elõzõ Merci tehert 380 ezer km-el vettem és további 800 ezret nyomtam bele, hát ezt sem tudja szerintem egy pörgõs benzines sem utána csinálni.
edit: kicsit lemaradtam mert voltak a boltban.