Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19037 hozzászólás a témában

#1341
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

gyönyörű masina



#1342
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Project "Crux reload"

 

Miután készlethiány miatt a 29er projektem (ismét) kudarcba fulladt, így döntöttem, ezt jelzésnek veszem és inkább összerakom végre a garázsban porosodó cruxot. A cél olyan bringa építése volt, amivel nyugodtan lehet a gyerekkel bringázni, a mérsékelt tempó (tervezési sebesség 20+/-5 km/h) mellett is kényelmes lesz és száraz ruhában el tudok jutni a helyi boltig jégkrémért akkor is, ha esett az eső. Mindezt a lehető legkevesebb anyagi ráfordítással, lehetőség szerint a fiókban heverő alkatrészek mind nagyobb arányú felhasználásával.

 

A célt majdnem sikerült elérni, de pár javítanivaló így is maradt. Elsőként mindjárt egy kormány-csere lesz szükséges, magasabb és jobban visszahajló darabot kíván a kényelem. Szeretnék egy utcai cipőben használható pedált is, de előbb ezeket ki kell varázsolnom a karból. Tíz év hosszú idő, nagyon megszerették egymást... Szeretnék egy csomagtartót is, szigorúan előre. :)

 

De lássuk a képeket végre!

 

A szokásos profilképek jobbról:

crux_reload__1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

...és balról:

crux_reload__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

A cserére szoruló irányító egységég (javaslatokat szívesen fogadok):

crux_reload__3__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Közlekedésbiztonsági kiegészítő:

crux_reload__5__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Egy ilyen oldszkúl kart már régen ki szerettem volna próbálni, így nem hagytam ki a lehetőséget:

crux_reload__4__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Gyors (illetve lassú és rövid, de a tervezett felhasználási területen és körülmények között elkövetett) tesztkör után azt tudom mondani, gond nélkül és nem is kényelmetlen módon vezérelhető vele életem második országúti alkatrésze:

crux_reload__8__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

...ami a rettentő trendi 1x rendszerű hajtás része:

crux_reload__6__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

crux_reload__7__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Városi (ilyet még sosem vettem korábban) gumi, mivel nem találtam "falusi boltba és játszótérre járó" gumit:

crux_reload__9__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Mindenki boldog:)

crux_reload__10__www.kepfeltoltes.hu_.jp

 

 


  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1343
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A stucnirovidules szvsz a kormanyok szelesedesevel van osszefuggesben. Ki lehet szamolni, hogy a markolatnal fogva melyikkel mekkora kort irsz le adott stucninal. Kisebb kornel fordulekonyabb es erzenyebb, nagyobbnal stabilabb, es precizebb. Termeszetesen a szoge is befolyasolja ezt, a villaszoget beleszamolva a tenyleges magassag es hossz kiszamolhato, erdemes par kalkulaciot vegezni, amikor stucnit cserel az ember. Egyket centi ideoda drasztikusan befolyasolhatja az iranyithatosagot. Egy jo geoba ovatosan kell belenyulni.

arn módosította - 2014. július 19. - 12:21


#1344
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

Szép gép lesz!

Aztán mióta nem ültél bringán? :) Folyton csak félkész cajgákról látunk képeket. :P

A Trek Fuel-t használtam.Na jó,nem sokat :)



#1345
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

29-es próbálkozás vol 100 :D

 

 

Szép gép lesz!

Aztán mióta nem ültél bringán? :) Folyton csak félkész cajgákról látunk képeket. :P



#1346
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

gyorsan megérkezett. :)     :( :(

DHL 5xgyorsabb és pontosabban követhető



#1347
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

Jó kérdés, de szerintem mindegy is!
Megyek buszozok egyet, hogy ne csak beszéljek róla! ;)


Nem kell megsértődni ezen, de valahogy nem jött ki a geometriával a matek. Nem tudom, hol és mennyit használod, de majd az évek úgy is megmutatják, hogy mennyire lesz jó, ami most szerinted tokeletes.

#1348
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

gyorsan megérkezett. :)    :( :(


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1349
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

29-es próbálkozás vol 100 :D

2014-07-18_11.45.30_www.kepfeltoltes.hu_



#1350
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Valamelyik igaz, de melyik?
 
http://www.specializ...carbon#geometry


Jó kérdés, de szerintem mindegy is!
Megyek buszozok egyet, hogy ne csak beszéljek róla! ;)

#1351
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

STEMSyntace F119 OS stem, 31.8, 6 degree rise, 15.5: 75mm, 17: 90mm, 18: 100mm, 19: 110mm, 21: 120mm

Valamelyik igaz, de melyik?

 

http://www.specializ...carbon#geometry



#1352
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Azért gyorsban rakd le a kormányt alulra és a hézagolókat fentre, és tegyél egy próbát vele úgy is. Én 185cm-es magassággal használok egy 590-es felsőcsövű Specit 110-es stucnival és mindig is tudtam, hogy határeseten vagyok, ezért is lett a gyári 100 helyett hosszabb, az is negatívba. Érezheted magad jól rajta, de egy neked való méretűn jobban éreznéd az szinte biztos.
Amit belinkeltél ott az XL-es méretnél is csak 110 a stucni nem 120.


STEMSyntace F119 OS stem, 31.8, 6 degree rise, 15.5: 75mm, 17: 90mm, 18: 100mm, 19: 110mm, 21: 120mm

#1353
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Ezek szerint szeretem a busz feelinget! :)
Úgy ahogy van, hibátlan a dolog számomra: se a stucni nem rövid, sem a váz nem kicsi! :)
Azért most már csak kiváncsiságból kipróbálok egy forward geometry-s bicajt.
Ott viszont nem hosszabb a tengelytáv?
Ha a felsőcső hosszabb, a fejcsőszög változatlan, a láncvillát ugye már régóta igyekszenek rövidre csinálni: ebből az következik, hogy hosszabb a tengelytáv. Az meg rosszab fordulékonyságot eredményez, ha nem tévedek.

  

nem, nem, ezt "modernül" úgy mondják, hogy stabilabb lesz tőle a kerékpár.....  :P  :blink:  :wacko:


Csak az a lényeg hogy számodra hibátlan. Szerencsére van választék vázméretekbõl, stucnihosszokból így mindenki megtalálja a neki megfelelõt. :)

A régen többnyire AM, mostanában Enduronak nevezett bicajoknál valóban a hosszabb tengelytáv a tendencia a laposabb fejcsõszöggel és a hosszú felsõcsõ/rövid stucni/széles kormány párosítással. Modern vagy nem, nagy sebességnél lefelékben ez sokkal nagyobb stabilitást eredményez, de ezekkel természetesen nem fog az ember XC versenyt nyerni :)

#1354
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

:) másnak nem is kell elhinnie!

Azért gyorsban rakd le a kormányt alulra és a hézagolókat fentre, és tegyél egy próbát vele úgy is. Én 185cm-es magassággal használok egy 590-es felsőcsövű Specit 110-es stucnival és mindig is tudtam, hogy határeseten vagyok, ezért is lett a gyári 100 helyett hosszabb, az is negatívba. Érezheted magad jól rajta, de egy neked való méretűn jobban éreznéd az szinte biztos.

Amit belinkeltél ott az XL-es méretnél is csak 110 a stucni nem 120.


gaboca1 módosította - 2014. július 14. - 10:44


#1355
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Szerintem te vagy az egyetlen az országban,aki ezt hiszi 8)


:) másnak nem is kell elhinnie!

#1356
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

 sem a váz nem kicsi!
 

Szerintem te vagy az egyetlen az országban,aki ezt hiszi 8)



#1357
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Ezek szerint szeretem a busz feelinget! :)
Úgy ahogy van, hibátlan a dolog számomra: se a stucni nem rövid, sem a váz nem kicsi! :)
Azért most már csak kiváncsiságból kipróbálok egy forward geometry-s bicajt.
Ott viszont nem hosszabb a tengelytáv?
Ha a felsőcső hosszabb, a fejcsőszög változatlan, a láncvillát ugye már régóta igyekszenek rövidre csinálni: ebből az következik, hogy hosszabb a tengelytáv. Az meg rosszab fordulékonyságot eredményez, ha nem tévedek.

 

 

nem, nem, ezt "modernül" úgy mondják, hogy stabilabb lesz tőle a kerékpár.....  :P  :blink:  :wacko:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1358
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Ezek szerint szeretem a busz feelinget! :)
Úgy ahogy van, hibátlan a dolog számomra: se a stucni nem rövid, sem a váz nem kicsi! :)
Azért most már csak kiváncsiságból kipróbálok egy forward geometry-s bicajt.
Ott viszont nem hosszabb a tengelytáv?
Ha a felsőcső hosszabb, a fejcsőszög változatlan, a láncvillát ugye már régóta igyekszenek rövidre csinálni: ebből az következik, hogy hosszabb a tengelytáv. Az meg rosszab fordulékonyságot eredményez, ha nem tévedek.
  • Kisherceg kedveli ezt

#1359
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Menyus, neked ez a vaz kicsi. Azzal a stucnival kb ugy fordulhatsz, mint egy ikarusszal..

A 80-90-nél hosszabb stucnival én is buszosnak érzem a kormányzást, viszont az 50-nél rövidebb sem jön be. 29-es merevhátúmon 80-as van, a 26-os endúrón 50-es, mindegyik tökéletesnek tűnik - legalábbis nekem.



#1360
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás
Menyus, neked ez a vaz kicsi. Azzal a stucnival kb ugy fordulhatsz, mint egy ikarusszal..