Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19039 hozzászólás a témában

#18941
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Egyébként nem értem, miért, mire nem elég az enduró... A magam "családapás módján" odavertem már egy jópárszor, ugrottam velem sima betonra olyan 1.5 méterrõl (jó, most lehet röhögni...) a 98 kilómmal és olyan lágyan tett le, még csak nem is nyekkent. Van hazánkban (ki tudja mennyi) ember, aki versenyszerûen DH-zik, freeride-ol, de a piacot nem õk néhány tucatnyian-százan(?) tartják el, hanem az "örömbringások".
Szóval több respektet, mer irgum-burgum.:)

#18942
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
:) nekem hátul 200(8') elöl meg 178(7') és jócska
mármint dh-hoz nem kell nagy rugóút a hegyre, 170 köül eléglenne... rugóút, csak az magában marhára unalmas lenne a janin.
meg kell toldani hgoy letörésugrálás ahol csak lehet, stb stb.
rendes védõket felvenni, keményebb kerékpározáshoz mindig.. és akkor baja se lesz az embernek

amióta megvan a bukó+felsõtestvédõ, esek kelek, míg elötte 3 év alatt 2szer kb..
röhögök, felkelek, meg sem érzem.. szal tökjó:D
várom a versenyszezont.
(és nemértem hogy lehet 68 centis komránnyal menni, mindjárt megyek és levágok belõle 5-6 centit)

#18943
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég

abban van valami, hogy az endúróra meg kell érni valamilyen szinten. én 31 vagyok régen versenyeztem mindent (cc, ds, dh). aztán vettem egy stinkyt (150 hátul, 130 elöl), ami 17 kiló, és azzal megyek mindenhova. az, hogy valaki elmegy mellettem felfelé régóta nem érdekel. a cimborák úgyis megvárnak a pilisben, mert egész napra megyünk 60-80 km-re...

igen, azért szenvedek mint a dög felfelé a nagy kevélyre, de lefelé nem félek, és a bringámat sem kell féltenem.

most éppen rakosgatom össze az új stinkym 178mm hátul, marzo 66 light eta 170mm elöl és faragok a súlyból, ahol tudok kb. 16,5 kg lesz.

kompromisszumok vannak benne, de számomra nem elfogadhatatlanok. úgyis mindig az egyéni preferencia érvényesül a végén...


Engem még a súly sem érdekel annyira... Elég combos vagyok, hát taposok. Sõt. õszintén szólva röhögnöm kell, amikor azt hallom, hogy valaki vesz 20 000-éert egy felnit, mert az x grammal könnyebb, közben az emberen lóg kb. 5 kg pacal, amit azért olcsóbban lehetne eltüntetni... Tényleg, hogy lehet, hogy annyi hájas biciklist látok?!? Én 35 elmúltam, de azért a hasizmaim szemmel láthatóak, be is b** ha nem!!! Ezen a súlyon nem könnyítenek mániákusan?!? Titáncsavar igen, diéta, nem? Balfaszok!

#18944
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Tényleg nem akarok senkit bántani, de múlkor olvastam valamelyik magyar srácról, hogy még milyen mûtétje van hátra, s eddig mik voltak csavarozva, foltozva, stb. (Ezek a sérülések 10-15 év múlva rendkívül kellemetlen barométerekké válnak... idõjárásváltozásnál rohadt tud lenni, nekem is van egy motoros vállzúzásom, 15 éve minden hidegfrontnál érzem)
Természetesen az ember 20 évesen nem erre gondol, inkább a haverok/versenyek közönségének elismerésére, stb.
Szóval én inkább endurozom és ezzel együtt tisztelem (még kissé irigylem is) a menõket. De semmiképpen nem cserélnék velük.
Egyébként meg nehogy má a Jánoshegyre elöl-hátul 200-as millás vasak kelljenek... Aztán kimennek egy nemzetközi mezõnybe, oszt ott a 37. hely...

#18945
DeviatE

DeviatE

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
abban van valami, hogy az endúróra meg kell érni valamilyen szinten. én 31 vagyok régen versenyeztem mindent (cc, ds, dh). aztán vettem egy stinkyt (150 hátul, 130 elöl), ami 17 kiló, és azzal megyek mindenhova. az, hogy valaki elmegy mellettem felfelé régóta nem érdekel. a cimborák úgyis megvárnak a pilisben, mert egész napra megyünk 60-80 km-re...

igen, azért szenvedek mint a dög felfelé a nagy kevélyre, de lefelé nem félek, és a bringámat sem kell féltenem.

most éppen rakosgatom össze az új stinkym 178mm hátul, marzo 66 light eta 170mm elöl és faragok a súlyból, ahol tudok kb. 16,5 kg lesz.

kompromisszumok vannak benne, de számomra nem elfogadhatatlanok. úgyis mindig az egyéni preferencia érvényesül a végén...

#18946
vendég_galuska_*

vendég_galuska_*
  • vendég
Vazz' de ráhibáztatok!!!! 35 éves vagyok, családapa, enduro bringa és télleg nem szeretném összetörni magam teljesen . . . :)
Persze ha monnyuk egy Big Hit-et vettem volna, akkor az a baj, hogy " a tata minek vesz ilyet, úccse megy vele..." az egyszerû irigységbõl fakadó f***ságokról ("csak bejön a boltba és kivág 4-5-6 stb. kilót") már nem is beszélve...
Mellesleg akkor lesz magyar világklasszis freeriderünk, DH-sunk, amikor óriás mûlesikló, síugró és labdarúgó világbajnokunk. Addig persze fölötte értelmes egy gurigát költeni egy gépre, és huszonötéves korra terminátorrá válni (élõ szövet a fémvázon) hogy a VK 37. helyet bezsebelhesse valaki . . .

Nehogy túl kmolyan vegyetek! :) Tisztelem mindenkinek az elmebaját!

#18947
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
hogy is volt Vole megfogalmazása?:)
amúgy a leírt dolog az hibátlan definiciója az örömkerékpározásnak.
de egy 14 - 15 éves fiatal srác sztem még nem jutott el eme szintre(mint ahogy vezetésnél is elsõ pár évben csak nyomja, csak nyomja neki az ember)
tehát megint csak a korábbi megfogalmazás lép életbe...

#18948
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás

Nem találtam tömeget a Dawgokhoz...
Gondolom,azért az +1' út a tömegben is megnyilvánul,meg,HA mindez nagyobb taggal 1ütt jár,akkor valszeg a himbakar is nehezebb ill. a tag is plusz tömeggel bír cserébe a jobb áttételi arányért...
Meg aztán legrosszabb esetben is -250gr. különbség van a 2 villa között,ha maradok a Judynál,akkor ~500gr.
Nincs nálam a papírom,amin számoltam,de ha yól emlékszem,szintén 250 gr. körül volt a különbség a kistárcsás Shimano fék és az Avidos szett között, hát még mennyit jelenthet ha nagytárcsa helyett rakod fel!
Bikertigger,azért van igazság abban amit Thez mond...Igazán drága gépeknél mûködik ez a köztes megoldás,a Cannondale Prófétáját én is elfogadnám, ugyanakkor már lassan minden enduro lesz,ami sokat mozog és 3 tányér van rajta,pedig lehet,hogy amúgy nem túl használható...
Rocsi is akárhogy fényezi a Geminit, azért a várakozások ellenére a 15/15 állás nem yött be túrára és maratonokra :)

mindegyik 3100 g körül van taggal. csõszett meg geo ugyanaz , a linkplate (ua a könnyített) meg az 5"-oson tán még rövidebb is mert 2,5 az áttétel a 4"-nál 2,66....tagok közt meg 50-70 grammnál több különbség nincs.....
én csak a vázaitok közti különbségrõl beszéltem, alkatrészei nehezebbek persze...
amúgy meg még egy 6"-t mozgó vázból, (de 5 ösbõl mindenképp) egy állítható utas telóval simán lehet jó túra/maraton mindenes gépet csinálni.....persze nem leszel az elsõ százban, de igazából 1000 bringás közül mennyi akar élversenyzõ lenni ?...
attól hogy van egy géped amivel fel tudsz tekerni dobogókõre, és a sziklás meredeken sem kell féltelned, viszont mind 2 irányban akadnak nálad gyorsabbak, azért még sztem nem kell falnak menni, meg határozatlannak érezni magad :)......

a dawg-ba pike viszont ha úgy veszem tényleg túlzott, (bár a váz kibírja) de baja nem lesz tõle...sztem
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#18949
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Kala ez igy 14,5/13 kategória lesz, és a Te vázad ha azt veszed pont ugyanilyen nehéz lesz.....a 4" úttal meg a geója is =

"mátrix okosság. van most egy bullit is tag nékül.
nem húzza le senki, csak én úgy látom hogy a határozatlan emberek döntenek az enduro mellett... mert lefelé vagy hegy nincs vagy félnek, felfelé meg a bringára kenhetik hogy nem tudnak menni.... (mint ahogy lefelé is)"

Thez bocs de ez így fa...ság...nem csak dh meg cc-race létezik......


Nem találtam tömeget a Dawgokhoz...
Gondolom,azért az +1' út a tömegben is megnyilvánul,meg,HA mindez nagyobb taggal 1ütt jár,akkor valszeg a himbakar is nehezebb ill. a tag is plusz tömeggel bír cserébe a jobb áttételi arányért...
Meg aztán legrosszabb esetben is -250gr. különbség van a 2 villa között,ha maradok a Judynál,akkor ~500gr.
Nincs nálam a papírom,amin számoltam,de ha yól emlékszem,szintén 250 gr. körül volt a különbség a kistárcsás Shimano fék és az Avidos szett között, hát még mennyit jelenthet ha nagytárcsa helyett rakod fel!
Bikertigger,azért van igazság abban amit Thez mond...Igazán drága gépeknél mûködik ez a köztes megoldás,a Cannondale Prófétáját én is elfogadnám, ugyanakkor már lassan minden enduro lesz,ami sokat mozog és 3 tányér van rajta,pedig lehet,hogy amúgy nem túl használható...
Rocsi is akárhogy fényezi a Geminit, azért a várakozások ellenére a 15/15 állás nem yött be túrára és maratonokra :)

#18950
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Van egy csóka Mark Weir, keressétek meg a gépét és nézzétek meg hogy mit csinál vele;)
Az az enduro.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#18951
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás

Ez a 15/15 kategória az,amit pont sehova nem tudok tenni mert tényleg túl nehéz felfelé,lefelé meg kevés (is lehetne... ha nem Mo. lenne :D ), sztem is igaza van Theznek,max nagyon ráérõs örömkerózásra yó.
Dalma meg Beart használt,de az az itt elég is,Psyloval.
De a levegõs tag miatt ne félj :)


Kala ez igy 14,5/13 kategória lesz, és a Te vázad ha azt veszed pont ugyanilyen nehéz lesz.....a 4" úttal meg a geója is =

"mátrix okosság. van most egy bullit is tag nékül.
nem húzza le senki, csak én úgy látom hogy a határozatlan emberek döntenek az enduro mellett... mert lefelé vagy hegy nincs vagy félnek, felfelé meg a bringára kenhetik hogy nem tudnak menni.... (mint ahogy lefelé is)"


Thez bocs de ez így fa...ság...nem csak dh meg cc-race létezik......
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#18952
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
Offolgatunk, offolgatunk ?! ;)

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.


#18953
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
az igazán komoly enduro/all mountain gépek lazán birják mindazt, amit itthon adhatsz az arcuknak!!
(lásd 6"-et mozgó vázak és 150-es levegõs marzo villák)
a nagytárcsa nem feltétlen hátrány, hiszen kis súly mellett sok tartalékot nyujt. egy valamit nem kell elfelejteni: hogy megfelelõen merev villára/vázra kell szerelni, de ha pike, akkor nagyjából okés. (nem nagyon van merevebb villa ebben a kategóriában)
raceface hajtókar: a taiwani raceface-k soha nem voltak az igaziak, nem véletlenül olcsó. én inkább lx felé orientálódnék, ha nem sokkal drágább (nem ismerem az árakat) ettõl függetlenül az egy nehezebb cc hajtókar, ami simán elég enduro felhasználásra.

rocsi szerint mindeki vegyen geminit, szóval olvasni kell a mondatok közt ;)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#18954
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Ahogy Rocsi úr mondja. Nálam 130/150 a rövidebb, és 170/190 a hosszabb beállítás.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#18955
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
de ha igazán jól választasz,akkor valami olyat,amit elöl-hátul tudsz állítani 15-17 között, kedvedtõl függõen.

#18956
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
jólvanakkor )
hiszek a bölcsnek :D és álmodozom tovább a második setup-on. mer egy védõvel együtt 55kilós valaki alá talán inkább az való sztem :)

on
mert most evvel nyomulok ) http://pix.bikemag.hu/matt/polarxss
és nem annyira hatásos hegyen..

#18957
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
FR-t 170/170 17 kg. Vagy mokányabb Endurot 130/150 15 kg. Ha jó vagy, akkor meg mindegy. :)

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#18958
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
namostaztán rombadöntöttétek minden álmom :D

akkormilyen bringát vegyen az ember "kõszegi felfele írottkõre-esetleg át ausztriába-visszafele leírottkõrõl zúzás-majd hazaérés kõszegi dh pályán tekergésre?"

#18959
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Hülyegyerek. :)

Én hosszas mérlegelés után döntöttem, és építettem olyanra, amilyen, és így lett 100%-osan rám alakítva. Igaz, nem is enduro, hanem FR, de na.

mátrix okosság. van most egy bullit is:):) tag nékül.
nem húzza le senki, csak én úgy látom hogy a határozatlan emberek döntenek az enduro mellett... mert lefelé vagy hegy nincs vagy félnek, felfelé meg a bringára kenhetik hogy nem tudnak menni.... (mint ahogy lefelé is)


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#18960
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
mint a mátrix, erõsebb kiadásban.
gondolkodj még kicsit, és várd meg h kialakul mit szeretnél, ha lejtõzés elõnyt élvez, akkor a bear helyett(dawg) inkább egy coilert vagy stinky-t végy, azok sokkal inkább a helyes út felé állnak ez esetben. és csak a feliratot meg a tagot kell átrajzolnod a képeden:)