Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ki milyen bringával nyomul?
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:43
#2721
Írta 2012. január 26. - 23:06

Kánya:
A rendszerek nagyon jók, nem ez a lényeg, hogy melyik a jobb. Inkább az a lényeg, hogy méretben melyik jó neked. A Giant kicsit érdekesen szabja a bringáit, nem minden mérethez jó. Ez a Specid milyen méret? L-es? Jól kihúzott nyeregcsõvel. Nem rövidek a lábaid:-)
A rendszerek nagyon jók, nem ez a lényeg, hogy melyik a jobb. Inkább az a lényeg, hogy méretben melyik jó neked. A Giant kicsit érdekesen szabja a bringáit, nem minden mérethez jó. Ez a Specid milyen méret? L-es? Jól kihúzott nyeregcsõvel. Nem rövidek a lábaid:-)
#2722
Írta 2012. január 26. - 21:44

Akartam róla írni mert az egy külön történet. Újonnan vettem kb 1 éve és akkor nagyon meggyõzõ volt menet közben, értsd merevség. Mivel sokat mentem brutál nagy sárba (mivel azt én nagyon szeretem) minden tekerés utána alaposan lemostam, figyelve az agyakra mivel elég tróger a tömítése, ha lehet annak nevezni. 3 hónap kemény használat után egyszer csak elkezdett korcogni az eleje amit nem tudtam mire vélni, míg másnap szó szerint megszorult és reccsent egy szépet. Ezek után vettem csapágyat és azóta használom.
A hátsó agy még tökéletesen forog és semmi nyoma a kopásnak.
Viszont ha eldobós lesz, tuti hogy csak agyat veszek mert az abroncs nagyon merev!
Azt hozzátenném hogy 20ezerért vettem postával együtt! Lehet ezért nem is panaszkodtam rá annyit, de az anno 72ezer forintos árat biztos nem éri meg.
A hátsó agy még tökéletesen forog és semmi nyoma a kopásnak.
Viszont ha eldobós lesz, tuti hogy csak agyat veszek mert az abroncs nagyon merev!
Azt hozzátenném hogy 20ezerért vettem postával együtt! Lehet ezért nem is panaszkodtam rá annyit, de az anno 72ezer forintos árat biztos nem éri meg.
#2723
Írta 2012. január 26. - 21:24

kiskubai, bevallom nagyon ritkán használom felsõ fogásban, mondták már, hogy hülyén nézek ki országútin
Minden gyári rajta, kivéve a Hope Pro 3 + Dt Revo. + Mavic Open Pro kerékszettet, szóval a spanyol gyártóé az érdem!
Sly, de tapasztalom, ritkán éreztem lefelé ,nem zavar különösebben.

Sly, de tapasztalom, ritkán éreztem lefelé ,nem zavar különösebben.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"
#2724
Írta 2012. január 26. - 21:17

Az AC agyak hogy muzsikálnak? Nálam hulladék lett mind kettõ elég hamar.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2725
Írta 2012. január 26. - 21:06

Bringám nagy szerviz és pár új vagy használt alkatrész felszerelése után. Elvileg fel van készítve az idei szezonra és már nem kell rá költeni semmit, csak egy váz és egy villa hiányzik
ami közül még vacillálok hogy FSR vagy Maestro rendszer legyen.
A két váz közti különbségrõl örömmel fogadom a tapasztalatokat.


A két váz közti különbségrõl örömmel fogadom a tapasztalatokat.


#2726
Írta 2012. január 26. - 15:27

megmondom oszinten nem probaltam orange gepet (vagyis volt egy sajatom, de az merev vazas), szoval nem tudok nyilatkozni. Tesom SC Bullit-ja volt az utolso egy forgaspontos amivel mentem, az eleg jol mozgott.
a vk versenyzoket lehet azert nem zavarja az elpattogos hatso kerek, mert ok siman legurunlak azon a sziklakertes meredek reszen ahol en fekezek. Szoval ertem mirol beszelsz, ettol fuggetlenul meg zavar
az FSR XC bringammal sosem volt ilyen pedig az csak 100mm-t rugozott.
a vk versenyzoket lehet azert nem zavarja az elpattogos hatso kerek, mert ok siman legurunlak azon a sziklakertes meredek reszen ahol en fekezek. Szoval ertem mirol beszelsz, ettol fuggetlenul meg zavar

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2727
Írta 2012. január 26. - 15:17

Akkor túl sokat fékezel :-)
Értsd jól: sokakat nem zavar, vagy mert nem úgy vagy nem olyan terepen tekernek,fékeznek ahol ez kijönne.
Én FSR és Maestro hívõ vagyok, szóval engem nem kell meggyõzni. Volt egyforgáspontos keróm (SC Heckler), de csak a semmeringi ratatatában zavart a keményedés, itthoni terepen sosem. Viszont rengeteg Am, Enduro, DH gép épül nem fékfüggetlen rendszerrel, ennek ellenére sokan keróznak ezekkel a gépekkel, nem is akárhogy. Akit zavar mást vesz. Mint például engem, vagy téged, de sokaknak meg tökéletes.
Például nem értem ezt a nagy Orange mániát az angoloknál. Azon túl persze, hogy hazai termék. Szépnek sem mondanám, egy forgáspontos is, mégis a Megán annyian mentek vele, hogy embertelen. Pedig ott aztán van kõ, meg meredekség, meg mandiner. Õket viszont valamiért nem zavarja. Tamáska, te próbáltál már Orange gépet? Van benne valami varázslat? Vagy ez tényleg csak a patriotizmusuk és a magazinjaik hatása?
Értsd jól: sokakat nem zavar, vagy mert nem úgy vagy nem olyan terepen tekernek,fékeznek ahol ez kijönne.
Én FSR és Maestro hívõ vagyok, szóval engem nem kell meggyõzni. Volt egyforgáspontos keróm (SC Heckler), de csak a semmeringi ratatatában zavart a keményedés, itthoni terepen sosem. Viszont rengeteg Am, Enduro, DH gép épül nem fékfüggetlen rendszerrel, ennek ellenére sokan keróznak ezekkel a gépekkel, nem is akárhogy. Akit zavar mást vesz. Mint például engem, vagy téged, de sokaknak meg tökéletes.
Például nem értem ezt a nagy Orange mániát az angoloknál. Azon túl persze, hogy hazai termék. Szépnek sem mondanám, egy forgáspontos is, mégis a Megán annyian mentek vele, hogy embertelen. Pedig ott aztán van kõ, meg meredekség, meg mandiner. Õket viszont valamiért nem zavarja. Tamáska, te próbáltál már Orange gépet? Van benne valami varázslat? Vagy ez tényleg csak a patriotizmusuk és a magazinjaik hatása?
#2728
Írta 2012. január 26. - 13:38

Szerintem ezen a szinten és ebben a kategóriában nem olyan fontos szempont a felkeményedés kemény fékezés közben.
ezzel nem ertek egyet. ha van valami amit nem szeretek a 575-ben, az ez. pedig en hobbi szinten bringazok
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2729
Írta 2012. január 26. - 11:34

A float más szelepet kap, ezért érezheted a finomabb mozgást. Ezt a 36-os szériánál én is tapasztaltam, de külföldi magazinok is állandóan kiemelik a különbséget. Az az elavult rendszer meg egyre több gépen jelenik meg újra (Commencal új Meta, Nukeproof Mega, stb.). Szerintem ezen a szinten és ebben a kategóriában nem olyan fontos szempont a felkeményedés kemény fékezés közben. Sok balesetmentest a géppel.
#2730
Írta 2012. január 26. - 11:17

Gabe84, Kisherceg: példaértékû a felhozatal, a Cove és az Ibis kiverik nálam a biztosítékot, pazar mindkettõ!
Na végre, ma kora reggel megvolt az elsõ tesztköröm! Objektív beszámolót képtelen lennék írni ilyenkor, nyilván. :-) Hogy alapból merevebb-e a QR15-ös Float, mint a gyorszáras Talas, nem tudom (valószínûleg igen), mert maga a bicaj eleve sokkal stabilabb és merevebb, mint az am3000d volt. Talán fékezésnél egyértelmûen merevebb volt. Igen, most hogy így visszagondolok, az mindenképp furcsa volt, hogy húzom az elsõ féket és mégis tartja az ívet a kerék. Talas 140-es állásban azért nem volt ilyen, ezért is használtam 120-ban folyton. Szóval, a villa ugye még új, ilyenkor elvileg nem mozog még szépen; de a gyakorlat egyelõre mást mutat. Lazán hozza a frissen szervizelt Talasom érzékenységét. A hideg ellenére szépen mozog, finoman indul meg, szépen tette a dolgát. A LockOut fura kissé, teljesen lockolva a villát, a lock betonkemény, de folyamatosan nyomva nagyon lassan összenyomódik pár centit - átpréselhetõ az olaj a lock-mechanika "agyán". Nem tudom, ez normális-e, de a HHH-ra aszfalton feltekerve a Fenyõgyöngyétõl még jól is jött, ahol kiállva tekerek mindig középtányéron, hogy lejjebb van a bicaj eleje. Apropó, a cockpit magassága, ha már így szóba hoztam! A régi bicajom 120mm-re állított villával adott magasságát hozza a mostani a 140mm-es villával, erre törekedtem a beállításnál. Lemértem mérõszalaggal is, +/- 3-4mm differenciánál nem lehet több; így kényelmes a mászásnál is. Utóbbitól bevallom, féltem rendesen, hozza-e a régi szintjét, de szerencsére nem éreztem különbséget, kb. ugyanolyan. A 30 helyett 20mm emelésû rizer kormánnyal és a 8 fok helyett 0 fok emelésû és egyébként is 3 mm-rel alacsonyabb stucnival sikerült összehozni (régi: RaceFace Evolve AM ~43mm, új Thomson Elite 40mm). Egyelõre ami a legfurcsább a mászásnál, az a 68 fokos villaszög a 69,5 után, ezt még szoknom kell. Na, a villaszög az elsõ komoly lefelénél annál jobban tetszett, ott mintha csak mindig ilyenre vágytam volna! Amatõr, eléggé bénázós nose wheelie-zõs vagyok, no de szûk fordulóban a bicaj hátuljának odébb pakolása sosem ment ennyire könnyen. Ennek örömére bevállaltam egy könnyedebb, de technikás DH-s trailt is a HHH oldalában - rég éreztem ennyire a "flow" érzést! A hátsó, elavultnak számító felfüggesztés nekem a réginél is jó volt, itt is hozza azt, amit elvárok tõle, még ha fel is keményedik fékezésnél. Az egész bicaj nagyon játékos lett, az elsõ benyomások alapján azt mondom, egész "tûrhetõ"! :-)
ja és a foxival majd tapasztalatok pls
Na végre, ma kora reggel megvolt az elsõ tesztköröm! Objektív beszámolót képtelen lennék írni ilyenkor, nyilván. :-) Hogy alapból merevebb-e a QR15-ös Float, mint a gyorszáras Talas, nem tudom (valószínûleg igen), mert maga a bicaj eleve sokkal stabilabb és merevebb, mint az am3000d volt. Talán fékezésnél egyértelmûen merevebb volt. Igen, most hogy így visszagondolok, az mindenképp furcsa volt, hogy húzom az elsõ féket és mégis tartja az ívet a kerék. Talas 140-es állásban azért nem volt ilyen, ezért is használtam 120-ban folyton. Szóval, a villa ugye még új, ilyenkor elvileg nem mozog még szépen; de a gyakorlat egyelõre mást mutat. Lazán hozza a frissen szervizelt Talasom érzékenységét. A hideg ellenére szépen mozog, finoman indul meg, szépen tette a dolgát. A LockOut fura kissé, teljesen lockolva a villát, a lock betonkemény, de folyamatosan nyomva nagyon lassan összenyomódik pár centit - átpréselhetõ az olaj a lock-mechanika "agyán". Nem tudom, ez normális-e, de a HHH-ra aszfalton feltekerve a Fenyõgyöngyétõl még jól is jött, ahol kiállva tekerek mindig középtányéron, hogy lejjebb van a bicaj eleje. Apropó, a cockpit magassága, ha már így szóba hoztam! A régi bicajom 120mm-re állított villával adott magasságát hozza a mostani a 140mm-es villával, erre törekedtem a beállításnál. Lemértem mérõszalaggal is, +/- 3-4mm differenciánál nem lehet több; így kényelmes a mászásnál is. Utóbbitól bevallom, féltem rendesen, hozza-e a régi szintjét, de szerencsére nem éreztem különbséget, kb. ugyanolyan. A 30 helyett 20mm emelésû rizer kormánnyal és a 8 fok helyett 0 fok emelésû és egyébként is 3 mm-rel alacsonyabb stucnival sikerült összehozni (régi: RaceFace Evolve AM ~43mm, új Thomson Elite 40mm). Egyelõre ami a legfurcsább a mászásnál, az a 68 fokos villaszög a 69,5 után, ezt még szoknom kell. Na, a villaszög az elsõ komoly lefelénél annál jobban tetszett, ott mintha csak mindig ilyenre vágytam volna! Amatõr, eléggé bénázós nose wheelie-zõs vagyok, no de szûk fordulóban a bicaj hátuljának odébb pakolása sosem ment ennyire könnyen. Ennek örömére bevállaltam egy könnyedebb, de technikás DH-s trailt is a HHH oldalában - rég éreztem ennyire a "flow" érzést! A hátsó, elavultnak számító felfüggesztés nekem a réginél is jó volt, itt is hozza azt, amit elvárok tõle, még ha fel is keményedik fékezésnél. Az egész bicaj nagyon játékos lett, az elsõ benyomások alapján azt mondom, egész "tûrhetõ"! :-)
#2731
Írta 2012. január 26. - 04:01

Bikes Evolution (2000-2011)
Szép az Orbeád

#2732
Írta 2012. január 25. - 23:49

Angol ebay-rõl, tamaska hathatós segítségével, mivel magyar címre nem küldött az eladó. Egyben volt a bringa, írtam a vázra egy árat, és szerencsém volt, megbontotta. Ráadásul karcmentesen jött
hát igen, én is max így merném, ha van kint valaki aki besegít. nagyon szép. én sokat olvastam ezekrõl a bringákról, elég sokan írják, hogy nagyon nyeklik a hátulja. gondolom Te ilyesmit nem tapasztalsz.
#2733
Írta 2012. január 25. - 23:38

Angol ebay-rõl, tamaska hathatós segítségével, mivel magyar címre nem küldött az eladó. Egyben volt a bringa, írtam a vázra egy árat, és szerencsém volt, megbontotta. Ráadásul karcmentesen jött

"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"
#2734
Írta 2012. január 25. - 23:23

[quote name='Gabe84']Bikes Evolution (2000-2011), hirtelen jött ötlettõl vezérelve. Aki unja, attól bocs. Elvileg kicsikben rakja ki, tehát a sok képpel nem rongálom az oldalt. I hope you enjoy 
nagyon szép bringák, egytõl egyig. ez az utolsó kettõs mindent visz. az Ibis vázat milyen módon sikerült beszerezni? gondolom külföldrõl.

nagyon szép bringák, egytõl egyig. ez az utolsó kettõs mindent visz. az Ibis vázat milyen módon sikerült beszerezni? gondolom külföldrõl.
#2735
Írta 2012. január 25. - 21:18

#2736
Írta 2012. január 25. - 14:35

a trance mellett hamar helyet talált egy újabb xtc, rövid ideig merev villával

kis ideig volt egy polar x is, amolyan trail felfogásban.

volt konám is

régi álmom vált valóra a '98-as évjáratú cruxszal...

ismét volt össztelósom egy rövid ideig. konkrétan a terasznál messzebb nem tekertem vele.

...a rég crux koránt sem jött be annyira, mint reméltem. nem úgy, mint az általam korábban némiképp lenézett antique, aminek nagyon örülök, hogy megvettem.

és a vicces nevû kanadai csoda, a cove

kis ideig volt egy polar x is, amolyan trail felfogásban.


volt konám is

régi álmom vált valóra a '98-as évjáratú cruxszal...

ismét volt össztelósom egy rövid ideig. konkrétan a terasznál messzebb nem tekertem vele.


...a rég crux koránt sem jött be annyira, mint reméltem. nem úgy, mint az általam korábban némiképp lenézett antique, aminek nagyon örülök, hogy megvettem.

és a vicces nevû kanadai csoda, a cove

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2737
Írta 2012. január 25. - 14:29

akkor én is (1998-2012, a korábbi cheyenne mustang és california limited
nincs dokumentálva:) )
a legelsõ "komoly" montim, egy'98-as boomer. a képen lévõ állapot az utolsó, mielõtt észrevettem a fejcsõn lévõ repedést

a boomert egy merida követte, került rá bomber, magura marta tárcsafék és kilenc fokozat

a meridát egy xtc váltotta, ez már tényleg jó bringa volt, fõleg az elsõ - a trance miatti - bontás elõtti idõkben, rebával. a képek az összeépítés utáni és a végleges bontás elõtti állapotot tükrözik.

az xtc cuccait a trance örökölte

folyt köv...

a legelsõ "komoly" montim, egy'98-as boomer. a képen lévõ állapot az utolsó, mielõtt észrevettem a fejcsõn lévõ repedést

a boomert egy merida követte, került rá bomber, magura marta tárcsafék és kilenc fokozat


a meridát egy xtc váltotta, ez már tényleg jó bringa volt, fõleg az elsõ - a trance miatti - bontás elõtti idõkben, rebával. a képek az összeépítés utáni és a végleges bontás elõtti állapotot tükrözik.


az xtc cuccait a trance örökölte


folyt köv...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2738
Írta 2012. január 24. - 23:16

#2739
Írta 2012. január 24. - 21:13

Szerintem a legtöbbet futott alkatrészem kilométerben
Idõben a Gt többet futott, nem tudom lesz-e bringám (monti) még egyszer 5 évig.

"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"
#2740
Írta 2012. január 24. - 21:02

Nagyon szépek, fõleg a z Epic. A shimano tárcsaféket gondolom rendesen elhasználtad
