gyönyörű masina
Jelentkezz be Regisztrálj
Ki milyen bringával nyomul?
#1341
Posted 2014. August 02. - 15:03
#1342
Posted 2014. August 02. - 14:54
Project "Crux reload"
Miután készlethiány miatt a 29er projektem (ismét) kudarcba fulladt, így döntöttem, ezt jelzésnek veszem és inkább összerakom végre a garázsban porosodó cruxot. A cél olyan bringa építése volt, amivel nyugodtan lehet a gyerekkel bringázni, a mérsékelt tempó (tervezési sebesség 20+/-5 km/h) mellett is kényelmes lesz és száraz ruhában el tudok jutni a helyi boltig jégkrémért akkor is, ha esett az eső. Mindezt a lehető legkevesebb anyagi ráfordítással, lehetőség szerint a fiókban heverő alkatrészek mind nagyobb arányú felhasználásával.
A célt majdnem sikerült elérni, de pár javítanivaló így is maradt. Elsőként mindjárt egy kormány-csere lesz szükséges, magasabb és jobban visszahajló darabot kíván a kényelem. Szeretnék egy utcai cipőben használható pedált is, de előbb ezeket ki kell varázsolnom a karból. Tíz év hosszú idő, nagyon megszerették egymást... Szeretnék egy csomagtartót is, szigorúan előre.
De lássuk a képeket végre!
A szokásos profilképek jobbról:
...és balról:
A cserére szoruló irányító egységég (javaslatokat szívesen fogadok):
Közlekedésbiztonsági kiegészítő:
Egy ilyen oldszkúl kart már régen ki szerettem volna próbálni, így nem hagytam ki a lehetőséget:
Gyors (illetve lassú és rövid, de a tervezett felhasználási területen és körülmények között elkövetett) tesztkör után azt tudom mondani, gond nélkül és nem is kényelmetlen módon vezérelhető vele életem második országúti alkatrésze:
...ami a rettentő trendi 1x rendszerű hajtás része:
Városi (ilyet még sosem vettem korábban) gumi, mivel nem találtam "falusi boltba és játszótérre járó" gumit:
Mindenki boldog:)
- donciccio likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1343
Posted 2014. July 19. - 12:19
Edited by arn, 2014. July 19. - 12:21.
#1344
Posted 2014. July 18. - 18:39
Szép gép lesz!
Aztán mióta nem ültél bringán? Folyton csak félkész cajgákról látunk képeket.
A Trek Fuel-t használtam.Na jó,nem sokat
#1345
Posted 2014. July 18. - 18:35
29-es próbálkozás vol 100
Szép gép lesz!
Aztán mióta nem ültél bringán? Folyton csak félkész cajgákról látunk képeket.
#1346
Posted 2014. July 18. - 16:59
#1347
Posted 2014. July 18. - 15:42
Jó kérdés, de szerintem mindegy is!
Megyek buszozok egyet, hogy ne csak beszéljek róla!
Nem kell megsértődni ezen, de valahogy nem jött ki a geometriával a matek. Nem tudom, hol és mennyit használod, de majd az évek úgy is megmutatják, hogy mennyire lesz jó, ami most szerinted tokeletes.
#1349
Posted 2014. July 18. - 15:03
#1350
Posted 2014. July 14. - 12:45
Valamelyik igaz, de melyik?
http://www.specializ...carbon#geometry
Jó kérdés, de szerintem mindegy is!
Megyek buszozok egyet, hogy ne csak beszéljek róla!
#1351
Posted 2014. July 14. - 11:10
STEMSyntace F119 OS stem, 31.8, 6 degree rise, 15.5: 75mm, 17: 90mm, 18: 100mm, 19: 110mm, 21: 120mm
Valamelyik igaz, de melyik?
http://www.specializ...carbon#geometry
#1352
Posted 2014. July 14. - 10:55
Azért gyorsban rakd le a kormányt alulra és a hézagolókat fentre, és tegyél egy próbát vele úgy is. Én 185cm-es magassággal használok egy 590-es felsőcsövű Specit 110-es stucnival és mindig is tudtam, hogy határeseten vagyok, ezért is lett a gyári 100 helyett hosszabb, az is negatívba. Érezheted magad jól rajta, de egy neked való méretűn jobban éreznéd az szinte biztos.
Amit belinkeltél ott az XL-es méretnél is csak 110 a stucni nem 120.
STEMSyntace F119 OS stem, 31.8, 6 degree rise, 15.5: 75mm, 17: 90mm, 18: 100mm, 19: 110mm, 21: 120mm
#1353
Posted 2014. July 14. - 10:46
Ezek szerint szeretem a busz feelinget!
Úgy ahogy van, hibátlan a dolog számomra: se a stucni nem rövid, sem a váz nem kicsi!
Azért most már csak kiváncsiságból kipróbálok egy forward geometry-s bicajt.
Ott viszont nem hosszabb a tengelytáv?
Ha a felsőcső hosszabb, a fejcsőszög változatlan, a láncvillát ugye már régóta igyekszenek rövidre csinálni: ebből az következik, hogy hosszabb a tengelytáv. Az meg rosszab fordulékonyságot eredményez, ha nem tévedek.
nem, nem, ezt "modernül" úgy mondják, hogy stabilabb lesz tőle a kerékpár.....
Csak az a lényeg hogy számodra hibátlan. Szerencsére van választék vázméretekbõl, stucnihosszokból így mindenki megtalálja a neki megfelelõt.
A régen többnyire AM, mostanában Enduronak nevezett bicajoknál valóban a hosszabb tengelytáv a tendencia a laposabb fejcsõszöggel és a hosszú felsõcsõ/rövid stucni/széles kormány párosítással. Modern vagy nem, nagy sebességnél lefelékben ez sokkal nagyobb stabilitást eredményez, de ezekkel természetesen nem fog az ember XC versenyt nyerni
#1354
Posted 2014. July 14. - 10:42
másnak nem is kell elhinnie!
Azért gyorsban rakd le a kormányt alulra és a hézagolókat fentre, és tegyél egy próbát vele úgy is. Én 185cm-es magassággal használok egy 590-es felsőcsövű Specit 110-es stucnival és mindig is tudtam, hogy határeseten vagyok, ezért is lett a gyári 100 helyett hosszabb, az is negatívba. Érezheted magad jól rajta, de egy neked való méretűn jobban éreznéd az szinte biztos.
Amit belinkeltél ott az XL-es méretnél is csak 110 a stucni nem 120.
Edited by gaboca1, 2014. July 14. - 10:44.
#1355
Posted 2014. July 14. - 10:29
Szerintem te vagy az egyetlen az országban,aki ezt hiszi 8)
másnak nem is kell elhinnie!
#1356
Posted 2014. July 14. - 10:17
#1357
Posted 2014. July 14. - 10:08
Ezek szerint szeretem a busz feelinget!
Úgy ahogy van, hibátlan a dolog számomra: se a stucni nem rövid, sem a váz nem kicsi!
Azért most már csak kiváncsiságból kipróbálok egy forward geometry-s bicajt.
Ott viszont nem hosszabb a tengelytáv?
Ha a felsőcső hosszabb, a fejcsőszög változatlan, a láncvillát ugye már régóta igyekszenek rövidre csinálni: ebből az következik, hogy hosszabb a tengelytáv. Az meg rosszab fordulékonyságot eredményez, ha nem tévedek.
nem, nem, ezt "modernül" úgy mondják, hogy stabilabb lesz tőle a kerékpár.....
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1358
Posted 2014. July 14. - 10:00
Úgy ahogy van, hibátlan a dolog számomra: se a stucni nem rövid, sem a váz nem kicsi!
Azért most már csak kiváncsiságból kipróbálok egy forward geometry-s bicajt.
Ott viszont nem hosszabb a tengelytáv?
Ha a felsőcső hosszabb, a fejcsőszög változatlan, a láncvillát ugye már régóta igyekszenek rövidre csinálni: ebből az következik, hogy hosszabb a tengelytáv. Az meg rosszab fordulékonyságot eredményez, ha nem tévedek.
- Kisherceg likes this
#1359
Posted 2014. July 13. - 23:18
Menyus, neked ez a vaz kicsi. Azzal a stucnival kb ugy fordulhatsz, mint egy ikarusszal..
A 80-90-nél hosszabb stucnival én is buszosnak érzem a kormányzást, viszont az 50-nél rövidebb sem jön be. 29-es merevhátúmon 80-as van, a 26-os endúrón 50-es, mindegyik tökéletesnek tűnik - legalábbis nekem.