Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Please log in to reply
19037 replies to this topic

#1341
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts

gyönyörű masina



#1342
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Project "Crux reload"

 

Miután készlethiány miatt a 29er projektem (ismét) kudarcba fulladt, így döntöttem, ezt jelzésnek veszem és inkább összerakom végre a garázsban porosodó cruxot. A cél olyan bringa építése volt, amivel nyugodtan lehet a gyerekkel bringázni, a mérsékelt tempó (tervezési sebesség 20+/-5 km/h) mellett is kényelmes lesz és száraz ruhában el tudok jutni a helyi boltig jégkrémért akkor is, ha esett az eső. Mindezt a lehető legkevesebb anyagi ráfordítással, lehetőség szerint a fiókban heverő alkatrészek mind nagyobb arányú felhasználásával.

 

A célt majdnem sikerült elérni, de pár javítanivaló így is maradt. Elsőként mindjárt egy kormány-csere lesz szükséges, magasabb és jobban visszahajló darabot kíván a kényelem. Szeretnék egy utcai cipőben használható pedált is, de előbb ezeket ki kell varázsolnom a karból. Tíz év hosszú idő, nagyon megszerették egymást... Szeretnék egy csomagtartót is, szigorúan előre. :)

 

De lássuk a képeket végre!

 

A szokásos profilképek jobbról:

crux_reload__1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

...és balról:

crux_reload__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

A cserére szoruló irányító egységég (javaslatokat szívesen fogadok):

crux_reload__3__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Közlekedésbiztonsági kiegészítő:

crux_reload__5__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Egy ilyen oldszkúl kart már régen ki szerettem volna próbálni, így nem hagytam ki a lehetőséget:

crux_reload__4__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Gyors (illetve lassú és rövid, de a tervezett felhasználási területen és körülmények között elkövetett) tesztkör után azt tudom mondani, gond nélkül és nem is kényelmetlen módon vezérelhető vele életem második országúti alkatrésze:

crux_reload__8__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

...ami a rettentő trendi 1x rendszerű hajtás része:

crux_reload__6__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

crux_reload__7__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Városi (ilyet még sosem vettem korábban) gumi, mivel nem találtam "falusi boltba és játszótérre járó" gumit:

crux_reload__9__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Mindenki boldog:)

crux_reload__10__www.kepfeltoltes.hu_.jp

 

 


  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1343
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
A stucnirovidules szvsz a kormanyok szelesedesevel van osszefuggesben. Ki lehet szamolni, hogy a markolatnal fogva melyikkel mekkora kort irsz le adott stucninal. Kisebb kornel fordulekonyabb es erzenyebb, nagyobbnal stabilabb, es precizebb. Termeszetesen a szoge is befolyasolja ezt, a villaszoget beleszamolva a tenyleges magassag es hossz kiszamolhato, erdemes par kalkulaciot vegezni, amikor stucnit cserel az ember. Egyket centi ideoda drasztikusan befolyasolhatja az iranyithatosagot. Egy jo geoba ovatosan kell belenyulni.

Edited by arn, 2014. July 19. - 12:21.


#1344
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Szép gép lesz!

Aztán mióta nem ültél bringán? :) Folyton csak félkész cajgákról látunk képeket. :P

A Trek Fuel-t használtam.Na jó,nem sokat :)



#1345
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

29-es próbálkozás vol 100 :D

 

 

Szép gép lesz!

Aztán mióta nem ültél bringán? :) Folyton csak félkész cajgákról látunk képeket. :P



#1346
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

gyorsan megérkezett. :)     :( :(

DHL 5xgyorsabb és pontosabban követhető



#1347
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts

Jó kérdés, de szerintem mindegy is!
Megyek buszozok egyet, hogy ne csak beszéljek róla! ;)


Nem kell megsértődni ezen, de valahogy nem jött ki a geometriával a matek. Nem tudom, hol és mennyit használod, de majd az évek úgy is megmutatják, hogy mennyire lesz jó, ami most szerinted tokeletes.

#1348
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

gyorsan megérkezett. :)    :( :(


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1349
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

29-es próbálkozás vol 100 :D

2014-07-18_11.45.30_www.kepfeltoltes.hu_



#1350
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts

Valamelyik igaz, de melyik?
 
http://www.specializ...carbon#geometry


Jó kérdés, de szerintem mindegy is!
Megyek buszozok egyet, hogy ne csak beszéljek róla! ;)

#1351
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

STEMSyntace F119 OS stem, 31.8, 6 degree rise, 15.5: 75mm, 17: 90mm, 18: 100mm, 19: 110mm, 21: 120mm

Valamelyik igaz, de melyik?

 

http://www.specializ...carbon#geometry



#1352
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts

Azért gyorsban rakd le a kormányt alulra és a hézagolókat fentre, és tegyél egy próbát vele úgy is. Én 185cm-es magassággal használok egy 590-es felsőcsövű Specit 110-es stucnival és mindig is tudtam, hogy határeseten vagyok, ezért is lett a gyári 100 helyett hosszabb, az is negatívba. Érezheted magad jól rajta, de egy neked való méretűn jobban éreznéd az szinte biztos.
Amit belinkeltél ott az XL-es méretnél is csak 110 a stucni nem 120.


STEMSyntace F119 OS stem, 31.8, 6 degree rise, 15.5: 75mm, 17: 90mm, 18: 100mm, 19: 110mm, 21: 120mm

#1353
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Ezek szerint szeretem a busz feelinget! :)
Úgy ahogy van, hibátlan a dolog számomra: se a stucni nem rövid, sem a váz nem kicsi! :)
Azért most már csak kiváncsiságból kipróbálok egy forward geometry-s bicajt.
Ott viszont nem hosszabb a tengelytáv?
Ha a felsőcső hosszabb, a fejcsőszög változatlan, a láncvillát ugye már régóta igyekszenek rövidre csinálni: ebből az következik, hogy hosszabb a tengelytáv. Az meg rosszab fordulékonyságot eredményez, ha nem tévedek.

  

nem, nem, ezt "modernül" úgy mondják, hogy stabilabb lesz tőle a kerékpár.....  :P  :blink:  :wacko:


Csak az a lényeg hogy számodra hibátlan. Szerencsére van választék vázméretekbõl, stucnihosszokból így mindenki megtalálja a neki megfelelõt. :)

A régen többnyire AM, mostanában Enduronak nevezett bicajoknál valóban a hosszabb tengelytáv a tendencia a laposabb fejcsõszöggel és a hosszú felsõcsõ/rövid stucni/széles kormány párosítással. Modern vagy nem, nagy sebességnél lefelékben ez sokkal nagyobb stabilitást eredményez, de ezekkel természetesen nem fog az ember XC versenyt nyerni :)

#1354
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

:) másnak nem is kell elhinnie!

Azért gyorsban rakd le a kormányt alulra és a hézagolókat fentre, és tegyél egy próbát vele úgy is. Én 185cm-es magassággal használok egy 590-es felsőcsövű Specit 110-es stucnival és mindig is tudtam, hogy határeseten vagyok, ezért is lett a gyári 100 helyett hosszabb, az is negatívba. Érezheted magad jól rajta, de egy neked való méretűn jobban éreznéd az szinte biztos.

Amit belinkeltél ott az XL-es méretnél is csak 110 a stucni nem 120.


Edited by gaboca1, 2014. July 14. - 10:44.


#1355
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts

Szerintem te vagy az egyetlen az országban,aki ezt hiszi 8)


:) másnak nem is kell elhinnie!

#1356
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

 sem a váz nem kicsi!
 

Szerintem te vagy az egyetlen az országban,aki ezt hiszi 8)



#1357
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Ezek szerint szeretem a busz feelinget! :)
Úgy ahogy van, hibátlan a dolog számomra: se a stucni nem rövid, sem a váz nem kicsi! :)
Azért most már csak kiváncsiságból kipróbálok egy forward geometry-s bicajt.
Ott viszont nem hosszabb a tengelytáv?
Ha a felsőcső hosszabb, a fejcsőszög változatlan, a láncvillát ugye már régóta igyekszenek rövidre csinálni: ebből az következik, hogy hosszabb a tengelytáv. Az meg rosszab fordulékonyságot eredményez, ha nem tévedek.

 

 

nem, nem, ezt "modernül" úgy mondják, hogy stabilabb lesz tőle a kerékpár.....  :P  :blink:  :wacko:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1358
Menyus72

Menyus72

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Ezek szerint szeretem a busz feelinget! :)
Úgy ahogy van, hibátlan a dolog számomra: se a stucni nem rövid, sem a váz nem kicsi! :)
Azért most már csak kiváncsiságból kipróbálok egy forward geometry-s bicajt.
Ott viszont nem hosszabb a tengelytáv?
Ha a felsőcső hosszabb, a fejcsőszög változatlan, a láncvillát ugye már régóta igyekszenek rövidre csinálni: ebből az következik, hogy hosszabb a tengelytáv. Az meg rosszab fordulékonyságot eredményez, ha nem tévedek.
  • Kisherceg likes this

#1359
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Menyus, neked ez a vaz kicsi. Azzal a stucnival kb ugy fordulhatsz, mint egy ikarusszal..

A 80-90-nél hosszabb stucnival én is buszosnak érzem a kormányzást, viszont az 50-nél rövidebb sem jön be. 29-es merevhátúmon 80-as van, a 26-os endúrón 50-es, mindegyik tökéletesnek tűnik - legalábbis nekem.



#1360
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts
Menyus, neked ez a vaz kicsi. Azzal a stucnival kb ugy fordulhatsz, mint egy ikarusszal..