bocsi a béna képért, épp csak összeraktam, egy gyors/rövid próbakör fért bele az estébe. a tulajnak (is) tetszik.
Jelentkezz be Regisztrálj
Ki milyen bringával nyomul?
#41
Posted 2025. March 28. - 18:08
- Kisherceg likes this
#43
Posted 2025. March 21. - 13:55
Alakul szépen!
Plusz pont jár a Shimano gyorszárak miatt.
A kormány infókat külön köszi! (Néha eszembe jut, hogy újra nekiszaladjak a koskormánynak, a tiédhez hasonló paraméterekkel rendelkező tetszen. Persze akkor a fék és váltás is borulna...Megint...)
Köszönöm. ![]()
Valóban Shimano Deore gyorszárakat vadásztam hozzá. Akciósan 900 és 840 Ft-ért "dobálták ki" az egyik webshopban.
Hát ennyiért a fiókban is elfér. Amúgy is szeretem a Shimano gy.szárakat.
És még nincs vége....![]()
A Claris-al még elvagyok az idén, nincs vele igazából bajom, mert szépen teszi a dolgát.
Egy bajom van, hogy itt a 8-as rendszerben már nagyok egy kicsit az ugrások, néha jól jönne a "közetes" átmenet.
(Ősmontin a 3x8-al teljesen jó elvagyok.)
Meg lehet szokni, de ha már kopik akkor adott a lehetőség.
Lelövöm...!
Mechanikus 2x11 lesz belőle, GRX-105 F.váltókar kombóval.
Ez majd jövőre... addig szépen összeszedem hozzá a darabokat, nézem az akciós webshopkat.![]()
Edited by talpfa, 2025. March 21. - 13:58.
- Kisherceg likes this
#44
Posted 2025. March 21. - 13:39
Alakul szépen!
Plusz pont jár a Shimano gyorszárak miatt. ![]()
A kormány infókat külön köszi! (Néha eszembe jut, hogy újra nekiszaladjak a koskormánynak, a tiédhez hasonló paraméterekkel rendelkező tetszen. Persze akkor a fék és váltás is borulna...Megint...)
Edited by Kisherceg, 2025. March 21. - 13:39.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#45
Posted 2025. March 21. - 13:20
Sziasztok,
Pár hete előszedtem a bicót, kipróbáltam a frissítéseket.![]()
Kapott 1 pár Mavic Allroad 700 Disc gyári kerékszettet, center lockos kivitelben.
A Sram 6 furatos centerline tárcsa maradt, egy DT adapter vettem hozzá.Természetesen most már belső nélkül nyomom én is.![]()
"Felugrott" rá télen WTB Volt Cromoly ülés és egy Easton EA70 nyeregcső is.
Elől a kormánynak szintén mennie kellett. Helyett egy PRO Discovert kapott.
Ami miatt cseréltem, hogy a gyári Marin kormány előrenyúlása (reach) nekem sok volt (80mm).
A mostani 65mm és a drop is csak 115mm (gyári 120mm volt). Ami plusz még, felül az egyenes részen "lapított" tenyértámaszos. Hihetetlenül kényelmes. Ja és 420-ról 440mm lett a kormány szélessége. A 12 fok az maradt, az bevált. Na meg persze cserélnem kellett a bandázst is, PRO gravel bandázsra esett a választásom. Nekem kell a 2300mm hosszúság, a 2100mm is necces volt. De lehet én csinálok valamit rosszul, de a 2méteres darabok nagyon rövidnek tűnnek.
Készítek majd közelebbi fotókat, egyelőre ezt az egyet hoztam.

Edited by talpfa, 2025. March 21. - 13:21.
- karakoram, Kisherceg and Aske like this
#48
Posted 2024. November 15. - 12:13
Esküszöm szégyellem magam de ki akartam próbálni ekkora és már-már MTB külsőkkel.
1 hónappal ezelőtt a flip chip megfordítással növeltem a tengelytávot. Érezhetően más lett a gép, nem annyira fickós, lefelé nekem stabilabb a köves helyeken. Télre a 48as Tufo Thundero külsők nem maradhattak és a logikus 44es Tufo Swamperok helyett a kő nehéz G-One Ultrabite 50-es került fel összesen 400+ gramm többlet jelentve (nagyon jó áron voltak, van ebből is könnyebb változat). 1.5 hónap után végre tiszta volt, tartott használat közben 25 percig
.


- Kisherceg, Rabbit, zscs and 1 other like this
#49
Posted 2024. October 05. - 15:18
Addig is amíg a BB7 projekt szünetel egy kis élménybeszámoló. ![]()
Szóval alig vártam, hogy újra menjek a BuBa-ra tekerni egy jót, de már az új bringával.
Mivel ez már a sokadik utam a Buba-n, tudtam, hogy mi vár rám.
Nem siettem sehová, kényelmesen indultam neki, élménybringázást szerettem volna és nem szenvedőset.
Kíváncsi voltam, hogy fogjuk bírni az emelkedőket, leginkább én? ![]()
Fel voltam rá készülve, hogy a "combosabb" áttétel miatt, bringa tolás lesz a nagyobb emelkedőknél, de tévedtem!
34-32-vel mindehol sikerrel vettük az akadályt, ügyes bringa!![]()
Nagyon élveztem a bicóval az utat, haladós és kényelmes volt. Persze néha, itt-ott zsibbadt egy picit, de semmi extra.
Defektem is volt, szóval izgi volt.![]()
Az utolsó posztom óta, a bicó kapott "frissítéseket" is.
Új bandázst (Deda Presa). Na ezzel jól megszenvedtem vagy 2 órát minimum, ez tanuló pénz volt. Majd a következő szebb lesz.![]()
Komfortosabb vele a kormány fogása, határozottan.
A gyári Marin (by Zoom) stucni helyére egy FSA Gossamer érkezett. A méret maradt ugyan az, csak az esztétika miatt cseréltem.
Na meg persze súlyban is könnyebb lett egy picit. A gyári stucni szögletesebb volt, nem igazán illett a vékonyabb csöves "látványvilághoz". Sokkal jobban harmonizál a gyári FSA fejcsapággyal is.
Kapott új külsőket is, kevláros Schwalbe-G-One TLS személyében 35mm szélességben. Ég és föld a gyárihoz képest.
Ugyan úgy gyorsnak érzem vele a bringát, de "magyar" aszfaltos utakra sokkal jobban illik, érezhetően kényelmesebb vele a bringa, a rázós, gyökeres aszfaltozott szakaszokon is.
Szóval szép fokozatosan tuningolgatom a bicót, fejben lassan összeáll a teljes kép, idő és pénz kérdése...![]()
Minél többet megyek a bringával, annál jobban élvezem.
Egyébként a mostani fékekhez is kezdtem hozzá szokni. Azt is mondhatnám, hogy kiismertük egymás határait!![]()
Na de azért a BB7-re nagyon kíváncsi leszek. Tűkön ülök!![]()
Néhány dokumentációs jellegű fotót is hoztam, fogadjátok szeretettel. ![]()










- Kisherceg, husevotelefonfulke, Rabbit and 2 others like this
#51
Posted 2024. September 08. - 19:46
- Kisherceg, ZolkoW, Rabbit and 2 others like this
#52
Posted 2024. August 15. - 07:38
#54
Posted 2024. July 12. - 22:46
Sziasztok,
Az ígért élménybeszámoló következik.![]()
Játék és mese!![]()
Mondhatnám ezt is a bicóról, de azért nem minden fenékig tejfel.![]()
100 km után úgy szálltam le a bringáról, hogy egyszer sem zsibbadt semmim, az egész út alatt!
Nem volt olyan emelkedő, ahol le kellett volna szállnom vagy nagyon szenvedtem volna. Meglepődtem magamon! ![]()
Koskormányt megkedveltem, nem szeretném lecserélni. Nagyon jó voltak a különböző fogási pozíciók, főleg a hosszabb emelkedőkön.
Igaz, a gyári bandázsolás nekem vékony, de már meg is vettem az új 3 mm vastag bandázsolást, a napokban fel is szeretném rakni.
Kíváncsi leszek rájuk, mennyire javul a komfort érzés...? Majd beszámolok erről is.![]()
A gumik gyorsak, jól is tapadnak, legalább is száraz körülmények között. De sajnos a rossz minőségű kerékpár utakon fárasztó volt menni, az 5 barra pumpált gumikkal nagyon rázott a bringa eleje, a végére már éreztem a tenyeremet. Az is lehet, hogy nem vagyok ehhez szokva?! Minden esetre ballonosabb gumikkal tervezek a jövőben, ez lesz a következő komfort fejlesztés a bringán.
A fékek egészen jól bekoptak az út végére, oly annyira, hogy a nap végére a hátsó már "muzsikált" is!![]()
Összességében teljesen más élmény volt ezzel a bringával menni, olyan érzés,
mikor nem akarsz leszállni róla, csak menni, menni és menni....![]()



Edited by talpfa, 2024. July 12. - 22:55.
- Kisherceg, ZolkoW, Rabbit and 3 others like this
#55
Posted 2024. July 06. - 21:33
Tetszetős, gratulálok!
El sem tudom mondani anno mennyit nézegettem ezeket a vázakat de végül nem vettem soha.
https://photos.app.g...6FvKFusKpNqw1TA
Most állt össze. A váltóbovdenek cseréje igazi kihívás volt, de kb. 8 munkaóra és két idegösszeroppanás után sikerült. Buycycle vásárlás volt, ami (mármint a buycycle vásárlási folyamat) még nem túl kiforrott, de nélkülük nem találtam volna rá erre a hollandiai biciklire.
Jelen állapotában (kulacs nélkül, de kulacstartókkal és pedállal) 8.8 kg. Öröm vele mászni
#56
Posted 2024. July 06. - 16:12
https://photos.app.g...6FvKFusKpNqw1TA
Most állt össze. A váltóbovdenek cseréje igazi kihívás volt, de kb. 8 munkaóra és két idegösszeroppanás után sikerült. Buycycle vásárlás volt, ami (mármint a buycycle vásárlási folyamat) még nem túl kiforrott, de nélkülük nem találtam volna rá erre a hollandiai biciklire.
Jelen állapotában (kulacs nélkül, de kulacstartókkal és pedállal) 8.8 kg. Öröm vele mászni ![]()
- karakoram, Kisherceg and Rabbit like this
#57
Posted 2024. July 02. - 09:38
A koskormányt szokni kell, valóban. Vagy megszoksz, vagy megszöksz, szerencsére elég sok lehetőség van a koskormány-mentesítésre is. Ha úgy alakulna...
Fék ügyben nem tudok okosat mondani. A betét és akár a tárcsa cseréje hozhat plusz fékerőt, de nyilván van egy limit, amit maga a fék jelent. A bovdenezés, ha megüt egy minimum szintet, nem lehet akadály. (Szerintem a hagyományos, spirál szerkezetű ház jobb, a hosszantiszálasnak csak hosszú egyenes szakaszokon van értelme.)
Jó gurulást a bicajjal, számítok a beszámolókra a fejlesztésekről és a tapasztalatokról!
- talpfa likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#58
Posted 2024. June 30. - 19:35
Kisherceg...![]()
Gyors fotó az udvarban.
A nyereg nem eredeti, az kényelmetlen volt. Átraktam a Rockyról.
Elfekvőben volt egy szép BBB nyeregcső bilincsem, azt is cseréltem.
Na meg persze normális pedálokat raktam rá, a gyári műanyag vackok helyett.

Edited by talpfa, 2024. June 30. - 19:42.
- karakoram, Kisherceg, Rabbit and 2 others like this
#59
Posted 2024. May 13. - 14:03
Csak a fejemben valami nem hagyott nyugodni, hogy legyen már benne 48-as külső
.
És nagyon jó lett vele kinézetre is
. Terepen egészen biztosan hatékonyabb, kényelmesebb, aszalton meg nem érdekel nagyon, hajtom és kész. Bőven van hely a sárnak úgy, hogy a Giant változtatható tengelytáv még mindig a rövidebb állásban van. Hosszabb állásban egészen komoly 650B-s monster gravel lenne az eredmény. Ez a nagyon világos oldalfal nem jön be, visszanéztem a 44-es külsővel készült fotókat, 4 hónap és bebarnulnak.

- ZolkoW, Rabbit, donciccio and 1 other like this
#60
Posted 2024. May 09. - 10:29
Így van, a váz alu. Hajtásmerevség szempontból az tudom mondani, hogy nekem ez egy megfoghatatlan paraméter, acél és alu vázaim voltak, külön sosem éreztem, hogy valamelyiket más hajtani. Zötyögni vele - talán más.
Sajnálom, hogy nem forgalmazza már az R2-bike, villát is ebayről sikerült vennem pár éve, pedig a boostos változata is nagyon ki volt nézve, de így már nem erőltetem. Sajnos a méretezése nekem nem bizonyult ideálisnak, a két méret közötti lenne a legjobb, vagy ha alacsonyabbra készítenék őket, és akkor L-es.. a Trek pont jobb egy picit.
Hát ez valami gyönyörű! Ráadásul elöl-hátul merev és egysebességes... A Niner nekem is ott van a kívánságlistán...
A karbonváz mennyire érződik hatékonynak hajtás szempontjából? Nekem egy tuningolt 2018-as Kona Unitom van (Mavic Crossmax SL kerekekkel és Ritchey karbon villával) és (a jelentős tömegen kívül) az egyetlen bajom vele a szánalmas nyomatékom alatt is érezhetően csavarodó középcsapágy-terület. Egyébként az egyik legviccesebb kerékpárom, leginkább az egysebességessége miatt.

Sign In
Create Account

Back to top









