Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19026 hozzászólás a témában

#1061
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.544 hozzászólás

Köszi.

Megmondom őszintén nem foglalkoztam vele. Rengetegen MTB karral rakták össze (gyárilag is), így én is csak abban gondolkoztam. 

Ezt most fejből! mert nem nézek utána: mintha a 32-es tányér ritka lenne a 110 és 130 BCD-re. De a 104-re biztosan több van :)

  



#1062
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Szeeep... Az outis hajtokarral nem lett volna jobb a qfaktor?

#1063
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.544 hozzászólás

Meg is érkezett a Traitor Crusade CX V1.1, idén már nem akarok változtatni semmin (ballonosabb WTB gumik és TL setup, Thomson nyeregcső és bilincs, leszedtem a matricaerdőt a DT felnikről). Még mindig vitrinben tartom, cserébe a Canyon olyan koszos mint még soha :)  B)

 

DSC08174_zpsdxpzeehb.jpg

 

nagyban: http://i1368.photobu...hb.jpg~original

 

DSC08177_zpsh2puswld.jpg

 

nagyban: http://i1368.photobu...ld.jpg~original

 

DSC08178_zpskx93styc.jpg

 

nagyban: http://i1368.photobu...yc.jpg~original

 

 


  • Rabbit és zeezoltano kedveli ezt

#1064
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Itt is sütött a nap..:)

 

23753700_f9072a629c4df4f15fb91a67c0800be


  • Kisherceg, donciccio és Sandman kedveli ezt

#1065
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.297 hozzászólás

363_1451.jpg

 

ha nem lennék beteg,akkor ez a fotó nem készült volna el. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1066
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
De mennyire hasonlit a korabbi giantemre :)

#1067
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.890 hozzászólás

azért nem, mert a .jpg végű linket beillesztve a kisképet adja, a .jpg~original végű linket meg a fórum nem fogadja el az Image ablakban. ettől függetlenül szép bringa. :)


Kisherceg módosította - 2016. február 01. - 15:00

  • karakoram kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1068
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.544 hozzászólás

Értem én, hogy képcím másolása, de eskü tegnap nem sikerült :) :) 

Köszi!



#1069
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

off:

Köszi, ez így megy. Amit én beszúrtam képet az is ekkora. Viszont az eredeti méret akkor látszik ha a photobucket oldalon nagyítasz. Azt a képet nem tudom linkelni. Na mindegy... 

http://i1368.photobu...id.jpg~original



#1070
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.544 hozzászólás

off:

Köszi, ez így megy. Amit én beszúrtam képet az is ekkora. Viszont az eredeti méret akkor látszik ha a photobucket oldalon nagyítasz. Azt a képet nem tudom linkelni. Na mindegy... 



#1071
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

karakoram,

az a link egy html oldal, s nem a kép linkje, így itt képként megjelenni nem fog.

Ha jobb gombbal kattintasz a képen miután megnyitottad a linked, és ott a kép megnyitása új ablakban-t választod, már látod is a kép valódi helyét:

http://i1368.photobu...zpsvmvnihid.jpg


mgy módosította - 2016. január 31. - 22:07


#1072
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.544 hozzászólás

DSC_0190_zpsvmvnihid.jpg

 

Itt van jó nagyban, egyszerűen nem jövök rá miként kell beszúrni ezt a nagy képet innen: http://s1368.photobu...vnihid.jpg.html


karakoram módosította - 2016. január 31. - 21:05

  • Kisherceg, Rabbit és zscs kedveli ezt

#1073
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
  • LocationBP

+

 

IMG_20160105_134303.jpg

 

+


  • karakoram, Kisherceg és Vejne kedveli ezt

#1074
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

én 2008-as chorust vennék, tuningolnám a szettet 2015-ös veloce, vagy 2010-es centaur fvk-al, meg egy torq-rs hajtással (nem tetszik a chorus hajtásban, hogy nem üreges a kar)

 

amúgy a 2008-as chorus szett baba, golyóscsapágyas fékjei vannak, ut hajtás, még 2. generációs fékváltókar, de, ha kicsi kezed van, lehet, tetszeni fog.

 

komplett 2008-as chorus szett sorral-lánccal-hajtással-csészékkel kb. 380-400 euró közt szokott menni tour-magazine.de fórumon, rekord titánium meg 550-600 közt.

 

Hazai árakat ne nézd, itthon minden többet ér, amit valaki pár szezonban már nyúzott.

 

egyébként középkategóriás campa szett meg gombokért.

 

ilyen centaur fvk:

 

http://forum.tour-ma...ntaur-Miche-LRS

 

ultra shift, 2010-es ezüst.


Vejne módosította - 2016. január 18. - 07:40


#1075
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.297 hozzászólás

 

Apropó a Campa fékváltókarokról milyen mondás járja? Olyasmire emlékszem, hogy 1. generációs ergopowert jobb nem venni, mert a 2. gen sokkal kényelmesebb. Ezen felül hol tudok utánanézni, hogy melyikkel merre mennyit tudok váltani? Tudtommal ez is függ az évjárattól is meg az osztálytól (chorus, record, stb)
Keresem, hogy melyik lenne az a régebbi 8,9, esetleg 10-es olasz szett, amivel nem lőnék nagyon mellé, mert pontos, kényelmes és főként strapabíró.
 

2000-2001 körüli 10-es record. nekem nagyon jól bírja. esetleg chorus hátsó váltóval,ha félsz,h eltörik a karbon.

 

http://campybike.com...loCatalogue.pdf

 

a hajtómű,és a középrész már elég elavult,de a többi még ma is versenyképes cucc. 


donciccio módosította - 2016. január 17. - 18:45

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1076
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.ebay.de/i...i0AAOSwL7VWjXEu

 

ezt nem adta el.. érdemes rákérdezni, végigváltja a sort.. a newton kormány-stucni meg akár nálam gazdára is találhat :D

 

BS, mármint: az első generációsnak van kiálló csúcsa, 99%ban abban támasztom meg a tenyerem élét, bele is halnék, ha nem tudnám.

 

Második generációs számomra kevésbé kényelmes. :) Biztos Ullrichot majmolom

 

Amúgy egyszerű a képlet:

első generációs: mindegyik végigváltja a sort, felfelé meg 3-at tudnak egy legyintésre

második generációsok: az escape karokat kivéve mindegyik végigvált le, felfelé 3-at. Az escape-t könnyű felismerni, mert nincs a "szoknya" végigvágva a kioldókar alatt, a kioldógomb kisebb méretű, valamint, csak xenon-veloce-centaur s mirage felirattal készült. 2007-től 2009-ig veloce-mirage-centaur mind-mind escape mechanikás, csak egyesével vált le. A régebbi veloce-centaur-mirage végigváltja a sort. 9-es Mirage végigvált, 10-es Mirage mind escape-s. 9-es Veloce végigvált, 10-es velocéből van, ami végigvált, van, ami escape-s, centaurból szintén (NB: 2001-ben még Daytona néven találod meg a Centaurt)

 

2009-től meg az UltraShift le 5-öt, fel 3-at vált, Ultra: record-sr-chorus, és a 2009-2010-es veloce-athena-centaur. 2011 és későbbi Veloce-athena-centaur PowerShift, ami tkp. ugyanaz, mint az escape.

 

Ööö, még valami:

Az utolsó évi 9-es athena szett,ami még nem daytona, hanem athena.. (ebbő' lett később a centaur..) annak a szettnek a fékváltókarja tkp. az 1998-as chorus átmatricázva: golyóscsapágyas-karbon test.

 

Golyóscsapágyas mechanikával CSAK az 1996-utáni rekord-chorus, az 1999-es Athena (.. mint írtam, chorus) rendelkezik. Valamint, érdekes módon, az első UltraShift karok MIND golyóscsapágyasak, szóval a mezei Veloce-Centaur-Athena is.

 

Kényelemre a 3. generáció viszi a prímet magasan, főleg a 2015-ös dizájnú kioldókaros Veloce-Athena.

 

A második generációst nem igazán szeretem.

 

A 3. generációsnak előnye: fvk fogásból is brutálisan fékezhetsz, úgy van kialakítva a fékkar-forma

 

Amúgy a bringát 600 trikó-1050-es cuccokkal vettem, abból egyedül az átdobót (1056 pezsgő) és LX fejcsapit tartottam meg, meg a shimano kábelvezetőt a bowdenház alatt

 

A hv 1994-es chorus (?), a fvk 1996-os Rekord, de 97-es mechanikával, a sor veloce, a lánc CN-HG93, a hajtókar 2008-as UltraTorque mirage (Acél kistányér, és préselt bili nagytányér, de a csillag ugyanaz, mint az UT athena-centaur-veloce vonalnak, csapágyból meg a 10es UT karok MIND ugyanazt kapták, szóval Mirage-Record ugyanazzal a csapággyal készült.. igaz, most lett kicserélve J&L tajvani csapira) A fékek 2006-os centaurok, még a szkeleton-dizájn előtti "küllőszaggatós" fajtából (igazából csak fejreállít, különösen, ahogy az átlag szerelő beállítja..) Volt korábban 1050-es fékem, az nem volt jó, volt kétforgáspontos 2011-es ezüst Veloce (BR11-VLDPS) ami szép volt, de valamiért eladtam (bánom.. ). Volt egy szett 1994-es Athena monoplanárom, amit viszont örömmel adtam el, mert kb. nulla fékerővel bírt. Ezzel a centaurral az a baj, hogy nagyon észnél kell lenni, mert nem kérdez, állít. 

 

A kerékszett meg 2014-es Khamsin.

 

Azért lett cserélve a fvk-ban a mechanika, mert így tudtam legolcsóbban megoldani, hogy ne a rotoromat nyírjam tropára a 8s exa-drive lánckeréksorral.

 

A kiegészítőkről:

Syntace F139 stucni, 135mm, korábban volt 110-es és 120-as 3ttt rekord 84, de nem váltak be, 130-as planet-x túl ronda volt (bár jó 20 grammal könnyebb..) ez a syntace meg csodaszép, elegáns, kecses. Deda Piega RHM kormány, Ricsi nemtommilyen, de 230 gramm alatti nyeregcső, meg Flite Max nyereg.

 

Amúgy nyugodtan vegyél első generációs fékváltókart, ha 9-s rendszert akarsz, picivel több bowdent húz.

 

De én nem tenném.

 

99 euró a vattaúj 2015-ös veloce, és komfortban össze nem lehet hasonlítani az első-második generációssal


Vejne módosította - 2016. január 17. - 16:08

  • nagylaci32 kedveli ezt

#1077
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Észrevettem egy apró különbséget a régi és későbbi campag szettjeim közt:

 

a régi szereti, ha laza a bowden, így váltja szépen a sort, ha túl van feszítve, akkor már lassan pakol lefelé, és akár hosszas tektóriázás után sem teszi le kónuszra. Az új meg ezzel ellentétben feszesebb kábel mellett működik rendesen, utóbbit elég könnyű beállítani amúgy: meghúzod kézzel a bowdent, ahogy tudod, kézzel egy fél cm-t betolod a váltótestet, és így kötöd be a kábelt. Utána kb. fél évig nem nyúlsz a finomállító csavarhoz, mert halálpontos.

 

A bowdenfeszességet a váltótest rugója szabja meg, ami szerintem mind2 rendszeren közel azonos. Amitől itt lazának, ott feszesnek érezheted, az a kónuszhoz tartozó végállásütköző eltérő beállítása.

Amúgy elég szép a gép. Milyen évjáratú és melyik Campagnolo szett van rajta?

 

Apropó a Campa fékváltókarokról milyen mondás járja? Olyasmire emlékszem, hogy 1. generációs ergopowert jobb nem venni, mert a 2. gen sokkal kényelmesebb. Ezen felül hol tudok utánanézni, hogy melyikkel merre mennyit tudok váltani? Tudtommal ez is függ az évjárattól is meg az osztálytól (chorus, record, stb)
Keresem, hogy melyik lenne az a régebbi 8,9, esetleg 10-es olasz szett, amivel nem lőnék nagyon mellé, mert pontos, kényelmes és főként strapabíró.
 



#1078
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.297 hozzászólás

Na, legyen mostmá' official "logja" is, fékváltókar-kormány beállítva a legkényelmesebb dőlésszögbe, áttét 13-14-15-16-17-18-19-21-23 sorral elég finoman szabható testre, az új csapágykészlettel meg megszűnt a daráló-darabos érzete a hajtásnak is.

 

Észrevettem egy apró különbséget a régi és későbbi campag szettjeim közt:

 

a régi szereti, ha laza a bowden, így váltja szépen a sort, ha túl van feszítve, akkor már lassan pakol lefelé, és akár hosszas tektóriázás után sem teszi le kónuszra. Az új meg ezzel ellentétben feszesebb kábel mellett működik rendesen, utóbbit elég könnyű beállítani amúgy: meghúzod kézzel a bowdent, ahogy tudod, kézzel egy fél cm-t betolod a váltótestet, és így kötöd be a kábelt. Utána kb. fél évig nem nyúlsz a finomállító csavarhoz, mert halálpontos.

 

Na, de akkor, coral:

https://drive.google...RHZFY1hEdGc1bGc

 

 

külön ajánlom figyelembe, mennyit jelent, ha van pakolva a tengely fölé pár alátét:

 

https://drive.google...NUFtR2tLVWs4STg

 

KÉNYELMESEN elfér a 25-ös gumi ott, ahol korábban a 23-as is bele-bele kapott a villavállba.

 

Nagyon jók az első menettapasztalatok, kényelmes. Egyedül a féken fogok még kicsit állítgatni, túl harapós, kicsit nyúlósabbra veszem a figurát.

jót tett a polír a hajtóműnek. :) ha megtartod ezt a vázat,akkor ferrari pirosnak kell lennie a következő színének. fehér feliratokkal. mást nem kéne cserélni. bandázs is jó lenne ebben a színben. rohadt jól nézne ki sztem. az ilyen pumpámat én is így hordtam a vázon régen. :) 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1079
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Na, legyen mostmá' official "logja" is, fékváltókar-kormány beállítva a legkényelmesebb dőlésszögbe, áttét 13-14-15-16-17-18-19-21-23 sorral elég finoman szabható testre, az új csapágykészlettel meg megszűnt a daráló-darabos érzete a hajtásnak is.

 

Észrevettem egy apró különbséget a régi és későbbi campag szettjeim közt:

 

a régi szereti, ha laza a bowden, így váltja szépen a sort, ha túl van feszítve, akkor már lassan pakol lefelé, és akár hosszas tektóriázás után sem teszi le kónuszra. Az új meg ezzel ellentétben feszesebb kábel mellett működik rendesen, utóbbit elég könnyű beállítani amúgy: meghúzod kézzel a bowdent, ahogy tudod, kézzel egy fél cm-t betolod a váltótestet, és így kötöd be a kábelt. Utána kb. fél évig nem nyúlsz a finomállító csavarhoz, mert halálpontos.

 

Na, de akkor, coral:

https://drive.google...RHZFY1hEdGc1bGc

 

 

külön ajánlom figyelembe, mennyit jelent, ha van pakolva a tengely fölé pár alátét:

 

https://drive.google...NUFtR2tLVWs4STg

 

KÉNYELMESEN elfér a 25-ös gumi ott, ahol korábban a 23-as is bele-bele kapott a villavállba.

 

Nagyon jók az első menettapasztalatok, kényelmes. Egyedül a féken fogok még kicsit állítgatni, túl harapós, kicsit nyúlósabbra veszem a figurát.


  • donciccio kedveli ezt

#1080
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ja, amúgy 3ezer ft-ból át lehet építeni azt a kart 10sebisre..