ja és a foxival majd tapasztalatok pls
Na végre, ma kora reggel megvolt az elsõ tesztköröm! Objektív beszámolót képtelen lennék írni ilyenkor, nyilván. :-) Hogy alapból merevebb-e a QR15-ös Float, mint a gyorszáras Talas, nem tudom (valószínûleg igen), mert maga a bicaj eleve sokkal stabilabb és merevebb, mint az am3000d volt. Talán fékezésnél egyértelmûen merevebb volt. Igen, most hogy így visszagondolok, az mindenképp furcsa volt, hogy húzom az elsõ féket és mégis tartja az ívet a kerék. Talas 140-es állásban azért nem volt ilyen, ezért is használtam 120-ban folyton. Szóval, a villa ugye még új, ilyenkor elvileg nem mozog még szépen; de a gyakorlat egyelõre mást mutat. Lazán hozza a frissen szervizelt Talasom érzékenységét. A hideg ellenére szépen mozog, finoman indul meg, szépen tette a dolgát. A LockOut fura kissé, teljesen lockolva a villát, a lock betonkemény, de folyamatosan nyomva nagyon lassan összenyomódik pár centit - átpréselhetõ az olaj a lock-mechanika "agyán". Nem tudom, ez normális-e, de a HHH-ra aszfalton feltekerve a Fenyõgyöngyétõl még jól is jött, ahol kiállva tekerek mindig középtányéron, hogy lejjebb van a bicaj eleje. Apropó, a cockpit magassága, ha már így szóba hoztam! A régi bicajom 120mm-re állított villával adott magasságát hozza a mostani a 140mm-es villával, erre törekedtem a beállításnál. Lemértem mérõszalaggal is, +/- 3-4mm differenciánál nem lehet több; így kényelmes a mászásnál is. Utóbbitól bevallom, féltem rendesen, hozza-e a régi szintjét, de szerencsére nem éreztem különbséget, kb. ugyanolyan. A 30 helyett 20mm emelésû rizer kormánnyal és a 8 fok helyett 0 fok emelésû és egyébként is 3 mm-rel alacsonyabb stucnival sikerült összehozni (régi: RaceFace Evolve AM ~43mm, új Thomson Elite 40mm). Egyelõre ami a legfurcsább a mászásnál, az a 68 fokos villaszög a 69,5 után, ezt még szoknom kell. Na, a villaszög az elsõ komoly lefelénél annál jobban tetszett, ott mintha csak mindig ilyenre vágytam volna! Amatõr, eléggé bénázós nose wheelie-zõs vagyok, no de szûk fordulóban a bicaj hátuljának odébb pakolása sosem ment ennyire könnyen. Ennek örömére bevállaltam egy könnyedebb, de technikás DH-s trailt is a HHH oldalában - rég éreztem ennyire a "flow" érzést! A hátsó, elavultnak számító felfüggesztés nekem a réginél is jó volt, itt is hozza azt, amit elvárok tõle, még ha fel is keményedik fékezésnél. Az egész bicaj nagyon játékos lett, az elsõ benyomások alapján azt mondom, egész "tûrhetõ"! :-)