Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19047 hozzászólás a témában

#18941
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

Ahogy Rocsi úr mondja. Nálam 130/150 a rövidebb, és 170/190 a hosszabb beállítás.


váá! rájöttem hogy ilyen kell nekem, csak 100/120 és 140/160-ba :D
létezik ilyen? )

hétvégén olyat nyomulok hogy ihajj )

#18942
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Egyébként sem érdemes túllihegni a dolgokat. Nekem elöl 203-as tárcsa van ami állítólag elcsavarja a telót, csak éppen ezt én még soha nem vettem észre, még akkor sem, ha viszonylag nagyobb sebóból amolyan nózvilisen állok meg...
Szerintem egy világklasszis az én bringámmal is leálázna itthon nagyon sok ászt, én meg az övével sem jutnék semmire...

#18943
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég

Specialized Enduro S-works /5th element air
Marzocchi All Mountain 1
Shimano Hone szett (teljes, kivéve az XT elsõváltót)
Mach1 2.30 Disc felni + Schwalbe Fat Albert light
Thomson / Wtb / Truvativ / Shimano M647 / Odi

http://img.tar.hu/be...e2/18941539.jpg

14,6 kg-nál akárhogy is mérem nem több. :)
Nehezítésképpen lecserélem a ezeket a "játékkülsõket" + párszáz gramm...

Szvsz a súly ilyen gépeknél nagyon nem számít, észszerû kereteken belül persze... Ezzel mindenhol jól tudom érezni magam, és nem a gépben keresem a hibát, ha lassabban megyek felfelé (pl. 24 órás), vagy lefelé. Lehetne mondani hogy nehéz a bringa, pogózik felfelé, rugalmas a teló, gagyi a külsõ. De szerintetek ez számít?



Itt a lényeg, 10 pont!

#18944
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég

a te bringádat nincs is nagyon hova könnyíteni (ésszerû kereteken belül), mert jó kis enduro az oszt kész.. a stinky kicsit kövérebb alapból, arra ráfér. bizonyos súly felett tényleg szar sokat tekerni.


Múltkor némi (ideiglenes) kerék és egyéb csere-bere folytán könnyebb volt a gép úgy 1 kilóval, de bevallom, nem éreztem drámai különbséget. (élesebben fogalmazva: semmit) Felfelé mindig a tüdõm döglik meg. Ahhoz, hogy ezt jelentõsen javítsam, sem idõm, de nem is érdekel. Miután nemrég a 45 fokos lábtológépen 400 kg-be nyolcat toltam, úgy éreztem: a combjaimon nem múlik! :)
Egyébként meg eléggé magányos farkas típusként szeretek tekerni, úgyhogy képzelheted, mennyire izgat, ki megy el mellettem akár felfele, akár lefele gyorsabban...:)

#18945
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
én meg könnyítek mert jól esik......:) bár az enyém nem is enduro, és nem is kategórizálnám....
még nagyjából olyan szinten van mint Robé, de +lesz tavaszra...

Váz Kona Dawg Supreme 5" út
R.tag RS Pearl 3,3
Teló Marzocchi Marathon xc vagy all-mountain 1
K.csapágy FSA Orbit Xterme
Stucni FSA XC 120
Kormány FSA K-Force karbon hajlított
Váltókar SRAM X 9 trigger
Elsõ váltó XT
Hátsó váltó SRAM X 9
Fék Hayes HFX Mag plus 6"(elõl 7)
Felni Mavic XC 717 vagy Sun DS1XC
Küllõ Sapim Cx Ray
Agyak XT®
Külsõ Elõl King Jim hátul Nobby Nic 2,4
Nyeregcsõ Pazzaz
Nyereg San marco vmi
Fogas sor SRAM PG 980 ..11-32
Lánc SRAM PC 99
Hajtómû XT
Pedál Xtension X-pedal XC
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#18946
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.228 hozzászólás
Specialized Enduro S-works /5th element air
Marzocchi All Mountain 1
Shimano Hone szett (teljes, kivéve az XT elsõváltót)
Mach1 2.30 Disc felni + Schwalbe Fat Albert light
Thomson / Wtb / Truvativ / Shimano M647 / Odi

http://img.tar.hu/be...e2/18941539.jpg

14,6 kg-nál akárhogy is mérem nem több. :)
Nehezítésképpen lecserélem a ezeket a "játékkülsõket" + párszáz gramm...

Szvsz a súly ilyen gépeknél nagyon nem számít, észszerû kereteken belül persze... Ezzel mindenhol jól tudom érezni magam, és nem a gépben keresem a hibát, ha lassabban megyek felfelé (pl. 24 órás), vagy lefelé. Lehetne mondani hogy nehéz a bringa, pogózik felfelé, rugalmas a teló, gagyi a külsõ. De szerintetek ez számít?
Like a rock...

#18947
DeviatE

DeviatE

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

Engem még a súly sem érdekel annyira... Elég combos vagyok, hát taposok. Sõt. õszintén szólva röhögnöm kell, amikor azt hallom, hogy valaki vesz 20 000-éert egy felnit, mert az x grammal könnyebb, közben az emberen lóg kb. 5 kg pacal, amit azért olcsóbban lehetne eltüntetni... Tényleg, hogy lehet, hogy annyi hájas biciklist látok?!? Én 35 elmúltam, de azért a hasizmaim szemmel láthatóak, be is b** ha nem!!! Ezen a súlyon nem könnyítenek mániákusan?!? Titáncsavar igen, diéta, nem? Balfaszok!


a te bringádat nincs is nagyon hova könnyíteni (ésszerû kereteken belül), mert jó kis enduro az oszt kész.. a stinky kicsit kövérebb alapból, arra ráfér. bizonyos súly felett tényleg szar sokat tekerni.

#18948
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
én maradnék az enduronál.

wheeler hornet 30 w/ fox float r
rockshox revelation 426 dual air
magura marta + hope 8" floating
hope 20mm / hügi 340 + dt revo 2-1.8 + sun s.o.s + schwalbe big betty
truvativ stylo team sl giga-x-pipe
sram 9.0 + connex 904
fsa / thomson / selle italia slr / eggbeater / odi lock-on

csak álmomban él eddig, majd tavasszal nekiállok a megvalósitásnak.
terveim szerint éppen megáll 14 kiló alatt.
árban persze "picit" sok. ;)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#18949
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Egyébként nem értem, miért, mire nem elég az enduró... A magam "családapás módján" odavertem már egy jópárszor, ugrottam velem sima betonra olyan 1.5 méterrõl (jó, most lehet röhögni...) a 98 kilómmal és olyan lágyan tett le, még csak nem is nyekkent. Van hazánkban (ki tudja mennyi) ember, aki versenyszerûen DH-zik, freeride-ol, de a piacot nem õk néhány tucatnyian-százan(?) tartják el, hanem az "örömbringások".
Szóval több respektet, mer irgum-burgum.:)

#18950
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
:) nekem hátul 200(8') elöl meg 178(7') és jócska
mármint dh-hoz nem kell nagy rugóút a hegyre, 170 köül eléglenne... rugóút, csak az magában marhára unalmas lenne a janin.
meg kell toldani hgoy letörésugrálás ahol csak lehet, stb stb.
rendes védõket felvenni, keményebb kerékpározáshoz mindig.. és akkor baja se lesz az embernek

amióta megvan a bukó+felsõtestvédõ, esek kelek, míg elötte 3 év alatt 2szer kb..
röhögök, felkelek, meg sem érzem.. szal tökjó:D
várom a versenyszezont.
(és nemértem hogy lehet 68 centis komránnyal menni, mindjárt megyek és levágok belõle 5-6 centit)

#18951
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég

abban van valami, hogy az endúróra meg kell érni valamilyen szinten. én 31 vagyok régen versenyeztem mindent (cc, ds, dh). aztán vettem egy stinkyt (150 hátul, 130 elöl), ami 17 kiló, és azzal megyek mindenhova. az, hogy valaki elmegy mellettem felfelé régóta nem érdekel. a cimborák úgyis megvárnak a pilisben, mert egész napra megyünk 60-80 km-re...

igen, azért szenvedek mint a dög felfelé a nagy kevélyre, de lefelé nem félek, és a bringámat sem kell féltenem.

most éppen rakosgatom össze az új stinkym 178mm hátul, marzo 66 light eta 170mm elöl és faragok a súlyból, ahol tudok kb. 16,5 kg lesz.

kompromisszumok vannak benne, de számomra nem elfogadhatatlanok. úgyis mindig az egyéni preferencia érvényesül a végén...


Engem még a súly sem érdekel annyira... Elég combos vagyok, hát taposok. Sõt. õszintén szólva röhögnöm kell, amikor azt hallom, hogy valaki vesz 20 000-éert egy felnit, mert az x grammal könnyebb, közben az emberen lóg kb. 5 kg pacal, amit azért olcsóbban lehetne eltüntetni... Tényleg, hogy lehet, hogy annyi hájas biciklist látok?!? Én 35 elmúltam, de azért a hasizmaim szemmel láthatóak, be is b** ha nem!!! Ezen a súlyon nem könnyítenek mániákusan?!? Titáncsavar igen, diéta, nem? Balfaszok!

#18952
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Tényleg nem akarok senkit bántani, de múlkor olvastam valamelyik magyar srácról, hogy még milyen mûtétje van hátra, s eddig mik voltak csavarozva, foltozva, stb. (Ezek a sérülések 10-15 év múlva rendkívül kellemetlen barométerekké válnak... idõjárásváltozásnál rohadt tud lenni, nekem is van egy motoros vállzúzásom, 15 éve minden hidegfrontnál érzem)
Természetesen az ember 20 évesen nem erre gondol, inkább a haverok/versenyek közönségének elismerésére, stb.
Szóval én inkább endurozom és ezzel együtt tisztelem (még kissé irigylem is) a menõket. De semmiképpen nem cserélnék velük.
Egyébként meg nehogy má a Jánoshegyre elöl-hátul 200-as millás vasak kelljenek... Aztán kimennek egy nemzetközi mezõnybe, oszt ott a 37. hely...

#18953
DeviatE

DeviatE

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
abban van valami, hogy az endúróra meg kell érni valamilyen szinten. én 31 vagyok régen versenyeztem mindent (cc, ds, dh). aztán vettem egy stinkyt (150 hátul, 130 elöl), ami 17 kiló, és azzal megyek mindenhova. az, hogy valaki elmegy mellettem felfelé régóta nem érdekel. a cimborák úgyis megvárnak a pilisben, mert egész napra megyünk 60-80 km-re...

igen, azért szenvedek mint a dög felfelé a nagy kevélyre, de lefelé nem félek, és a bringámat sem kell féltenem.

most éppen rakosgatom össze az új stinkym 178mm hátul, marzo 66 light eta 170mm elöl és faragok a súlyból, ahol tudok kb. 16,5 kg lesz.

kompromisszumok vannak benne, de számomra nem elfogadhatatlanok. úgyis mindig az egyéni preferencia érvényesül a végén...

#18954
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Vazz' de ráhibáztatok!!!! 35 éves vagyok, családapa, enduro bringa és télleg nem szeretném összetörni magam teljesen . . . :)
Persze ha monnyuk egy Big Hit-et vettem volna, akkor az a baj, hogy " a tata minek vesz ilyet, úccse megy vele..." az egyszerû irigységbõl fakadó f***ságokról ("csak bejön a boltba és kivág 4-5-6 stb. kilót") már nem is beszélve...
Mellesleg akkor lesz magyar világklasszis freeriderünk, DH-sunk, amikor óriás mûlesikló, síugró és labdarúgó világbajnokunk. Addig persze fölötte értelmes egy gurigát költeni egy gépre, és huszonötéves korra terminátorrá válni (élõ szövet a fémvázon) hogy a VK 37. helyet bezsebelhesse valaki . . .

Nehogy túl kmolyan vegyetek! :) Tisztelem mindenkinek az elmebaját!

#18955
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
hogy is volt Vole megfogalmazása?:)
amúgy a leírt dolog az hibátlan definiciója az örömkerékpározásnak.
de egy 14 - 15 éves fiatal srác sztem még nem jutott el eme szintre(mint ahogy vezetésnél is elsõ pár évben csak nyomja, csak nyomja neki az ember)
tehát megint csak a korábbi megfogalmazás lép életbe...

#18956
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Nem találtam tömeget a Dawgokhoz...
Gondolom,azért az +1' út a tömegben is megnyilvánul,meg,HA mindez nagyobb taggal 1ütt jár,akkor valszeg a himbakar is nehezebb ill. a tag is plusz tömeggel bír cserébe a jobb áttételi arányért...
Meg aztán legrosszabb esetben is -250gr. különbség van a 2 villa között,ha maradok a Judynál,akkor ~500gr.
Nincs nálam a papírom,amin számoltam,de ha yól emlékszem,szintén 250 gr. körül volt a különbség a kistárcsás Shimano fék és az Avidos szett között, hát még mennyit jelenthet ha nagytárcsa helyett rakod fel!
Bikertigger,azért van igazság abban amit Thez mond...Igazán drága gépeknél mûködik ez a köztes megoldás,a Cannondale Prófétáját én is elfogadnám, ugyanakkor már lassan minden enduro lesz,ami sokat mozog és 3 tányér van rajta,pedig lehet,hogy amúgy nem túl használható...
Rocsi is akárhogy fényezi a Geminit, azért a várakozások ellenére a 15/15 állás nem yött be túrára és maratonokra :)

mindegyik 3100 g körül van taggal. csõszett meg geo ugyanaz , a linkplate (ua a könnyített) meg az 5"-oson tán még rövidebb is mert 2,5 az áttétel a 4"-nál 2,66....tagok közt meg 50-70 grammnál több különbség nincs.....
én csak a vázaitok közti különbségrõl beszéltem, alkatrészei nehezebbek persze...
amúgy meg még egy 6"-t mozgó vázból, (de 5 ösbõl mindenképp) egy állítható utas telóval simán lehet jó túra/maraton mindenes gépet csinálni.....persze nem leszel az elsõ százban, de igazából 1000 bringás közül mennyi akar élversenyzõ lenni ?...
attól hogy van egy géped amivel fel tudsz tekerni dobogókõre, és a sziklás meredeken sem kell féltelned, viszont mind 2 irányban akadnak nálad gyorsabbak, azért még sztem nem kell falnak menni, meg határozatlannak érezni magad :)......

a dawg-ba pike viszont ha úgy veszem tényleg túlzott, (bár a váz kibírja) de baja nem lesz tõle...sztem
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#18957
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Kala ez igy 14,5/13 kategória lesz, és a Te vázad ha azt veszed pont ugyanilyen nehéz lesz.....a 4" úttal meg a geója is =

"mátrix okosság. van most egy bullit is tag nékül.
nem húzza le senki, csak én úgy látom hogy a határozatlan emberek döntenek az enduro mellett... mert lefelé vagy hegy nincs vagy félnek, felfelé meg a bringára kenhetik hogy nem tudnak menni.... (mint ahogy lefelé is)"

Thez bocs de ez így fa...ság...nem csak dh meg cc-race létezik......


Nem találtam tömeget a Dawgokhoz...
Gondolom,azért az +1' út a tömegben is megnyilvánul,meg,HA mindez nagyobb taggal 1ütt jár,akkor valszeg a himbakar is nehezebb ill. a tag is plusz tömeggel bír cserébe a jobb áttételi arányért...
Meg aztán legrosszabb esetben is -250gr. különbség van a 2 villa között,ha maradok a Judynál,akkor ~500gr.
Nincs nálam a papírom,amin számoltam,de ha yól emlékszem,szintén 250 gr. körül volt a különbség a kistárcsás Shimano fék és az Avidos szett között, hát még mennyit jelenthet ha nagytárcsa helyett rakod fel!
Bikertigger,azért van igazság abban amit Thez mond...Igazán drága gépeknél mûködik ez a köztes megoldás,a Cannondale Prófétáját én is elfogadnám, ugyanakkor már lassan minden enduro lesz,ami sokat mozog és 3 tányér van rajta,pedig lehet,hogy amúgy nem túl használható...
Rocsi is akárhogy fényezi a Geminit, azért a várakozások ellenére a 15/15 állás nem yött be túrára és maratonokra :)

#18958
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Van egy csóka Mark Weir, keressétek meg a gépét és nézzétek meg hogy mit csinál vele;)
Az az enduro.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#18959
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Ez a 15/15 kategória az,amit pont sehova nem tudok tenni mert tényleg túl nehéz felfelé,lefelé meg kevés (is lehetne... ha nem Mo. lenne :D ), sztem is igaza van Theznek,max nagyon ráérõs örömkerózásra yó.
Dalma meg Beart használt,de az az itt elég is,Psyloval.
De a levegõs tag miatt ne félj :)


Kala ez igy 14,5/13 kategória lesz, és a Te vázad ha azt veszed pont ugyanilyen nehéz lesz.....a 4" úttal meg a geója is =

"mátrix okosság. van most egy bullit is tag nékül.
nem húzza le senki, csak én úgy látom hogy a határozatlan emberek döntenek az enduro mellett... mert lefelé vagy hegy nincs vagy félnek, felfelé meg a bringára kenhetik hogy nem tudnak menni.... (mint ahogy lefelé is)"


Thez bocs de ez így fa...ság...nem csak dh meg cc-race létezik......
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#18960
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
Offolgatunk, offolgatunk ?! ;)

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.